Vinkkejä aknen hoitoon?

Nuori Mies

Olisiko kenelläkään vinkkejä/kokemuksista aknen hoidosta ja sen hoitotuotteista? Jos joku tuote on auttanut tehokkaasti niin ilmoittakaa siitä minulle, sillä olen jo kokeillut kaikenlaisia tuotteita tuloksetta.

5

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piitu

mun mummo laitto kuulemma aina kermaa naamaansa. Ja sillä oli muuten tosi hyvä iho...

• mä vaan

tavallisilta lääkäreiltä voi käydä pyytämässä antibiootteja esim. Apocyclin, tosin mulle siitä ei ollut apua. ihotautilääkäriltä saa Roaccutania, joka on maailman paras aknelääke. sillä pitäisi lähteä, mutta muutama prosentti lääkkeen käyttäjistä ei saa pysyvää apua. Onhan sillä haittavaikutuksia ja lääke on kallis, mutta suosittelen..

• NuoriMies
        mä vaan kirjoitti:

tavallisilta lääkäreiltä voi käydä pyytämässä antibiootteja esim. Apocyclin, tosin mulle siitä ei ollut apua. ihotautilääkäriltä saa Roaccutania, joka on maailman paras aknelääke. sillä pitäisi lähteä, mutta muutama prosentti lääkkeen käyttäjistä ei saa pysyvää apua. Onhan sillä haittavaikutuksia ja lääke on kallis, mutta suosittelen..

Mitä haittavaikutuksia tällä Roaccutanilla sitten on?

• eve
        NuoriMies kirjoitti:

Mitä haittavaikutuksia tällä Roaccutanilla sitten on?

Kannattaa etsiä tietoa netistä hakusanalla Roaccutan, sitä löytyy ja paljon. Yleisimmät haittavaikutukset ovat ihon, limakalvojen ja huulien kuivuminen, joita saa hoidettua rasvaamalla. Lääke rasittaa maksaa aika lailla, joten alkoholin käyttöä olisi vältettävä. Maksa-arvot katotaan myös verikokeella ainakin kerran. Lääke kuivattaa myös silmiä, joten piilolinssejä ei saa käyttää kuurin aikana.
        Lisää haittavaikutuksia osoitteessa:
        http://www.roche.fi/laakkeet/roaccutan2.htm

• Hoitsu85

Itse olen 17 vuotias ja kärsinyt 12 vuotiaasta asti aknesta (sitä on ainoastaan kasvoissa) olen syönyt kahta erilaista antipioottikuuria.toinen niistä tehosi (Apocyclin 500mg/pvä) mutta akne paheni kuurin lopetettua ja olen nyt syönyt Roaccuttania (600mg/pvä), mitä parempaa hoitoa ei ole akneen. sillä hoitaminen on pitkäkestoista.parannus alkaa yleensä näkyä n.2kk. kuurin jälkeen.itse olen nyt syönyt 3kk. ja akneni on paranemaan päin.olen myös kokeillut valohoitoa akneeni hoitoon ja hetkellisesti se on auttanut.auringonvalo on myös hyväksi ollut ainakin mun kasvoilleni.mut kumminkin suosittelen, et jos on tosi pahana, et on oikeen tulehduspattejani, niin kannattaa puhua siitä ihotautilääkärille (yksityisillä on varsinkin hyvät lääkärit ja nimenomaan Turun pulssissa) itse jouduin lähtemään Forssasta sinne koska täällä oli niin huono ihotautilääkäri. ja tosiaan kortisonista kannattaa puhua lääkärin kanssa.itse söin roaccuttan hoidon yhteydessä kortisonia 3 viikon kuurin (tableteina siis) ja se auttoi erityisesti tulehduspaitteihini joita esiintyi leuassa ja nyt nekin on melkein hävinneet kokonaan pois.ei kannata masentua, nimittäin hyvä hoito parantaa sen kokonaan pois.pitää vain olla kärsivällinen!ja arvista vielä, että niitä jää, mutta kun akne on parantunut kokonaan pois, niin ihoa pystyy hiotuttamaan ja muutenkin nuorillahan iho uusiutuu vielä, mut ei muuta kun stemiä =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      201
      4487
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      47
      2102
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      69
      1786
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1393
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1367
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      989
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      953
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      919
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      828
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      716
    Aihe