Mikä lada kestävin?

onko kokemusta

Mikä Lada kannattaa ostaa kesäautoksi, mahdollisimman huoltovapaa. Tarkoitus ajaa sillä korkein 6-12kk ja sitten romuttamolle. Hinta saisi olla noin 300-700€.

Mitä malleja kannattaa katsoa, perintein lada, vai samara?

12

3088

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • latailija

      ettet pilaisi yhtään parempikuntoista OIKEAA ladaa

    • jepe

      Ei ladaa kannata ostaa se on paska osta japsi ennemmin.Usko jo vaihat jarrupaloja vähä väliin..ja muuta hommaa,etenkin kun on noin vanha ja bensaa menee eikä tehoja ,nippa nappa ohi pääsee.

      • need

        Höpö Höpö.Mulla ajettu 91tkm samoilla paloilla, ja vien vielä leimalle.Kun samara on kunnossa,niin kuin yleensä ne hyvänä pidetään,kulku puoli on myös kunnossa.Motarilla joku riisimuki yritti vasemmalta
        ohi, vitoselta jouduin vaihtaan neloselle,ja monoo
        sillai olikin 175 taulussa.


    • ihmeen väliä

      kestävyydellä on, jos vuoden päästä romikseen?
      Samara.
      Niitä löytää vielä suht hyväkuntoisia halvalla.

      • nimittäin

        ostin kerran jo "suomalaisen" auton, pääsin sillä himaan (2km), menin näyttämään sukulaisille, auto ei enää käynnistynyt, korjaukset maksoivat enemmän kuin itse auto.


    • kilpiin
      • joku vaan

        Mitenkä ajattelit sen saavasi siviilirekisteriin?

        Ne myytävät yksilöt ovat jo liian "uusia" jolloin joudut muuttamaan ohjauksen, rattiputken, jarrut ja käytännössä moottorin länsimaisen versioon.

        Nykyisin siviili kilvillä olevat uaz:it ovat jotain 80 luvun alun malleja, ja tällä hetkellä varikolla myytävät yksilöt 92-98 malleja. Jotta katsastusmies sen suostuu sen hyväksymään, on sen läpäistävä sen ensirekisteröinti vuoden vaatimustaso... siinä on muuten enemmän kuin paljon työtä, ja muista että autosta saa vaihtaa VAIN 49.9% osista ilman ajoneuvovero seuraamuksia.


    • Ladailia65

      Joko sähköisellä ruiskulla varustettu lada, tai sitten ihan peruskaasutinversio ilman kattia on hyvä.
      Samara tai takatuuuppari,makuasia aika pitkälle
      Ladaa ei tarvitse eikä saa käytettynä romuttamoon viedä, varmasti menee ehjänä kaupaksi n.20 euron hintaan, ja enempikin saa.

    • enzika

      paras on lada 2106, tehty 6 min yli 9, on 1600 koneella ja kestää toverilta toiselle...

    • ehdottomasti

      Lada 1200L siis se nappisilmäinen peruslaappana. Ei saa ajamalla paskaksi, kestääääääääää.........

    • hyvin pidetty kestää vielä ...

      Itsellä -90 samara 5 ov (aj. 86 000 km); ruosteeton - ei myynnissä - kerran "eräs" ostaja tarjosi max 300 € - toisena vaihtoehtona tarjosi : vie kaatopaikalle kun kieltäydyin tarjouksesta.

      Nyt tarjoaa ainakin Delta-auto Kemissä siitä 2000€ vaihdossa uuteen (väliraha n. 9000 €).

      Tuo summa menettelisi, mutta kun se uusi ei ole "sen parempi" - joten mitä suotta vaihtamaan.

      Varmaan ne vanhat 1200 mallin perusLadat olivat lujimpia, mutta ne taitaa olla jo trokattu Venäjälle tai sitten muutoin jätetty heitteille kun "ei ole enää kehdattu niillä ajaa kun naapurikin osti toyotan, vw:n, volvon tai mersun. Vaan kukaan ei kehuskele sillä,paljonko rahaa meni taivaan tuuliin kun sen "uuden auton ajoi liikkeen pihasta ulos".

    • ladisti

      1200l Kestävin lada.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      275
      2929
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1528
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1260
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1067
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe