Haluaisin oppia tuntemaan Jeesuksen.
Jumalaan minulla on jo kontakti.
Hauaisin oppia tuntemaan Jeesuksen
22
1070
Vastaukset
- ...
No mihin sinä jeesusta enään tarviit?
- V. Terranova
Olisi vähän konkreettisempi ote asiaan. Ikäänkuin kaveri ja esimerkki.
- ...
V. Terranova kirjoitti:
Olisi vähän konkreettisempi ote asiaan. Ikäänkuin kaveri ja esimerkki.
Ahaa.ok. Niin minäkin halusaisin oppia tuntemaan:) Toivotaan että joku fiksu osaa vastata
- V. Terranova
... kirjoitti:
Ahaa.ok. Niin minäkin halusaisin oppia tuntemaan:) Toivotaan että joku fiksu osaa vastata
Jep, jäädään kuulolle :) Onhan niitä fiksuja(kin) ihmisiä.
- etsimaan
... kirjoitti:
Rauhanyhdistyksen seuroista.
- paikanetsijä
sieltä Hänen persoonansa avautuu sitten kun on sen aika - Jumala meillä on kaikilla päässämme syntymastä niin pakanoilla kuin kristityillä ym.
- V. Terranova
Olen lukenut, mutta ei oikein tule lähemmäksi. Kaikki olen ymmärtänyt, mutta jotenkin ei konkretisoidu. Olisiko muut lukemista? Yöllä rukoilen paljon ja minusta tuntuu, että Jeesus on muuttanut luokseni asumaan, mutta en saa hänestä otetta.
Hieno tavoite sinulla :) Samaa olen itsekin tavoitellut. Eikö olisi hienoa kun voisi sanoa niin kuin Paavali, "minä tunnen hänet, johon minä uskon"?
Minä en ala tässä antamaan mitään neuvoja ylhäältä päin, sen verran paljon on minullakin vielä oppimista. Rukoilen kuitenkin sinulle voimaa etsiä Jumalaa kaikesta sydämestäsi, sillä silloin Hän ilmaisee itsensä sinulle.- V. Terranova
Kiitos myötäelämsestä ja rukouksista. Itsekin olen paljon rukoillut ja rukouselämäni toimii .Kaipaan vain niin Jeesusken läsnäoloa. Millon hän tulee?
V. Terranova kirjoitti:
Kiitos myötäelämsestä ja rukouksista. Itsekin olen paljon rukoillut ja rukouselämäni toimii .Kaipaan vain niin Jeesusken läsnäoloa. Millon hän tulee?
Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani. Ilm.3:20
Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä. 2 Kor.6:2
Kyllä Jeesus, tahdon ottaa sinut sydämeeni asumaan. Kiitos, että kannoit syntini Golgatalle. Tule Herra Jeesus! Tahdon seurata sinua Isän tykö. Aamen!- kuten edellinen
purje kirjoitti:
Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani. Ilm.3:20
Kyllä Jeesus, tahdon ottaa sinut sydämeeni asumaan. Kiitos, että kannoit syntini Golgatalle. Tule Herra Jeesus! Tahdon seurata sinua Isän tykö. Aamen!ja Pyydä Pyhän Hengen kosketusta elämääsi,niin tulet saamaan kun Herran tahto on.
Itse on turha yrittää valkoiset rystyset ristissä,vaan kärsivällisesti uskoen ja luottaen.
Mutta muista,että USKO ei ole pelkkää tunnetta,se on myös lapsenuskoa ja tahto pysyä poissa synnin teiltä...
olen saanut täyttyä Pyhällä hengellä vasta kolmen vuoden uskossa olemisen jälkeen,mutta en koe hengen läsnäoloa koko ajan,vaikka rauha sydämessä onkin.
meidän pitää muistaa myös olla elävän veden virtoina muille ihmisille ettemme halkea haluun saada pyhää henkeä vain itsellemme.
Jeesus kuulee rukoukset ja vastaa ajallaan,mutta haluaa myös,että Häntä myös rakastetaan,kuten Hän rakastaa meitä,syntisiäkin.siunausta. - V. Terranova
purje kirjoitti:
Kyllä Jeesus, tahdon ottaa sinut sydämeeni asumaan. Kiitos, että kannoit syntini Golgatalle. Tule Herra Jeesus! Tahdon seurata sinua Isän tykö. Aamen!Kun muutin tähän nykyiseen asuntooni n. 2 kk. sitten, rukoilin Jumalaa ja Jeesusta, että Jeesus muuttaisi luokseni uuteen, kauniiseen kotiini. Minusta tuntui, että Jeesus muuti luokseni ja on täällä kanssasi. Kodissani on rauha ja se on siisti ja kaikin puolin elämän kotonani on harmoonsta. Olenko hullu?
Nyt haluaisin oppia tuntemaan Jeesusta ja häntä henkilönä enemmän ninkuin Hän Raamatussa kuvataan. Tunnen Hänen spirituaalisen läsnäolonsa kyllä. Mutta jotenkin en ...tunne häntä. Hän on niin suuri. - sinua Sanassaan
V. Terranova kirjoitti:
Kun muutin tähän nykyiseen asuntooni n. 2 kk. sitten, rukoilin Jumalaa ja Jeesusta, että Jeesus muuttaisi luokseni uuteen, kauniiseen kotiini. Minusta tuntui, että Jeesus muuti luokseni ja on täällä kanssasi. Kodissani on rauha ja se on siisti ja kaikin puolin elämän kotonani on harmoonsta. Olenko hullu?
Nyt haluaisin oppia tuntemaan Jeesusta ja häntä henkilönä enemmän ninkuin Hän Raamatussa kuvataan. Tunnen Hänen spirituaalisen läsnäolonsa kyllä. Mutta jotenkin en ...tunne häntä. Hän on niin suuri.ja Hengessään,kaikkea ei saa kerralla,muuten lasku olisi yhtä nopea kuin nousu,
Elämän koulua Jeesus opettaa,Hän valmistaa minuakin tehtävään,ja kunkuulin siitä profetian niin ymmärsin miksi elämäni on sellainen kuin on,eikämikään easy,vaan aikamoista pyöritystä! - omaa mielipidettä
V. Terranova kirjoitti:
Kun muutin tähän nykyiseen asuntooni n. 2 kk. sitten, rukoilin Jumalaa ja Jeesusta, että Jeesus muuttaisi luokseni uuteen, kauniiseen kotiini. Minusta tuntui, että Jeesus muuti luokseni ja on täällä kanssasi. Kodissani on rauha ja se on siisti ja kaikin puolin elämän kotonani on harmoonsta. Olenko hullu?
Nyt haluaisin oppia tuntemaan Jeesusta ja häntä henkilönä enemmän ninkuin Hän Raamatussa kuvataan. Tunnen Hänen spirituaalisen läsnäolonsa kyllä. Mutta jotenkin en ...tunne häntä. Hän on niin suuri.Varauksella: en ole varma ymmärsinkö tekstisi oikein. En tiedä mikä huru-ukko itsekään olen mutta tässä jotain itsekoettua..
- En usko että Jeesuksesta voi saada "kiinni", Jumalan ja Jeesuksen kanssa oleminen ja tutustuminen on enemmänkin "haistelua" tai "likoamista", (sori typerät termit kun yrittää kuvata jotain kuvaamatonta :P ) olet hänen läsnäolossaan, et siis voi ottaa kiinni hänestä, liikutella tai manipuloida häntä tms.
Kulttuurissamme usein asioita pyritään kontrolloimaan, tietämällä niistä paljon ja vaikuttamalla niihin. Jumalan kanssa pitäisi opetella toisenlaiset konseptit. Hän ON (Raamatussa Jumalan nimi on JHWH = "minä olen" - vapaasti tulkittuna "hän joka ON" - "Olevainen") läsnä, luota siihen. Uskon tämänlaisen lepäävän luottamuksen olevan avain häneen tutustumiseen.
Vertauskuvana voisin sanoa että elämäsi on kuin lautta, jolla purjehdit meressä (Jumala). Kun haluat kuunnella meren ääntä ja nauttia siitä, ei sinun tarvitse sitä mistään saalistaa, se kun on jo kaikkialla ympärilläsi. Senkun rauhoitut ja nautit meren tuoksusta ja äänistä.
Jeesuksen tuntemista opettaa parhaiten hän itse. Hyviä hetkiä hänen seurassaan =) V. Terranova kirjoitti:
Nyt haluaisin oppia tuntemaan Jeesusta ja häntä henkilönä enemmän ninkuin Hän Raamatussa kuvataan. Tunnen Hänen spirituaalisen läsnäolonsa kyllä. Mutta jotenkin en ...tunne häntä. Hän on niin suuri.Kun uskot Jeesukseen,niin hän on luvannut sinulle auttajan, Pyhän Hengen. " Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä lähettää minun nimessäni, opettaa teille kaiken ja muistuttaa teitä kaikesta, mitä minä olen teille sanonut."
Joh.14:26
Pyydä Pyhää Henkeä auttamaan aina, kun luet Raamattua, sillä tavalla Sana tulee sinulle eläväksi ja saat tuoretta ruokaa päivittäin. Ensin se on maitoruokaa, mutta muuttuu ajastaan ruisleiväksi. " Janotkaa niin kuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, jotta sen avulla kasvaisitte pelastukseen, jos kerran olette maistaneet, että Herra on hyvä."
1Piet.2:2-3
Jeesus vastasi hänelle:" Jos joku rakastaa minua, hän pitää minun sanani. Minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen luokseen ja jäämme asumaan hänen luokseen." Joh.14:23
Jeesus on uskollinen. Hän ei jätä eikä hylkää sinua. Hepr.13:5
Nähtävästi ei vielä ole Jumalan kontaktia, koska Jeesus ja Jumala ovat sama asia. Jumala on kolmiyhteinen. Jeesuksen opit tuntemaan siten, että luet monta kertaa Pyhän Raamatun Uuden Testamentin. Jeesuksen nimen ja veren kautta saadaan synnit pyytämällä anteeksi. Jeesuksessa on armo. Tässä kaksi asiaa. Jeesus näyttää millainen Jumala on. ELi jos tuntee Jeesuksen tuntee Jumalan. Jos tuntee Jumalan tuntee myös Jeesuksen. Jeesus on siis välimies, jonka kautta on pelastuminen taivaaseen ja täten helvetiltä välttyminen Jeesukseen uskoville. Pyhä Henki on se oikea yhteyskanava. Mutta kyllä sinä voit rukoilla esim Isä Meidän, joka olet taivaissa... esimerkin mukaisesti.
Tarkista tästä että olet uskossa Jeesukseen. Ellet ole, tee ratkaisu nyt!
http://www.jeesusonherra.net/uskoontulo.htm- varauksella
Näihin "testaa oletko uskossa" - juttuihin, ihmiset kokee Jumalankin niin eri tavoin... Itselleni Jumala on aina Jumala, puhun mielummin Jumalasta kuin Jeesuksesta tai Pyhästä Hengestä. Vaikka kyllä uskon kaikkiin jne. Ei ne sanamuodot vaan se henki... Joku sanoi "Jeesuksen luokse on monta tietä, Isän luokse on kuitenkin vain yksi tie - Jeesus"
Olen huomannut että sanamuodoista pitävien ihmisten parissa todellisen Jumalasuhteen omaava ihminen tulee usein väärinymmärretyksi käyttäessään luovia nimityksiä asioille jotka ovat hänelle todellisuutta, mutta joita hän ei osaa "oikeaoppisesti" määritellä. - V. Terranova
Tämän logiikanhan perusteella minä siis tunnen Jeesuksen?
V. Terranova kirjoitti:
Tämän logiikanhan perusteella minä siis tunnen Jeesuksen?
"Rukoilen, että hän Henkensä kautta, suuren kirkkautensa mukaisesti, antaisi teidän sisäisen ihmisenne vahvistua voimassa ja Kristuksen asua uskon kautta teidän sydämissänne. Rukoilen, että te, rakkauteen juurtuneina ja perustuneina, voisitte yhdessä kaikkien pyhien kanssa käsittää, mitä on leveys, pituus, korkeus ja syvyys, ja oppia tuntemaan Kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä. Näin te tulette täyteen Jumalan kaikkea täyteyttä. Hänelle, joka voi tehdä monin verroin enemmän kuin kaikki, mitä me anomme tai ymmärrämme, sen voiman mukaan, joka meissä vaikuttaa, hänelle kunnia seurakunnassa ja Kristuksessa Jeesuksessa kautta kaikkien sukupolvien, aina ja iankaikkisesti! Aamen. Ef.3:14-21
Aina voi oppia lisää Jeesuksesta, tuntea syvemmin, niin kuin tuossa edellä Paavali rukoili.
- taappo
Lue Raamatusta,missä Jeesus liikkui:
- teillä ja aitovierillä
- köyhien ja sairaiden keskuudessa
Jeesus on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.
Hän on tänäänkin samoissa paikoissa kuin 2000 vuotta sitten.
Katso elämässään epäonnistunutta ihmistä, alkoholisoitunutta, sairasta, kaikkien hyljeksimää ihmisrauniota. - Mitä näet, mitä tunnet, mitä haistat?
Käännytkö pois niinkuin muut? Suljetko oven takanasi ja jätät hänet yksin?
Vai, sanotko hänelle: "Tule, hoidetaan haavasi kuntoon! Haetaan kaupasta ruokaa ja puhtaat vaatteet yllesi."
Jos jälkimmäinen vaihtoehto tuntuu sopivan sinulle, tunnet Jeesusta vähän. Siitä on hyvä jatkaa eteenpäin ja rukoilla joka päivä, että Herra johdattaisi apua tarvitsevia kohdalleni, että oppisin tuntemaan paremmin Sinua!
Siunausta elämääsi! - Mikko_78
Ennenkuin luet enempää. Pyydän sinua kysymään itseltäsi: Millä perusteella minä tai kuka tahansa muu voi päästä taivaaseen.
Minusta Raamattu kertoo selkeästi, että taivas on ilmainen lahja jota ei voi ansaita. Ihminen on syntinen eikä voi pelastaa iseään iankaikkisesta kadotuksesta. Jumala on pyhä. Hän sanoo sanassaan ettei jätä syyllistä ranaisematta. Mutta toisaalta Hän Rakastaa meitä, eikä halua että kukaan joutuisi kadotukseen. Tämän ongelman, joka siis on meidän ongelmamme Jumala ratkaisi Jeesuksen persoonassa.
Jeesus kuoli ristillä ja nousi kuolleista lunastaakseen meille paikan taivaassa, mutta miten tämä lahja omistetaan omalle kohdalle?
Tämä lahja omistetaan omalle kohdalle uskolla. Uskoa on monenlaista. On olemassa pelastavaa uskoa ja sellaista mikä ei sitä ole. Esim. Jos uskomme Jeesuksen olemassaoloon samalla tavalla kuin uskomme napoleoniin se ei meitä pelasta - pahat hengetkin uskovat jeesuksen olemassa oloon mutta eivät pelastu. Toisekseen tilannekohtainen usko ei meitä voi pelastaa. esim. jos luotamme Jeesukseen tämän maailman asioissa kuten rahahuolet tai esim sairaus.
Pelastavaa uskoa on luottaa Jeesukseen iankaikkisen elämän samiseksi.
Haluaisitko ottaa vastaan iankaikkisen elämän lahjan?
Jos haluat tehdä niin. Siirrä Luottamus itsestäsi ja teoistasi siihen mitä Jeesus on puolestasi tehnyt ja anna hänen olla vapahtajasi. Tee parannus.
Tunnusta ja hylkää syntisi Hänelle. Pyydä syntejäsi anteeksi. Kerro Jeesukselle, että haluaisit oppia tuntemaan Hänet. Rukoile, että Jumala antaisi sinulle uskon ja kyvyn parannuksentekoon. Rukoile pyhältä hengeltä pelastusvarmuutta.
Rukoillaan yhdessä tämän Jumalalle rakaan ihmisen puolesta.
T:Mikko- V. Terranova
"Kerro Jeesukselle, että haluaisit oppia tuntemaan Hänet."
Näin olen tehnyt rukouksissani ja ilokseni olen saanut tuntea Jeesuksen läheisemmän läsnäolon elämässäni. Olen sitä äärimmäisen kiitollinen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293335- 1211355
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101285- 711038
- 581031
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871016olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26957Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38931Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67910Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78865