Onko Jamppa mimmonen paikka..

Asunnonetsijä

Olen omaa asuntoa etsimässä Järvenpään suunnalta, lapsen kanssa muuttamassa olen, ja kiinnostaisi tietää onko Jamppa millaista aluetta nykyään, onko hyvät palvelut, millaisia koulut/päiväkodit, puistoja tms? Olisi kiva saada asiallista palautetta, varsinkin lapsiperheiltä. Lähinnä kaarnapolku/haltianpolku-alueelta olen muutamia asuntoja katsellut.

33

4581

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei kiitos

      Jampan maine ei ole hyvä, mutta miksei siellä viihtyisi. Paljon siellä majailee maahanmuuttajia, alkoholisoituneita ym laitakunnan kulkijoita. Itse en sinne muutaisi kuin pakosta. Toiset viihtyy toiset ei..

    • Älä muuta !

      Jos ei ole pakko,älä muuta.

    • jamppalainen

      Pari kauppaa löytyy, Ostarilta valintatalo. Viereisessä metsässä viihtyvät juopot.(kaupan vieressä ja ja nimetty neulasbaariksi)

      Koulu ja päiväkoti löytyy, myös apteekki.

      Asuntojen hinnat halvemmat Jampassa.

      Itse en viihtynyt ja siksi muutin pois.

      Huumeneuloja löytyy ties mistä...

    • Koitus

      paikka. Yksi Suomen persläveistä!

    • ------

      en suosittele kenellekkää sitä seutua

      • kaarnapolku2

        Suosittelen kaivopuistoa,katajanokkaa ja bmw:tä.
        Asuin paikka ja auto kertoo ihmisestä kaiken.


    • Ida-Maria*

      mainitsit että lapsien kanssa olisit muuttamassa. ei välttämättä kannata. siellä lapsista kehittyy rikollisia, kännääviä, huumeita vetäviä idiootteja.

      jamppa on kuuluisa mm. maahanmuuttajista, alkoholisteista, köyhistä "jamppalaisista"
      haluutko nimen "köyhä jammpalainen?"

      toki siellä on "jamppakeskus" joka sisältää mm: valintatalon,postin,videovuokraamon,r-kioskin (valintatalossa on deekuilla yleensä nopeuskisa kuka saa ekana ale-tuotteet)

      hammaslääkäri,elisa-baari, apteekki,kebab&pizzeria paikka, lastentarha, nuorkka, ala-aste, kaikenlaista löytyy... kait? tossa kaikki mitä nyt tulee mieleen.

      kerrostalo asunnoissa saattaa olla melu ongelma. ja ei kannata huolestua saatika soittaa poliiseja yms. jos heräät keskellä yötä tappelun ääniin ulkona. poliisit tuskin vaivautuu. koska se on normaalia jampassa.

      itse en uskalla klo 10 jälkeen kävellä yksin jamppaan ilman puukkoa taskussa piilossa. jos uskallan edes puukon kanssa.

      joten valitse mikä muu paikka tahansa järvenpäässä. järvenpää on hieno kaupunki. ja yleensä muualta muuttaneet ovat tyytyväisiä järvenpäähän (paitsi jamppaan muuttaneet)
      suosittelen järvenpäätä lämpimästi :)
      kyseisiä ongelmia järvenpäässä ei ole kuin jampan alueella eikä sitä tarvitse siis pelätä.

      • kaarnapolku2

        Mistä näitä tiedän kaiken jampasta ihmisiä oikeen siunaantuu.Näin kai se on että köyhemmistä juurista syntyy kusipäisempiä lapsia?KAIKKI jampan lapset rupeevat pelaamaan huumeilla kun taas kinnarin lapsista tulee kaikista merkonoomi presidenttejä...
        Ikinä en juopunutta ole muualla nähnyt kuin jampassa ja jos muualla olenkin niin se varmasti jampasta.
        Jampan maine sen kun kasvaa vaikka alue eläköityy kovaa vauhtia.Ja osa syynä siihen on nimim.ida-marian kaltaiset pikkusieluiset paskanjauhaja luuserit.
        Suurimman vaaran siellä aiheuttavat puukko taskussa liikkuvat toispaikkakuntalaiset jotka pelkoa tuntematta uhkailevat kaikkea mikä liikkuu.
        Pelkäävät kaikkea jota eivät tunne..
        Ulostavat näppiksen kautta maailman tuskaansa,muka tietonaan.
        Summa summaarum:Jamppa on kohtuu hintainen,monipuolinen,rauhallinen,tavallisten ihmisten ja ongelmien paikka.
        Suosittelen lämpöisesti.


      • Jäkeläinen

        ...lähiö se Jamppa on ! Täällä moni puhuu siitä negatiivisesti/pahaa, mutta ihan samanlaista on jokaisessa lähiössä, jossa on paljon vuokra-asuntoja, ei se sen kummempi. Jos asiaa katsotaan rikostilastojen valossa, niin Jamppa on varsin rauhallinen. Palvelut pelaa ja ruuat saa ostettua lähikaupasta. Itse en asu Jampassa, mutta joskus tulee siellä päin liikuttua.


      • Ida-Maria*
        kaarnapolku2 kirjoitti:

        Mistä näitä tiedän kaiken jampasta ihmisiä oikeen siunaantuu.Näin kai se on että köyhemmistä juurista syntyy kusipäisempiä lapsia?KAIKKI jampan lapset rupeevat pelaamaan huumeilla kun taas kinnarin lapsista tulee kaikista merkonoomi presidenttejä...
        Ikinä en juopunutta ole muualla nähnyt kuin jampassa ja jos muualla olenkin niin se varmasti jampasta.
        Jampan maine sen kun kasvaa vaikka alue eläköityy kovaa vauhtia.Ja osa syynä siihen on nimim.ida-marian kaltaiset pikkusieluiset paskanjauhaja luuserit.
        Suurimman vaaran siellä aiheuttavat puukko taskussa liikkuvat toispaikkakuntalaiset jotka pelkoa tuntematta uhkailevat kaikkea mikä liikkuu.
        Pelkäävät kaikkea jota eivät tunne..
        Ulostavat näppiksen kautta maailman tuskaansa,muka tietonaan.
        Summa summaarum:Jamppa on kohtuu hintainen,monipuolinen,rauhallinen,tavallisten ihmisten ja ongelmien paikka.
        Suosittelen lämpöisesti.

        kaarnapolku2 hej... sanotaanko näin että mä olen nuori olen asunut sekä kinnarissa että puoliksi jampassa. tälläkin hetkellä. musta tuntuu että mä ehkä tiedän vähän paremmin jampan meiningistä, sun ei tarvii tulla haukkuu mua mikskää luuseriks. kokemusta löytyy multa ja kavereilta.. toi kaikki mitä kirjotin aikasemmin on aivan totta. siitä voitte päätellä sit että onks se rauhallinen mesta vai ei.. voinki tässä kertoo eräänlaisen tapahtuman. nuorehko naishenkilö käveli jampassa. kunnes sieltä tuli joku ulkomaalainen maahanmuuttaja puukottamaan tätä kyseistä naista koska katu oli kuulemma tämän maahanmuuttajan. ja kokemuksen perusteella näitä mainitsemiasi "kaiken jampasta tietäviä" ihmisiä siunaantuu. sun on turha tulla selittää mitää paskaa ootko ikinä käyny jampassa ees? lapsi perheille ei oo mikää fiksu paikka. mutta jos tykkää jännittävistä tilanteista ja pienestä kipinästä koko ajan. nii siitä vaan.. unohdinkohan mainita viime tekstissäni että kerran siellä joku spurgu nukku rappukäytävällä ja huuteli koko yön. poliisi onneks tuli hakee sen kaverin. montakohan "vahinkoa" jampassa on tapahtunu ku parvekkeiltaki hypitään jatkuvasti? onkohan se joku jampan oma harrastus? tiedä häntä, mut sen tiiän et sä et tiiä jampasta mitään!


      • kaarnap.2
        Ida-Maria* kirjoitti:

        kaarnapolku2 hej... sanotaanko näin että mä olen nuori olen asunut sekä kinnarissa että puoliksi jampassa. tälläkin hetkellä. musta tuntuu että mä ehkä tiedän vähän paremmin jampan meiningistä, sun ei tarvii tulla haukkuu mua mikskää luuseriks. kokemusta löytyy multa ja kavereilta.. toi kaikki mitä kirjotin aikasemmin on aivan totta. siitä voitte päätellä sit että onks se rauhallinen mesta vai ei.. voinki tässä kertoo eräänlaisen tapahtuman. nuorehko naishenkilö käveli jampassa. kunnes sieltä tuli joku ulkomaalainen maahanmuuttaja puukottamaan tätä kyseistä naista koska katu oli kuulemma tämän maahanmuuttajan. ja kokemuksen perusteella näitä mainitsemiasi "kaiken jampasta tietäviä" ihmisiä siunaantuu. sun on turha tulla selittää mitää paskaa ootko ikinä käyny jampassa ees? lapsi perheille ei oo mikää fiksu paikka. mutta jos tykkää jännittävistä tilanteista ja pienestä kipinästä koko ajan. nii siitä vaan.. unohdinkohan mainita viime tekstissäni että kerran siellä joku spurgu nukku rappukäytävällä ja huuteli koko yön. poliisi onneks tuli hakee sen kaverin. montakohan "vahinkoa" jampassa on tapahtunu ku parvekkeiltaki hypitään jatkuvasti? onkohan se joku jampan oma harrastus? tiedä häntä, mut sen tiiän et sä et tiiä jampasta mitään!

