Sydneyn kaupunki on yksi niistä jotka ovat julistautuneet maailman homopääkaupungiksi.
Ja näin siinä kävi.
Linkki:http://www.eurooppa.biz.ly/suomi/sydney1.htm
Ai mitä näillä on tekemistä keskenään?No sitä että kun kaupunki julistautuu(homomestaksi) siksi niin se antaa sellaisen signaalin että me ollaan vähän tällaisia puppeleita.Ja sitten sikailijat saa sen käsityksen että tonne voi mennä rauhassa sikailemaan.Ja kun Sydneyn kaupunki myös toisessa tapauksessa toimii Herran sanaa vastaan ai missä?Paavalin Roomalaiskirjeessä sanotaan esivalta ei turhaan kanna miekkaa.
Ja silloin jos esivalta ei käytä riittävän lujia voimatoimia rikollisuuden kuriin saamiseksi niin silloin esivalta jossain määrin kantaa miekkaa turhaan.
Eli lainsäädännön pitää olla sellainen että rikollisuus saadaan kuriin, jos ei puhe auta niin pamppu sitten.
Ja toinen seikka mistä halusin kirjoittaa niin tuolla rikos-palstalla jotkut valittaa kirjoituksessa siitä että joku kriminaali kuoli poliisien toimesta.Synnin palkka on kuolema.
Jos et vielä tiennyt niin nyt tiedät.
Näyttänee siltä että uskonnonopetusta pitäisi lisätä (tosin vain Kristinuskon)koska niin monet ei ymmärrä tätä.
Kannattikos synnillä pöyhkeillä?
37
865
Vastaukset
- OttoPetteri
>>Paavalin Roomalaiskirjeessä sanotaan esivalta ei turhaan kanna miekkaa.
mistä hommassa on kyse.
"entäpäs jos siellä suunnalla onkin käytössä jonkin toisen lahko uskontokirja jossa synti on määritelty toisin"
Asia ei ole mielipidekysymys.Se minkä Jumala sanoo olevan syntiä on sitä.
"On se niin raskasta olla uskovainen kun ei voi edes tietää uskooko ihan oikeaan jumalaan tai allahiin tai budhaan tau aurinkoon"
Voipas tietää.Ja minä uskon ihan aitoon oikeaan elävään Jumalaan.
"näin synnittömänä on paljon helpompi elää,kun ei tarvitse koko ajan olla varuillaan tekeekö sitä jonkin yhdistyksen päätösten mukaisesti syntiä tai pahaa"
Vaan kun et elä synnittömänä.Ja toi väitteesi että me uskovaiset eläisimme tuolla tavalla varuillaan on stereotypia, jotkut lestat saattavat niin elää.Minä en koska Jeesus Kristus vapautti minut vapauteen, tämä ei tosin tarkoita sitä että voi elää kuin pellossa.
Eikä minun tarvitse todellakaan miettiä mitä tuo ja tuo yhdistys on mieltä minusta.- OttoPetteri
L.J.H kirjoitti:
mistä hommassa on kyse.
"entäpäs jos siellä suunnalla onkin käytössä jonkin toisen lahko uskontokirja jossa synti on määritelty toisin"
Asia ei ole mielipidekysymys.Se minkä Jumala sanoo olevan syntiä on sitä.
"On se niin raskasta olla uskovainen kun ei voi edes tietää uskooko ihan oikeaan jumalaan tai allahiin tai budhaan tau aurinkoon"
Voipas tietää.Ja minä uskon ihan aitoon oikeaan elävään Jumalaan.
"näin synnittömänä on paljon helpompi elää,kun ei tarvitse koko ajan olla varuillaan tekeekö sitä jonkin yhdistyksen päätösten mukaisesti syntiä tai pahaa"
Vaan kun et elä synnittömänä.Ja toi väitteesi että me uskovaiset eläisimme tuolla tavalla varuillaan on stereotypia, jotkut lestat saattavat niin elää.Minä en koska Jeesus Kristus vapautti minut vapauteen, tämä ei tosin tarkoita sitä että voi elää kuin pellossa.
Eikä minun tarvitse todellakaan miettiä mitä tuo ja tuo yhdistys on mieltä minusta.>>Asia ei ole mielipidekysymys.Se minkä Jumala sanoo olevan syntiä on sitä.200 kertaa tapahtuneet verenluovutukset. Tai verihiutaleluovutukset...
Jospa minä nyt liityn johonkin lahkoon, joka vaatii esim. joka torstai rukoilemaan temppelissä ja antamaan kymmenykset köyhille. Jos ei rukoile on syntinen. Voinko minä tuomita Sinut syntiseksi, kun et käy MEIDÄN lahkon kokouksissa rukoilemassa? Tuomitsen siis Sinut helvetin ikuiseen tuleen ja vielä kivitettäväksi torilla. Kerron sen olevan uskomani jumalan sanaa ja käskyn. Menee ihan oikein???
Siis tällaisesta on kysymys. Valitettavasti uskovaiset ja lahkoihin kuuluvat ovat aivopesty siten, että oma looginen ja analyyttinen ajattelu ei enää toimi, vaan toistetaan opetettuja opinkappaleita: "Raamattu ON Jumalan sanaa." "Jumala käskee.." "Jeesus pelastaa..." (Mistä?)
Tuota aivopesua ao. piireissä sanotaan herätykseksi. Ja tuota aivopesua työnnetään arvostelukyvyttömille lapsille ja vanhuksille. Perustuu kuulemma käskyyn: "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni..." Ja muhamettilaiset saivat omalta jumalaltaan luvan ja käskyn ampua kaikki vääräuskoiset...
On se niin hianoo! OttoPetteri kirjoitti:
>>Asia ei ole mielipidekysymys.Se minkä Jumala sanoo olevan syntiä on sitä.200 kertaa tapahtuneet verenluovutukset. Tai verihiutaleluovutukset...
Jospa minä nyt liityn johonkin lahkoon, joka vaatii esim. joka torstai rukoilemaan temppelissä ja antamaan kymmenykset köyhille. Jos ei rukoile on syntinen. Voinko minä tuomita Sinut syntiseksi, kun et käy MEIDÄN lahkon kokouksissa rukoilemassa? Tuomitsen siis Sinut helvetin ikuiseen tuleen ja vielä kivitettäväksi torilla. Kerron sen olevan uskomani jumalan sanaa ja käskyn. Menee ihan oikein???
Siis tällaisesta on kysymys. Valitettavasti uskovaiset ja lahkoihin kuuluvat ovat aivopesty siten, että oma looginen ja analyyttinen ajattelu ei enää toimi, vaan toistetaan opetettuja opinkappaleita: "Raamattu ON Jumalan sanaa." "Jumala käskee.." "Jeesus pelastaa..." (Mistä?)
Tuota aivopesua ao. piireissä sanotaan herätykseksi. Ja tuota aivopesua työnnetään arvostelukyvyttömille lapsille ja vanhuksille. Perustuu kuulemma käskyyn: "Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni..." Ja muhamettilaiset saivat omalta jumalaltaan luvan ja käskyn ampua kaikki vääräuskoiset...
On se niin hianoo!"No mitäs sitten kun eri uskonlahkoilla on eri ja mielestään aivan aito ja oikea jumala ja lahkolla on ihan eri käsitys jumalan tuomitsemasta synnistä"
Ei sinun tarvitsekaan piitata siitä mitä jokaikinen lahko on mieltä.Raamatussa on Jumalan sana ja selostus siitä mikä on syntiä.Kun lukee Raamattua ja on yhteydessä Jumalaan on perillä siitä mikä on syntiä.
Ja jos jonkun "lahkon" käsitys on eri kuin se mitä Raamatussa sanotaan siitä ei tarvitse piitata.
"Vai voitko ihan tosissaan väittää että Sinun jumalasi on ainoa oikea ja todellinen?Entäs ne miljoonat muslimit jotka uskovat ihan omalla tavallaan?Tai buddhalaiset?"
Voin ja väitänkin että minun Jumalani on ainoa oikea, muitten "jumalien" takana on paholaisen eksytys.Ne miljoonat muslimit ja buddhistit ovat väärässä.
"Tämähän on asian ydin...."
Ei se ole ollenkaan ydin.Kaikki ovat syntisiä.
Jeesus Kristus sovitti syntimme ristillä.Jotta ne olisivat anteeksiannetut meidän täytyy tehdä parannus hylätä syntielämä ja ottaa Jeesus Kristus vastaan Herranaan ja Pelastajanaan.Eikä Häntä saa kieltää vaan Hänet pitää tunnustaa HERRAKSEEN JA PELASTAJAKSEEN.Ja uskoa Häneen, Isään.Poikaan ja Pyhään henkeen.Uudestisyntyä Herran avulla.Uskoa Raamatun sanoma Jeesuksesta.
Tämä pelastaa.
Muut tiet vievät kadotukseen.
Kenen meidän kaikkien ihmisten koskee myös sinua.
"Minä kun en usko...niin olen uskoasioista ulkona...joten en voi olla tuomittu mihinkään...."
Vaan kun jos et usko olet kyllä ulkona taivaasta.
Ai et voi olla tuomittu.Kaikki tulevat jonain päivänä Kaikkivaltiaan Jumalan eteen.
Siinä katsotaan onko nimi elämän kirjassa jos ei ole se on huono juttu.
Siinä ei tule olemaan mitään erillistä käsittelyä ihmisille heidän elämän arvonsa mukaan.
Esim.ateisteille tämä, muslimeille tämä,kristityille tämä.
Vaan katsotaan onko nimi kirjassa jos ei ole se on huono juttu.Kuvitellaanpa että joku sanoo minä olin hyvä ihminen tein sitä ja sitä.
Kaikki on ylhäällä kaikki teot.Hyvät teot eivät tee tyhjäksi pahoja, joten kukaan ei voi teoillaan ansaita pelastusta.Jumalan laki on se minkä mukaan asia arvioida eikä kenkään ihmisten.
"Jeesus pelastaa mistä"
Helvetiltä.
Jos puhutaan aivopesusta niin on olemassa huonoa aivopesua ja hyvää sellaista.Se mitä oikean evankeliumin levittämiseen liittyy on hyvää sellaista siinä pestään kaikki turha kuona pois aivoista.
Rakas, ystävä voit olla hyvä jätkä mutta tarvitset Jeesuksen Kristuksen elämääsi.Hän on tie,totuus ja elämä.- OttoPetteri
L.J.H kirjoitti:
"No mitäs sitten kun eri uskonlahkoilla on eri ja mielestään aivan aito ja oikea jumala ja lahkolla on ihan eri käsitys jumalan tuomitsemasta synnistä"
Ei sinun tarvitsekaan piitata siitä mitä jokaikinen lahko on mieltä.Raamatussa on Jumalan sana ja selostus siitä mikä on syntiä.Kun lukee Raamattua ja on yhteydessä Jumalaan on perillä siitä mikä on syntiä.
Ja jos jonkun "lahkon" käsitys on eri kuin se mitä Raamatussa sanotaan siitä ei tarvitse piitata.
"Vai voitko ihan tosissaan väittää että Sinun jumalasi on ainoa oikea ja todellinen?Entäs ne miljoonat muslimit jotka uskovat ihan omalla tavallaan?Tai buddhalaiset?"
Voin ja väitänkin että minun Jumalani on ainoa oikea, muitten "jumalien" takana on paholaisen eksytys.Ne miljoonat muslimit ja buddhistit ovat väärässä.
"Tämähän on asian ydin...."
Ei se ole ollenkaan ydin.Kaikki ovat syntisiä.
Jeesus Kristus sovitti syntimme ristillä.Jotta ne olisivat anteeksiannetut meidän täytyy tehdä parannus hylätä syntielämä ja ottaa Jeesus Kristus vastaan Herranaan ja Pelastajanaan.Eikä Häntä saa kieltää vaan Hänet pitää tunnustaa HERRAKSEEN JA PELASTAJAKSEEN.Ja uskoa Häneen, Isään.Poikaan ja Pyhään henkeen.Uudestisyntyä Herran avulla.Uskoa Raamatun sanoma Jeesuksesta.
Tämä pelastaa.
Muut tiet vievät kadotukseen.
Kenen meidän kaikkien ihmisten koskee myös sinua.
"Minä kun en usko...niin olen uskoasioista ulkona...joten en voi olla tuomittu mihinkään...."
Vaan kun jos et usko olet kyllä ulkona taivaasta.
Ai et voi olla tuomittu.Kaikki tulevat jonain päivänä Kaikkivaltiaan Jumalan eteen.
Siinä katsotaan onko nimi elämän kirjassa jos ei ole se on huono juttu.
Siinä ei tule olemaan mitään erillistä käsittelyä ihmisille heidän elämän arvonsa mukaan.
Esim.ateisteille tämä, muslimeille tämä,kristityille tämä.
Vaan katsotaan onko nimi kirjassa jos ei ole se on huono juttu.Kuvitellaanpa että joku sanoo minä olin hyvä ihminen tein sitä ja sitä.
Kaikki on ylhäällä kaikki teot.Hyvät teot eivät tee tyhjäksi pahoja, joten kukaan ei voi teoillaan ansaita pelastusta.Jumalan laki on se minkä mukaan asia arvioida eikä kenkään ihmisten.
"Jeesus pelastaa mistä"
Helvetiltä.
Jos puhutaan aivopesusta niin on olemassa huonoa aivopesua ja hyvää sellaista.Se mitä oikean evankeliumin levittämiseen liittyy on hyvää sellaista siinä pestään kaikki turha kuona pois aivoista.
Rakas, ystävä voit olla hyvä jätkä mutta tarvitset Jeesuksen Kristuksen elämääsi.Hän on tie,totuus ja elämä.>> Ne miljoonat muslimit ja buddhistit ovat väärässä. > Vaan kun jos et usko olet kyllä ulkona taivaasta.
Ai et voi olla tuomittu.Kaikki tulevat jonain päivänä Kaikkivaltiaan Jumalan eteen. OttoPetteri kirjoitti:
>> Ne miljoonat muslimit ja buddhistit ovat väärässä. > Vaan kun jos et usko olet kyllä ulkona taivaasta.
Ai et voi olla tuomittu.Kaikki tulevat jonain päivänä Kaikkivaltiaan Jumalan eteen.Asia ei perustu pelkästään omaan uskooni vaan reaalielämän kokemuksiin joita on miljoonilla uskovilla.
Minä olen saanut valtuutuksen kertoa Jeesuksesta sopivissa ja sopimattomissa paikoissa.
Ja sitten sellainen asia että koen että Herra haluaa sanoa että sinusta olisi johonkin.Ongelma on ajattelutavassasi.
Suosittelen että annat elämäsi Jeesukselle Kristukselle.
Lue Raamattua, rukoile, etsi Herran kirkkautta.
Jeesus Kristus rakastaa sinua kuoli puolestasi sovittaakseen syntisi, yksikään muitten uskontojen takana olevista demoneista ei rakasta sinua.
Jos haluat jotain pyydä Herralta Kaikkivaltiaalta, käänny Hänen puoleensa niin Hän kääntyy sinun puoleesi.- ihminen
L.J.H kirjoitti:
Asia ei perustu pelkästään omaan uskooni vaan reaalielämän kokemuksiin joita on miljoonilla uskovilla.
Minä olen saanut valtuutuksen kertoa Jeesuksesta sopivissa ja sopimattomissa paikoissa.
Ja sitten sellainen asia että koen että Herra haluaa sanoa että sinusta olisi johonkin.Ongelma on ajattelutavassasi.
Jeesus Kristus rakastaa sinua kuoli puolestasi sovittaakseen syntisi, yksikään muitten uskontojen takana olevista demoneista ei rakasta sinua.
Jos haluat jotain pyydä Herralta Kaikkivaltiaalta, käänny Hänen puoleensa niin Hän kääntyy sinun puoleesi.höpö höpö
- OttoPetteri
L.J.H kirjoitti:
Asia ei perustu pelkästään omaan uskooni vaan reaalielämän kokemuksiin joita on miljoonilla uskovilla.
Jos haluat jotain pyydä Herralta Kaikkivaltiaalta, käänny Hänen puoleensa niin Hän kääntyy sinun puoleesi.>Minä olen saanut valtuutuksen...<
Keneltä? Oman uskontokerhosi johtajalta? Vai asuinkuntasi kunnanvaltuustolta?
>... Herra haluaa sanoa että sinusta olisi johonkin.<
Kyllä minusta on hyvin paljoon, en tarvitse siihen minkään taruolennon hyväksyntää. Yhtä lailla lapseni tonttukirjan menninkäinnen voi tämän todeta...
>Ongelma on ajattelutavassasi.<
Kenen ongelma? Sinun, kun en suostu uskomaan samoja uskomuksia ja taruja, kuin Sinä? Vai siinä, että olen realisti? Vai siinä, että olen lähimmäiselle hyvä, käymättä kuitenkaan missään rukoustilaisuuksissa? Vai siinä, että en suostu uskomaan, että Sinä olet vain ja ainoastaan oikeassa - niin kuin väität?
Miten ihmeessä joku 2000 v sitten kuollut taruolento on voinut sovittaa minun syntini kuolemalla puolestani? Eihän silloin edes tiedetty paikkaa "Suomi" olevankaan, saati, että olisi tiedetty minusta ja siitä mitä minä sitten satun tekemään. "Kuolen nyt sovittaakseni OttoPetterin pahat teot. En vielä tiedä tuleeko hänestä murhaaja, pedofiili vai varas. Mutta synnit on nyt sovitettu"! Näinkö?
Ja mitä tulee noihin muihin uskonlahkoihin, en usko niihinkään. Minun maailmassani ei ole taivasta, paratiisia, demoneja, saatanaa, helvettiä, ikuista elämää, viimeistä tuomiota tms. millä uskovaiset eri lahkoista ovat muita aina pelotelleet. En yksinkertaisesti usko noiden olemassaoloa, joten tuotan tietysti Sinulle pettymyksen siinä, että uhkailu ja pelottelu ei kertakaikkiaan minuun tehoa.
Pahoittelen puolestasi, mutta - usko pois - olen onnellinen! - Jami369
L.J.H kirjoitti:
Jos haluat jotain pyydä Herralta Kaikkivaltiaalta, käänny Hänen puoleensa niin Hän kääntyy sinun puoleesi.olen valtuutettu julistamaan sopivissa että sopimattomissa paikoissa että tuo teidän uskonne on lastenlorua, ja te jotka siihe uskotte höpöhöpö-huuhaa-heikkejä
- tuomitseminen
Sydneyn asiat eivät kuulu sinulle. Onko käynyt mielessä, että jotkut eivät piittaa vähääkään tuosta sinun raamatunluvustasi, ja se on ihan oikea asenne. Tapetoi vaikka omat seinäsi roomalaiskirjeiden kopioilla, mutta pidä näppisi erossa muiden asioista.
Ihme sakkia, uskovaiset.- OttoPetteri
L.J.H kirjoitti:
sen varjolla ettei muka tuomittaisi ei saa sanoa totuutta.
Totuuden saa ja voi aina sanoa. Mutta se, mitä eri uskonnollisten kirjojen sivuilla on painetuna ei ole totuutta. Ei, vaikka kuinka toistat Sinulle uskoontulemisen (=aivopesu) yhteydessä kerrottu.
Totuus on ihan toinen asia, kuin Uskovaisten Tarinoita -kirjassa; Satu muutamasta kalasta ja leivästä, tarina kuinka Mooses kulki merenpohjassa, kuolleista herättäminen jne. Mutta usko Sinä kaikin mokomin omaan asiaasi, mutta älä todellakaan kuvittele, että kyse on faktasta. Kyse on edelleenkin pelkästä todistamattomasta uskomisesta. Kuin pieni lapsi joulupukkiin uskoen... OttoPetteri kirjoitti:
Totuuden saa ja voi aina sanoa. Mutta se, mitä eri uskonnollisten kirjojen sivuilla on painetuna ei ole totuutta. Ei, vaikka kuinka toistat Sinulle uskoontulemisen (=aivopesu) yhteydessä kerrottu.
Totuus on ihan toinen asia, kuin Uskovaisten Tarinoita -kirjassa; Satu muutamasta kalasta ja leivästä, tarina kuinka Mooses kulki merenpohjassa, kuolleista herättäminen jne. Mutta usko Sinä kaikin mokomin omaan asiaasi, mutta älä todellakaan kuvittele, että kyse on faktasta. Kyse on edelleenkin pelkästä todistamattomasta uskomisesta. Kuin pieni lapsi joulupukkiin uskoen...on totuus.Uudesta testamentista vanhin kopio on vuodelta 130 jkr ja kopioita on yli 24 000.Kun taas esim.Caesarin Gallialaissodasta on vanhin kopio vuodelta 950 jkr ja siitä on 9-10 kopiota.
Ja Herran voimasta tulee näyttöä kaiken aikaa.- OttoPetteri
L.J.H kirjoitti:
on totuus.Uudesta testamentista vanhin kopio on vuodelta 130 jkr ja kopioita on yli 24 000.Kun taas esim.Caesarin Gallialaissodasta on vanhin kopio vuodelta 950 jkr ja siitä on 9-10 kopiota.
Ja Herran voimasta tulee näyttöä kaiken aikaa.Se, että kirja on vanha, ei todista sitä, että tarinat ovat totta. Eikös ne paroni Mucnhauseninkin tarut ole jo kaksi-kolme sataa vuotta vanhoja?
>>Ja Herran voimasta tulee näyttöä kaiken aikaa. OttoPetteri kirjoitti:
Se, että kirja on vanha, ei todista sitä, että tarinat ovat totta. Eikös ne paroni Mucnhauseninkin tarut ole jo kaksi-kolme sataa vuotta vanhoja?
>>Ja Herran voimasta tulee näyttöä kaiken aikaa."millä oikeudella esim.ev luterilaiset pitävät omaa Raamattuaan ja uskonlahkoaan oikeassa olevana"
Oikeudella
1.Jumalan antamalla oikeudella
2.Uskonnonvapauslain suomalla oikeudella
Toiseksi kyseessä ei ole lahko.
"millä perusteella esim.muslmit eivät olisikaan ainoita oikein uskovia?Onhan heitä sentään runsaslukuinen joukko"
Sillä perusteella etteivät usko Jeesuksen Kristuksen olevan vapahtaja ja syntien sovittaja.
Ainoa tie pelastukseen.
"ja menepäs kertomaan että he ovat asiassaan väärässä"
Saatanpa mennäkin.
Mormoneihin ja Jehovan todistajiin ei ole luottamista.
"On se vaan niin vaikeaa olla tosiuskovainen kun ei edes ole selvää tietoa siitä mikä uskonto on oikea"
Onpas Raamatussa Jeesus Kristus sanoo"Minä olen tie,totuus ja elämä.- OttoPetteri
L.J.H kirjoitti:
"millä oikeudella esim.ev luterilaiset pitävät omaa Raamattuaan ja uskonlahkoaan oikeassa olevana"
Oikeudella
1.Jumalan antamalla oikeudella
2.Uskonnonvapauslain suomalla oikeudella
Toiseksi kyseessä ei ole lahko.
"millä perusteella esim.muslmit eivät olisikaan ainoita oikein uskovia?Onhan heitä sentään runsaslukuinen joukko"
Sillä perusteella etteivät usko Jeesuksen Kristuksen olevan vapahtaja ja syntien sovittaja.
Ainoa tie pelastukseen.
"ja menepäs kertomaan että he ovat asiassaan väärässä"
Saatanpa mennäkin.
Mormoneihin ja Jehovan todistajiin ei ole luottamista.
"On se vaan niin vaikeaa olla tosiuskovainen kun ei edes ole selvää tietoa siitä mikä uskonto on oikea"
Onpas Raamatussa Jeesus Kristus sanoo"Minä olen tie,totuus ja elämä.No on Sulla helppoo. Olet antanut aivopestä itsesi ja lakannut ajattelemasta omilla aivoillasi. Ja uskot ihan itse, että Sinulla on ainoa oikea jumala. Ja elät sen mukaan. Mutta muista edelleen, että ei Sinun luulema totuus ole ainoa oikea totuus, jos tässä uskomisessa, lahkolaisuudessa yms. nyt yleensäkään on yksi ja ainoa totuus. Äläkä väitä tähä "Minä olen tie, totuus ja elämä". Kyse on pelkästään yhden oppisuunnan kirjasta. Kirjasta, jota väität jumalan kirjoittamaksi. Kirjasta, jossa on ihan älyttömiä asioita ja johon ei kaikki maailmassa usko.
Tämä keskustelu on mielestäni syytä lopettaa, koska katsot maailmaa putken läpi, etkä ymmärrä ettei se ole ainoa oikea tapa. Mutta olet silti mielestäsi oikeutettu tuomitsemaan minut pahan ja paholaisen omaisuuteen kuuluvana ja helvetin ikuiseen tuleen. Kukaha Sinulle senkin oikeuden on antanut? Uskonlahkosi pastori? OttoPetteri kirjoitti:
No on Sulla helppoo. Olet antanut aivopestä itsesi ja lakannut ajattelemasta omilla aivoillasi. Ja uskot ihan itse, että Sinulla on ainoa oikea jumala. Ja elät sen mukaan. Mutta muista edelleen, että ei Sinun luulema totuus ole ainoa oikea totuus, jos tässä uskomisessa, lahkolaisuudessa yms. nyt yleensäkään on yksi ja ainoa totuus. Äläkä väitä tähä "Minä olen tie, totuus ja elämä". Kyse on pelkästään yhden oppisuunnan kirjasta. Kirjasta, jota väität jumalan kirjoittamaksi. Kirjasta, jossa on ihan älyttömiä asioita ja johon ei kaikki maailmassa usko.
