300C vai A6?

Mikä näistä?

Kumman näistä itse ottaisit:

Audi A6 2.0 TFSI multitronic
Chrysler 300C 3.5 V6

Itse olen kummankin koeajanut, mutta olen edelleen aivan neuvoton noiden kahden vaihtoehdon välillä. Kyseessä on kaksi aivan erilaista autoa, mutta en oikein tiedä kumpi miellyttää enemmän. Hintarajaksi työnantaja on laittanut 50 000€.

28

9942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Audeja näkee joka kadunkulmassa. Kraisujakin on paljon mutta ei läheskään niin paljon,

      (Lue: valitse Chrysler)

    • olisi valintani.

      Ääni jenkille. Audissa ei vaan ole sitä jotain.

    • Mikä näistä

      Perkele meni yksi tuttu ehdottamaan Cadillac CTS:sää. Nyt sitten sekin pitäisi koeajaa. Tosin tomaattia ei siihen 50 000€ summalla saa, mutta pärjään ilmankin.

    • 300C

      Kyllä noista kahdesta ehdottomasti 300C. Todella tyylikäs ja positiivisesti erilainen. Kaikkiaan tuossa hintaluokassa 300C on lyömätön kun huomioidaan varusteet, tyyli ja tilat.

      Jos 300C dieselin saisi nelivedolla, nykyinen sakasalainen vaihtuisi heti Chrysleriin.

    • auto myyjä

      audi tietenkin.. on paljon mukavampi

    • tylsä.

      Noista siis Chrysler, vaikka pelkkien numeroiden valossa Audi saattaakin olla parempi. Mutta täydellisyys on äärimmäisen tylsää, kuten tiedämme.

    • autoja arvostava

      Kyllä se minulla Audiin kallistuisi.

      Itellä tulee vaihto vasta joulukuussa ja valittu on jo Audi A6 Avant tai...

    • SAAB 95

      Puolitoistavuotta sitten vertailtiin VW - Audi - SAAB välillä ja päädyttiin SAAB'in farkkuun. SAAB'in hinnoittelu on mielenkiintoinen, sillä 93 ja 95 ovat samoilla varusteilla käytännössä saman hintaisia, jolloin 95 on reippaasti esimerkiksi A6:ta halvempi, kun varustetaso on molemmissa nostettu samaksi.

      Siinä missä edellinen 93 (-02) oli vähän rimpula ajaa, niin 95 on taas oikea SAAB, eli erinomainen maantieauto.

    • jos sinä

      niin audi sillä jenkki syö 20 litraa kaupungissa. Jos maksaa työantaja siis täysetu niin sitten jenkki, sillä audi on lelu siihen verrattuna.

    • audikusku

      Oletko muuten kertaakaan ollut kitkoilla varustetun 300:n kyydissä TALVELLA?

      Minä olen ja voin sanoa, että kyyti ei ollut kovinkaan herkkua. Talviajossa 300:n perä lähtee tosi helposti irti. Ilman ESP:tä ihan mahdoton ajettava. Kesällä voi olla ok, muttei talvella ja Suomen talvi on tunnetusti pitkä ja luminen..

      Kyseisen 300:n kone ei ollut sama vaan se pienempi V6 (2.7?). Taitaa myös olla niin, ettei tuohon 300:en saa penkinlämmittimiä edes lisävarusteena.

      Mielestäni noiden kahden väliltä ilmanmuuta A6 TFSI. Jos vielä budjetti kestää ottaa quattron, niin ota se. Et takuulla tule katumaan :)

    • 300C

      Mutta jos oikein auton haluat, niin osta BMW 5-Sarjalainen

    • Hemikuski

      Täytyy oikein kommentoida kun itsellä oli aivan sama valinta tuossa pari kuukautta sitten.

      Ensin ajoin 300C:n 3.5 koneella ja olin pettynyt, se ei vain kiihtynyt siten kuin ulkonäkö antoi odottaa.

      Seuraavaksi ajoin A6 TFSI:n, odotukset oli todella kovat mutta parin tunnin ajon jälkeen mun oli pakko palauttaa se pettyneenä kauppaan. Pahin puoli autossa oli että musta tuntui kuin olisin Golfia ajanut. Automyyjä ihmetteli että eikö se ole hyvä asia kun isosta autosta on saatu näppärä ajettava mutta mä haluan auton tuntuvan kunnon autolta enkä pikkuautolta.

      Sitten mieleen tuli 300C diesel; ajoin sitä ensin lopputalven liukkailla. Kyllähän auto vähän yritti sutia jos kaasua painoi mutta ESP otti kyllä ihan hyvin kiinni. Parin viikon päästä oli sulat tiet ja uusi koeajo valloitti sydämeni; autossa oli aivan uskomaton vääntö ja chippaamalla se liikkuisi vielä paremmin!

      Ongelmaksi vain tuli että käytettyjä 300C dieselejä ei saanut mistään ja uusissa jono oli elokuulle. Onneksi lopulta löytyi hyvän hintainen 300C Hemifarkku ja nyt auto on ollut alla huhtikuusta.

