Moniko käynyt testaamassa ko pirssiä? Näytti helvetin siistiltä pirssiltä, mut ei päässy vielä testaamaan, ku on viety käsistä nämä, ainakin Oulussa.
On muuten 1.8 koneesta revitty hyvät tehot: 150Hv!?!
Aika hyvältä kuullostaa, mut mitehän lienee kestävyys? Ja kulutus? Hintakaan ei paha, alk 21900€
Kommenttia jos olet ajanut ko laiteella? ;)
Dodge Caliber.
68
56131
Vastaukset
- pikkulintu ghjlk
Niiden tuonnin alkavan ihan kohta, ja halvemmalla... joten äläs hosaa eikka !
- V***nHullu!
pikkulintu ghjlk kirjoitti:
Niiden tuonnin alkavan ihan kohta, ja halvemmalla... joten äläs hosaa eikka !
Tuonnin alkavan ihan kohta?!? Just just..
Ja mistähän näiden TUONTI alkaa? Saksasta? Ja halvemalla!!??
Mitenköhän se on mahdollista, eikka? - myyjä
pikkulintu ghjlk kirjoitti:
Niiden tuonnin alkavan ihan kohta, ja halvemmalla... joten äläs hosaa eikka !
Kaikki Caliberit tehdään yhdessä tehtaassa USA Belvideressä. Uusi tuotantolaitos on kärsinyt uusien tuotantorobottien ohjelmisto-ongelmista ja auton valtavasta suosiosta. Tehdas on jäänyt lähes 200 000 tilausta jälkeen. Jos Suomessa tilaa nyt SXT tai automaatin, voi joutua odottamaan autoa jopa ensi kevääseen asti. 1.8-litraisia SE-malleja voi saada jo jouluksi.
- on autoja
Koeajoin.
Plussaa rohee olemus, koko, näkö yms. Varustelu ok, näppärä kännytelinen keskikonsolissa. Käänsi katseita. Hinta kohdallaan.
Miinusta rengasäänet, etsivät kuulemma parempaa rengastusta kovien jenkkirenkaiden tilalle. Sisällä muotoilu hieman kulmikkaampaa ja muoviosat muotoiltu myös muottikustannukset huomioiden. Tämäkin tosin makukysymys.
Ko. auto ostetaan täysin tunteella, ei sovi niille, jotka haluavat pelata ns. "varman päälle" vaihtoarvon tms. suhteen.- V***n Hullu!
1.8 vai 2.0? Millainen oli sun mielestä moottorin suorituskyky? Sitkeys yms?
1.8 saa ainoastaan manuaalina ja 2.0 autom. näin ainakin myyjä tääl Oulussa haasteli... - manuaalin
V***n Hullu! kirjoitti:
1.8 vai 2.0? Millainen oli sun mielestä moottorin suorituskyky? Sitkeys yms?
1.8 saa ainoastaan manuaalina ja 2.0 autom. näin ainakin myyjä tääl Oulussa haasteli...Koeajoautoja taisi olla kaksi, koeajoin manuaalin bensakoneen, eli 1.8 litraisen. En muista mikä se toinen oli.
Suorituskyky oli ok, tosin vertailuna on oma 1.6 litrainen. Enkä ihan kaikkea kokeillut, tankki oli melkein tyhjä ja muu liikenne sattui aina jotenkin hankalasti eteen, kun piti kokeilla ominaisuuksia.
Vaihdevipu vaati miehekästä otetta.
Ja 2 litrainen on tosiaan portaaton automaatti, vastaavia CVT vaihteistoja käyttävät/ovat käyttäneet ainakin Honda Jazz, Nissan Micra&(Primera, Suomessa=?), Subaru, Ford Focus, Mercedes A ja Audi A6.
Ja piti Williamsin käyttä sitä F1 sarjassa Mansellin aikoihin, mutta kielsivät moisen liian kilpailukykyisenä, Mansell hävisi testeissä pari sekuntia/kierros Coulthardille, jolla oli CVT vaihteisto.
- 150hv kateissa
suorituskyky, etenkin 0-100km/h kiihdytys on niin tehtaan ilmoituksen kuin jossan ulkomaanelävien aviisissa näkemäni mittauksen mukaan kuitenkin vain samaa tasoa kuin tuollaisella 110-115hv 1.6l bensakoneella varustetulla samanpainoisella Golf-luokan farkulla.
Pellin alla pitäisi kuitenkin olla peräti 150hv 1.8l kone. Ovatko nuo taas jotain jenkkihevosia jotka vastaavat 110 DIN hummaa?- V***n Hullu!
..paljonko nuo arvot sitten on? Oon useilta sivuilta silmäillyt noita juttuja, mut en ole törmänny lukuihin..? (puusilmä):D
Ymmärrän ettei automaatilla kiihdytykset ole mitään huvia mutta manuaalivaihteisen ostan jos ostan. Automaattia en laita IKINÄ!
Ja tiedän ettei nämä mitään Formuloita ole mut täytyy kuitenkin miel. alle 10sek lähtee 0-100Km/h..
Ja itse pitää tietty kokeilla miltä tuntuu, sitten tietää. Mut kun ei pääse kokeilemaan ennenku saavat lisää autoja tänne Ouluun... Pari viikkoo pitää odotella... - sov
V***n Hullu! kirjoitti:
..paljonko nuo arvot sitten on? Oon useilta sivuilta silmäillyt noita juttuja, mut en ole törmänny lukuihin..? (puusilmä):D
Ymmärrän ettei automaatilla kiihdytykset ole mitään huvia mutta manuaalivaihteisen ostan jos ostan. Automaattia en laita IKINÄ!
Ja tiedän ettei nämä mitään Formuloita ole mut täytyy kuitenkin miel. alle 10sek lähtee 0-100Km/h..
