Lievä rauhoittava

Kriisissä

Onko olemassa mitään reseptivapaita lääkkeitä, jotka vähän rauhoittaisivat? Elämässä on lähiviikkoina tapahtunut mullistavia asiota, jotka vaikuttavat yöuniin ja olen päivisinkin todella hermostunut. En halua mitään nukahtamislääkkeitä vaan jotain lievää rauhoittavaa, jotta arkiset asiat pystyisi hoitaan normaalisti päivällä. Onko kenelläkään kokemusta? Vai onko haettava jotain reseptillä?

14

24069

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dilja

,,,

• docdoc

mutta vaikutuksesta en ole niinkään vakuuttunut. Se on joku luonnontuote. Toinen mieto on mäkikuisma jota saa luontaistuotekaupoista.

• myrkky?

Muistanko väärin, vai oliko mäkikuisma juuri se luonnontuote, joka on maksatoksinen?

• lähinnä

depressioon (jos se nyt siihenkään auttaa), ei rauhoittamaan.
        Mäkikuisma heikentää sitten e-pillereiden tehoa, on tosiaankin maksatoksinen, kuten moni muukin luontaistuote (toki moni lääkekin on), eli asiasta kannattaa jutella lääkärin kanssa.

• ne tosi
        lähinnä kirjoitti:

depressioon (jos se nyt siihenkään auttaa), ei rauhoittamaan.
        Mäkikuisma heikentää sitten e-pillereiden tehoa, on tosiaankin maksatoksinen, kuten moni muukin luontaistuote (toki moni lääkekin on), eli asiasta kannattaa jutella lääkärin kanssa.

mykkyjä on! Kemikaaleja!

• ei saa

ilman reseptiä tuohon vaivaan, mutta voithan kokeilla vaikka virmajuurta, kauppanimeltä esim. VALRIAN, saa apteekista.
      Kaikki rauhoittavat LÄÄKKEET ovat reseptillä.

• Myös rauhoittavan tarpeessa

Olen kuullut Antistress-nimisestä tuotteesta, jota saa apteekista ja luontaistuotekaupasta. Olen itsekin asiasta kiinnostunut. Onkohan kukaan kokeillut kyseistä tuotetta? Onko siinä mitään vaikutusta?

• kokeiltu on

Eikä auttanut. Sen sijaan tuntui että ylivireys/säpsähtely olisi vain lisääntynyt sokeripitoisuuden ansiosta.

Bachin Rescue Remedyä neuvoisin kokeilemaan.

• mutta

mie neuvoisin siuta pysähtymään ja kokeilemaan omatoimista rauhoittumista. Mieti hankala asia etukäteen jo ja miten voisit siihen suhtautua ja miten selviät siitä. Yöllä valvottuina tunteina mietit et tilanne on nyt vaan näin et valvottaa mut ei hätää, rauhoitu, opettele rentoutumaan. No mie oon noheva antamaan tälläisiä neuvoja kun psykiatri antoi ne miulle tällä viikolla. Olen masis potilas ja napsin oxepamia muiden lääkkeiden ohella kun tulee joku patti tilanne tai paniikin alku tai hermostun ja tärisen jne mut nyt se lääkäri selitti et kun mie oon koht koukuss tuohon lääkkeeseen niin kannattaa ite ottaa itteään niskasta kiinni ja kokeilla muuta konstia. Elikkäs miulla kun kotona kontrolli pettää niin en mene ensin lääke kaapille vaan menen omaan sänkyyn ensin laskemaan kymmeneen ja yritän rauhoittua. No tämä oman tarinan osuus tässä on tod vaikee kirjottaa kun elämä on kaaosta ja lääkkeitä paljon sekä kipuun et sen tuomana kylkiäisenä masennukseen mut tuo oli tuommoinen pinta puolinen esimerkki että älkää vaan takertuko pikku sanoihin.

• ----------------

Osta silloin ripulin hoitoon tarkoitettua tannaponia. Sisältää morfiininsukuisia ainesosia. Aiheuttaa tosin väärinkäytettynä ummetusta mutta mieluummin paska jäykkänä pilvestä kuin ahdistus päivisin.

• kokenut

Älä missään tapauksessa ryhdy arpomalla etsimään rauhoittavia aineita itse, jos sinulla on mullistuksia ja vaikeita asioita elämässä!

1. Mene heti lääkääriin ja pyydä sairaslomaa!
      2. Keskustele lääkärin kanssa lääkkeistä ja muista keinoista rauhoittumiseen tai hoitoon!
      3. Yritä löytää ystävä, jolle voit purkaa vaikeita asioita ja mene mahdollisesti yökylään hänellä tai pyydä häntä luoksesi. Voit myös pyytää apua arkisiin asioihin häneltä.

Kipein sydämin seurailen keskustelua, kun olen itse joutunut kärsimään kovasti välillä samanlaisista oireista.

• vielä selväpäinen

tai ku ahdisti, uni tuli, muttei tokkuraa aamulla. suosittele, jos nyt niin voi sanoa.

• yökkö vaan

kalaöyly EPAA on hyvä juttu ,vaikk on vain kalaöljyy,,mut tietty valerianakin on ,ja sit aputipat;)) kukkais juttui, ja kaikki saa luontais tuotekaupasta;)

• mennä luontaistuote-

kauppaan! Itse en ole kokeillut, mutta rauhoittavista luontaistuotteista lukenut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1729
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      239
      1493
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      874
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      819
    Aihe