      Kommettina tuosta omastani voin sanoa että ainoa asia mikä tuossa on harmittanut on takaosan äänieristys; sinne olen nyt kesälomalla työntänyt joku 10 neliötä bitumimattoa ja jokusen pullon noisekilleriä, nyt ei ole autossa mitään moittimista!

      Eli jos haluat erittäin hyvän ja helpon perusauton josta vaimokin tykkää, ota Audi. Jos taas haluat autoa jossa on tyyliä, ilmettä ja todella ison auton tuntua, aivan ehdoton valinta on 300C!

      • Dodge Mirada

        "Ensin ajoin 300C:n 3.5 koneella ja olin pettynyt, se ei vain kiihtynyt siten kuin ulkonäkö antoi odottaa"

        Mielestäni kyseinen auto näyttää 5 tonnia painavalta panssariautolta, korkeat kyljet ja matalat ampuma-aukkomaiset sivuikkunat, en pidä.


      • Dodge Mirada kirjoitti:

        "Ensin ajoin 300C:n 3.5 koneella ja olin pettynyt, se ei vain kiihtynyt siten kuin ulkonäkö antoi odottaa"

        Mielestäni kyseinen auto näyttää 5 tonnia painavalta panssariautolta, korkeat kyljet ja matalat ampuma-aukkomaiset sivuikkunat, en pidä.

        on katsojan silmissä.


      • Dodge Mirada
        jannetin82 kirjoitti:

        on katsojan silmissä.

        Japsiauton ostajalla siinä peräsilmässsä, jota jaetaan automyyjälle osamaksuksi?


    • Ei oo totta

      niin ota Skoda Superb.

    • Mikä näistä?

      Erinäisten mutkien kautta ajoon tulikin 300C sillä ainoalla oikealla koneella :). Kyllä hymyilyttää, kun survaisee kaasua vähän syvemmälle. Saa nähdä, miten tuolla sitten pärjää talvella...

      • tauno täystunari, ni pärjäät talvella ihan siinä missä kuka tahansa tusinatuotteilla.


      • Mikä näistä?
        jannetin82 kirjoitti:

        tauno täystunari, ni pärjäät talvella ihan siinä missä kuka tahansa tusinatuotteilla.

        Mietin vaan, että mitenköhän tuo perä pysyy kurissa tehokkaassa autossa. Ei muuten, mutta poika saa kortin syyskuussa. Ei taita tuo 300C HEMI olla ihan optimaalinen ensimmäiseksi autoksi, mutta itsellenihän sen ostin. Onneksi isossa autossa on sentään parkkitutkat vakiona...


      • Mikä näistä? kirjoitti:

        Mietin vaan, että mitenköhän tuo perä pysyy kurissa tehokkaassa autossa. Ei muuten, mutta poika saa kortin syyskuussa. Ei taita tuo 300C HEMI olla ihan optimaalinen ensimmäiseksi autoksi, mutta itsellenihän sen ostin. Onneksi isossa autossa on sentään parkkitutkat vakiona...

        opettelin viritetyllä Sierralla, enkä onnistunut saamaan sitä ruttuun. ja takaan että sierra on paljon kehnompi talvivärkki ku 300C.
        tosin Sierran parhaisiin ominaisuuksiin kuulu se, että 99%luistoista, oli itseaiheutettuja, ja loput 1% oli helposti hallittavaa pientä liirausta.


      • MaNi
        jannetin82 kirjoitti:

        opettelin viritetyllä Sierralla, enkä onnistunut saamaan sitä ruttuun. ja takaan että sierra on paljon kehnompi talvivärkki ku 300C.
        tosin Sierran parhaisiin ominaisuuksiin kuulu se, että 99%luistoista, oli itseaiheutettuja, ja loput 1% oli helposti hallittavaa pientä liirausta.

        Tuli tässä kesäkeleillä testattua 300C Hemi AWD versiona. Ehkä oli odotukset vähä liian korkeella, mutta eipä se nyt niin hirveän räväkkä kuitenkaan ollut, vaikka tokihan sekin liikahti! Painoa kuitenkin ihan riittävästi kiskottavana. Kulku ei kuitenkaan perstuntumalta muista saman "luokan" autoista (esim. v70 2.5T, Passat 3.2) hirveesti heittänyt. Ja luokkahan oli sitten heittomerkeissä - onhan tuo nyt isompi pirssi.

        Vielä otsikon aloitusta sivuuttaen noista Audeista, että onhan ne varusteltuina, kunnon koneella ja nelivedolla mukavia, mutta kun vertaa esim. V70 Classicia ja vastaavaa Audia, niin aikamoinen ero tossa hintalapussa.

        Bemaritkin omaan makuun pirun hyviä ohjastettavia ja sellainen varmaan olisi tallissakin jos perse kestäisi. En kuitenkaan halua mitään karvalakkiversiota hankkia. Esim 525/530 ia Touring 60t€ raakana. Siihen sitten metalliväriä, nahkaa, vanteita, sähköpenkkiä, xenonia jne., niin kyllä oma budjetti on ylitetty jo raskaasti...


      • audi a6
        MaNi kirjoitti:

        Tuli tässä kesäkeleillä testattua 300C Hemi AWD versiona. Ehkä oli odotukset vähä liian korkeella, mutta eipä se nyt niin hirveän räväkkä kuitenkaan ollut, vaikka tokihan sekin liikahti! Painoa kuitenkin ihan riittävästi kiskottavana. Kulku ei kuitenkaan perstuntumalta muista saman "luokan" autoista (esim. v70 2.5T, Passat 3.2) hirveesti heittänyt. Ja luokkahan oli sitten heittomerkeissä - onhan tuo nyt isompi pirssi.

        Vielä otsikon aloitusta sivuuttaen noista Audeista, että onhan ne varusteltuina, kunnon koneella ja nelivedolla mukavia, mutta kun vertaa esim. V70 Classicia ja vastaavaa Audia, niin aikamoinen ero tossa hintalapussa.

        Bemaritkin omaan makuun pirun hyviä ohjastettavia ja sellainen varmaan olisi tallissakin jos perse kestäisi. En kuitenkaan halua mitään karvalakkiversiota hankkia. Esim 525/530 ia Touring 60t€ raakana. Siihen sitten metalliväriä, nahkaa, vanteita, sähköpenkkiä, xenonia jne., niin kyllä oma budjetti on ylitetty jo raskaasti...

        audi on komeampi päälle päin kun laitat siihen s line alustalla olevan mallin ja laitat värin hopeaan tai beigeen niin et voi ku nauraa ku näät sen...ja kone siihen nii 3.0 tdi quattro?


    • Työnantaja

      Jos työntekijäni esittäisi tuollaisen kysymyksen, niin minä ottaisin ja purkaisin työsuhteen. Asiakaspalvelutehtäviin ei lähdetä noin mahtipontisilla autoilla.

      • Mynttinen ei myy kauaa.

        Juu kyllä jää myyntimies Mynttiselle luu kouraan aika pian kyseisellä tekniikalla...


      • Mikä näistä?

        Sanotaan nyt, että tässä duunissa mitä teen, ajetaan ihan yleisesti mersuilla ja bemareilla ym. autoilla. Asiakkaillakin nuo isot bemarit (500-sarjasta ylöspäin) ym. autot ovat aika yleisiä En halua tässä työpaikkaani paljastaa, ettei synny turhaa porua. Firman edustusautot ovat sitten luokkaa kalliimpia Audi A8:ja ja ässä mersuja, joissa silloin tällöin (harvoin) joutuu istumaan.

        "minä ottaisin ja purkaisin työsuhteen."

        Eipä taida olla tunkua yritykseesi? Vaimolla on firma, eikä hän todellakaan välitä millä kärryillä työntekijät ajavat. Tosin ei hän autoetuakaan myönnä, pienyrityksen kun omistaa.


      • superautokaupassa?
        Mikä näistä? kirjoitti:

        Sanotaan nyt, että tässä duunissa mitä teen, ajetaan ihan yleisesti mersuilla ja bemareilla ym. autoilla. Asiakkaillakin nuo isot bemarit (500-sarjasta ylöspäin) ym. autot ovat aika yleisiä En halua tässä työpaikkaani paljastaa, ettei synny turhaa porua. Firman edustusautot ovat sitten luokkaa kalliimpia Audi A8:ja ja ässä mersuja, joissa silloin tällöin (harvoin) joutuu istumaan.

        "minä ottaisin ja purkaisin työsuhteen."

        Eipä taida olla tunkua yritykseesi? Vaimolla on firma, eikä hän todellakaan välitä millä kärryillä työntekijät ajavat. Tosin ei hän autoetuakaan myönnä, pienyrityksen kun omistaa.

        Ootko töissä jossain erikoisautoja myyvässä tai vuokraavassa firmassa? Silloin ymmärtäisi sen, että työsuhdeauton pitää olla megolomaaninen...


    • viulisti

      Olet sä aika "päällikkö" jos olet sellanen dirika että tollasta työsuhdeautoa pomosi tarjoaa ja sun pitää kysellä mielipidettä TÄÄLTÄ! :D

      Tai, ainakin se kertoo jotain pomosta joka sut palkkasi! Heeehhhh....

    • Audi tietysti

      Jos olet noin pönttö, että kyselet muiden mielipidettä henkilökohtaiseen asiaan niin älä ota kumpaakaan. Todennäköisesti et tulisi kuitenkaan nauttimaan tekemästäsi valinnasta vaan miettisit lopun elämäsi sitä olisiko se toinen kuitenkin ollut parempi vaihtoehto.

      Voi että täällä on tyhmiä ihmisiä ja vielä julkisesti kertovat sen muillekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2045
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      146
      1533
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe