on tässä nyt ollut kaikenlaista väittämää jälleen ilmassa siitä, miten mikäkin asia on.
Kun minä tutustun johonkin asiaan, vaikka nyt feminismiin, tutustun myös sen vasta-argumentteihin. En milloinkaan lähde ajattelemaan, että se, mitä feminismi "sanoo" olisi koko totuus mistään asiasta.
Olen lukenut valtavat määrät erilaista kirjallisuutta sekä puolesta että vastaan feminismiä. Ja osan jo moneen kertaankin. Sovellan sitä jo tietämääni ja tuntemaani asiaan ja jos jotain uutta tulee esille otan sen mielenkiinnolla vastaan. Sitä voidaan kutsua myös itsensä sivistämiseksi.
Hyvä kritisoija ei voi olla eikä uudistuspyrkimyksiä kykene mistään esittämään, jos ei tunne molempia puolia asiasta.
Sana on tästä aiheesta nyt vapaa. Miksi tulisi pitää totuutena vain sitä osaa, joka imartelee itseä eniten?
Yksipuolinen totuus
50
2115
Vastaukset
- Mr Miekkonen
"Miksi tulisi pitää totuutena vain sitä osaa, joka imartelee itseä eniten?"
Tuohan kuulostaa narsismilta : )
Se nyt vain on niin että yleensä puolensa valinnut tuntuu takertuvan ja keräävään vain omaan arvomaailmaan sopivaa infoa.
Internethän on loistava paikka tälläiselle ihmiselle, koska täältähän löytyy tutkimuksia ja "faktaa" joka lähtöön.
Toisaalta mikään ei muutu niin nopeasti kuin mielipide, jos vain osuu oikeaan kohtaan.
Mutta jutussasi on juurta.
"tunne vihollisesi niin tunnet itsesi."- avecMaria
Heippa, pitkästä aikaa! :)
Eikä siitä narsismista saa puhua, täällä on joillakin sen kanssa ongelmia...;)
En ole koskaan pitänyt ihmisistä, jotka eivät kunnioita omaa älyään. On suurta älyllistä epärehellisyyttä väittää sellaista kuin tällä palstalla usein väitetään tietyn feministisuunnan toimesta. Asioita ei käsitelläkään kokonaisuuksina vaan osatotuuksina ja saadaan niistä sitten hirveä hulabaloo aikaan! Totta on jos sille tielle lähtee, että heittelee jonkin tiedonmurun sieltä toisen täältä, niin epämääräistä on. Minä henkilökohtaisesti en tyydy siihen. Minun pitää löytää kokonaiskuva!
:)
- sama kuin mielipide
Miksi yhdistää käsite totuus ja feminismi ?
Muutama fakta voidaan senkin -ismin historiasta löytää, mutta näkemyksiä on monia monia ja ne perustuvat jonkun tai joidenkin näkemyksiin, kokemuksiin, mielipiteisiin, jolloin ei voida puhua kuin subjektiivisista totuuksista. Muuta ei voi olla. On vain mielipiteitä.
Olet oikeassa, juuri noin se on, viisas se,joka tutustuu vastakkaisiin käsityksiin, silloin voi vetää omat johtopäätöksensa ja sitten puhua totuudesta omalta kannaltaan. Ei muiden, koska muut näkevät ehkä asian eri tavoin, vaikka tutustuisivat asioihin yhtä laajasti. Viisas siis myös se, joka antaa arvon toisenkin mielipiteelle. Niistähän sitten voi keskustella, keskustelusta syntyykin mielenkiintoinen juuri silloin, kun kumpikin osapuoli arvostaa toisensa ajatuksia. Silloin siitä voi myös löytyä itselle jotain uutta.- avecMaria
Feminismissä oma totuutensa, josta se pitää kiinni.
Samaa mieltä kanssasi noin kokonaisuutena. Mutta dialogia ei synny yksin. On melko hedelmätön kenttä, jossa kumpikin pysyy omissa asemissaan tiukasti eikä kumpikaan kuuntele mitä toinen sanoo. Tai riittää, että toinen käyttäytyy noin. avecMaria kirjoitti:
Feminismissä oma totuutensa, josta se pitää kiinni.
Samaa mieltä kanssasi noin kokonaisuutena. Mutta dialogia ei synny yksin. On melko hedelmätön kenttä, jossa kumpikin pysyy omissa asemissaan tiukasti eikä kumpikaan kuuntele mitä toinen sanoo. Tai riittää, että toinen käyttäytyy noin." Feminismissä oma totuutensa, josta se pitää kiinni".
Ei kai missään ismeissä kyetä absoluuttiseen totuuteen, se lienee paradoksi.
On vain vallitseva olotila ja todellisuus ja jokaisella on siitä oma tulkintansa.- avecMaria
epikuros kirjoitti:
" Feminismissä oma totuutensa, josta se pitää kiinni".
Ei kai missään ismeissä kyetä absoluuttiseen totuuteen, se lienee paradoksi.
On vain vallitseva olotila ja todellisuus ja jokaisella on siitä oma tulkintansa.On absoluuttinen totuus ja siitä ei neuvotella, olen havainnut.
Noinhan sen pitäisi olla kuin sanoit. - Ruosutar
avecMaria kirjoitti:
On absoluuttinen totuus ja siitä ei neuvotella, olen havainnut.
Noinhan sen pitäisi olla kuin sanoit.uuden feminismin lajin, hirmufeminismi.
Ruosutar kirjoitti:
uuden feminismin lajin, hirmufeminismi.
voisiko se olla aseteknisesti eräälänlainen rypälepommifeminismi taikka monikärkiohjusfeminismi?
No mitä minä näistä--- rauhan mies...- Ruosutar
epikuros kirjoitti:
voisiko se olla aseteknisesti eräälänlainen rypälepommifeminismi taikka monikärkiohjusfeminismi?
No mitä minä näistä--- rauhan mies...joa tapauksessa ;)
- Mi-yes
Oletko koskaan ajatellut oman ns "blogin" kirjoittamista?
On olemassa liuska niitä "maailma femakon silmin" blogeja, mutta luulen että niiden vastapainoksi Maria-blogi voisi herättää hyvinkin paljon tunteita.
Lisäksi blogin kautta vaikuttaa enemmän mielipiteellään "yhteiskunnallisemmin" - tosin ehkä vain hieman. Täällä jukkalandiassa nyt ei keskustelusta voi oikein puhuakkaan.
Noh, idea vain tämä.- jorojukka-kukka
Jukkalandiassa kyseenalaistuu löperöt väitteet.
- avecMaria
Se ei ole vain "idea"...mutta ei siitä sen enempää, sillä en halua jukkalandiaa paikalle.
:)) - Mi-yes
jorojukka-kukka kirjoitti:
Jukkalandiassa kyseenalaistuu löperöt väitteet.
Kyllä se "jukkalandia" on semmoista huohottamista, spammailua, julistamista ja muuta öykkäröintiä - 2 vuoden palstahistoria puhukoon puolestaan.
Mihinkään varsinaiseen keskusteluun jossa argumentoidaan "jukkalandiassa" ei oikein riitä rahkeet. Mutta mitäpäs nyt enää viiskymppistä akkaa muuttamaan - samaa olen kuullut sanottavan (huom huom Jukka!) MIEHISTÄKIN, että yli nelikymppisiä ei pahemmin enää "muuteta".
Sinäkin voisit aloittaa blogin. Niissä blogeissa voit julistaa, kertoa vitsejä - juhannuksenakin, ja voit vaikka laittaa joka kolmanneksi sanaksi "mies" - ilman että joudut kokopäivä väittelyihin.
Blogi sopisi sun tyylille parhaiten. Tämä on keskustelupalsta jossa argumentoidaan feminismistä - ei sinusta ja sinun mielipiteistäsi. - Mi-yes
avecMaria kirjoitti:
Se ei ole vain "idea"...mutta ei siitä sen enempää, sillä en halua jukkalandiaa paikalle.
:))...mitä mä nyt olen kattonut esim. Panun blogia, niin tuo "jukkalandia" tuo mainion mausteen sille blogille.
Tietenkin, jos blogi on hyvin personaallinen asia on eri. Tai ainakin mahdollisesti. Riippuu.
Jos esim on kriittinen blogi feminismistä, niin ei mene kauaa niin on vahtisiskot paikalla. Saattaisit jopa saada nettikuuluisuutta, koska olisit "nainen joka on naisvihaaja" ;)
Lisäksi voi poistaa niitä kommentteja, ainakin mitä ite tullut katottua.
Asiasta toiseen kirjoitin aikoinaan feikki päiväkirjaa jenkkisaitilla. Olin mukamas joku norjalainen entinen upseeri joka oli nähnyt unen että pitää lähteä "maailman viimeiselle mantereelle ettimään elämän tarkoituksen".
Juttuhan nyt oli aivan hullua, ja tarkoituksellisesti provosoivaa. Se saavutti varsin laajan suosion, ja eihän siinä sitten kauaa mennyt, niin oli ylläpito poistanut koko "päiväkirjan". :) - viyuv
avecMaria kirjoitti:
:))mistä tunnustetaan kauniin nainen ja aku ankan persettä ?
- avecMaria
Mi-yes kirjoitti:
...mitä mä nyt olen kattonut esim. Panun blogia, niin tuo "jukkalandia" tuo mainion mausteen sille blogille.
Tietenkin, jos blogi on hyvin personaallinen asia on eri. Tai ainakin mahdollisesti. Riippuu.
Jos esim on kriittinen blogi feminismistä, niin ei mene kauaa niin on vahtisiskot paikalla. Saattaisit jopa saada nettikuuluisuutta, koska olisit "nainen joka on naisvihaaja" ;)
Lisäksi voi poistaa niitä kommentteja, ainakin mitä ite tullut katottua.
Asiasta toiseen kirjoitin aikoinaan feikki päiväkirjaa jenkkisaitilla. Olin mukamas joku norjalainen entinen upseeri joka oli nähnyt unen että pitää lähteä "maailman viimeiselle mantereelle ettimään elämän tarkoituksen".
Juttuhan nyt oli aivan hullua, ja tarkoituksellisesti provosoivaa. Se saavutti varsin laajan suosion, ja eihän siinä sitten kauaa mennyt, niin oli ylläpito poistanut koko "päiväkirjan". :)Sinulta varmaan tuollainen norjalainen ihan hyvin luonnistuukin, olet sillä tavoin erilainen ja vapaampi näistä kahleista kuin minä.
Toki, olenhan minäkin kirjan kirjoittanut, joten kyllä tiedän, miten ajatus lentää, sitten kun sen aika on. Mutta se on siksi suuri homma, että tuskin tulee toista kirjoitettua, vaikka olishan tässä jo aihetta vaikka kuinka...
Televisioon tätä meinasin, tästä meidän jukkalandiasta, on minulla siitä jo jonkinlainen synopsis olemassa. Mutta en ole lähettänyt sitä vielä minnekään. Oli kiva päästä määrittelemään millainen teistä kukin on...;) Tosin, enhän siinä käyttänyt ihan samoja nimiä, mutta vähän sinnepäin kyllä...Joakinen olisi itsensä kyllä tunnistanut. - avecMaria
viyuv kirjoitti:
mistä tunnustetaan kauniin nainen ja aku ankan persettä ?
En ole tunnustellut kumpaakaan ikinä...
- amino
avecMaria kirjoitti:
En ole tunnustellut kumpaakaan ikinä...
olen lukenut moneen sinun viestejä . aika mieleenkiintoista ! ajattelet juuri kuin minäkiin !
avecMaria kirjoitti:
Sinulta varmaan tuollainen norjalainen ihan hyvin luonnistuukin, olet sillä tavoin erilainen ja vapaampi näistä kahleista kuin minä.
Toki, olenhan minäkin kirjan kirjoittanut, joten kyllä tiedän, miten ajatus lentää, sitten kun sen aika on. Mutta se on siksi suuri homma, että tuskin tulee toista kirjoitettua, vaikka olishan tässä jo aihetta vaikka kuinka...
Televisioon tätä meinasin, tästä meidän jukkalandiasta, on minulla siitä jo jonkinlainen synopsis olemassa. Mutta en ole lähettänyt sitä vielä minnekään. Oli kiva päästä määrittelemään millainen teistä kukin on...;) Tosin, enhän siinä käyttänyt ihan samoja nimiä, mutta vähän sinnepäin kyllä...Joakinen olisi itsensä kyllä tunnistanut.narsismi nosti minussakin päätään.. =D Olisinko minä ollu mukana? (tahtoo tietää.. =D)
- Mi-yes
avecMaria kirjoitti:
Sinulta varmaan tuollainen norjalainen ihan hyvin luonnistuukin, olet sillä tavoin erilainen ja vapaampi näistä kahleista kuin minä.
Televisioon tätä meinasin, tästä meidän jukkalandiasta, on minulla siitä jo jonkinlainen synopsis olemassa. Mutta en ole lähettänyt sitä vielä minnekään. Oli kiva päästä määrittelemään millainen teistä kukin on...;) Tosin, enhän siinä käyttänyt ihan samoja nimiä, mutta vähän sinnepäin kyllä...Joakinen olisi itsensä kyllä tunnistanut.Kysyntää kyllä löytyy yhteiskuntadebattiin. Lisäksi hyvin kirjoitettuna se olisi myyntimenestys, sillä se pääsisi joka helvetin suomalaiseen mediaan.
Asiallisella kirjalla saisi Mariasta yhdessä yössä Suomen "Susanna Popovan".
Se kai vaatisijonkuin verran aikaa, mutta vieraskielistä kirjallisuutta löytyy jo sen verran että sommitelman saisi aika hyvin kasattua sen pohjalta, ja sitten muuttaisi olosuhteet Suomeen. - avecMaria
johtajatar1 kirjoitti:
narsismi nosti minussakin päätään.. =D Olisinko minä ollu mukana? (tahtoo tietää.. =D)
Kyllä sinä olet, ja vielä moni muukin. Kirjoitin henkilösi neiti-ihmiseksi, mutta jälkeen olen kyllä tullut tietoiseksi että sinulla on lapsia.