Ja itse pitää tietty kokeilla miltä tuntuu, sitten tietää. Mut kun ei pääse kokeilemaan ennenku saavat lisää autoja tänne Ouluun... Pari viikkoo pitää odotella...Tekniset tiedot löytyvät esim. täältä:
http://extra.aro.fi/dodge/caliber/specifications.html
Kyllähän tuo aika oudolta näyttää kun 1,8-litraiselle manuaalille ilmoitettu kiihtyvyys 0-100 km/h on 11,9 sek ja huippunopeus 184 km/h. Painoa autolla on noin 1400 kg, joten 150 hevosvoimalla pitäisi kyllä mennä alle 10 sek ja yli 200 km/h... Mielenkiintoista on myös että 140 hv dieselille vastaavat arvot ovat 9,3 sek ja 196 km/h. Jos nuo ilmoitetut suoritusarvot vaan pitävät paikkaansa niin taitaa 1.8-litraisessa olla oikeasti vain joku 100-110 heppaa. - V***n Hullu!
sov kirjoitti:
Tekniset tiedot löytyvät esim. täältä:
http://extra.aro.fi/dodge/caliber/specifications.html
Kyllähän tuo aika oudolta näyttää kun 1,8-litraiselle manuaalille ilmoitettu kiihtyvyys 0-100 km/h on 11,9 sek ja huippunopeus 184 km/h. Painoa autolla on noin 1400 kg, joten 150 hevosvoimalla pitäisi kyllä mennä alle 10 sek ja yli 200 km/h... Mielenkiintoista on myös että 140 hv dieselille vastaavat arvot ovat 9,3 sek ja 196 km/h. Jos nuo ilmoitetut suoritusarvot vaan pitävät paikkaansa niin taitaa 1.8-litraisessa olla oikeasti vain joku 100-110 heppaa...siltä että noi arvot on menny vähän sekasin.. Esim dodge.fi:n sivulla kun esim 1.8 sanotaan hv 143 ja muualla tuo 150hv.. Joten vois kuvitella et tää 1.8 lähtee tohon 9sek.?? Pakkohan sen on prrkle! :)
- pesäkeijo
V***n Hullu! kirjoitti:
..siltä että noi arvot on menny vähän sekasin.. Esim dodge.fi:n sivulla kun esim 1.8 sanotaan hv 143 ja muualla tuo 150hv.. Joten vois kuvitella et tää 1.8 lähtee tohon 9sek.?? Pakkohan sen on prrkle! :)
Nimittäin laihdutuskuurille... Eihän 140-150 hepalla mennä alle kympin 0-100, jos massaa on 1400 kg. 2-300 kiloa pois, niin ollaan 9-10 sekunnin tuntumassa. Siis kun puhutaan tavanomaisista perheauton välityksistä.
Ostakaa Uno Turbo ja siihen hiukan lisää ahtoa, tehot 150 hv tienoille, niin 6 sekkaa taittuu hienosti. Ja autolla massaa 850 kg. - ....
pesäkeijo kirjoitti:
Nimittäin laihdutuskuurille... Eihän 140-150 hepalla mennä alle kympin 0-100, jos massaa on 1400 kg. 2-300 kiloa pois, niin ollaan 9-10 sekunnin tuntumassa. Siis kun puhutaan tavanomaisista perheauton välityksistä.
Ostakaa Uno Turbo ja siihen hiukan lisää ahtoa, tehot 150 hv tienoille, niin 6 sekkaa taittuu hienosti. Ja autolla massaa 850 kg.Caliber on saanut täysiä arvosanoja Yhdysvalloissa järjestetyissä nokka- ja sivutörmäystesteissä.
- ....
.... kirjoitti:
Caliber on saanut täysiä arvosanoja Yhdysvalloissa järjestetyissä nokka- ja sivutörmäystesteissä.
Mitenköhän kävisi tuon pikku-Unon kanssa kun päin pamahtaisi...
- Jakoavain
.... kirjoitti:
Caliber on saanut täysiä arvosanoja Yhdysvalloissa järjestetyissä nokka- ja sivutörmäystesteissä.
Vuonna 2006 Caliber sai Yhdysvaltalaisen NHTSA:n (National Highway Traffic Safety Administration) törmäystestissä parhaimmat arvosanat (5 tähteä) sekä sivu- että etutörmäystestissä.
- amerikanlotjakkeita
Noi on niitä amerikan ladoja joita kenenkään täysjärkisen ei pitäisi ostaa... käyettyjen hintakehityksen voi ennustaa katsomalla esim chrysler neon mallin hintakehitystä..halpa hinta laskee kuin lehmän häntä mutta silti niitä ei kukaan huoli muutaman vuoden käytettynä..
Halvalla harvoin tehdään hyvää ..en usko tämän olevan pokkeus..- V***n Hullu!
.. itse olen kyllä samoilla linjoilla, ettei hyvää ja halpaa ole! Myyjä kehui että tällänen uus malli tuodaan "hinnalla" sisään, ja myöh kysynnän kasvaessa nostetaan hintaa. Voi olla perää tässäkin..
Kertoi juuri PT Cruiseria myydyn samalla strategialla sillon ku se lanseerattiin... - auton tilannut
Moottori on ns. maailmanmoottori ja se on tehty yhteistyössä DaimlerChryslerin, Hyundain ja Mitsubishin kanssa (http://www.theautochannel.com/news/2006/05/05/005820.html). Lisää aiheesta voi lukea auton omistajien keskustlupalstalla www.caliberforums.com
- tss
V***n Hullu! kirjoitti:
.. itse olen kyllä samoilla linjoilla, ettei hyvää ja halpaa ole! Myyjä kehui että tällänen uus malli tuodaan "hinnalla" sisään, ja myöh kysynnän kasvaessa nostetaan hintaa. Voi olla perää tässäkin..
Kertoi juuri PT Cruiseria myydyn samalla strategialla sillon ku se lanseerattiin...Kyllä caliberia tuodaan eurooppaan hyvällä hinnalla .Autoliikkeillekin Dodgesta annettu tosi pienet kateprosentit esim.verrattuna toyota.
- joope 888
V***n Hullu! kirjoitti:
.. itse olen kyllä samoilla linjoilla, ettei hyvää ja halpaa ole! Myyjä kehui että tällänen uus malli tuodaan "hinnalla" sisään, ja myöh kysynnän kasvaessa nostetaan hintaa. Voi olla perää tässäkin..
Kertoi juuri PT Cruiseria myydyn samalla strategialla sillon ku se lanseerattiin...Nimittäin muut tuojat sitä kohta rupeavat tuomaan. Iso kasa oli satamassa arvaatkas minkä firman nimi tuulilasissa ! Niin on käynyt kaikille aron tuomille jenkki malleille. Hinta putoo !! on se vaan tyhmää maksaa liikaa....
- vertailenpahan vaan
auton tilannut kirjoitti:
Moottori on ns. maailmanmoottori ja se on tehty yhteistyössä DaimlerChryslerin, Hyundain ja Mitsubishin kanssa (http://www.theautochannel.com/news/2006/05/05/005820.html). Lisää aiheesta voi lukea auton omistajien keskustlupalstalla www.caliberforums.com
Kunhan tuossa vertailin muutamaan arvoa.