Tämä keskustelu on mielestäni syytä lopettaa, koska katsot maailmaa putken läpi, etkä ymmärrä ettei se ole ainoa oikea tapa. Mutta olet silti mielestäsi oikeutettu tuomitsemaan minut pahan ja paholaisen omaisuuteen kuuluvana ja helvetin ikuiseen tuleen. Kukaha Sinulle senkin oikeuden on antanut? Uskonlahkosi pastori?"Helvetin ikuiseen tuleen"
Ei kun minä haluaisin juuri kiskaista sinut pois siltä suunnalta.Mutta ei onnistu väkisin.
Ja muutamaan päivään en pääse luultavasti vastaamaan.- tommy wiener
L.J.H kirjoitti:
"Helvetin ikuiseen tuleen"
Ei kun minä haluaisin juuri kiskaista sinut pois siltä suunnalta.Mutta ei onnistu väkisin.
Ja muutamaan päivään en pääse luultavasti vastaamaan.Ootko jossain gaykulkueessa kivittämässä homoja?
tommy wiener kirjoitti:
Ootko jossain gaykulkueessa kivittämässä homoja?
olin Ryttylän lähetyskonferenssissa.
- OttoPetteri
L.J.H kirjoitti:
olin Ryttylän lähetyskonferenssissa.
No mitäs lähettelit ja minne? Postissa vai Matkahuollon kautta?
OttoPetteri kirjoitti:
No mitäs lähettelit ja minne? Postissa vai Matkahuollon kautta?
sitä että toiset pystyvät lähettämään rauhassa.
Ja ai niin OttoPetteri rohkaisen tulemaan sinua Jeesuksen Kristuksen tielle.
Ei se helppoa ole mutta sinulla on mahdollisuus saada sitä varten maailman paras apu.
Ja kyllä pystyt siihen koska minäkin olen pystynyt mutta se ei ole omaa ansiotani.
En minä ihmisenä ole parempi kuin sinä, mutta Jumala on jostain syystä valinnut minut ja haluaisi myös sinut.
- kuulepas
l.j.h taitaa nyt kesähelteillä pipoa kiristää liikaa ja raamattu painaa liikaa repussa. Eikö sullakin olisi loman paikka? Mene vaikka Sydney:iin, mahtava kaupunki. Ei sitä tiedä vaikka löytäisit elämänkumppanisi sieltä, noissa gayparaateissa löytää mielenkiintoisi ihmisiä, kanattaa kokeilla!! Ikinä ei tiedä, tutkimattomia ovat Herran tiet..
- Hei ota aivot käteen
Ja kuinka tyhmä ihminen voi olla? Sinä olet kiteytynyt vastaus siihen.
Oletko itse kaappihomo ja se karmii sinua? Edes usko ei voi syytää tätä kalvavaa tunnetta syrjään? Jos olet homo niin ole avoimesti mikä olet.Tuo äskeinen linkki ei toiminut. Tässä pari muuta
linkki: http://www.quadrant.org.au/php/archive_details.list.php?article_id=581
linkki: http://jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/000610.php
En ole minkäänlainen homo.
- mutta
homous ei ole synti
- mutta
L.J.H kirjoitti:
sanassa sanotaan selvasti että jos mies makaa miehen kanssa se on Herralle iljetys.
sehän kertooo enemmän kirjoittajan ennakkoluuloista kuin mistään muuusta. Jos nyt ihan vakavasti tätä synnin käsitettä tarkastellaan, niin ymmmärrän kylllä että tappaminen on synti, tai raiskaaminen. Sehän on pahan tekoa toisellle. Mutta homomiehethän toimivat ihan Jeesuksen ohjeen mukaan: "kaikkki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkäää te heille". Jos sitä väittäää synniksi, tekee synnistä tyhjän käsitteen. Jos tapppaminen on synti ja homous on synti, niin synti ei tarkoita mitään. Tai tarkoittaa mitä tahansa, mutta sehän on sama asia.
mutta kirjoitti:
sehän kertooo enemmän kirjoittajan ennakkoluuloista kuin mistään muuusta. Jos nyt ihan vakavasti tätä synnin käsitettä tarkastellaan, niin ymmmärrän kylllä että tappaminen on synti, tai raiskaaminen. Sehän on pahan tekoa toisellle. Mutta homomiehethän toimivat ihan Jeesuksen ohjeen mukaan: "kaikkki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehkäää te heille". Jos sitä väittäää synniksi, tekee synnistä tyhjän käsitteen. Jos tapppaminen on synti ja homous on synti, niin synti ei tarkoita mitään. Tai tarkoittaa mitä tahansa, mutta sehän on sama asia.
parempi nolla-toleranssi.En tee kompromissia.
- OttoPetteri
mutta kirjoitti:
Tappaminen, raiskaaminen jne. eivät ole syntejä muiden, kuin uskonlahkolaisten mielestä. Ne ovat rikoksia. Laissa määriteltyjä rikoksia. Laissa, joka on yleisesti ja yksimielisesti sekä maailmanlaajuisesti säädetty ja tunnustettu sekä hyväksytty. Riippumatta siitä, minkälaisen saturkirjan mukaan kukin elää.
On ihan turha sekoittaa elämään ja lainmukaisuuteen syntikäsitettä. Katsos kun, jotkut uskonnot sallivat esim. aviorikkojanaisen kivittämisen torilla hengiltä. Tiettävästi se ei kuitenkaan ole sallittu esim. Euroopassa minkään uskontokirjan perusteella, vaan laissa määritelty rikokseksi.
Ja jokin uskonlahko sellaisen teon tekee H;gin kauppatorilla, niin linnaa saavat, vaikka se ei olisikaan synti. Eikös?
Ja toisinpäin; Jos minä käyn vieraissa, niin ei siitä kaiketi oikeuteen joudu...Turpaan voi kotona/vieraissa tulla, mutta se onkin sitten toinen juttu...;-D - mutta
OttoPetteri kirjoitti:
Tappaminen, raiskaaminen jne. eivät ole syntejä muiden, kuin uskonlahkolaisten mielestä. Ne ovat rikoksia. Laissa määriteltyjä rikoksia. Laissa, joka on yleisesti ja yksimielisesti sekä maailmanlaajuisesti säädetty ja tunnustettu sekä hyväksytty. Riippumatta siitä, minkälaisen saturkirjan mukaan kukin elää.
On ihan turha sekoittaa elämään ja lainmukaisuuteen syntikäsitettä. Katsos kun, jotkut uskonnot sallivat esim. aviorikkojanaisen kivittämisen torilla hengiltä. Tiettävästi se ei kuitenkaan ole sallittu esim. Euroopassa minkään uskontokirjan perusteella, vaan laissa määritelty rikokseksi.
Ja jokin uskonlahko sellaisen teon tekee H;gin kauppatorilla, niin linnaa saavat, vaikka se ei olisikaan synti. Eikös?
Ja toisinpäin; Jos minä käyn vieraissa, niin ei siitä kaiketi oikeuteen joudu...Turpaan voi kotona/vieraissa tulla, mutta se onkin sitten toinen juttu...;-Dtuskin väärä. Ymmärrän synnintunnon jonkinlaiseksi sisäiseksi tajuksi siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Minusta ihmisen pitää kyetä erottamaan oikea ja väärä toisistaan riippumatta siitä, saako siitä rangaistuksen maalllisen tai uskonnollisen tuomioistuimen edessä.
- humanisti :-)
L.J.H kirjoitti:
parempi nolla-toleranssi.En tee kompromissia.
asia on loppuun käsitelty
- OttoPetteri
mutta kirjoitti:
tuskin väärä. Ymmärrän synnintunnon jonkinlaiseksi sisäiseksi tajuksi siitä mikä on oikein ja mikä väärin. Minusta ihmisen pitää kyetä erottamaan oikea ja väärä toisistaan riippumatta siitä, saako siitä rangaistuksen maalllisen tai uskonnollisen tuomioistuimen edessä.
>Minusta ihmisen pitää kyetä erottamaan oikea ja väärä toisistaan riippumatta siitä, saako siitä rangaistuksen maalllisen tai uskonnollisen tuomioistuimen edessä.<
Niin sikäli olet oikeassa, että ihmisen pitää nuo erottaa. Siinä olet väärässä, että kyse ei ole mistään synnistä, kun se on pelkästään eri uskonlahkojen itse keksimää määräystä ihmisten hallitsemiseksi. Saati sitten "taivaallista tuomioistuinta". Katsos kun esim. verenluovutus on jossain syntiä, mutta mielestäni yksi parhaita asioita, mitä lähimmäisen hyväksi voi tehdä. Tuomion tästä saa, kun sattuu kulumaan johonkin lahkoon. Mutta ei kai teko sentään rikos ole...;-D
Joskus kirkon papit ja sielunpaimenet polttivat ihmisiä elävältä, kun ihan itse tuomitsivat niitä noitina. Polttaminen ei siis ollut synti, mutta kai se silti oli väärin?
Ja tästähän pohjimmiltaan on kyse. Rikoksesta ei ketään tuomita mielivaltaisesti, eikä pelotella käräjillä helvetin tulesta tai käsketä rukoilemaan tuomarilta anteeksiantoa. Eri uskontokunnat näin tekevät; pahankin teon saa anteeksi jossain rippipömpelissä ja sytyttämällä kynttilän jonkin taulun edessa. Taulun, joka kuvaa taruolentoa. Taulun, jonka edessä polvillaan rukoillaan. Ja sitten tuomitaan muut epäjumalan (kultainen vasikka) palvonnasta...On se niin vaikeeta olla uskovainen... - mutta
OttoPetteri kirjoitti:
>Minusta ihmisen pitää kyetä erottamaan oikea ja väärä toisistaan riippumatta siitä, saako siitä rangaistuksen maalllisen tai uskonnollisen tuomioistuimen edessä.<
Niin sikäli olet oikeassa, että ihmisen pitää nuo erottaa. Siinä olet väärässä, että kyse ei ole mistään synnistä, kun se on pelkästään eri uskonlahkojen itse keksimää määräystä ihmisten hallitsemiseksi. Saati sitten "taivaallista tuomioistuinta". Katsos kun esim. verenluovutus on jossain syntiä, mutta mielestäni yksi parhaita asioita, mitä lähimmäisen hyväksi voi tehdä. Tuomion tästä saa, kun sattuu kulumaan johonkin lahkoon. Mutta ei kai teko sentään rikos ole...;-D
Joskus kirkon papit ja sielunpaimenet polttivat ihmisiä elävältä, kun ihan itse tuomitsivat niitä noitina. Polttaminen ei siis ollut synti, mutta kai se silti oli väärin?
