villit Paltalk huoneet

mediheli02

Bittimaailmassa toimii monenlaisia messengeryhteisöjä. eräs niistä on paltalk, jossa pyörii satoja ihmisiä kristillisissä huoneissa.

Noin puolentoista vuoden ajan on tullut seurattua kuinka uusia huoneita nousee kuin sieniä sateella ja katoaa kuin p... saharaan.

Huoneiden ja pitäjien eli admien kirjo on erittäin laaja. On huoneita, joissa provosoidaan henkilökohtaiseen ajatteluun ja uskoon sekä on huoneita, joissa omilla avoilla ajattelu on kielletty; esimerkeinä voisi mainita elämän estradilla- ja Jumalan sana on totuus huoneet. Näiden kahden ääripään väliin sitten tietysti sijoittuu ne muut.

On hienoa, että monilla yksinäillä, vanhuksilla ja liikuntarajoitteisilla on mahdollisuus kokea seurakunnallista yhteenkuuluvuutta virtuaalitodellisuudessa ja ennenkaikkea olla "kokouksissa" mutta on surullista todeta, ettei näiden huoneiden hengellistä julistusta ja opetusta valvo mikään seurakunta, paitsi yhden huoneen, netmissionin. Ja tällä tarkoitan sitä, että adminä voi toimia lähes julkijumalaton ihminen julistaen kuitenkin "totuutta" ja "tuomiota". Puoskaroida ammattitaidottomuudella ja ilman Jumalalta saatua virkaa rikkinäisiä sieluja ja mieliä.

Eniten mieltäni itkettää se että päivästä toiseen samat sadat nimimerkit surffailevat huoneesta toiseen etsin jotain ja heistä suurin osa on romaneita. Jokaisen huoneen julistus uppoaa heihin kuin kuuma veitsi voihin. Vain joskus erittäin harvoin joku Sanaa tunteva heittää julkisesti olevansa julistetun sanan kanssa erimieltä, koska Raamattu sanoo jotain aivan muuta ko. asiasta.

Eikö seurakunnat pysty enään tyydyttämään janoisen kansan tarpeita. onko instituutioituminen syrjäyttänyt aitouden ja rehellisyyden uskosta. Tämäajan ihmiset kaipaavat todellista arkielämään ulottuvaa uskoa Jumalaa eivät uskontoa ja liturgioita. "Paltalkuskossa" ollaan menty jo niin pitkälle että monet ajattelevat etteivät tarvi realiseurakuntaa enää ollenkaa kun paltalk ajaa saman asian.

No nyt pitäisi tuoda lopuksi muutos ehdotus. hmmm patenttiratkaisuja ei ole... seurakunnat rakentuvat meistä... sinusta... minusta... me tarvitsemme vuorovaikutteisia seurakuntia jossa toimii monologin sijasta dialogia.

3

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apostolinen seurakunta

on kyllä se ensimmäinen seurakunta, kommenttina seurakuntasidonnaisuuksista, seurakunnat, jotka haluavat ja joissa toimivat haluavat "kaliffiksi kaliffin paikalle". kohta niissä varmaan joku sitten julistautuu uudeksi jeesukseksi ja useat yksilöt jo nyt kuvittelevat olevansa Jumalasta seuraavia. Kohta lienee itse Luoja on "työtön", kun Hänet korvataan jollain opportunistilla, pyrkyrillä, fakki-idiootilla…
      1. Seurakunta oli kuitenkin demokraattinen ja Raamatun mukainen, jossa kaikki jaettiin ja Oppi oli vääristelemätöntä Jumalan Sanaa, aivan toisin kuin tänä päivänä. Jumalan Sanan, so. Raamatun omistaa ev.lut. kirkon keskusrahasto (-92 käännös) http://www.evl.fi/raamattu/1992/

Vai kuinka ajattelit tuon menevän. Jumalallahan on jo sijainenkin maan päällä (paavi), niin äkkiähän koko Jumala sitten syrjäytetään ja on kyllä monin osin jo syrjäytettykin.
      Kilpailu lienee jo alkanut ja starttipistooli kajahtanut. Raamattu on jo omittu, ryöstetty samalla raiskaten Jumalan Sana. Pelkästään vanhassa testamentissä on yli 16 000 väärennöstä/muutosta. Jotkut varmaan ymmärtämättömien ja sellaisten kääntäjien tekemiä, jotka eivät ole saaneet tehtäväänsä Jumalalta ja kuitenkin uskon, että suurin osa on tietoista Jumalan Sanan väärentämistä ja arvovallan, jopa olemassaolon häivyttämistä.

En voi paremmin tuota laittaa, sillä noista löytyy ns. mustaa valkoisella, kaikista noista väittämistä. Ovat siis kaiketi siis myös faktaa.

Mutta miten se heimo- ja uskonveli Marko Lindroos on niin sattuvasti laulussaan ceedeellään - Pyhä henki kosketa - sanonutkaan: " anna viisautta mulle nyt Herrani, ett' Verestäsi aina kertoisin, suuri vastuu on kun Sanaas, kun viedä saan, sanoistani joudun kerran vastaamaan. Anna ymmärrys mulle nyt Herrani, ett' sydäntäni en mä saastuta, etten juoruile sisarista, veljistä, vaan sinun Sanaasi siirrän katseeni. Isän rakkaus vaatii palaamaan, alkulähteille uudistumaan. Verivirtaan uppoutumaan, Veren voimasta riemuitsemaan. Anna viisautta..."

Tällainen minulle tuli kirjoituksestasi mieleen, sen lisäksi, että haluaisit kaikki seurakuntien hallintaan ja valvontaan. Ihminen on siitä kumma Luotu, että se aina tahtoo hallita ja vallita - toista ihmistä ja varsinkin sitten sitä kautta hyötyä heistä vrt. lampaiden villat.

Asiasta voisi paljonkin mainita, mutta jospa tuohon jo kävisi pistää:
      Sat sapienti tai Sapienti sat, mutta lopuksi kuitenkin virtuaalipiirrän:

'Sinäkin Brutukseni'

Leonard Di Merus

• Tapani Räisä

Meillä kaikilla on lehmämme joissakin asioissa ojassa.Kannattaa perustaa oma huone eikä täällä puida mitä on tapahtunut ja mitä pitäisi tapahtua tai miten asioiden tulisi olla.Olen ollut paltalkissa ikhtys777 admin huoneessa "kahden maan kansalaiset" ja tein monia virheitä, suututin monia mutta sain monia ystäviä.Summa summaarum.....me puhumme ja teemme sitä mitä me olemme..hedelmistä meidät tuntee..vaikkakin viime kädessä vain jumala tietää mitä tekoa me olemme...parannuksen mahdollisuus on aina..ja silloin ei tule kaivella meneitä..Ei ole pakko käydä paikoissa joissa on paha olla...lopun aikoina tulee monia.....ihmiset juoksevat sanomien perässä.."täällä on kristus"..Pidetään tilivälimme lyhyinä ja rukoilkaamme toistemme puolesta..kehottakaamme toisiamme että pidämme uskon varmuuden loppuun asdti..tuomareita ei ole kuin yksi..oikea tuomari...eräs kirkon mies sanoi kysymykseen kuka pelastuu: "herra tuntee omansa" Olkaamme valmiit kun elämämme loppuu tai jeesus tulee takaisin.Maranata-Amen tule Herra Jeesus.

PS.Asukoon teissä runsaana Jumalan sana.Ei kirjaimena vaan tekoina/hedelmänä sen uskon määrän mukaan mikä teillä kullakin on.sama koskee minuakin.Syys terveisin Tapani Räisä pieksämäki.

• sininen81
        Tapani Räisä kirjoitti:

Meillä kaikilla on lehmämme joissakin asioissa ojassa.Kannattaa perustaa oma huone eikä täällä puida mitä on tapahtunut ja mitä pitäisi tapahtua tai miten asioiden tulisi olla.Olen ollut paltalkissa ikhtys777 admin huoneessa "kahden maan kansalaiset" ja tein monia virheitä, suututin monia mutta sain monia ystäviä.Summa summaarum.....me puhumme ja teemme sitä mitä me olemme..hedelmistä meidät tuntee..vaikkakin viime kädessä vain jumala tietää mitä tekoa me olemme...parannuksen mahdollisuus on aina..ja silloin ei tule kaivella meneitä..Ei ole pakko käydä paikoissa joissa on paha olla...lopun aikoina tulee monia.....ihmiset juoksevat sanomien perässä.."täällä on kristus"..Pidetään tilivälimme lyhyinä ja rukoilkaamme toistemme puolesta..kehottakaamme toisiamme että pidämme uskon varmuuden loppuun asdti..tuomareita ei ole kuin yksi..oikea tuomari...eräs kirkon mies sanoi kysymykseen kuka pelastuu: "herra tuntee omansa" Olkaamme valmiit kun elämämme loppuu tai jeesus tulee takaisin.Maranata-Amen tule Herra Jeesus.

PS.Asukoon teissä runsaana Jumalan sana.Ei kirjaimena vaan tekoina/hedelmänä sen uskon määrän mukaan mikä teillä kullakin on.sama koskee minuakin.Syys terveisin Tapani Räisä pieksämäki.

Lupasin veljelle ajatukset pitää kuitenkin ominani..

Itse kävin mieluusti palissa kuuntelemassa ja osallistumalla. en ole itsekään mikään puhumaan. mutta joka janoaa herran sanaa, voi ja ylistää häntä tavalla,minkä osaa. itse kerroin palissa ollessa rakkaudesta Kristukseen lauleskelemalla,mielelläni.
        Eikä se lie ole keltään pois...
        ja opiskelin jopa enkkua,kiertämällä ja tutkailemalla usa:kin huoneita...
        Mitään sen pahempaa hedelmää, sieltä ei tullut poimittua.
        Kesän aikaan tuli kylvettyä kukkia ja kasveja.. punajuuri ei lähtenyt itämään...
        siemeniä voi kylvää. Jumala antaa sen viimesimmän kasvun.
        Puhdas sydän on tärkeää ja Herra tiemme ja sydämemme tietää.
        Menkääs luonnon kirkkoon,siellä on välitön rauha ja Jumala läsnä.
        itse Luonnon keskellä.

-Tanja (iso T pikku R )

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1652
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1165
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      116
      1143
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      963
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      63
      854
    6. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      192
      790
    7. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      746
    8. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      743
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      689
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      643
    Aihe