Kertokaa mikä olisi teidän mielestä halpa ja hyvä parin tonnin auto? Japanilaiset varmaan olisi tekniikaltaan kestäviä, mutta pellit hyvin monessa jonkinlaisessa ruosteessa? Entä eurooppalaiset autot? Onko sellaista autoa mitä voisi itse korjata helposti tarpeen tullen? Tosin mielellään saisi olla sellainen auto mitä ei tarvitsisi säätää yhtenään.
Halpa ja hyvä auto
33
11582
Vastaukset
- Kokemusta on.
100 >-87. Ei ruostu, vain kulutusosien vaihtoa, kun eteen sattuu.
- vikapesä..
Halpa ehkä, mutta ei hyvä. Aivan kauhea vikapesä.
- Vehiclos
Mielestäni Audi 100 on todella suuri ja se näyttää myös vanhahtavalta. Ehkä tällöin pitäisi ottaa Audi 80 ennemmin?
- Pomminkestävä
Ja turvallinen.
- Mauritinamium
pari oli mulla noita. Vikaisampaa autoa saa oikein etsiä. Hajosi moottori, vaihdelaatikko ja lämmityslaite molemmista. Ja ruostuivat rankasti.
- Jos olet löytänyt
Mauritinamium kirjoitti:
pari oli mulla noita. Vikaisampaa autoa saa oikein etsiä. Hajosi moottori, vaihdelaatikko ja lämmityslaite molemmista. Ja ruostuivat rankasti.
2 huonoa Saabia.
- yksiselitteistä vastausta?
vanhat autot ovat kuitenkin yksilöitä, joissa kunnon määrää se miten autoa on huollettu ja miten sillä on ajeltu. ei pelkkä merkki määrää sitä, onko se kunnollinen.
muistat vain tehdä huollot ajallaan, kyllä niiden pitäisi toimia, ovat senverta yksinkertaisia koneita verrattuna nykypäivän elektroniikkavirityksiin.
toki vanhoja autoja pystyy itse säätämään hyvinkin pitkälle, jos omaa taitoa/korjausoppaan.
jos jotain halpaa vanhusmerkkiä pitäisi suositella, sanoisin opel ja toyota. niitä on paljon liikenteessä, joten varaosatkin ovat kohtuuhintaisia sekä hyvin saatavilla.- porboris
vanhoissa autoissa ei ole muuta kunnollista ilmastointia jos ikkuna beibi toimii niin
.well well. Ok.
- näitä
valkkaa tosta:
http://www.nettiauto.com/simpleSearch.php?id_vehicle_type=1&id_make=&id_model=&id_car_type=&id_fuel_type=&id_gear_type=&pfrom=1000&pto=1000&yfrom=&yto=&search=Hae
Suosittelen klistasta tätä, ei ruostu ja on hyvä ajaa ja osia löytyy hyvin jos hajoo:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=803998 - Kokemusta löytyy
eli Pösö 405 (-94 tai -95) tai Pösö 605 (-91... -94). Mistä muuten keksit, että japsit olisivat tekniikaltaan kestäviä? Itselläni on ollut neljä, eivät kestä. Ford kestää paremmin ja Pösö on todella luja. Viimeksi vaihdoin pois -91 405 1.6 litraisen Pösön jolla oli ajettu 390 tkm. Ei vienyt öljyä eikä ruostetta ollut. Kakkosautona on 605 Pösö -94, ajettu 280 tkm. Sillä ollaan me ajettu yli 100 tkm eikä ole edes tulppia vaihdettu. Ruostetta ei ole. Moottori ei vie öljyä desilitraakaan kymppitonnin vaihtovälillä. Ajo-ominaisuudet ovat paremmat kuin missään uudessa normaalissa japsissa. Samoin melu on pienempi.
Ota Pösö. Autoista tietämättömät japsifanit väittävät toista. Mutta jos pannaan tietävyys puntariin niin toiseksi jäävät. Esimerkkinä japsifaneille: mikä olisi hyvä suuttimien käyttöaste ja miksi? Ei tule tähän kysymykseen yhtään ainoata kelvollista vastausta.- Vehiclos
En tiedä voinko Peugeottia ostaa, mutta sitten se selviää kun sellaisen on hankkinut. 605 on ihan jees, mutta se on kovin suuri. 405 on myös ihan ok, mutta vähän vanhahtavampi ulkonäöltään. Jos sitten täytyy harkita jotain pienempää, esim. 306.
- Ominaisuudet ei ulkonäkö
Vehiclos kirjoitti:
En tiedä voinko Peugeottia ostaa, mutta sitten se selviää kun sellaisen on hankkinut. 605 on ihan jees, mutta se on kovin suuri. 405 on myös ihan ok, mutta vähän vanhahtavampi ulkonäöltään. Jos sitten täytyy harkita jotain pienempää, esim. 306.
Ensin kysyttiin hyvää ja halpaa ajoneuvoa, nyt sitten heittäydyttiin turhamaiseksi ja kitistään vanhahtavasta ulkonäöstä.
No, jokainen tavallaan. Itse ottaisin koska vaan kunnossa olevan 405:den. Autossa ei ehkä ole ulkonäköä mutta ominaisuuksia on. Ne alkavat paljastua siinä vaiheessa kun keli huononee, tie huononee tai tehdään yli 50km:n matkaa, vielä tavaradoiden/useamman ihmisen kanssa.
Myös katsastuksen yhteydessä paljastuu sellainen ominaisuus että katsastusmiehet eivät juuri sitä pohjaa edes vilkaise. - Vehiclos
Ominaisuudet ei ulkonäkö kirjoitti:
Ensin kysyttiin hyvää ja halpaa ajoneuvoa, nyt sitten heittäydyttiin turhamaiseksi ja kitistään vanhahtavasta ulkonäöstä.
No, jokainen tavallaan. Itse ottaisin koska vaan kunnossa olevan 405:den. Autossa ei ehkä ole ulkonäköä mutta ominaisuuksia on. Ne alkavat paljastua siinä vaiheessa kun keli huononee, tie huononee tai tehdään yli 50km:n matkaa, vielä tavaradoiden/useamman ihmisen kanssa.
Myös katsastuksen yhteydessä paljastuu sellainen ominaisuus että katsastusmiehet eivät juuri sitä pohjaa edes vilkaise.Tarkoitus ei ollut mollata.
- vastausta voi antaa
Kuten huomaat vastausten kovin erilaisista luonteista, kysymykseesi ei ole yhtä ja oikeaa vastausta. Itse olen vuosien varrella omistanut parikymmentä autoa, kaikki enemmän tai vähemmän vanhoja.
Parhaat autoni ovat olleet vähän ajettuja japanilaisia pikkuautoja tai paljon ajettuja isoja autoja jotka on huollettu erittäin pikkutarkasti. Huonoimmat autoni ovat olleet huonosti pidettyjä, aivan sama onko niillä ajettu paljon tai vähän.
Ikävimpiä korjattavia vikoja ovat olleet ruostevauriot. Japanilaisia ja italialaisia autoja olen keskimäärin joutunut hitsauttamaan eniten, saksalaisia jonkinverran ja ranskalaisia en laisinkaan. Moottorin jouduin vaihtamaan yhteen japanilaiseen ja yhteen ranskalaiseen autoon, molemmissa syynä huono huolto.
Ranskalaisissa taas on keskimäärin ollut kaikenlaista pikkunippelivikaa, toisaalta vähänajetussa ei ollut oikeastaan mitään vikaa, ruosteettomia kuitenkin kaikki.
Eli, mitä suuntaviivoja tuohon voisi antaa... ehdottoman ruosteeton japanilainen tai sitten vähän ajettu ranskalainen. Jos suunnittelet autoa kaupunkiliikenteeseen, suosittelen pienempää kokoluokkaa ja ennemmin japanilaista. Jos taasen moottoritiellä ajoa, ranskalainen mukavuus ja ajo-ominaisuudet tulevat paremmin siellä esille.
