Menimpä tässä taannoin suoraan veneen rempasta paskasena ja nuhjuisissa työvaatteissa autokauppaan.Ajattelin ostaa pätkästä auton,jota olin käynyt katselemassa ja hintaa tiedustelemassa sekä koeajollakin jo aikaisemmin.
Mutta mitä ihmettä.Minäukko en saanut palvelua laisinkaan,vaikka olisin käteisellä auton ostanut???
Odottelin siinä tovin ja siemailin kahvia,myyjät juoksivat eestaas ja lopulta yksi tuli kyselemään,ohimennen yliolkaisesti,että jokos palvellaan.Mä siihen,että ei palvella eikä tarttekkaan,meen ostamaan autoni naapurista.
Marssin naapuriliikkeeseen samoissa vetimissä ja sain yllättävää kyllä,heti palvelua.En ostanut sillä seisomalla sieltä autoa,vaan koeajoin pari koslaa,seuraavalla viikolla menin ostamaan valitsemani kaaran.Samalla reissulla marssin siihen liikkeeseen,jossa mua ei palveltu ja menin johtajan luo.
Näytin pihassa olevaa menopeliäni ja sanoin,että jos mua olisi palveltu tässä liikkeessä yhtä hyvin kuin naapurissa,olisi tossa pihalla teitin firman auto nyt!Johtaja pahoitteli ja lupasi pitää puhuttelun alaisilleen.
Eli tarinan tarkoitus.
Vaikka olisi miten paljon rahaa perstaskussa,mutta jos ne perstaskut on paskaset ja vaatteet nuhjuset,saat vaan ylenkatsetta osaksesi.Tyhjätaskuna ja fiksuissa pukineissa palvelu on taattu!
Kertokaatte tän tarinan logiikka?
AUTONOSTOREISSU
6
470
Vastaukset
- heh..
yks lievästi enemmän ku normaaliviinaan menevä nainen, joka käy töisää ,mutta kulkee ja pukeutuu kuin erakko voitti lotolla , meni autoliikkeeseen paskaisis vaatteis mutta ei saanu palvelua.. meni toiseen autoliikkeeseen ja oho.. heti sai palvelua.. mutta helvetti pitääs olla vaan niin hienosti smokki/iltapuku joissakin liikkeissa päällä jos meinaa saada arvostusta.. :=
- dayum
Likaiset vaatteet --> köyhä
Siistit kledjut --> potentiaalinen ylimääräisen fyllen kantaja
Onko tuo sitten miten järkevää logiikkaa, niin...
Riippuu varmasti automyyjän omasta taustasta, että miten hän suhtautuu asiakkaisiin. Joku hienohelma, jonka suurin ponnistus siihen astisessa (työ)elämässään on ollut öljymäärän tarkastaminen, voi ylenkatsoa kaikkia likaisissa vaatteissa kulkevia. Hehän kun ovat ihan selvästi alempiarvoisia kuin tämä automyyjä, koska myyjällähän on siistit vaatteet päällään.
Sitten taasen jos myyjä on edennyt/joutunut/päässyt myyjäksi jotenkin muuten, vaikkapa autonasentajan hommista, niin hän mahdollisesti suhtautuu kaikkiin mahdollisiin asiakkaisiin tasapuolisesti, ei ylenkatsoen.
Mutta on tuollaista sattunut muillekkin, et ole ainoa. Sama juttu naisilla: kaikki myyjät eivät pidä heitä potentiaalisina ostajina.
Ne asennevammat, ne asennevammat... Mitä tarkoitatte palvelulla? Minkälaista palvelua te haluaisitte saada autoliikkeessä? Itse en ole koskaan osannut kaivata mitään palvelua.
- Syltty__
"Eli tarinan tarkoitus.
Vaikka olisi miten paljon rahaa perstaskussa,mutta jos ne perstaskut on paskaset ja vaatteet nuhjuset,saat vaan ylenkatsetta osaksesi.Tyhjätaskuna ja fiksuissa pukineissa palvelu on taattu! "
Onkos herra itse ollut vataavassa palveluammatissa palvelemassa niitä renkaidenpotkijoita?
Luulen että autokauppiaat eivät ole idiootteja vaan pystyvät haistamaan ne joilla on rahaa ja joilla ei. Jos yksi sadasta resupekasta ostaakin auton niin tuskinpa se myyjän provikoissa pahemmin tunnu, eihän se kumminkaan sitä puljua omista. - autollinen
Olen huomannut saman asian omalla kohdallani. Minua ei palveltu liikkeessä koska olen nainen. Sain odotella ja odotella, lopulta kävin jo kysymässä yhtä autoa...vastattiin ylimielisesti ja se sitä palvelusta. Onneksi toisessa liikkeessä sai palvelua ja minä mieleisen auton.
- Automopo
Autokauppa on perinteinen fossiilien tyyssija. Muutos tapahtuu hitaasti. Sitä voi edesauttaa se, että kerrot myymälän vastaavalle millaista palvelua ET saanut. Jos hän on fiksu niin alaisille opetetaan kädestä pitäen mitä on asiakaspalvelu.
Olen itsekin kävellyt pariin otteeseen ulos autoliikkeestä koska minua ei noteerattu mitenkään. Olisin ostanut uuden auton käteisellä. Asiakas äänestää jaloillaan mutta jotta joku joskus saisi sitä palvelua kannattaa jättää nootti kyseiseen liikkeeseen.
Tämä kalikka kalahtaa aina. Eipä kukaan uskalla tunnustautua täälläkään automyyjäksi ja antaa vastinetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli306222Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144704Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle413304IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm623101Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3591723Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek111528- 711391
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861368Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2411308- 791189