TEHO
Caliber: 110kW
Corolla: 71kW
KIIHTYVYYS:
Caliber: 11,9
Corolla: 12,0
HUIPPUNOPEUS
Caliber: 184
Corolla: 185
KULUTUS
Caliber: 7,3
Corolla: 6,7
OMAPAINO
Caliber: 1395
Corolla: 1205 - 1400 kg
vertailenpahan vaan kirjoitti:
Kunhan tuossa vertailin muutamaan arvoa.
TEHO
Caliber: 110kW
Corolla: 71kW
KIIHTYVYYS:
Caliber: 11,9
Corolla: 12,0
HUIPPUNOPEUS
Caliber: 184
Corolla: 185
KULUTUS
Caliber: 7,3
Corolla: 6,7
OMAPAINO
Caliber: 1395
Corolla: 1205testeistä muistelisin että 1.6-litraisista esim. 115hv Golf Plus ja 113hv Megane II farkku kiihtyvät johonkin 11 sekunnin paikkeille elleivät peräti alle
Toisin kuin corollassa noissa molemmissa omapaino on jo samaa luokkaa kuin tuolla Caliberilla joka on muutenkin about saman kokoinen kuin Golf Plus ja 20cm mekanoa lyhyempi.
Kuitenkin Caliberissa pitäisi olla 150hv tehoinen 1.8l moottori ja se 11,9 oli ilmoitettu manuaalille. Ainoa selitys on se että koneessa on huomattavasti ilmoitettua vähemmän tehoa tai sitten koneen vääntö on todella ohutta alle 5000 kierroksen ja välityset on valittu liian pitkiksi. - Corolla 1.4
vertailenpahan vaan kirjoitti:
Kunhan tuossa vertailin muutamaan arvoa.
TEHO
Caliber: 110kW
Corolla: 71kW
KIIHTYVYYS:
Caliber: 11,9
Corolla: 12,0
HUIPPUNOPEUS
Caliber: 184
Corolla: 185
KULUTUS
Caliber: 7,3
Corolla: 6,7
OMAPAINO
Caliber: 1395
Corolla: 1205Eipä kannata lähteä viivalle 1.4 Corollan kanssa:
"Tehomittausten jälkeen ei tarvitse ihmetellä 1,4-litraisen Corollan pirteyttä: Toyota antaa asiakkaalle ainakin tehopuolella huomattavasti enemmän kuin lupaa. Muuttuvalla imuventtiilien ajoituksella varustetun moniventtiilikoneen tehoksi ilmoitetaan 71 kW/6 000 r/min, mutta tehomittauksissa koneesta saatiin ulos noin kymmenen kilowattia enemmän! Kansankielellä ilmaistuna tämä tarkoittaa, että 97 hevosvoiman sijasta käytössä on 110 hevosta."
"1,4-litrainen Corolla tuntuu pirteältä, mikä on tietysti tärkeämpää kuin se, onko auto rajussa kiihdytyksessä kymmenyksen nopeampi vai hitaampi kuin naapurin kulkupeli. Testiauto alitti valmistajan ilmoittaman 0-100 km/h -arvon kuudella kymmenyksellä."
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=kestotestit&article=110782&tekpage=8
Toinen testi ja huomaa huiput:
"AutoBild hat sich dem Toyota Corolla 1.4 angenommen und ihn einem Test unterzogen. Der 1,4 Liter-Motor leistet 97 PS und beschleunigt den Corolla in 11,7 Sekunden auf Tempo 100 und auf eine Höchstgeschwindigkeit von 210 Km/h."
http://shortnews.stern.de/shownews.cfm?id=388721&news_archive=1&CFID=12834046&CFTOKEN=59662070 - juttunen
Corolla 1.4 kirjoitti:
Eipä kannata lähteä viivalle 1.4 Corollan kanssa:
"Tehomittausten jälkeen ei tarvitse ihmetellä 1,4-litraisen Corollan pirteyttä: Toyota antaa asiakkaalle ainakin tehopuolella huomattavasti enemmän kuin lupaa. Muuttuvalla imuventtiilien ajoituksella varustetun moniventtiilikoneen tehoksi ilmoitetaan 71 kW/6 000 r/min, mutta tehomittauksissa koneesta saatiin ulos noin kymmenen kilowattia enemmän! Kansankielellä ilmaistuna tämä tarkoittaa, että 97 hevosvoiman sijasta käytössä on 110 hevosta."
"1,4-litrainen Corolla tuntuu pirteältä, mikä on tietysti tärkeämpää kuin se, onko auto rajussa kiihdytyksessä kymmenyksen nopeampi vai hitaampi kuin naapurin kulkupeli. Testiauto alitti valmistajan ilmoittaman 0-100 km/h -arvon kuudella kymmenyksellä."
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=kestotestit&article=110782&tekpage=8
Toinen testi ja huomaa huiput:
"AutoBild hat sich dem Toyota Corolla 1.4 angenommen und ihn einem Test unterzogen. Der 1,4 Liter-Motor leistet 97 PS und beschleunigt den Corolla in 11,7 Sekunden auf Tempo 100 und auf eine Höchstgeschwindigkeit von 210 Km/h."
http://shortnews.stern.de/shownews.cfm?id=388721&news_archive=1&CFID=12834046&CFTOKEN=59662070"1.4 Corollassa 97 hevosvoiman sijasta käytössä on 110 hevosta."
Voi vielä kun ne oppisivat tekemään sellaisen ratin mitä ei tarvi suoralla tiellä kääntää eestaas pysyäkseen kaistalla, niin jopa olisi noille huimille tehoille kunnon vastine! On muuten hurjat hummat corollassa! - pitääkin olla
tss kirjoitti:
Kyllä caliberia tuodaan eurooppaan hyvällä hinnalla .Autoliikkeillekin Dodgesta annettu tosi pienet kateprosentit esim.verrattuna toyota.
pitäähän jossain helvetin tojotassa ollakin kunnon kate... Eihän tuulipukukansa muuten saa "reilua hyvitystä" vaihdokistaan, tai kylmälaukkua ja lohensavustinta kaupan päälle. Eikä myyjänkään perse kestäisi jatkuvaa takuuremppakierrettä ilman keskimääräistä parempia myyntikatteita
- rotke
Corolla 1.4 kirjoitti:
Eipä kannata lähteä viivalle 1.4 Corollan kanssa:
"Tehomittausten jälkeen ei tarvitse ihmetellä 1,4-litraisen Corollan pirteyttä: Toyota antaa asiakkaalle ainakin tehopuolella huomattavasti enemmän kuin lupaa. Muuttuvalla imuventtiilien ajoituksella varustetun moniventtiilikoneen tehoksi ilmoitetaan 71 kW/6 000 r/min, mutta tehomittauksissa koneesta saatiin ulos noin kymmenen kilowattia enemmän! Kansankielellä ilmaistuna tämä tarkoittaa, että 97 hevosvoiman sijasta käytössä on 110 hevosta."