Peugeot 405 mitä muutamassa viestissä suositeltiin on kunnossa ollessaan mitä parhain auto maantieajoon. Huonosti huollettuna se kyllä sitten rankaisee loputtomana työmaana.
Ruosteettoman nissan sunnyn tms jos onnistut löytämään, on se kaupunki/taajama-ajoon mainio peli.
Nyrkkisääntönä: mahdollisimman uusi ja vähän ajettu mitä käytettävällä rahalla saa.- Vehiclos
"Nyrkkisääntönä: mahdollisimman uusi ja vähän ajettu mitä käytettävällä rahalla saa." Se on sitten Lada aika varmasti, koska muita autoja ei saa yhtä uusina ja yhtä halvalla kuin Ladaa. Lada olisi varmaan myös jonkinlainen vaihtoehto, mutta se on silti kovin vanhanaikainen. Yksi paha puute on ohjaustehostimen puuttuminen. Lisäksi olen kuullut, että vikoja riittää. :( Imago on mitä on, ei ole kivaa, jos sitten sorretaan kun on ostanut Ladan.
- Pieni täsmennys
Vehiclos kirjoitti:
"Nyrkkisääntönä: mahdollisimman uusi ja vähän ajettu mitä käytettävällä rahalla saa." Se on sitten Lada aika varmasti, koska muita autoja ei saa yhtä uusina ja yhtä halvalla kuin Ladaa. Lada olisi varmaan myös jonkinlainen vaihtoehto, mutta se on silti kovin vanhanaikainen. Yksi paha puute on ohjaustehostimen puuttuminen. Lisäksi olen kuullut, että vikoja riittää. :( Imago on mitä on, ei ole kivaa, jos sitten sorretaan kun on ostanut Ladan.
Ah, hyvä pointti.
Tarkoitettiin tietysti sopivasta kokoluokasta ja länsiautoa.
No olihan määritelmä...
- kike
Halvalla et hyvää saa, mutta jos vähän pistät lisää tohon pariin tonniin, niin saat Carina E:n.
Ei muuten ruostu helpolla. Tilava auto, ajettavuus tosin ei huippuluokkaa alkusarjan autoissa, mutta menettelee normaalissa ajossa.
Tekniikka on melko yksinkertaista, varmista kuitenkin jakohihnan vaihdot ym. huollot.
Lisäksi melko tehokas ja taloudellinen moottori, jo 1.6 riittää käytännössä hyvin.
Rahoituksesta sen verran, että jos mitenkään mahdollista osta käteisellä yksityiseltä. Pankista saa nykyään hyvin luottoa, joten siinä säästät kun et joudu tekemisiin autoliikkeen kanssa. Suoralla kaupalla voi hyvinkin lähteä parin tonnin pintaan. - Homer Simpson
Entinen autokauppias totesi tuohon että silloin on hankittava kaksi autoa. Toinen auto on halpa ja toinen se hyvä.
- usko pois
No no. Onhan noita hyviä ja halpojakin, pitää vaan löytää se.
- vielä vastaan tullut
Varo myös suojaamattomia tuontiautoja merkistä riippumatta. Kun ne pääsee tänne Suomen talvikeleihin niin on auto kuin haulikolla ammuttu perin vuoden päästä.
- AnonyymiUUSI
Kuule: Suomessa on liikkeitä jotka tekevät ruostesuojauksia. Kas kun et ole kuullut.
- TC-94
Tekniikaltaan kestäviä. Eivätkä ruostu sen pahemmin kuin Eurotkaan. TM:ssä testattiin taannoin autojen ruosteensietoa ja 90-luvun alun autoista Audin ohella kestävimpiä olivat Mitsubishi Lancerit ja Coltit.
