Voisko joku kertoa omin sanoin, että millainen on ct-tutkimus ja millainen se laite on ja miten se laite siinä pyörii jne.
Minulla on ensi viikolla siihen aika ja pelottaa aivan kauheasti.
Onko se samanlainen putki kuin magneettikuvassa?
Jääkö siinä pää ulkopuolelle?Olen myös ahtaanpaikan kammoinen.
Ct-tutkimus
8
5331
Vastaukset
- juttu...
Ite olin tietokonetomografiassa muutama viikko sitten.
Siinä maataan vaan "lavetilla" ja se lavetti liikkuu sellasen ison "uimarenkaan" läpi edestakaisin. Mitään ei tunne. Ihan kivaa kyytiä.
Pyydetään olemaan hengittämättä vähän aikaa, kuten röntgenissä konsanaan.
Aika viilee vaan on yleensä niissä tiloissa. Pyydä peittoa.- kirjoittaja
Voisitko vielä kertoa, että onko se joku putki jonka sisään pitää mennä?
- putkea
kirjoittaja kirjoitti:
Voisitko vielä kertoa, että onko se joku putki jonka sisään pitää mennä?
vaan tavallinen peti/lavetti, joka liikkuu sen ison renkaan reiän läpi edestakaisin.
Ei todellakaan mitään pelättävää.
Ei kuulu edes mitään ihmeempää ääntä.
Ite meinasin nukahtaa siihen. - alkup.
putkea kirjoitti:
vaan tavallinen peti/lavetti, joka liikkuu sen ison renkaan reiän läpi edestakaisin.
Ite meinasin nukahtaa siihen...sinulle asiallisesta vastauksesta.
Hyvää kesän jatkoa! - alkup.
putkea kirjoitti:
Ite meinasin nukahtaa siihen...kun minulla mahdollisesti on myös magneettikuvaus edessä, niin onkos siinä sitten putki, minkä sisään pitää mennä?
- on putki
alkup. kirjoitti:
..kun minulla mahdollisesti on myös magneettikuvaus edessä, niin onkos siinä sitten putki, minkä sisään pitää mennä?
En ole ite siinä ollut, mutta siinä on klaustrofobisella ahtaat oltavat ja meluisat, kuulemma.
- ei tarvise pelätä
on putki kirjoitti:
En ole ite siinä ollut, mutta siinä on klaustrofobisella ahtaat oltavat ja meluisat, kuulemma.
Melun voi välttää käyttämällä kuulosuojaimia. Sain ne käyttööni sieltä tutkimuspaikasta.
Kannattaa keskittyä koko tutkimuksen ajan johonkin mukaviin ajatuksiin ja vaikkapa tehdä mielikuvamatkoja kauniisiin maisemiin, niin klaustrofobia ei pääse yllättämään.
Kysy myös etukäteen kauanko tutkimuksesi arvioidaan kestävän, niin tiedät sitten missä mennään. Oma magneettikuvaukseni kesti 45 minuuttia. - miina
ei tarvise pelätä kirjoitti:
Melun voi välttää käyttämällä kuulosuojaimia. Sain ne käyttööni sieltä tutkimuspaikasta.
Kannattaa keskittyä koko tutkimuksen ajan johonkin mukaviin ajatuksiin ja vaikkapa tehdä mielikuvamatkoja kauniisiin maisemiin, niin klaustrofobia ei pääse yllättämään.
Kysy myös etukäteen kauanko tutkimuksesi arvioidaan kestävän, niin tiedät sitten missä mennään. Oma magneettikuvaukseni kesti 45 minuuttia.Minä kävin kaksi vuotta sitten,Kyllä vaan se menikin 45 minuuttia. Nyt on uusintakäynti edessä mitenkähän tuossa käy toivottavasti tuo yskä menee ohi, siis perjantaina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311021
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452473- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6916