Ja tästähän pohjimmiltaan on kyse. Rikoksesta ei ketään tuomita mielivaltaisesti, eikä pelotella käräjillä helvetin tulesta tai käsketä rukoilemaan tuomarilta anteeksiantoa. Eri uskontokunnat näin tekevät; pahankin teon saa anteeksi jossain rippipömpelissä ja sytyttämällä kynttilän jonkin taulun edessa. Taulun, joka kuvaa taruolentoa. Taulun, jonka edessä polvillaan rukoillaan. Ja sitten tuomitaan muut epäjumalan (kultainen vasikka) palvonnasta...On se niin vaikeeta olla uskovainen...siitä mulla ei oo kokemusta, niin että en tiedä. mietin vain ihan käsitteeeänä tätä syntiä. Että voiko sen käsittää. Jos joku nyt väittää vaikka noitien polttamista synniksi, en yhtään pane vastaan. mutta jos joku on sitä mieltä että homous on syntiä, niin en ymmärrä.
- OttoPetteri
mutta kirjoitti:
siitä mulla ei oo kokemusta, niin että en tiedä. mietin vain ihan käsitteeeänä tätä syntiä. Että voiko sen käsittää. Jos joku nyt väittää vaikka noitien polttamista synniksi, en yhtään pane vastaan. mutta jos joku on sitä mieltä että homous on syntiä, niin en ymmärrä.
Eihän tuota syntikäsitettä voi mitenkään normaali ihminen käsittää; Jotkut lahkot kieltävät verenluovutuksen, toiset ehkäisyn terveydenkin kustannuksella. Jossain ajetaan edelleen hevosella ja valaistaan öljylampulla. Eräät ovat saaneet omalta jumalaltaan luvat tappaa kaikki toisin uskovat. On lahko, joissa nainen ei saa olla seurakunnassa missään toimessa. Suomessakin edelleenkin riidellään naispappeudesta...
Eikös joku porukka ole kieltänyt edestä ladattavat pesukoneet, kun siellä voi pyöriä naisten pikkuhousut ja se on syntiä ja rietasta.
Käsitä tätä nyt sitten! Ja varsinkin, kun näköjään kaikki eri lahkolaiset ovat sitä mieltä, että heidän uskonsa, jumalansa ja lahkonsa on ainut oikea ja totuus.
Mutta minulla tää on helppoo. En usko mihinkään jumalaan tai tarinakirjaan tms. Joten mikään syntikäsite ei koske minua. Eipä tarvi iltakausia miettiä mitä tuli tahtyä eikä pelätä, että polttavat helvetin ikuisella tulella. - mutta
OttoPetteri kirjoitti:
Eihän tuota syntikäsitettä voi mitenkään normaali ihminen käsittää; Jotkut lahkot kieltävät verenluovutuksen, toiset ehkäisyn terveydenkin kustannuksella. Jossain ajetaan edelleen hevosella ja valaistaan öljylampulla. Eräät ovat saaneet omalta jumalaltaan luvat tappaa kaikki toisin uskovat. On lahko, joissa nainen ei saa olla seurakunnassa missään toimessa. Suomessakin edelleenkin riidellään naispappeudesta...
Eikös joku porukka ole kieltänyt edestä ladattavat pesukoneet, kun siellä voi pyöriä naisten pikkuhousut ja se on syntiä ja rietasta.
Käsitä tätä nyt sitten! Ja varsinkin, kun näköjään kaikki eri lahkolaiset ovat sitä mieltä, että heidän uskonsa, jumalansa ja lahkonsa on ainut oikea ja totuus.
Mutta minulla tää on helppoo. En usko mihinkään jumalaan tai tarinakirjaan tms. Joten mikään syntikäsite ei koske minua. Eipä tarvi iltakausia miettiä mitä tuli tahtyä eikä pelätä, että polttavat helvetin ikuisella tulella.totuus on yksi ja ainoa. uskon että pohjimmiltaan kaikki uskonnot ovat samanlaisia. asiat joista kiistelllään ovat lillukanvarsia joihin ei pitäisi takertua. Ja jos ajatellaan tätä Jeesuksen lausumaa: kaikki minkä tahdotte ihmisten tekevän teille, tehää te heille, niin onhan siinä ihan universaalin etiikan ydin. Tuosta asiasta ei voi olla eri mieltä. Ja juuri siksi homoja kivittävät uskovaiset ovat kauhistus Herralle.
humanisti :-) kirjoitti:
asia on loppuun käsitelty
asia oli loppuun käsitelty jo silloin kun Mooseksen aikana Jumala ilmoitti asian olevan niin.On vaikea ottaa teitä humanisteja vakavasti jos jatkatte tätä
- jumala
L.J.H kirjoitti:
asia oli loppuun käsitelty jo silloin kun Mooseksen aikana Jumala ilmoitti asian olevan niin.On vaikea ottaa teitä humanisteja vakavasti jos jatkatte tätä
on asiasta sanonut, siitä kun meillä ei ole mitään tietoa. Niin kuin hyvin tiedetäään, on raamattukin ihmisten kirjoittama kirja, eikä me voida pannna Jumalan syyksi sitä jos mooses oli lattea moralisti jolla ei seissyt, aamen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184041Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4892283Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1351784- 761464
- 1571443
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.91114Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik34714- 27701
Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?
Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?25671- 96671