Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

keski-ikäisillä pitkät hiukset

ei saa olla - vai saako

Olen 40-vuotias naisihminen ja totaalisen kyllästynyt ihmisten valituksiin hiuksistani. Olen lähes aina ollut pitkähiuksinen (ei mitään hiirenhäntää vaan tummat, edelleen paksut hiukset). Nyt on viimevuosina alkanut tulla valitusta ystäviltä, työtovereilta ja sukulaisilta tyyliin: ei aikuisella ihmisellä saisi olla enää tuollaisia pitkiä hiuksia, leikkaa lyhyeksi tai ainakin polkkatukaksi. Siis suomen katukuva on täynnä noita hiirenhäntä-lettisiä tai ohuthiuksisia ja ylipermanentattuja lyhyitä linnunpesiä. En todellakaan halua olla yksi heistä. En tajua (kateutta?) miten joku ikä voi olla toisista määräävä tekijä hiusten pituudelle. Tekisi hyvää monelle matkailla vähän muualle maailmaan, lyhyet hiukset on naisilla vähemmistössä. Enkä tosiaankaan pidä mitään teini-palmikkoja tms, haluan vain edelleen kulkea valtavirrasta poikkeavasti, se tuntuu ärsyttävän muita ihmisiä. Samoja kokemuksia kellään?

19

2672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peppi

      Säilytä toki komeat hiuksesi! Harvalla on sellaiset. Äitini täyttää kohta 60-vuotta, ja hänellä on aina ollut pitkät paksut tummat hiukset, joskin nyt jo hieman harmaantuneet. Hän on aina pitänyt ns. "päänsä" tässä asiassa.

      • tv:ssä

        esiintyi Anne Borgström. Tosi upeat hiukset.


    • Jaahas, amerikkalaisen ja länsimaisen kulttuuriahdasmielisyyden laineet lyövät Suomessakin tässä asiassa... :-(

      Olen aina jumaloinut ja ihaillut kauniita hiuksia, niin miehillä kuin naisillakin. Mikä ihmeen mentaliteetti haluaa riistää ihmiseltä sen ilon, minkä pitkä tukka hänelle ja muille sitä arvostaville ihmisille antaa. Voin minäkin alkaa arvostelemaan muiden kynittyjä ja kemikaaleilla turmeltuja hiuksia. Mutta annan jokaiselle oikeuden päättää omista hiuksistaan.

      Eli sinulle nainen. Yritä kasvattaa sydämesi ja rohkeutesi hiustesi mittaan. Kateutta, ilkeyttä vastaan voi väläyttää hymyn, heilauttaa tukkaa ja tokaista vain "minä pidän näistä, ja niin pitävät monet muutkin".

      Halaus

      • Rosa di Roma

        Jos joku alkaa tosissaan arvostelemaan mua tai käymään jotenki sakset kädessä hiusten kimppuun, tai arvostelemaan mun upeita tatuointeja käsivarsissa tyyliin: Ei ton ikäsellä...

        Niin se on kirveskeikka.

        nim. nainen 50 v.


    • Älä välitä, pää pystyyn!

      Tottahan ne akat tahtoo sinustakin tehdä samanlaisen kananpyllytukan kuin ite ovat.

      • yleisradion

        Laura Raittila voisi käydä kampaajalla.
        Raskas etutukka ja takatukka hapsottaa sivuille päin.


    • ne on vaan

      kateellisia!
      vittumaista, kun ihmisten pitää puuttuu toisten hiuksiin!!

    • kiinni ole

      Ennemmin muusta olemuksesta se on kiinni kuin iästä sopiiko pitkät hiukset vai ei. Kävin viikonloppuna katsomassa Heartbreak Hotelin (40 sinkkunaisten viiletystä). Siinä tämä toinen näyttelijä (Helena Bergström) näytti aika tyylikkäältä ja nuorekkaalta pitkissä hiuksissaan. Toisella pitkä tukka muu staili näytti ihan karmaisevalta ja justiinsa sellaiselta epätoivoiselta nuoruuden tavoittelulta. Tyyppi oli ihan kuin joku drag queen! Siinä onkin tavoitetta, että näyttäisi yhtä hyvältä vielä nelikymppisenä, kuin tuo Helena. Saas nähdä sitten :)

    • tytteli83

      hiuksesi. Itsestäni ainakin 40vuotiailla naisilla ovat kauniimmat pitkät hiukset kuin lyhyet hiukset, luulen kyllä että jos ihmiset kommentoivat noin hiuksiasi niin kateus on kyseessä.

    • ei saa olla - vai saako

      Kiitos kannustavista kommenteista kaikille! Huomasin että tulin kirjoittaneeksi vähän suutuspäissäni tuon avauksen, mutta hyvä huomata etten ole mielipiteineni yksin.
      Jokainen pitäkööt sellaiset hiukset, vaatteet ja tyylin kun itse haluaa, sama se mitä muut kommentoivat.
      En usko että koskaan leikkaan lyhitä hiuksia, kenties sitten 55 alan vain käyttämään enemmän nutturoita (ilman kiristävää pantaa;) ja värjäämään harmaita haituvia piiloon.

      Seuraavalle ilkeälle sakset kädessä minua jahtavalle taidan tosiaan vain heilauttaa hiukset korvan taakse ja kertoa elämän olevan sangen ihanaa pitkälettisenä :)

      • 24-vuotias nainen

        Hei! Sanon samaa kuin kaikki muut täällä, että älä ihmeessä leikkaa hiuksiasi joidenkin tyhmien kommenttien takia! Naisella pitkät hiukset ovat aina kauniit. En todellakaan aio itsekään laittaa mitään lyhyttä ankeaa tukkaa sinun iässäsi. Nauti hiuksistasi :)

        Ja olen sitä mieltä että siististi leikatut pitkät hiukset eivät ole mitenkään nuorten tyttöjen etuoikeus, pitkät hiukset sopivat kaikenikäisille! Eli tyylisi on varmaan ihan ikäisellesi sopiva :)


    • naisen tai miehen

      Meidän arvoisa presidentti olisi paljon tyylikkäämpi jos hänellä olisi vähän pidemmät hiukset. Siis oikeasti, aika kamala se punaiseksi värjätty ja kynitty pää! Jossain vaalimainoksessa oli kuvia ajalta jolloin hänellä oli enemän hiuksia, näytti lähes siedettävältä!
      Sama miehillä, likaiset Juice-tukat pois, mutta jos on kauniit ja runsaat hiukset, ne voisivat olla miehilläkin runsaammat, ei ainaista siiliä.
      Monet parturit/kampaajat ei taida omata yhtään tyylitajua, leikkaavat ihan hirveitä tekeleitä jotka eivät sovi kantajalleen.

    • nayuta

      Jos pidät pitkistä hiuksista, niin sitten pidät pitkiä hiuksia. Ei kukaan ole sen paremman näköinen lyhyessä tukassa, josta ei pidä. Ei ole myöskään kaunista kärvistellä kateellisena pitkähiuksisille.

    • awawa

      Mun letti on perseeseen asti. Ikinä mulle ei lyhyttä tukkaa tule.

      Olet mun idoli, pidä tosta kii :)

    • Ikätoveri

      Minä olen myös nelikymppinen ja aloin pari vuotta sitten kasvattamaan uudestaan pitkiä hiuksia. Viimeksi ne olivat näin pitkät kai lukiossa :) Minä olen itse asiassa kuullut tämän "vanhoilta hiukset lyhyeksi" -jutun vasta näillä nettipalstoilla, ikinä elävässä elämässä en ole moiseen törmännyt. Aika pitkät on jo, ja jatkan niin pitkälle kuin nää kasvaa! Tsemiä!

    • Jonna 23

      Monet suomalaiset naiset luulevat, että jo nelikymppisenä on ok näyttää "tarjahalosmaiselta", lyhyt tukka, tuulipuku yms. Onneksi on myös hyviä toisenlaisia esimerkkejä: Tanja "Karpela" ja vaikka Aira Samulin. Ei ole mitään syytä laittaa nutturaa tai leikata hiuksia pois, jos ne vaan edelleen pysyvät pitkinä.
      Vielä 90-vuotiaanakin on oikeus näyttää nätiltä! Se tuo iloa elämään. Tietysti niin kauan kuin kukin jaksaa kauneudestaan kiinnostua.

    • pitkät hiukset on aina kauniit

      Oli ihan pakko ottaa kantaa tähän viestiin.
      Olen jo pitkään ihmetellyt, miksi suomalaisella 40 naisella on melkein poikkeuksetta oltava
      kypärämallinen "miestukka"? Tarkoitan lyhyttä,
      mauttoman väristä, mielellään permanentattua
      ja kananpyllymäistä kampausta. Mielestäni pitkät
      hiukset ovat kauniit, naiselliset ja seksikkäät.
      Ne jotka ovat hiuksistasi huomautelleet ovat
      todellakin vain kateellisia ja laiskoja, koska
      eivät jaksa pitää huolta hiuksistaan.

    • ja pitkähiuksinen

      enkä leikkaa ikinä....äläkä sinäkään!! tsemppiä!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe