Minulla on ehkä havaittu tällainen tietynlainen bakteeriton tulehdus, krooninen virtsarakon arkuustila. Onko ketään kohtalotovereita? Mistä saa suomenkielistä materiaalia asiasta, en löydä hakusanoilla netistä juuri mitään.
Interstitiaalinen kystiitti?
8
1613
Vastaukset
- Man
Mulla todettiin n. vuosi sitten. Olin aivan rikki sen aiheuttamista oireista, mutta siitä pääsee yli, kun sitä ei ajattele! Olen sitä mieltä, että tämä vaiva tulee stressistä, ainakin itselläni tuli.
- Onks kellään?
Onko sulla siihen lääkitystä? Minulla on Detrusitol-pillereitä. Rentouttaa jotain lihasta, jolloin ei kirvele ja pissata niin paljon.
Entäs oletko huomannut ruokavalion vaikuttavan? Esim. happamat ruoat pois tms? - Man
Onks kellään? kirjoitti:
Onko sulla siihen lääkitystä? Minulla on Detrusitol-pillereitä. Rentouttaa jotain lihasta, jolloin ei kirvele ja pissata niin paljon.
Entäs oletko huomannut ruokavalion vaikuttavan? Esim. happamat ruoat pois tms?Mulla oli lääkitys. Taisi olla joku cystrin. Se ei auttanut mua kyllä yhtään. Alkoholin oton jälkeen seuraavana yönä ja seuraavana päivänä ei meinannut virtsa tulla ollenkaan. Mulla tämä vaiva loppui siihen, tai oireet lievenivät ja harvenivat, kun mulle tuli uusi vaiva. Luulenpa, että tämä vaiva, jonka urologi helposti toteaa, on psykosomaattinen tauti, jonka sinä parannat itse ilman lääkkeitä.
Jos lääkäri on sulle kuitenkin lääkkeen määrännyt ja voi olla, että sun vaiva on erityyppinen, niin sinuna kokeilisin kuitenkin lääkettä! - ulkopuolinen
Man kirjoitti:
Mulla oli lääkitys. Taisi olla joku cystrin. Se ei auttanut mua kyllä yhtään. Alkoholin oton jälkeen seuraavana yönä ja seuraavana päivänä ei meinannut virtsa tulla ollenkaan. Mulla tämä vaiva loppui siihen, tai oireet lievenivät ja harvenivat, kun mulle tuli uusi vaiva. Luulenpa, että tämä vaiva, jonka urologi helposti toteaa, on psykosomaattinen tauti, jonka sinä parannat itse ilman lääkkeitä.
Jos lääkäri on sulle kuitenkin lääkkeen määrännyt ja voi olla, että sun vaiva on erityyppinen, niin sinuna kokeilisin kuitenkin lääkettä!Tarkoitatteko te ic-taudiksi kutsuttua virtsarakkosairautta? Sitä, joka tuntuu siltä, että on koko ajan hätä, jossa virtsarakon seinämät aiheuttavat jatkuvaa painetta ja täten pissahädän tunnetta? Ja jossa virtsarakko voi alkaa kutistua?
Jos kyseessä on tämä sairaus, se ei taatusti ole mikään psykosomaattinen vaiva, vaan ihka oikea sairaus.
Virtsarakkoa voisi rauhoitella niin hassun kuuloisella tavalla, että istuu kuumassa vedessä. Jollei ole ammetta, voi hankkia pesuvadin. - Onks kellään?
ulkopuolinen kirjoitti:
Tarkoitatteko te ic-taudiksi kutsuttua virtsarakkosairautta? Sitä, joka tuntuu siltä, että on koko ajan hätä, jossa virtsarakon seinämät aiheuttavat jatkuvaa painetta ja täten pissahädän tunnetta? Ja jossa virtsarakko voi alkaa kutistua?
Jos kyseessä on tämä sairaus, se ei taatusti ole mikään psykosomaattinen vaiva, vaan ihka oikea sairaus.
Virtsarakkoa voisi rauhoitella niin hassun kuuloisella tavalla, että istuu kuumassa vedessä. Jollei ole ammetta, voi hankkia pesuvadin.Siitä mie haluaisin tietoa, just siitä. Epäily tuohon on lääkärilläni olemassa, tähystystä mulle ei ole vielä tehty. Jono on kuulemma puoli vuotta...tai sitten pitää maksaa yksityisellä. Stressi voi pahentaa oireita, muttei sen alkusyy tosiaan kai ole stressissä.
Onko sinulla lisätietoa? Ruokavaliosta tms.? - ulkopuolinen
Onks kellään? kirjoitti:
Siitä mie haluaisin tietoa, just siitä. Epäily tuohon on lääkärilläni olemassa, tähystystä mulle ei ole vielä tehty. Jono on kuulemma puoli vuotta...tai sitten pitää maksaa yksityisellä. Stressi voi pahentaa oireita, muttei sen alkusyy tosiaan kai ole stressissä.
Onko sinulla lisätietoa? Ruokavaliosta tms.?No ensinnäkin se tieto, että kyseessä ei siis ole psykosomaattinen vaiva. Jos joku lääkäri sanoo sellaista, ei pidä uskoa. Nykyään vaiva jos toinenkin on mukamas psykosomaattinen.
Olen lukenut, että ei pitäisi syödä emäksisiä ruokia, (mitä ne sitten ovatkin, että löydät hakusanalla netistä) ja sitruuna tekisi myös pahaa. Se lämmin vesi tekee hyvää. Tuohon sairauteen on helpottavia lääkkeitä, kuten Triptyl. Ja varmasti muitakin. Urologian klinikalla voidaan antaa myös huuhteluhoitoja.
Koska olet nainen (olithan?) tulee mieleeni, että onkohan vika varmasti virtsarakossa. Naisilla voi olla pakkopissatusta ja paineen tunnetta myös gynekologisten syiden vuoksi. Jos kohdun limakalvot ovat turvoksissa, tai on jokin kasvain kohdussa, tulee painetta.
Katso jostain hakuportaalista ic-taudista lisätietoja. - onks kellään
ulkopuolinen kirjoitti:
No ensinnäkin se tieto, että kyseessä ei siis ole psykosomaattinen vaiva. Jos joku lääkäri sanoo sellaista, ei pidä uskoa. Nykyään vaiva jos toinenkin on mukamas psykosomaattinen.
Olen lukenut, että ei pitäisi syödä emäksisiä ruokia, (mitä ne sitten ovatkin, että löydät hakusanalla netistä) ja sitruuna tekisi myös pahaa. Se lämmin vesi tekee hyvää. Tuohon sairauteen on helpottavia lääkkeitä, kuten Triptyl. Ja varmasti muitakin. Urologian klinikalla voidaan antaa myös huuhteluhoitoja.
Koska olet nainen (olithan?) tulee mieleeni, että onkohan vika varmasti virtsarakossa. Naisilla voi olla pakkopissatusta ja paineen tunnetta myös gynekologisten syiden vuoksi. Jos kohdun limakalvot ovat turvoksissa, tai on jokin kasvain kohdussa, tulee painetta.
Katso jostain hakuportaalista ic-taudista lisätietoja.Gynepuoli tutkittu myös ultraten. Tosin epäily endometrioosista siellä ja kysta munasarjassa. Mutta ei kai se tee virtsavaivoja noin pian. Oireeni alkoivat viikossa virtsatietulehduksen jäänteinä.
- vähän alkuun..
Et tainnut juuri kotihoitokeinoja kysellä, mutta kerron silti, että kun itse poden pissatulehdusta tai joskus jotain epämääräistä kirvelyä, niin lämpö todella lievittää kirvelyä ihanasti. Minulla on sellainen kauranjyvillä täytetty kangaspussi, jonka voi kuumentaa mikrossa, se on kätevä. Myös kuuma vesipullo autta. Autossa istuimenlämmittäjä tekee tosi hyvää näin talviaikaan. Öitä ei kannata valvoa, siitä tulee vain sekopäiseksi, itse otan särkylääkettä.
Minulla on joskus epäilty IK:ta, ja tähystyksen yhteydessä rakkoa myös venytettiin. En tiedä, mitä nykyään tehdään, tästä on aikaa yli 10 v. Käy ihmeessä kirjastossa tutkimassa lääketieteen kirjoja, netistä näkyy löytyvät tosi vähän. Muistan myös lukeneeni takavuosina artikkelin jostain naistenlehdestä, ja luulen, että kirjaston tietopalvelu voisi etsiä sinulle aiheesta enemmänkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241