Miehet (ja miksei naisetkin): miten määrittelette termin "pissis"?
Näitä keskusteluita lukiessani olen törmännyt useasti tähän sanaan, kuitenkin usein aivan erilaisissa yhteyksissä. Tuntuukin, että sanalla on useampi kuin yksi merkitys. Kolmeakymppiä lähestyvänä naisihmisenä en juuri kuule kyseistä sanaa käytettävän kenestäkään keskustelupalstojen ulkopuolella, mutta täällä sitäkin enemmän.
Pissis = ?
16
1533
Vastaukset
- alunperin..
Tarkoitti kai näitä alle 19v siideriä kittaavia lantiofarkku/toppi tyttöjä.
Taitaa nykyään olla muuttunut yleismääritelmäksi kun puhutaan tytöistä/naisista joiden pukeutumistyyli on tämä lantiofarkku/toppi/blingbling-korut yms. - dayum
meinasin laittaa saman linkin, mut onneksi en laittanutkaan :)
- July
Kiitti! Ei tullut edes mieleen, että ihan Wikipediasta löytyisi määritelmä sanalle! :D
Toi oli kyl mulle ihan uutta tietoa, että pissis voi olla myös miespuolinen. - SimStim
July kirjoitti:
Kiitti! Ei tullut edes mieleen, että ihan Wikipediasta löytyisi määritelmä sanalle! :D
Toi oli kyl mulle ihan uutta tietoa, että pissis voi olla myös miespuolinen.hyvä vain :)
- July
Olen sanaton.
- joita..
ihmiset eivät kehtaa käyttää netin ulkopuolella, koska ajattelevat, että ihmisillä on mielipide sanan käyttämisestä. Moni kolmikymppinenkin varmasti tietää suunnilleen, että pissis tarkoittaa kanamaisesti käyttäytyvää, porukoissa viinaa juovaa ( kännissä ollessaan puskassa pissivää), halpaa trendivaatetusta suosivaa jne. nuorta naista. Mutta useimmat kolmikymppiset varmasti ajattelevat (vähintäänkin alitajuisesti), että sanan käyttäminen samaistaa sinut ihmisiin, joiden "tiedetään" käyttävän kyseistä sanaa, so. teineihin.
Samanlaisia sanoja löytää helposti monia, esim. erilaiset seksuaalikäyttäytymiseen liittyvät loukkaukset eivät esiinny kovin usein reaalielämässä, koska vaikka moni ajattelisikin esimerkiksi sen yhden h-sanan sopivan oikein hyvin johonkin naiseen, ei tämä luultavasti tule sanoneeksi ääneen ajatuksiaan, koska lopputuloksena ihmiset lähinnä tuomitsisivat sanan käytön. (siitä huolimatta, että itsekin ajattelisivat kyseisestä naisesta samoin, ollaan me ihmiset ristiriitaisia vai mitä? )- July
Joo, toki sanan merkitys ei mullekaan mikään vieras ole, mutta halusin vain selvennystä asiaan, kun tuntuu, että sanaa käytetään hyvin erilaisissa tilanteissa ja sen merkitys ei aina ole ihan yksiselitteinen.
Tämä nykyinen pissiksen määritelmä on kuitenkin suht nuori, kun eihän noi kireet lantiofarkut yms. olleet muodissa vielä kymmenen vuotta sitten. Jotenkin mulla on ainakin sellainen muistikuva, että sanaan liittyi itse teini-ikäinen ollessani myös sellainen "helpon tytön" merkitys.
- pissis tarkoittaa:
-risti kaulassa
-kärpäsaurinkolasit
-siideri kädessä
-ylipainoa
-värikkäät ja tiukat vaatteet
olen puhunut. Aamu-pissis eli vanhempi (ja väkevämpi) pissis. Kaksi esimerkkiä, jotka voisi luokitella aamu-pissikseksi: Kirsi Salo ja Viiva Avellan.
- näin on
tuoksutkin yleensä väkevöityy pissiksillä siirryttäessä aamu-pissikseen =D
- Jihuuu
Jotkut määrittelevät pissikseksi jo sen takia, jos käyttää esim. lantiohousuja. Eli mä olen pissis, jee!!! :D Pitäs vissiin vetää pöksyt kainaloon asti :P
Mulle tulee pissiksestä mieleen pinnallinen teinityttö tai nainenkin, jolla on ihan liikaa meikkiä ja joka pukeutuu liian pieniin vaatteisiin ja jonka alusvaatteet (lähinnä stringit) näkyy melken kokonaan niitten numeroa liian pienten housujen alta. - eiolenicknamea
..itse määrittelisin pissiksen n. 16- 22 vuotiaaksi siideriä juovaksi pusikkopissijäksi.;D Käsittääkseni tämä 'ansioitunut' termi onkin saanut alkunsa juuri siitä, että nuoret meikatut tytöt pissivät pusikkoihin juotuaan muutaman siiderin(?).
Olisin melko pettynyt, jos joku muhun soveltaisi tuota termiä.;D Vielä alta kolmikymppisenä, mutta kuitenkin 'pississtylestä' täydellisen pihalla olevana en pidä ko. kuvailua minään kunniamainintana kenellekään. En oikein ymmärrä pissiskulttuuria.;D
Itselleni sanasta pissis tulee aina jotenkin 'cheap', mutta myös viaton kuva mieleen. Intuitiivisesti ensimmäisenä ajattelen pissiksistä puhuttaessa liian paljastavia lantiofarkkkuja, tilanteeseen sopimattomia ja ylipäätään ymmärtämättömiä puheita, etiketin täydellistä ymmärtämättömyyttä ja yleistä hipsunheijaa 'Cosmo &Seiska Päivää rules'- elämänmenoa.
Kolmeakymppiä hiljalleen lähestyvälle pissikseksi nimittäminen olis varmaankin yksi pahimmista loukkauksista, mitä voi olla, vaikka toisaalta termille ( siihen sidonnaista kulttuuria jokseenkin ymmärtämättömänä )lähinnä vain nauraa.- ........
Vaatteet ei tee naisesta pissistä, vaan se käytös ja luonne. Ehkä myös liika meikki. Tietysti vaatetustakin voi vähän miettiä, onko fiksua että stringit tulee esiin kun nainen on kyykyssä tai vähän kumartaa.
Sinänsä tiukat tai kireät farkut on kyllä sopusuhtaisilla naisilla kaunis näky mutta ne lantiofarkut tietysti on jo vähän oudot sen matalan vyötärönsä vuoksi. Toisaalta kasarifarkut joissa vyötärö on melkein kainaloihin asti, ei ole nekään kovin hyvännäköiset.
Eli sellaiset normivyötäröiset tiukat tai kireät farkut on parhaimman näköiset. Eivätkä ne tee kenestäkään naisesta pissistä. :)
- uusi sana
kas tässä:
Hihkudaa ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.5404645Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek183721Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2842352Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4822221Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.881555Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1161524- 1571413
Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel691340- 701323
- 841164