"1,4-litrainen Corolla tuntuu pirteältä, mikä on tietysti tärkeämpää kuin se, onko auto rajussa kiihdytyksessä kymmenyksen nopeampi vai hitaampi kuin naapurin kulkupeli. Testiauto alitti valmistajan ilmoittaman 0-100 km/h -arvon kuudella kymmenyksellä."
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=kestotestit&article=110782&tekpage=8
Toinen testi ja huomaa huiput:
"AutoBild hat sich dem Toyota Corolla 1.4 angenommen und ihn einem Test unterzogen. Der 1,4 Liter-Motor leistet 97 PS und beschleunigt den Corolla in 11,7 Sekunden auf Tempo 100 und auf eine Höchstgeschwindigkeit von 210 Km/h."
http://shortnews.stern.de/shownews.cfm?id=388721&news_archive=1&CFID=12834046&CFTOKEN=59662070caliberin kone on myös mallia vvt-i.kyseessä on mitsubishin moottori.
- lande
V***n Hullu! kirjoitti:
.. itse olen kyllä samoilla linjoilla, ettei hyvää ja halpaa ole! Myyjä kehui että tällänen uus malli tuodaan "hinnalla" sisään, ja myöh kysynnän kasvaessa nostetaan hintaa. Voi olla perää tässäkin..
Kertoi juuri PT Cruiseria myydyn samalla strategialla sillon ku se lanseerattiin...Ostin juuri 2.0 sxt caliberin-toimitus ensi vuonna
hintaa nostettiin viiko sitten harmittavasti 500 € ja olen ymmärtänyt, ettei ehkä tähän jää!
Kyllä heppatiedot pitää paikkansa, mutta jenkit on aina tehnyt koneet niin, että heppamäärään nähden kulku ei ole parhaasta päästä, mutta kesto kyllä.
Olen ajanut kaikki tuotantomallit ja kyllä tämä automaattilootalla varustettu sopii meikäläiselle kuin nyrkki silmään. Aivan namulta tuntuu. vaihtoehtona oli pitkään naku, mutta sitä kun saa vaan 6 vaihteisena ja vaihdekeppiä on tullut vatkattua jo vuosia, niin ei jaksa enää. - Dodge Bablo
Corolla 1.4 kirjoitti:
Eipä kannata lähteä viivalle 1.4 Corollan kanssa:
"Tehomittausten jälkeen ei tarvitse ihmetellä 1,4-litraisen Corollan pirteyttä: Toyota antaa asiakkaalle ainakin tehopuolella huomattavasti enemmän kuin lupaa. Muuttuvalla imuventtiilien ajoituksella varustetun moniventtiilikoneen tehoksi ilmoitetaan 71 kW/6 000 r/min, mutta tehomittauksissa koneesta saatiin ulos noin kymmenen kilowattia enemmän! Kansankielellä ilmaistuna tämä tarkoittaa, että 97 hevosvoiman sijasta käytössä on 110 hevosta."
"1,4-litrainen Corolla tuntuu pirteältä, mikä on tietysti tärkeämpää kuin se, onko auto rajussa kiihdytyksessä kymmenyksen nopeampi vai hitaampi kuin naapurin kulkupeli. Testiauto alitti valmistajan ilmoittaman 0-100 km/h -arvon kuudella kymmenyksellä."
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=kestotestit&article=110782&tekpage=8
Toinen testi ja huomaa huiput:
"AutoBild hat sich dem Toyota Corolla 1.4 angenommen und ihn einem Test unterzogen. Der 1,4 Liter-Motor leistet 97 PS und beschleunigt den Corolla in 11,7 Sekunden auf Tempo 100 und auf eine Höchstgeschwindigkeit von 210 Km/h."
http://shortnews.stern.de/shownews.cfm?id=388721&news_archive=1&CFID=12834046&CFTOKEN=59662070miten kiihtyy Corolla... ajan kuitenkin mielummin autolla. Vaikka Dodge:lla.
- ommix
Caliber on kuin PT Cruiser, hetken innostaa, lopulta laantuu, menee pois muodista, ja kun on jenkkimerkki, arvo laskee ja haluttavuus. Caliber on sisältä omaan makuuni liian muovinen ja jenkkityyliä joka ei pure. Ja noi bensakoneet juoppoja ja tukkoisia, ja surkuhupaisaa että diesel pitää olla volkkarin kone, ei edes daimlerchryslerillä Mersun konetta tuohon laiteta!
- Caliberiin,
siksi sellainen hommattiin VW:ltä. Katsos, kaikki mersun dieselit ja vaihteistot ovat suunniteltu takavetoisille, poislukien A- ja B- mersujen koneet. Ne taas ovat ns. kallistettuja moottoreita, jotka eivät niin ikään passaa kovin hyvin normaaliin korityyppiin. Yhtä Dodgea varten ei ollut järkevää alkaa kehittää uutta dieseliä.
Tuossa siis taustatietoa siihen, miksi VW:n dieseli Dodgen keulalle. Yhtä hyvin se olisi varmaan voinut olla PSA:lta, mutta VW teki varmaan paremman tarjouksen.
- aika kinder
oli, kävin kokeilemassa (kylmätyypit riitti) ja ei oikein vakuuttanut. ovet rämisee (kiinnilaitettaessa) kuin toyotissa. kaikki napit ja hallintalaitteet oli jotenkin halvan oloisia, eleensä koko autosta tulee halpa jenkki paketti tunne. ratissa ei pituussäätöä ja penkit helvetin kapeat, vaihteiston käyttö vaikeaa (manuaali) honda civic:n kaltaisen vaihdevivun takia....listaa voisi jatkaa vaikka kuinka, ei tarvinnut kuin minuutti uhrata tuolle autolle ja helppo oli jättää sinne...eipä enää tartte miettiä että teinkö väärän valinnan kun en jaksanut muutamaa kuukautta odottaa caliberin julkistamista ja ostin audin a3 sportspacin tdi:ä. kyllä se vaan on niin että laatua saa vain sijoittamalla sen min.30t€ autoon.....tai ainakin laadun tuntua, vaikea puhua laadusta kun on eka audi.
- V***n Hullu!
No aika älytöntä vertailla täysin eri hintaluokan pirssejä. Halpa jenkkipaketti tunne on varmasti paikallaan, kun se on juurikin sellainen. :D
Turha tuohon hintaan on odottaakaan mitään millintarkkaa high designia.
Mä ajelisin tällä ihan mielellään, jos toi 1.8 manuaalin suorituskyky on edes lähellä sitä mitä kuvittelen 150hv suht painavasta autosta sen olevan. Ja tietty jos ajo-ominaisuudet yms on kohdallaan...
Uskon nimittäin että tehtaan ilm arvot on menny hieman metsikköön. Uskon vasta kun saan itse sen todeta... - sinulle,
vielä tutuksi tulee se audin laatu. heh heh.
- keimo
..jos et osaa caliberin vaihdekeppiä käyttää!
ei hitto mitä ihmisiä. - vaikea olen
keimo kirjoitti:
..jos et osaa caliberin vaihdekeppiä käyttää!
ei hitto mitä ihmisiä.mitenpä muuten tulisikaan harrastettua moottoriuheilua....motocross,enduro,ralli,carting. missäs sitä oppisi vaihdekeppiä heiluttamaan?
- PerttiPerkele
vaikea olen kirjoitti:
mitenpä muuten tulisikaan harrastettua moottoriuheilua....motocross,enduro,ralli,carting. missäs sitä oppisi vaihdekeppiä heiluttamaan?
No missä?
- 15000€
Se putoaa ihan kohta !
- V***n Hullu!
..putoo mut että 15000€? Kai siinäki on puolet liikaa?
- hahaa haa
Mitenköhän se hinta putoaa, kun autoja on 200 000 tilauksessa Caliberin tehtaalla. Suomeen tulee heinäkuussa tilattujen autojen erä vasta ensi keväänä. Kukahan näitä tuo kun ei ole mitään tuotavaa?
- (mä)
V***n Hullu! kirjoitti:
..putoo mut että 15000€? Kai siinäki on puolet liikaa?
Täällä on näköjään kauheesti Caliberin perään kuolaavaa nuorisoo, mutta kun ei oo varaa ostaa, niin täytyy haukkuu..
Niillä joilla on varaa, ei paljoo tartte yhen 5 tai 10 tonnin perään itkeskellä, auto kun auto.. Sen kun ostaa vaan, jos haluu, eikä tartte täällä rutista mitättömyyksistä..
Varmasti ihan kelpo laite, kävin koeajamassa, ja mut se ainakin vakuutti. Taitaa lähtee oma vaihtoon, ja Caliber tilalle.
Eihän siitä vielä mitään pidempiaikaista testitulosta varmaan löydy, eikä tiedä kuin kestävä pidämmällä tähtäimellä, mutta onko noi muutkaan nyt niin täydellisiä.. Ja onhan Dodge maailman 8:nneksi myydyin automerkki. Miksi juuri Caliber olisi Dodgen mallistosta yhtään huonompi kuin muutkaan mallit? Tässä tapauksessa uskon huokean hinnan olevan siksi, että se olisi vähän niinkuin kaikkien saatavilla, ja lanseerauksen takia.
Mutta mitä ulkonäköön tulee, musta se on ainakin todella säväyttävä.
Mutta sekin on jokaisen oma mielipide, pitääkö vai ei.
Enhän mäkään tykkää Tojon Yariksesta, mut duunikaveri rakastaa sitä.. - V***n Hullu!
(mä) kirjoitti:
Täällä on näköjään kauheesti Caliberin perään kuolaavaa nuorisoo, mutta kun ei oo varaa ostaa, niin täytyy haukkuu..
Niillä joilla on varaa, ei paljoo tartte yhen 5 tai 10 tonnin perään itkeskellä, auto kun auto.. Sen kun ostaa vaan, jos haluu, eikä tartte täällä rutista mitättömyyksistä..
Varmasti ihan kelpo laite, kävin koeajamassa, ja mut se ainakin vakuutti. Taitaa lähtee oma vaihtoon, ja Caliber tilalle.
Eihän siitä vielä mitään pidempiaikaista testitulosta varmaan löydy, eikä tiedä kuin kestävä pidämmällä tähtäimellä, mutta onko noi muutkaan nyt niin täydellisiä.. Ja onhan Dodge maailman 8:nneksi myydyin automerkki. Miksi juuri Caliber olisi Dodgen mallistosta yhtään huonompi kuin muutkaan mallit? Tässä tapauksessa uskon huokean hinnan olevan siksi, että se olisi vähän niinkuin kaikkien saatavilla, ja lanseerauksen takia.
Mutta mitä ulkonäköön tulee, musta se on ainakin todella säväyttävä.
Mutta sekin on jokaisen oma mielipide, pitääkö vai ei.
Enhän mäkään tykkää Tojon Yariksesta, mut duunikaveri rakastaa sitä..Asiaa! Juuri näin!
- rauha....
Kun ostaa uuden Corolla 1,6-farkun niin ei tartte yöunia menettää siitä kestääkö auto tai pitääkö arvonsa. Ja helppo aikanaan vaihtaa uuteen, ja ei tartte seisottaa korjaamolla. Kukin tekee niinkuin haluaa mutta itse nuoruuden fanaattisuuden jälkeen ja oppirahat maksaneena ajelen vain toyolla ja säästän rahaa mm. lomamatkoihin kaukomaille.
- kertoo että
Uusimman ADACin raportin mukaan ALFA 159 on luotettavin uusista autoista, Tojotat on aina ollut sialla 10 tai huonompi. 3-5 vuotiaista autoista kärjessä on Borsche en muista mallia mutta ei tavallisen ihmisen auto kuitenkaan.
Et silleen vaan Korokorololla-kuskille yöunia, toivottavasti matkas katkee.
Toivoo paperi insinööri - paperi-insinööri
kertoo että kirjoitti:
Uusimman ADACin raportin mukaan ALFA 159 on luotettavin uusista autoista, Tojotat on aina ollut sialla 10 tai huonompi. 3-5 vuotiaista autoista kärjessä on Borsche en muista mallia mutta ei tavallisen ihmisen auto kuitenkaan.
