Terve miehet ja naiset!
TOivottavasti osaatte minua auttaa.
Ongelmani on se, että aloitin salitreenin n. 2 kk sitten, käyn kerran viikossa salilla ja kahdesti aerobisessa esim. aerobicissä.
Nyt on ihan kamalaksi ongelmaksi tullut se, että minun rintoihin sattuu ihan saakelisti! Kumpikin rinta on tosi tosi arka, varsinkin kun ottaa liivit pois ja ne pääsevät laskeutumaan. Myöskään aerobicissä en voi nyt käydä. TÄmä vaiva on ollut nyt melkein kaksi viikkoa.
Onko niin, että tämä voi olla lihastreenin tulosta vai onko minulla jotain vakavampaa, jonka vuoksi mennä lääkäriin?
Rintani ovat hoikaksi tytöksi isot, dd-kupit, joten toivon ettei nämä ainakaan kasvukipuja ole.
Kipu tuntuu reunoilla ja tuossa edessä, rintakehässä.
Te paremmin tietävät, sanokaa kiitos :)
Kipeät rinnat???
8
2876
Vastaukset
- weider---
Minkälaiset liivit? Kai sentään kunnolliset urheiluliivit? Kannattaa hieman miettiä lajivalintoja. Esim uinti,pyöräily ja kuntosali varmaan sopivat paremmin kuin esimerkiksi aerobic. Lääkärillekkin voi asiasta jutella.
- ezxrtcyvubinomp,
mennä lääkäriin varmistamaan, että kipu on normaalia
- Tri. mänty
Laita kuvia,niin osaan sanoa paremmin.
- M26v
Tuntuuko tuo kipu siis ihan rinnoissa vai siis rintalihaksissa rintojen alla? Tää on pelkkä arvaus, mut voisko olla että sun rintalihakset on tosi kipeet harjoittelusta. Ja isot rinnat vähän venyttää/kuormittaa niitä kipeitä lihaksia painollaan kun otat liivit pois? Muistuttaako kipu lihaskipua?
- onppi
Todennäköisesti kipu on rintalihaksissa, siis tissien alla. Pidä liivejä paripäivää ja ajoita rintatreenisi niin, että aerobigin ja rintareeninin välissä 3 päivää tai EneMMän.
Karita Tuomola sanoi Elixisiirissä jotta jos rinnat venyy ne ei ikinä palaudu, joten PANOSTA TISSILIIVEIHISI, jatka aerobikkiä ja rintatreenejä, mutta jaksota treenisi JÄRKEVÄMMIN.
- scardelia
... ihan treenikipuakin. Minulla on myös melko suuret rinnat, ja kyllä rinnat voivat olla hyvinkin kipeät treenin jälkeen. Ja tosiaan kun liivit ottaa pois, niin tietysti rintojen paino venyttää myös rintalihasta, ja kun lihas on kipeä niin rasitus ja venytys sattuu. Aerobic on kyllä varsinaista rytkettä, ei ole ihme jos sen jälkeen rintalihakset kipeytyvät. Kunnon liivit ovat must, tosin itse en ole vielä löytänyt sellaisia jotka nämä pitäisivät tarpeeksi hyvin paikallaan. Siksi en juurikaan aerobicissa enkä muissa vastaavissa käy vaan keskityn pääasiassa salitreeniin ja vähemmän rytkyviin aerobisiin treeneihin.
- Hormonaalista???
Itselläni ihan sama ongelma. Hetki sitten aloittanut salitreenin ja urheilun ja nyt nännit ja tissit todella arat. Tuntuvat samoilta kuin raskauden alussa ja kun rinnat vielä olivat kasvuvaiheessa. Rintalihakset ovat myös kipeät, mutta se kipu on ihan erilaista. Voisiko tämä olla jonkunlaisten hormonien aiheuttamaa? Toivottavasti menee myös ohi yhtä nopeasti kuin alkoikin...
- prof. t.uhero
Riippuu siitä minkälainen tuhero sulla on?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903201- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834