En ole ajatusta kokonaan hylännyt, tiedä vaikka joskus laittaisin sen vetämään. Idea ei ole huono, ei millään tavalla. Treatment ei olisi hankala ollenkaan kenenkään kirjoittaa. Televisiohan ostaa näytelmänsä kirjoitettuna vain synopsikseen asti.
Olen pohtinut sen dramatisointiakin. Tottahan siinä ei ole kuin se, että kaikkia pääosan esittäjiä yhdistää yksi keskustelupalsta. Kaikilla on siviilielämänsä ja ongelmansa. avecMaria kirjoitti:
Kyllä sinä olet, ja vielä moni muukin. Kirjoitin henkilösi neiti-ihmiseksi, mutta jälkeen olen kyllä tullut tietoiseksi että sinulla on lapsia.
En ole ajatusta kokonaan hylännyt, tiedä vaikka joskus laittaisin sen vetämään. Idea ei ole huono, ei millään tavalla. Treatment ei olisi hankala ollenkaan kenenkään kirjoittaa. Televisiohan ostaa näytelmänsä kirjoitettuna vain synopsikseen asti.
Olen pohtinut sen dramatisointiakin. Tottahan siinä ei ole kuin se, että kaikkia pääosan esittäjiä yhdistää yksi keskustelupalsta. Kaikilla on siviilielämänsä ja ongelmansa.no juu, kaks lasta mulla on.. Muuten olen fiksu ja filmaattinen ja sympaattinen älykkö.. (nauraa silmät vedessä, uskokoon ken tahtoo.. hhehhheee..)
- avecMaria
johtajatar1 kirjoitti:
no juu, kaks lasta mulla on.. Muuten olen fiksu ja filmaattinen ja sympaattinen älykkö.. (nauraa silmät vedessä, uskokoon ken tahtoo.. hhehhheee..)
Sinä olet "fimin" kaunotar, ainahan sellainen pitää olla jokaisessa hyvässä elokuvassa ja näytelmässä...
:) - avecMaria
amino kirjoitti:
olen lukenut moneen sinun viestejä . aika mieleenkiintoista ! ajattelet juuri kuin minäkiin !
Viime aikoina lähettänyt minulle sähköpostia? Tai edes joskus?
- Mi-yes
Mi-yes kirjoitti:
Kysyntää kyllä löytyy yhteiskuntadebattiin. Lisäksi hyvin kirjoitettuna se olisi myyntimenestys, sillä se pääsisi joka helvetin suomalaiseen mediaan.
Asiallisella kirjalla saisi Mariasta yhdessä yössä Suomen "Susanna Popovan".
Se kai vaatisijonkuin verran aikaa, mutta vieraskielistä kirjallisuutta löytyy jo sen verran että sommitelman saisi aika hyvin kasattua sen pohjalta, ja sitten muuttaisi olosuhteet Suomeen....ajatella enemmän kuin tuli kirjoitettua.
Tarkoitan siis kirjaa jossa käsiteltäisiin feminismiä Suomessa, samalla tapaa kuin vaikka Hoff Sommers, tai ruotsalainen Susanne Popova, ovat käsitelleet oman maansa feminismiä.
Voisi ainakin ajatella että siitä saisi myyntimenestyksen. Tosin ehkä se vaatisi jonkun tunnetumman nimenkin siihen mukaan toimittajaksi.
Tiedä sitten, mutta kysyntää löytyy sille kansalle joka on sen sisäpiiriakateemisen norsunluutorniryhmän ulkopuolella. Lisäksi aihe on enemmän kuin ajankohtainen. - amino
avecMaria kirjoitti:
Viime aikoina lähettänyt minulle sähköpostia? Tai edes joskus?
oletko koskaan antanut minulle sun mailli
- avecMaria
amino kirjoitti:
oletko koskaan antanut minulle sun mailli
Mutta muistelisin, että vastaavaa kirjoitusta olen lukenut myös sähköpostistani...Voin olla väärääkin, saan postia melko paljon.
avecMaria kirjoitti:
Sinä olet "fimin" kaunotar, ainahan sellainen pitää olla jokaisessa hyvässä elokuvassa ja näytelmässä...
:)olen otettu.. =D Ku löytyis sit tarpeeks pitkä näyttelijätär mua näyttelee..
- avecMaria
johtajatar1 kirjoitti:
olen otettu.. =D Ku löytyis sit tarpeeks pitkä näyttelijätär mua näyttelee..
Sinähän olet aika pitkä nainen. En kyllä edes muistaakseni maininnut siitä...
Mutta käsikirjoitus on niin pitkä prosessi, jos siihen koskaan tämän tiimoilta lähden (jos se jollekin kelpaisi), että saan sinut vielä muutettua vaikka kahden lapsen äidiksikin...Pitkäksi sellaiseksi. :) - amino
avecMaria kirjoitti:
Mutta muistelisin, että vastaavaa kirjoitusta olen lukenut myös sähköpostistani...Voin olla väärääkin, saan postia melko paljon.
mä en edes tiedä mikä sinun mailli on . onko sinulla omani mailli ? mistä se alkaa ?
avecMaria kirjoitti:
Sinähän olet aika pitkä nainen. En kyllä edes muistaakseni maininnut siitä...
Mutta käsikirjoitus on niin pitkä prosessi, jos siihen koskaan tämän tiimoilta lähden (jos se jollekin kelpaisi), että saan sinut vielä muutettua vaikka kahden lapsen äidiksikin...Pitkäksi sellaiseksi. :)kirjoittelija.. =D Oletko sä sitten siinä sana valmis älykkö? Sopisi loistavasti sinulle.. Juu ja mä tykkään romanttisista lopuista, jotes komia mies mulle, kiitos.. Heh..
- avecMaria
johtajatar1 kirjoitti:
kirjoittelija.. =D Oletko sä sitten siinä sana valmis älykkö? Sopisi loistavasti sinulle.. Juu ja mä tykkään romanttisista lopuista, jotes komia mies mulle, kiitos.. Heh..
Tarina on vielä kirjoittamatta. On vain idea, "luuranko" (aihio) ja kaikki "lihat" (tapahtumat) vielä kirjoittamatta. Mutta eihän niitä edes kannata alkaa kirjoittamaan, jos ei tarinaa kukaan halua ostaa.
Voisin kuvitella olevani just se mikä olen siinäkin. Olen varmaan tämmöisenäkin riittävän mielenkiintoinen jopa suurelle yleisölle. :)
Jotain romantiikkaahan siihen on lähes pakko kirjoittaa. Kauhean tarkkaan ei ole vielä mielikuvia...Toisaalta sait mielenkiintoni kirjoitusta kohtaan jälleen heräämään...Taidan hulluuttani lähteä tarjoamaan synopsista tosissani jonnekin. Jos ei kelpaa minnekään, ainahan siitä voin kirjoittaa kirjan...;)
Ja salanimellä tietenkin, niin on eka kirjanikin salanimellä... avecMaria kirjoitti:
Tarina on vielä kirjoittamatta. On vain idea, "luuranko" (aihio) ja kaikki "lihat" (tapahtumat) vielä kirjoittamatta. Mutta eihän niitä edes kannata alkaa kirjoittamaan, jos ei tarinaa kukaan halua ostaa.
Voisin kuvitella olevani just se mikä olen siinäkin. Olen varmaan tämmöisenäkin riittävän mielenkiintoinen jopa suurelle yleisölle. :)
Jotain romantiikkaahan siihen on lähes pakko kirjoittaa. Kauhean tarkkaan ei ole vielä mielikuvia...Toisaalta sait mielenkiintoni kirjoitusta kohtaan jälleen heräämään...Taidan hulluuttani lähteä tarjoamaan synopsista tosissani jonnekin. Jos ei kelpaa minnekään, ainahan siitä voin kirjoittaa kirjan...;)
Ja salanimellä tietenkin, niin on eka kirjanikin salanimellä...eihän sitä kannata heti paljastaa itseään.. Tosin mehän heti hogataan, jos me ollaan yhtä-äkkiä telkussa.. Heh..
Mielenkiinnolla odottelen, jos vaikkas sellainen toteutuisi. Sen verran älykäs kynäniekka olet, että hyvinkin on mahdollisuuksia saada tekstiä/tekstirunkoa myytyyn.. Ja hyvä, että kirjoittaja olet sinä niin olen minäkin positiivisesti kuvattuna, enkä miesmyönteisenä hampparina, joka ei tajua kuinka huonosti naisilla asiat oikeesti ovatkin..
Niin muuten, jokos kerroin sinulle, että sain sen havittelemani ylennyksen ja menin miesten ohi..? En taida olla oikein hyvä ihminen surkuttelemaan naisten kohtaloista.. Nyt siis olen nic.ini vertainen.. =D- Ruosutar
Mi-yes kirjoitti:
Kyllä se "jukkalandia" on semmoista huohottamista, spammailua, julistamista ja muuta öykkäröintiä - 2 vuoden palstahistoria puhukoon puolestaan.
Mihinkään varsinaiseen keskusteluun jossa argumentoidaan "jukkalandiassa" ei oikein riitä rahkeet. Mutta mitäpäs nyt enää viiskymppistä akkaa muuttamaan - samaa olen kuullut sanottavan (huom huom Jukka!) MIEHISTÄKIN, että yli nelikymppisiä ei pahemmin enää "muuteta".
Sinäkin voisit aloittaa blogin. Niissä blogeissa voit julistaa, kertoa vitsejä - juhannuksenakin, ja voit vaikka laittaa joka kolmanneksi sanaksi "mies" - ilman että joudut kokopäivä väittelyihin.
Blogi sopisi sun tyylille parhaiten. Tämä on keskustelupalsta jossa argumentoidaan feminismistä - ei sinusta ja sinun mielipiteistäsi.Jukka tarvitsee toisia peilaukseen.
Me eletään hänen tarpeitaan varten tällä palstalla. - avecMaria
johtajatar1 kirjoitti:
eihän sitä kannata heti paljastaa itseään.. Tosin mehän heti hogataan, jos me ollaan yhtä-äkkiä telkussa.. Heh..
Mielenkiinnolla odottelen, jos vaikkas sellainen toteutuisi. Sen verran älykäs kynäniekka olet, että hyvinkin on mahdollisuuksia saada tekstiä/tekstirunkoa myytyyn.. Ja hyvä, että kirjoittaja olet sinä niin olen minäkin positiivisesti kuvattuna, enkä miesmyönteisenä hampparina, joka ei tajua kuinka huonosti naisilla asiat oikeesti ovatkin..
Niin muuten, jokos kerroin sinulle, että sain sen havittelemani ylennyksen ja menin miesten ohi..? En taida olla oikein hyvä ihminen surkuttelemaan naisten kohtaloista.. Nyt siis olen nic.ini vertainen.. =DEtpä taida olla kyllä tosiaan oikea ihminen surkuttelemaan lasikattoja sun muita etenemisesteitä, kun juuri olet itse sen todistanut ettei niitä ole...Sehän se minullakin on surkuttelun suurimpana esteenä ollut.
Oma kokemus on minua siivittänyt etsimään vaihtoehtoisia syitä sille, miksi naisista niin harvat menestyvät, kun ainakin PUHEISSAAN niin monet haluaisivat menestyä ja päästä johtopaikoille. Joku syyhän siihen selvästi on! Täällähän ainut hyväksytty selitys on lasikatto ja miesvalta ja naisten syrjintä. Muita ei ole eikä ainakaan hyväksytä vaikka olisikin...Palstan multinikit toimivat siinä maailmankuulujen tutkijoiden opponetteina ja voittavat joka helkutin kerta väittelyn paremmin edes perustelematta - omalla päätöksellään.
Minulla on sellainen teoria, että se lasikatto on kyllä olemassa, mutta se on vain niitten yllä, joille ei todellisuus (avauksen aihe) muutenkaan maita.
Joo, tuo oli hyvä vertaus tuo miesmyönteinen hamppari, joka ei tajua kuinka huonosti naisilla oikeesti asiat ovat...Se pitää ottaa tekstiin mukaan. Laitan vaikka sen joron repliikiksi, sellaisinahan se meitä pitää...;D
Onnea vielä kerran ylennyksen johdosta! - avecMaria
avecMaria kirjoitti:
Etpä taida olla kyllä tosiaan oikea ihminen surkuttelemaan lasikattoja sun muita etenemisesteitä, kun juuri olet itse sen todistanut ettei niitä ole...Sehän se minullakin on surkuttelun suurimpana esteenä ollut.
Oma kokemus on minua siivittänyt etsimään vaihtoehtoisia syitä sille, miksi naisista niin harvat menestyvät, kun ainakin PUHEISSAAN niin monet haluaisivat menestyä ja päästä johtopaikoille. Joku syyhän siihen selvästi on! Täällähän ainut hyväksytty selitys on lasikatto ja miesvalta ja naisten syrjintä. Muita ei ole eikä ainakaan hyväksytä vaikka olisikin...Palstan multinikit toimivat siinä maailmankuulujen tutkijoiden opponetteina ja voittavat joka helkutin kerta väittelyn paremmin edes perustelematta - omalla päätöksellään.
Minulla on sellainen teoria, että se lasikatto on kyllä olemassa, mutta se on vain niitten yllä, joille ei todellisuus (avauksen aihe) muutenkaan maita.
Joo, tuo oli hyvä vertaus tuo miesmyönteinen hamppari, joka ei tajua kuinka huonosti naisilla oikeesti asiat ovat...Se pitää ottaa tekstiin mukaan. Laitan vaikka sen joron repliikiksi, sellaisinahan se meitä pitää...;D
Onnea vielä kerran ylennyksen johdosta!Uskaltaa ottaa tämän feminismi/antifeminismi akselin mukaan kerrontaan? Mahtaisiko naisasialiike likvidoida minut, jos kirjoitan suoraan myös tämän aiheen juonen sisälle?
Vai pääsisinkö peräti feministien mustalle listalle ja esitys kiellettäisiin epämoraalisena?