Et silleen vaan Korokorololla-kuskille yöunia, toivottavasti matkas katkee.
Toivoo paperi insinöörion koulunsa käynyt, sillä Suomen kielen oppitunnit ainakin ovat jääneet väliin ! Yhdyssanat sekä sija ja sika yhdistellään omintakeisesti !
- V***n Hullu!
kertoo että kirjoitti:
Uusimman ADACin raportin mukaan ALFA 159 on luotettavin uusista autoista, Tojotat on aina ollut sialla 10 tai huonompi. 3-5 vuotiaista autoista kärjessä on Borsche en muista mallia mutta ei tavallisen ihmisen auto kuitenkaan.
Et silleen vaan Korokorololla-kuskille yöunia, toivottavasti matkas katkee.
Toivoo paperi insinööriMut mikähän mahtaa olla Borsche? Nooh, samapa tuo.. Ens viikolla pitäis kuitenkin päästä Caliberia koe-ajamaan, sit tietää suorituskyvyn yms. Jos asiat on kohdallaan, niin tod. näk. ostan!
- V***n Hullu!
Sanonpa vaan että corohoroa en ikinä osta, VARSINKAA N 1.6!! Hahahahaa..
Ne pitäis kieltää lailla! :D - tojota
Minäkin lähtisin mielummin lomamatkalle lentokoneella kuin autolla jos se kulkuväline olisi tojota.
- DODGE PALSTA!
Onko ketään ehdottanut ylläpidolle moista?
- Uutta ei tarvita.
Ralli- ja peltoautot. Jälkimmäinen tarkoittaa Dodgea.
- Dodge-man
Huvittavia nämä japsi-miehet, kun on kauhea hinku mollata amerikkalaisia autoja. Silti tämäkin keskustelusäie on kerännyt selvästi eniten viestejä ja lukijoita tällä foorumilla. Jokin siinä amerikkalaisessa autossa aina kiehtoo ;)
- V***n Hullu!
Puhut asiaa! Pitäähän persaukisten amiskorollapoikien johonkin "paineensa" purkaa. :D
- Jorma Pallopää
Kävin koeajamassa nimenomaan tuon 1.8 -litraisen version ja itse yllätyin auton menemisestä, kun vertasin sitä ilmoitetun kiihtyvyyden luomaan mielikuvaan.
Sisusta oli tuota tavallista amerikkalaista, eli muovia yms. hieman halvahkoa materiaalia. Mutta, mitä voi odottaa autolta, jonka myyntihinta uutena alkuperämaassa on ~10000€ ?!?
Moottoriääni, ei mitään mullistavaa tai ihmeellistä. Kone oli hiljainen, kovemmassa kiihtyvyydessä piti vähän jo ääntä. Rengasäänet eivät olleet hiljaisimmasta päästä, mutta eivät varsinaisesti hävinneet mielestäni esim. Mazda 6:n rengasäänille.
Vaihdeloota oli mielestäni hieman jäykkä käyttää, tosin tämäkin on tottumiskysymys, kun omassa autossa taas vaihteet menevät monia merkkejä paljon herkemmin sisään.
Kaikenkaikkiaan jäi autosta hyvin positiivinen kuva, erityisesti tietenkin muotoilun osalta, joka on tavallista perus-pentti-kamaa huomattavasti rohkeampaa. Eli tämä auto ei kyllä sovellu naapurin mielipidettä pelkäävälle perheenisille. Laatu voi tuntua jostakusta hieman heikolta, mutta tosiaan kannattaa muistaa, että auto on alkuperämaassa rakennettu nimenomaan budjettiautoksi / koulunsa päättävien ensiautoksi, niin ymmärtää paremmin tota filosofiaa. Suomen autovero on se syyllinen, joka tuon auton hinnan on nostanut kaikkiaan liian korkealle (vaikka onkin halpa kilpailijoihin nähden). - Dodgekuski
Kävin koeajamassa sekä 1.8 bensaversion että 2.0 dieselversion ja näistä diesel oli 320Nm väännöllään ehdottomasti parempi.Varusteista kannattaa ehdottomasti valita SXT jos haluaa yhtään mukavuuksia ja kunnollisen äänentoiston.Tilasin sellaisen nyt syyskuussa ja toimitus menee tammi-helmikuulle 2007.Epäilijöille tiedoksi että jonkun Audi A3 hankkiminen vastaavalla väännöllä varustetulla koneella ja varusteilla puhutaan jo täysin eri hintaluokasta.Tämä on hintaluokassaan hyvin kilpailukykyinen,ulkonäköasiasta voi tietysti olla mitä mieltä hyvänsä ja valitettavasti tässä hintaluokassa ei vielä saa jalopuusisutusta yms mutta jos ei niistä välitä niin erittäin hyvä vaihtoehto.En olisi ennen harkinnut jenkkiautoa mutta työsuhdeauton kanssa ei tarvitse huolehtia luotettavuusongelmista eikä tuo VW:n dieselkone kuitenkaan tuottane ongelmia.
- lande
Ohessa amerikan pojan kokemuksia tuuklisista olosuhteista caliberin ostaneiden siteltä:
The Wind, And The Caliber
Today, we had a wind advisory down here. First time I'd seen that in a while. As I'm driving, I'm seeing SUV's and minivans and even cars that are weaving all over their lanes. Apparently big gusts would come along and just blow these things all over the road! At first, I didn't know what was going on, then I realized that these people were being blown around, but the Caliber stayed true and steady on it's path. Before the Caliber, I drove a Chevy Blazer for almost 5 years, and when the wind blew, the Blazer blew all over the place. Today, I drove with one hand on the wheel, and I never had to fight it at all. I was very surprised! - ent. VW TDI:n omistaja
Laadusta ei voi puhua missään tapauksessa. Jos tykkää pikkuvioista joita VW tuotteisiin kuuluu vakiona niin mikä jottei.
NIM. Passat Tdi:llä 20tkm ja 4000€ remontteihin, Laatua... ja en ole ainoa!!! - Dodgemies
ent. VW TDI:n omistaja kirjoitti:
Laadusta ei voi puhua missään tapauksessa. Jos tykkää pikkuvioista joita VW tuotteisiin kuuluu vakiona niin mikä jottei.