70-luvun japsit lahosivat muutamassa vuodessa, sieltä juontaa ruostuva maine.- katsuri
http://www.vesterbacka.com/ruosteraportti.pdf
Tässä ainoalaatuisessa ja perusteellisessa tutkimuksessa 1990-luvun Mitsu Colt osoittautuu pahasti ruostuvaksi.
Tämän näen päivittäin omin silmin katsastustyössäni.
Audi on aivan eri planeetalta mitä tulee ruostumisalttiuteen.
Kannattaa tutustua tutkimukseen huolella ja ajalla. Moni asia ruostumisen tiimoilla avautuu. - Chevylover
katsuri kirjoitti:
http://www.vesterbacka.com/ruosteraportti.pdf
Tässä ainoalaatuisessa ja perusteellisessa tutkimuksessa 1990-luvun Mitsu Colt osoittautuu pahasti ruostuvaksi.
Tämän näen päivittäin omin silmin katsastustyössäni.
Audi on aivan eri planeetalta mitä tulee ruostumisalttiuteen.
Kannattaa tutustua tutkimukseen huolella ja ajalla. Moni asia ruostumisen tiimoilla avautuu.Chevrolet cruze
- Ruostettapelkäävä
Todennäköisesti sellainen löytyy ns. huonomaineisista autoista. Opel tulee ekana mieleen, laatu kävi pohjamudissa 90- luvulla mutta on parantunut selkeästi ja ruostesuojauskin lienee varsin kunnossa. Ranskiksista löytyy varmasti hyviä vaihtoehtoja. Ovathan ne vikapesiä mutta varaosat on halpoja, huonous liioiteltua niissäkin.
Ruostumiseen kiinnittäisin suurimman huomion jos itse ei halua paikkailla. Luulen että VAG-kulkuvälineet voi olla ongelmattomimpia siinä suhteessa, vaikka jo ekat Octaviat 90- luvun lopulta. Varmasti parilla tonnilla löytyy, Golfin tekniikka. - waerdtfyu
Jos itse haluaa huoltaa niin joku vanhempi auto 80 luvun lopusta johonki 90 luvn loppuun. Vaikka niitä ooppeleita voi suositella b vectraa ja astraa esim. kolmoskopan golffi tai vento on ihan jees. Ja ne audi 100 ja 80 ovat kestäviä. Sitten tietty nämä 80 luvun ikiliikkujat volvo 240 ja 740 ja mersut w124 ja 190. ne kestää sen reilun 500tkm jos ei ole ihan kaltoin kohdeltu.
Mulle se vanhahtava ulkonäkö on plussaa. moni tietämäni 2000 luvun auto on sellanen että pinna palaisi jos joutuisi itte vaihtamaan jonkin polttimon. kaikki on niin perhanan vaikeissa ja ahtaissa paikoissa. Eli kaiken takia pitää viedä korjaamolle - kai se milj km menee
''luvun ikiliikkujat volvo 240 ja 740 ja mersut w124 ja 190. ne kestää sen reilun 500tkm jos ei ole ihan kaltoin kohdeltu.''
volvo 240:llä justiin tuli 750tkm täyteen ja vielä liikkuu. pientä öljynsyöntiä kyllä alkaa olla havaittavissa n:0.5dl/1000km. ja ruoste iskeny ovien nurkkiin. - AnonyymiUUSI
VW passat 1,8t, kestävä ja luotettava
- AnonyymiUUSI
hah.. ..?
- AnonyymiUUSI
ennen 2004 suunnilleen kaikki merkit on parempilaatuisia..2004 jälkeen tuli täyttä paskaa tuutin täydeltä
- AnonyymiUUSI
Kato Chrysler Neon, ilmastointi, automaatti, sähköikkunat, ei iso auto mutta ajaessa isomman tuntuinen kuin ulkoapäin.
- AnonyymiUUSI
Aloitus on liki 19 vuoden takaa...
- AnonyymiUUSI
jos on tehnyt syntiä niin ajelee nyt pösöllä
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997843- 1075607
- 2754871
- 494833
- 753604
- 512849
- 632595
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222468Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284