haluan halut pois

e-pillerillä?

Hei! ongelmani on se että seksihaluni ovat huomattavasti suuremmat kuin miehelläni, joten tämä vaivaa aika paljon ja aiheuttaa napinaa. Onko jotain e-pilleriä joka melkein poistaisi halut? en kuitenkaan halua lihoa tosin rinnat saisivat kyllä turvota... ;) olen 23v.

14

2871

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tässä

      Voin sanoa että mulla on varmasti sulle sopivat halut.. nii että älä ota mitää semmosii mitkä vähentää seksihaluja..

    • mulla

      Sama ongelma, itselläni on paljon suurempi seksin tarve verrattuna poikaystävääni. Sen takia ahdistaa/pelottaakin välillä etten sitä painosta ja pakota liikaa seksiin sitten. Ymmärtäväinen se kyllä on ollut mutta...

      • Bolle

        Minkä verran teillä ihmisillä sitten yleensä on seksiä? Mietin tässä vain, että jos halut ovat kovinkin erilaiset, niin mennäänkö jommankumman halujen mukaan vai joustaako toinen osapuoli?

        Itse olen 27v mies ja tyttöystäväni aloitti pillerit pari kuukautta sitten, jonka jälkeen seksin määrä suhteessa on todella dramaattisesti laskenut. Ennen touhuiltiin monta kertaa viikossa, joskus jopa useamman kerran päivässä, yleensä tyttöystäväni aloitteesta. Nyt olemme sekstailleet viimeisen 6 viikon aikana 3 kertaa ja edellisestä kerrasta kohta 3 viikkoa. Mulla hajoaa pää tähän tilanteeseen ja ahdistaa kun tulee sanottua kaikenlaista kun tämä puutostila vaikuttaa jo ajatuksenjuoksuunkin.


      • Mies 32v.
        Bolle kirjoitti:

        Minkä verran teillä ihmisillä sitten yleensä on seksiä? Mietin tässä vain, että jos halut ovat kovinkin erilaiset, niin mennäänkö jommankumman halujen mukaan vai joustaako toinen osapuoli?

        Itse olen 27v mies ja tyttöystäväni aloitti pillerit pari kuukautta sitten, jonka jälkeen seksin määrä suhteessa on todella dramaattisesti laskenut. Ennen touhuiltiin monta kertaa viikossa, joskus jopa useamman kerran päivässä, yleensä tyttöystäväni aloitteesta. Nyt olemme sekstailleet viimeisen 6 viikon aikana 3 kertaa ja edellisestä kerrasta kohta 3 viikkoa. Mulla hajoaa pää tähän tilanteeseen ja ahdistaa kun tulee sanottua kaikenlaista kun tämä puutostila vaikuttaa jo ajatuksenjuoksuunkin.

        Teidän tilanteessanne pitäisi olla päivänselvää, mitä kannattaa tehdä: lopettakaa pillerit ja vaihtakaa toiseen ehkäisytapaan. Jotain toista pillerimerkkiäkin voi kokeilla, mutta mielellään vasta myöhemmin, ettei suhteelle ehdi tulla ongelmia.

        Hullua, että pillereillä tosiaan on usein haluttomuutta aiheuttava sivuvaikutus. Tehokasta "ehkäisyä", kieltämättä. Ja silti pillerit ovat jokaisen lääkärin patenttiratkaisu lähes kaikkien ehkäisytarpeisiin. Harvoin sitä kyseenalaistetaan.


    • vähentää haluja

      itse käytin mercilonia ja halut vähenivät koko ajan. Nytten kun olen lopettanut mercilonin syöntiä, halut ovat palanneet, mutta mies on jo lähtenyt. (Se tosin ei johtuntu haluttomuudesta). Mutta jos halautte lieventää halujanne syökää mercilonia. Muita sivuoireita niistä ei tullut. Joten ehkäpä ne ehkäisinkin juuri tuolla tavoin että ei ees tehny mieli kuin tosi harvon. Ja seki yleensä ennnen menkkoja

      • apuapapua

        Se että, sinulla mercilon vähesi haluja ei tarkoita sitä että se tekee niin kaikilla.

        Kuten minulla femoden sai aikaan hermoromahuksia PALJON, mutta kaverilla femoden toimii hyvin.

        Itselläni on nyt mercilon merkki ja halut on ennallaan, mutta alapää on monesti kuiva kun autiomaa ja vaikeampi saada orgasmi kuin ennen. Myös kuivun nopeaa yhdynnässä.. halut on kyllä tallella ja voimakkaasti onkin.. vähän inhottaa tuo kuivuminen.. kiihotus jatkuu, mutta kuivuu paikat samalla tavalla kun loppuisi kiihotus.

        Varmaan se piti vaihtaa taas merkkiä, tämä vaan sopisi pääkopalle todella hyvin.. ei enää ärsytä. Ei pää kyllä kestäs enää sitä ärsyttämisen tunnetta joka asiasta, joka tuli femoden pillereiden kautta.


    • Mies 32v.

      Minusta on todella erikoista, että joku haluaisi vapaaehtoisesti vähentää seksihalujaan - jos nyt ei ihan sairaalloisesta nymfomaniasta ole kyse. Eikö apu voisi tulla vaikkapa siitä, että harrastat miehen kanssa sekstailun lisäksi itsetyydytystä? Hormoneja ei ainakaan tuosta syystä kannata syödä.

      • Tiipii

        Ehdottomasti sen takia ei kannata hormooneja alkaa syömään jos muuten et aio! niistä on niin paljon muita haittavaikutuksia. Ja sitä paitsi, kai olet tietoinen, että joillain halut ei oo tullut takasin enää pillereiden jälkeenkään, tuskin sitä haluat. Itselläni onneksi palasi... mutta ikinä en enää moista myrkkyä syö.


    • Master-77

      Älä missään nimessä ala rajoittamaan halujasi. Me molemmat nykyisen puolisoni kanssa eletty aiemmin vähäseksisessä suhteessa ja siinä hajoaa pää.
      Seksin suhteen: molempien pitää joustaa vaikka aina ei jaksaisi, eli joskus täytyy "antaa" vaikkei itsellä haluttaisi, kun vaan alkaa touhuilemaan niin kyllä se mieskin innostuu. Jos ei innostu niin vaihda miestä.. Auttoi meitä molempia..
      Nyt puute vain ajasta ja paikoista.. :)

    • ei kannata!

      Anteeksi vaan ,mut tiedän tosi hyvin mitä siitä seuraa kun e-pillerit aiheuttaa haluttomuutta. Mulla meinasi mennä suhde poikki kun seksi suorastaan ällötti! Lisäksi olin koko ajan niin kiukkuinen ja kunnon raivohullu, et en vieläkään tajua miten poikaystävänin kesti mua silloin. Lisäksi pillerit haurastuttivat alapään limakalvot niin paljon että jokainen yhdyntä oli todella tuskainen, ihan kuin se ensimmäinen.Sekin lisäsi sitä haluttomuutta ja pelkäsin aina et jos harrastamme seksiä niin taas sattuu ihan kamalasti! Onneks tajusin lopettaa ne, 3kk lopettamisesta ja halut osittain palasi, mut ei kokonaan! Limakalvotkaan ei ole vieläkään kunnossa, mut seksiä sentään pystyy harrastamaan! Ennen pillereitä olin varmaan samanlainen kuin sinä, aina seksi mielessä. Ei tollaisilla asioilla kannata leikkiä. Pillereitä kannattaa aloittaa VAIN silloin kun ei jaksa käyttää kondomeja eikä halua missään nimessä tulla raskaaksi. Ja kannattaa myös valita joku vähähormoninen merkki, joka ei aiheuttaisi niin paljon sivuvaikutuksia. Itse söin Diane Novaa erittäin huonoin seurauksin.

      • Beatrix*

        tahtoisin hieman huomauttaa tuosta vähähormonisuudesta. Se kun ei mene niin, että ne ovat vain liiat hormonit, jotka tekevät sivuvaikutuksia (kuten kuvaamasi ongelmat), vaikkakin liiat hormonit toki tekevät kaikkea ikävää, kuten kaikki tietävät 60-luvun pillereistä.

        Kyse on siitä, että se sama mekanismi, joka tekee e-pillereistä niin tehokkaat, on se nimenomainen syy, joka tekee ne oireet. Elikin siis se, että pillerit lakkauttavat kokonaan munasarjojesi toiminnan. Testosteroni, progesteroni (keltarauhasesta), estrogeeni. Nämä hormonit sellaisina, kuin itse ne tuotat, korvautuvat synteettisellä nonsyklisellä tasaisella hormonivirralla, joka ei ole riittävä pitämään mm. limakalvojasi kunnossa, estrogeeniriippuvaisia kun ovat. Tästä syystä ikinä ei tulla tekemään samalla mekanismilla toimivia pillereitä, jotka eivät tekisi isolle osaa käyttäjiä tiettyjä sivuoireita. Nykypillereistä on karsittu pois turhat hormonit, mutta niin kauan, kun ne ehkäisevät, ne tekevät myös sivuoireita. Pilleri, joka on niin matalahormoninen, ettei se tee sivuoireita, ei ehkäise. Koska itse toimintamekanismi on sivuoireiden lähde. Toki niitä tapoja tehdä sivuoireita on monta monta muuta, eivät kaikki liity munasarjoihin mitenkään, mutta silti.

        Diane Nova on pilleri, jossa on suhteellisen paljon estrogeenia ja progestiini, joka on voimakkaan antiandrogeeninen. Se vähentää elimistösi testosteronia paljon, ja mm. siitä johtuu monilla haluttomuus. Käytön lopettamisen jälkeen veressäsi oleva testosteronia sitova proteiini pysyy määrältään kohonneena joskus vielä pitkään, siitä mahdollinen halujen viipyminen. Kun lääkärit yrittävät pillerivalinnalla korjata limakalvo-ongelmia, he usein lisäävät estrogeenin määrää ja vaihtavat progestiinin, koska molemmat vaikuttavat (progesteroni on myös antiestrogeeni). Siitä en osaa sanoa, kuinka vahvasti estrogeeniin vaikuttaa Diane Novan progestiini,joten itselläsi olisi voinutkin toimia pienempi määrä estrogeenia ja eri progestiini.

        Pointti oli kumminkin, että hormonien määrän vähentäminen ei välttämättä ole aina se ratkaisu, vaan voi pahentaa ongelmaa. Sinulla saattaa olla luonnostaan tarve suurelle määrälle estrogeenia, ja minkään pillerin määrä ei ole ehkä sinulle riittävä. Jos estrogeenia taas lisätäisiin pilleriin ylimäärin, siitä alkaisi tulla jotain muita oireita. Pillerillä ei vain voi imitoida luonnollista hormonitasapainoa monissa naisissa siten, että mitään vaivoja ei tulisi.

        En muuten sitten ole mikään hormoniasiantuntija, joten en ota vastuuta mahdollisista väärinkäsityksistäni tms. virheistä jutuissani.


    • marvelon

      mul marvelon vei halut. mut on aika sairasta haluta vähentää seksihalujaan. mut jos välttämät haluut ni jep. mä kaipailen omia halujani takasin. ja niinku on sanottu ni ei tosiaan oo kaikil samat vaikutukset eri samasta pillerimerkistä...

    • miehilläkin

      Minä olen elänyt vuosia todella vähällä seksillä.. Haluan vaimoani mutta hän ei minua.. Syytä etsitty pillereistä ja vaikka mistä. En halua ketään muuta kuin hänet. Seksittömyys masentaa, ahdistaa jne,., Itse haluaisin vaikka monta kertaa päivässä, mutta toteutuu muutaman kerran vuodessa. Ei voi enkä edes halua toista pakottaa. Puheet ei auta. Jos joku tietää millä mies pääsee haluistaan eroon niin kertokaa ihmeessä, ehkäisypillerit tuskin tuo toivottavaa vaikutusta :)

    • epäonnionvakioonneni

      olkaa onnellisia että saatte edes seksiä, itse 26v sinkku mies, seksiä saa ehkä muutaman kerran vuotee, joskus menee vuos tai pari ilman. On tinderit ja monta muuta deitti sovellusta, siellä yrität ettiä naisia, vaan aina kaikki feidaa sut, hyvin harvoin saa ketään lämpeemää. oon n.100kg mies oon käyny säännöllisesti salilla, syön suth terveellisesti, vaan empä laihdu. alkaa olla mitta täynnä kun kukaa ei lämpee ja haluja niin ettei jaksa vittu montaa kertaa päivässä runkata. kaikki aina jsankkaa et kyllä se löytyy viel, no ei oo kymmenii vuosii löytyny ni mulla loppuu usko itteeni. onko mitää lääkettä vai lähenkö toisee ulottuvuuteen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      307
      3441
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1639
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1270
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1171
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      173
      1093
    Aihe