NIM. Passat Tdi:llä 20tkm ja 4000€ remontteihin, Laatua... ja en ole ainoa!!!Kun on työsuhdeauto niin aivan sama,liikkeestä saa vara-auton tilalle jos auto on korjattavana.
- SXT
Dodgemies kirjoitti:
Kun on työsuhdeauto niin aivan sama,liikkeestä saa vara-auton tilalle jos auto on korjattavana.
Olen itse positiivisesti yllättynyt caliberiin. Pitkän tovin lukeneena ja tuumailleena pitihän sitä koeajolle mennä!! Ja positiivisuus vain kasvoin. Ainoo probleema et tilauksen kesto ylittyy juhannuksen tietämille,mutta hyvää kannattaa odottaa.. Ja ainahan sitä kehutaan omaa biiliä ja haukutaan muut..Kannattaa käydä tutustumassa ensin ja unohtamatta koeajoa... Nähdään tienpäälle ja morjenstetaan kun nähdään dodgella..Ei oo ainakaan mikään kinneri sisältä mahtuu kaikki mukaan! Nähdään tienpäällä dodgen poikoissa :-)
PS. JOKO SINÄ TILASIT, MINÄ TILASIN KANS JO :-)) - Sunburst orange
SXT kirjoitti:
Olen itse positiivisesti yllättynyt caliberiin. Pitkän tovin lukeneena ja tuumailleena pitihän sitä koeajolle mennä!! Ja positiivisuus vain kasvoin. Ainoo probleema et tilauksen kesto ylittyy juhannuksen tietämille,mutta hyvää kannattaa odottaa.. Ja ainahan sitä kehutaan omaa biiliä ja haukutaan muut..Kannattaa käydä tutustumassa ensin ja unohtamatta koeajoa... Nähdään tienpäälle ja morjenstetaan kun nähdään dodgella..Ei oo ainakaan mikään kinneri sisältä mahtuu kaikki mukaan! Nähdään tienpäällä dodgen poikoissa :-)
PS. JOKO SINÄ TILASIT, MINÄ TILASIN KANS JO :-))Tilasin sxt 1.8:n 25.10-06. Auto on valmiina tehtaalla ja toimitus about maalis/huhtik. vaihteessa. Koeajoin kaikkiian kolme kertaa ja ei ainakaan pahalta tuntunut. Katotaan kun tulee
mikä on sitten kommentit? - äijä
Sunburst orange kirjoitti:
Tilasin sxt 1.8:n 25.10-06. Auto on valmiina tehtaalla ja toimitus about maalis/huhtik. vaihteessa. Koeajoin kaikkiian kolme kertaa ja ei ainakaan pahalta tuntunut. Katotaan kun tulee
mikä on sitten kommentit?Sain oman SXT:n reilun puolen vuoden odotuksen jälkeen.
Nimimerkille tiedoksi, että hyvää kannattaa kyllä odottaa.
Autoon on vaan maitti kasvanut kilometri kilometrin jälkeen.
Näin talviolosuhteissa hyvin lämmin, lähtee kun palmun alta ja penkit lämpenee nopeasti ja tarpeeksi. Radio ja kajarit aivan mahtavat, eikä resonoi, kuten täällä joku "kade" väitti. Ehkä sitten jos luukuttaa täysillä, mutta korvat ei sitä kestä, sen verran kovaa ääntä lähtee. Mukava maantiellä tehdä matkaa. Juuri menee 3000 km poikki ja taas tekee mieli baanalle. Löpöä kulunut n 8-9 l/100 km. Ajomatkat olleet pääsääntöisesti tuollaista lyhyttä kulmilla pyörimistä, joten siihen nähden näillä keleillä ihan kohtuullinen 2.0 ltr koneelle. Mun edellinen ranskalainen "peli" 2.0 koneella vei 9 -12 ltr/ 100 km samoissa olosuhteissa. - Mr.Dodge
äijä kirjoitti:
Sain oman SXT:n reilun puolen vuoden odotuksen jälkeen.
Nimimerkille tiedoksi, että hyvää kannattaa kyllä odottaa.
Autoon on vaan maitti kasvanut kilometri kilometrin jälkeen.
Näin talviolosuhteissa hyvin lämmin, lähtee kun palmun alta ja penkit lämpenee nopeasti ja tarpeeksi. Radio ja kajarit aivan mahtavat, eikä resonoi, kuten täällä joku "kade" väitti. Ehkä sitten jos luukuttaa täysillä, mutta korvat ei sitä kestä, sen verran kovaa ääntä lähtee. Mukava maantiellä tehdä matkaa. Juuri menee 3000 km poikki ja taas tekee mieli baanalle. Löpöä kulunut n 8-9 l/100 km. Ajomatkat olleet pääsääntöisesti tuollaista lyhyttä kulmilla pyörimistä, joten siihen nähden näillä keleillä ihan kohtuullinen 2.0 ltr koneelle. Mun edellinen ranskalainen "peli" 2.0 koneella vei 9 -12 ltr/ 100 km samoissa olosuhteissa.Jepjep....ite onnekkaana sain haluamani mustan namun dieselinä viikon venaamisella heinäkuussa =) ja nyt pamahtaa 34t rikki ja maantie ajossa Lahdentiellä 120vauhdissa nyt talvella keskikulutus mittari näyttää 6,6 jossa mukana päivittäinen n. 20km nurkka ajo.
Kesällä testasin Stadista Lahteen vanhaa tietä tasan 80km/h ni se liikku 4,8-5,1 välillä!!!!!
Että jos nuukailla haluaa.... =)
Elämäni paras auto ostos tähän asti -59 Dodgen jälkeen,joka kesää tallissa odottelee =) Ouujep! - Alba
Mr.Dodge kirjoitti:
Jepjep....ite onnekkaana sain haluamani mustan namun dieselinä viikon venaamisella heinäkuussa =) ja nyt pamahtaa 34t rikki ja maantie ajossa Lahdentiellä 120vauhdissa nyt talvella keskikulutus mittari näyttää 6,6 jossa mukana päivittäinen n. 20km nurkka ajo.
Kesällä testasin Stadista Lahteen vanhaa tietä tasan 80km/h ni se liikku 4,8-5,1 välillä!!!!!
Että jos nuukailla haluaa.... =)
Elämäni paras auto ostos tähän asti -59 Dodgen jälkeen,joka kesää tallissa odottelee =) Ouujep!Tänään sit tilasin Dodgen ja toukokuun puolessa välissä pitäs olla käsissä.Myös tyylikkyys on taidetta. Suosittelen kaikille.