:) - jorojukka-kukka
Mi-yes kirjoitti:
Blogi sopisi sun tyylille parhaiten. Tämä on keskustelupalsta jossa argumentoidaan feminismistä - ei sinusta ja sinun mielipiteistäsi."Tämä on keskustelupalsta jossa argumentoidaan feminismistä, ei sinusta ja sinun mielipiteistäsi."
Siis aivan ihanaa! Milloin aloitetaan? Olen odottanut tätä tätä 2,5 vuotta ja erittäin monta kertaa itsekin ehdotellut saman suuntaista, mutta eihän se ole mennyt minun ehdotuksenani läpi, mutta ehkä sinulla on muihin palstalaisiin niin paljon vaikutusvaltaa. Nytkö se vihdoin toteutuu. Ilon päivä!
*hykertelee onnellisena* - vaan
jorojukka-kukka kirjoitti:
"Tämä on keskustelupalsta jossa argumentoidaan feminismistä, ei sinusta ja sinun mielipiteistäsi."
Siis aivan ihanaa! Milloin aloitetaan? Olen odottanut tätä tätä 2,5 vuotta ja erittäin monta kertaa itsekin ehdotellut saman suuntaista, mutta eihän se ole mennyt minun ehdotuksenani läpi, mutta ehkä sinulla on muihin palstalaisiin niin paljon vaikutusvaltaa. Nytkö se vihdoin toteutuu. Ilon päivä!
*hykertelee onnellisena*että tuo on sinusta itsestäsi eniten kiinni.
- Ruosutar
avecMaria kirjoitti:
Televisioon tätä meinasin, tästä meidän jukkalandiasta, on minulla siitä jo jonkinlainen synopsis olemassa. Mutta en ole lähettänyt sitä vielä minnekään. Oli kiva päästä määrittelemään millainen teistä kukin on...;) Tosin, enhän siinä käyttänyt ihan samoja nimiä, mutta vähän sinnepäin kyllä...Joakinen olisi itsensä kyllä tunnistanut.jos vaikka väsäisin kirjan, antifeminsitisen ja pyskologiapohjaisen ... jotain semmosta ajattelin.
En usko kuitenkaan että minulla on niin paljon kärsivällisyyttä mitä kirjan kirjoittamiseen tarvitaan.
Vaikka olenhan minä yhtä kirjaa jo värkännyt monta vuotta, Italiaa ja sen taide ja arkitehtuurihistoriaa olen kirjoitellut.
Ajattelin sen kirjoittaa suomeksi, koska ei taida olla sen tyyppistä kirjaa suomeksi vielä. Meinaan keventää sitä hieman pikanteilla historian pätkillä ja muilla vaikka kulinaarisilla kokemuksilla. Se voisi toimia vaikka eräänlaisena matkaoppaana heille joita taide ja arkitehtuuri ja italailainen kulttuuri kiinnostaa.
Mutta minun pitää saada joku korjaaman kaikki kirjoitusvirheet ja väärät nimitykset.
Saa nyt nähdä... - jorojukka-kukka
vaan kirjoitti:
että tuo on sinusta itsestäsi eniten kiinni.
Onko kuitenkin mahdollista, että olet väärässä?
avecMaria kirjoitti:
Etpä taida olla kyllä tosiaan oikea ihminen surkuttelemaan lasikattoja sun muita etenemisesteitä, kun juuri olet itse sen todistanut ettei niitä ole...Sehän se minullakin on surkuttelun suurimpana esteenä ollut.
Onnea vielä kerran ylennyksen johdosta!mukaan vain kaikki, jotka mahdollisesti liittyvät asiaan, niin henkilöt kuin aiheetkin..
Joo, nyt voin sanoa olevani itsestäni ihan mielettömän ylpeä, koska toimin miesvaltaisella alalla ja jyräsin ukot ihan 6-0, joten se että sukupuoli olisi este etenemiselle on kökköä tässä tapauksessa ainakin. Monessa tapauksessa henkilö itse on esteenä itselleen, ei muut, eikä sukupuoli..
Tästä vielä mennään eteenpäin kunhan aika on kypsä ja tietotaito kokemus kohdillaan. Minun mielestä vain taivas on rajana ja ei sekään kunhan ymmärtää että taivaan sini on vain väriheijaste ei este.. =Djorojukka-kukka kirjoitti:
Onko kuitenkin mahdollista, että olet väärässä?
tämä nyt sitä feminismistä argumentointia?
johtajatar1 kirjoitti:
mukaan vain kaikki, jotka mahdollisesti liittyvät asiaan, niin henkilöt kuin aiheetkin..
Joo, nyt voin sanoa olevani itsestäni ihan mielettömän ylpeä, koska toimin miesvaltaisella alalla ja jyräsin ukot ihan 6-0, joten se että sukupuoli olisi este etenemiselle on kökköä tässä tapauksessa ainakin. Monessa tapauksessa henkilö itse on esteenä itselleen, ei muut, eikä sukupuoli..
Tästä vielä mennään eteenpäin kunhan aika on kypsä ja tietotaito kokemus kohdillaan. Minun mielestä vain taivas on rajana ja ei sekään kunhan ymmärtää että taivaan sini on vain väriheijaste ei este.. =DOnnea vaan ansaisemasi ylennyksen johdosta!
Saanko siteerata tätä keskustelua myöhemmin, kun ilmenee keskustelua näistä lasikatoista? Tai no, uskottavuushan siinä on tietysti taas mennyttä, kun vasta-argumentointi on tyyliä "yksittäistapaus" tai "uskot jotain mitä joku kirjoittaa nettiin", tms.
Hienoa että olet päässyt eteenpäin omilla voimilla, ilman kiintiöitä tai muuta hössötystä. Sinusta kannataa ottaa esimerkkiä!
Toivottavasti tästäkin joku oppii jotain.- mistä johtuu?
Reima_Ratkaisu kirjoitti:
Onnea vaan ansaisemasi ylennyksen johdosta!
Saanko siteerata tätä keskustelua myöhemmin, kun ilmenee keskustelua näistä lasikatoista? Tai no, uskottavuushan siinä on tietysti taas mennyttä, kun vasta-argumentointi on tyyliä "yksittäistapaus" tai "uskot jotain mitä joku kirjoittaa nettiin", tms.
Hienoa että olet päässyt eteenpäin omilla voimilla, ilman kiintiöitä tai muuta hössötystä. Sinusta kannataa ottaa esimerkkiä!
Toivottavasti tästäkin joku oppii jotain.Naisjohtajista suurin osa on valmis ottamaan kiintiöt käyttöön, jos tilanteeseen ei tule muutoin muutosta. Eivät kaikki ajattele niin, että kun minulla on hyvin, kaikki on hyvin.
- Johtajatterelle
mistä johtuu? kirjoitti:
Naisjohtajista suurin osa on valmis ottamaan kiintiöt käyttöön, jos tilanteeseen ei tule muutoin muutosta. Eivät kaikki ajattele niin, että kun minulla on hyvin, kaikki on hyvin.
myös täältä päin.
mistä johtuu? kirjoitti:
Naisjohtajista suurin osa on valmis ottamaan kiintiöt käyttöön, jos tilanteeseen ei tule muutoin muutosta. Eivät kaikki ajattele niin, että kun minulla on hyvin, kaikki on hyvin.
Varmasti moni on valmis parantamaan omaa asemaansa muiden kustannuksella, jos asian eteen ei tarvitse nähdä itse vaivaa. Selvähän tämä on.
- vastaus´
mistä johtuu? kirjoitti:
Nythän oli kyse naisjohtajien mielipiteistä. Hehän ovat jo johtoasemassa.
harva kykenee näkemään, siis ihan oikeasti ja kunnolla, kokonaiskuvaa ja hyväksymään asiat, jotka eivät niinkään puolla sitä osuutta jota haluaa edustaa ja jonka luulee oikeaksi. On raakaa huomata, että asia, jonka puolesta on paasannu paatoksellisesti monta vuotta, osoittautuukin kokonaisuudessaan ihan joksikin muuksi kuin itse on luullut. Silloin yleensä suljetaan silmät ei toivotulta osa-alueelta ja ponnistellaan sen toivotun kanssa. Modernia itsensä huijaamista.
Feminisi ja nimen omaan äärifeminismi on juuri oiva esimerkki kuvailemastani asiasta. Hyvänä tavoitteena on edistää naisten oikeuksia ja tasa-arvoa sekä naisten yhteiskunnallista asemaa. Osuus jossa silmät suljetaan on tavat joilla äärifeminismit ajavat asiaansa. Väkivallalla ja pakoittamalla, sekä lietsomalla syrjintää miehiä vastaan. Eli tekevät juuri sitä samaa, jota vastaan heidän pitäisi taistella.- yksinkertainen
on kuuleman mukaan sanottu että muuta tietoa ei voi olla kuin astein havaittavaa. Tämä tarkoittaa silloin myös sitä, että mitään tietoa yhteiskunnasta ja siitä millainen sen pitäisi olla ei ole saatavilla.
Tosin on myös näkemyksiä joiden mukaan tietoa voi saada järkeilemällä ja johdattelemalla. Eli toisin sanoen emme ole täysin hukassa vaan voimme joka päivä kerätä hieman tietoa siitä millainen oikeudenmukainen yhteiskunta on.
No kai tämä aihe on koluttu loppuun jo tälla palstalla.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad981673- 541093
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4361070- 1701013
- 57792
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän126772- 83720
- 51698
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38665- 57661