- Dodgen kanssa
Alba kirjoitti:
Tänään sit tilasin Dodgen ja toukokuun puolessa välissä pitäs olla käsissä.Myös tyylikkyys on taidetta. Suosittelen kaikille.
Minulla on ollut japanilainen, ranskalainen ja kasapäin opeleita. Kyllä Caliber hyvin vertailussa pärjää. Hinta/laatusuhde on kohdallaan eikä muotoilusta tosiaan voi valittaa. Bensamallin kytkin ei ole paras mahdollinen ja kaasari on hieman perseestä sekin, mutta kyllä kaarasta oikeasti vääntöä löytyy - verrataan nyt vaikkaa opeleihin.
Caliber on vakaa ajettava ja tankillisella pääsee pitkälle, jos ei kovin kaahaile. Ja sen näkee heti, että auto on eri maata kuin edeltäjänsä Neon. Tämä on tehty kestämään. - SXT
SXT kirjoitti:
Olen itse positiivisesti yllättynyt caliberiin. Pitkän tovin lukeneena ja tuumailleena pitihän sitä koeajolle mennä!! Ja positiivisuus vain kasvoin. Ainoo probleema et tilauksen kesto ylittyy juhannuksen tietämille,mutta hyvää kannattaa odottaa.. Ja ainahan sitä kehutaan omaa biiliä ja haukutaan muut..Kannattaa käydä tutustumassa ensin ja unohtamatta koeajoa... Nähdään tienpäälle ja morjenstetaan kun nähdään dodgella..Ei oo ainakaan mikään kinneri sisältä mahtuu kaikki mukaan! Nähdään tienpäällä dodgen poikoissa :-)
PS. JOKO SINÄ TILASIT, MINÄ TILASIN KANS JO :-))Nyt ajettuna hieman alle 2000km ja naama edelleen hymyssä suin...
Dodge pelaa kuin ihmisen mieli ja odotukset vielä enemmän kun pääsi baanalla cruisaan..
Ainoa probleema oli kun lisävarusteissa olleeseen navigaattoriin tuli STOP! No, saan uuden kunhan liikkeeseen tulee /(tai tulee korjauksesta edellinen..)
NAVMAN F20 meni jumiin jäi DEMO tilaan ja kun laittaa virran päälle ilmoittaa: NAVMAN F20 Permission data abort fault address was 0x01E00000 i execution address was 0x00603B68.
Muilla vastaavia ongelmia ollut? Itse en osannut tehdä mitään,eikä autoliikkeessäkään ollut viisaampaa...(Jonkinlaisiin asetuksiin pääsi kyllä kun virrat päälle ja piti asetukset nappia pohjassa samalla) Laitoin meiliä navman, ei oo kuulunut viä mitään!!
Mutta kaiken parasta DODGE CALIBER SXT on auto isolla A:lla :-) - mikapet
SXT kirjoitti:
Nyt ajettuna hieman alle 2000km ja naama edelleen hymyssä suin...
Dodge pelaa kuin ihmisen mieli ja odotukset vielä enemmän kun pääsi baanalla cruisaan..
Ainoa probleema oli kun lisävarusteissa olleeseen navigaattoriin tuli STOP! No, saan uuden kunhan liikkeeseen tulee /(tai tulee korjauksesta edellinen..)
NAVMAN F20 meni jumiin jäi DEMO tilaan ja kun laittaa virran päälle ilmoittaa: NAVMAN F20 Permission data abort fault address was 0x01E00000 i execution address was 0x00603B68.
Muilla vastaavia ongelmia ollut? Itse en osannut tehdä mitään,eikä autoliikkeessäkään ollut viisaampaa...(Jonkinlaisiin asetuksiin pääsi kyllä kun virrat päälle ja piti asetukset nappia pohjassa samalla) Laitoin meiliä navman, ei oo kuulunut viä mitään!!
Mutta kaiken parasta DODGE CALIBER SXT on auto isolla A:lla :-)sxt:n ja en malta odottaa.katselin kyllä sormet syyhyten avengeria.minusta se on vielä "räyheämmän"näköinen ku caliber.käytännön syistä kuitenki cliber tuli tilattua
- dodge 2
SXT kirjoitti:
Olen itse positiivisesti yllättynyt caliberiin. Pitkän tovin lukeneena ja tuumailleena pitihän sitä koeajolle mennä!! Ja positiivisuus vain kasvoin. Ainoo probleema et tilauksen kesto ylittyy juhannuksen tietämille,mutta hyvää kannattaa odottaa.. Ja ainahan sitä kehutaan omaa biiliä ja haukutaan muut..Kannattaa käydä tutustumassa ensin ja unohtamatta koeajoa... Nähdään tienpäälle ja morjenstetaan kun nähdään dodgella..Ei oo ainakaan mikään kinneri sisältä mahtuu kaikki mukaan! Nähdään tienpäällä dodgen poikoissa :-)
PS. JOKO SINÄ TILASIT, MINÄ TILASIN KANS JO :-))jep tilasin tänään crd sxt mustan,kävin koeajamassa tämmösen crd dieselin viimeviikolla,ja siinä se oli,tod hyvä ajaa ja paukkua löytyy.vakio 310nm vääntö 140hp. lastulla 170hp 385nm.kun käy ajmassa tietää että siinä se on.suosittelen......
- rumia
dodge 2 kirjoitti:
jep tilasin tänään crd sxt mustan,kävin koeajamassa tämmösen crd dieselin viimeviikolla,ja siinä se oli,tod hyvä ajaa ja paukkua löytyy.vakio 310nm vääntö 140hp. lastulla 170hp 385nm.kun käy ajmassa tietää että siinä se on.suosittelen......
ainakin ovat nuo Dodget, en ostaisi
- Caliberiko luottoauto harvo...
Tänään iski aivoitus että Caliberistako minulle auto?
Onko sinulla Caliber? Miten yhteiselo on sujunut? Kulutukset ja tyyppiviat? Huoltovälit ja kustannukset?
1.8 bensa, manuaali? Vai jokin muu?
Nättihän se on, mutta mitkä on ne ominaisuudet jotka tekevät tästä autosta paremmat kuin kilpailijoistaan?
Nyt en kaipaa mitään autolobbareiden kommentteä vaan rehellistä mielipidettä, nimittäin vaihtoehtoja on vaikka millä mitalla!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941719
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2321453- 881331
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651005Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9864- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809