        Puoliksi jampassa?Taitaa olla se älykkyys puoli olla jossain muualla?
        Olen asunut jampassa 27 vuotta joten uskoisin perspektiiviä löytyvän,kiitos vain.
        Minulla taas tosi tarinoita jampasta:
        Kerran naapurini halusi pestä pyykkiäni pesutuvassa koska itsellä oli niin vähän ja koneet pitäisi saada täyteen.Koiraani ei tarvitsisi itse viedä ulos koskaan talon pikkutytöt hoitavat sitä niin hyvin.
        pihat ovat siistit ja talkoo henki on loistava.
        Noi sinun esimerkit ...Kerran spurgu nukkui rapussa ja huuteli??huomaatko outoa?? ei molempia voi tehdä yhtäaikaan..
        Tuo puukotus?hohhoijjaa.Kas ku ei ylittänyt uutiskynnystä missään kumminkin puukotus ja vielä maahanmuuttajan tekemä.Parvekkeilta hypitään?
        Ei näiden talojen parvekkeilta ole kukaan hyppinyt?
        Jotenkin tuntuisi että mielikuvitus yhdistettynä"minä kyllä tiedän"nuoruuteen saa aikaan näitä sammakoita.
        En tosiaan tiedä kuvailemastasi jampasta mitään,taidan asua eri jampassa.Mutta se tiedän että tuollaista soopaa suoltavat vain ne puolijamppalaiset jotka korjaavat mielikuvituksella sen mitä eivät uskalla paljain silmin nähdä.
        Tavataan ostarilla siis jampan. tiedätkö paikan? Ja järjestän lähiön historian ja nykyisyyden kiertomatkan sinulle.(Älä ota puukkoasi mukaan emme mekään kanna sellaisia).Niin huomaat että tietämättömyydessä piilee ennakkoluulojen siemen.


      • jamppaa
        kaarnap.2 kirjoitti:

        Puoliksi jampassa?Taitaa olla se älykkyys puoli olla jossain muualla?
        Olen asunut jampassa 27 vuotta joten uskoisin perspektiiviä löytyvän,kiitos vain.
        Minulla taas tosi tarinoita jampasta:
        Kerran naapurini halusi pestä pyykkiäni pesutuvassa koska itsellä oli niin vähän ja koneet pitäisi saada täyteen.Koiraani ei tarvitsisi itse viedä ulos koskaan talon pikkutytöt hoitavat sitä niin hyvin.
        pihat ovat siistit ja talkoo henki on loistava.
        Noi sinun esimerkit ...Kerran spurgu nukkui rapussa ja huuteli??huomaatko outoa?? ei molempia voi tehdä yhtäaikaan..
        Tuo puukotus?hohhoijjaa.Kas ku ei ylittänyt uutiskynnystä missään kumminkin puukotus ja vielä maahanmuuttajan tekemä.Parvekkeilta hypitään?
        Ei näiden talojen parvekkeilta ole kukaan hyppinyt?
        Jotenkin tuntuisi että mielikuvitus yhdistettynä"minä kyllä tiedän"nuoruuteen saa aikaan näitä sammakoita.
        En tosiaan tiedä kuvailemastasi jampasta mitään,taidan asua eri jampassa.Mutta se tiedän että tuollaista soopaa suoltavat vain ne puolijamppalaiset jotka korjaavat mielikuvituksella sen mitä eivät uskalla paljain silmin nähdä.
        Tavataan ostarilla siis jampan. tiedätkö paikan? Ja järjestän lähiön historian ja nykyisyyden kiertomatkan sinulle.(Älä ota puukkoasi mukaan emme mekään kanna sellaisia).Niin huomaat että tietämättömyydessä piilee ennakkoluulojen siemen.

        löytyy, se mikä pätee omistustaloissa ja rauhallisemmissa vuokrataloissa ei päde täällä "sossulassa". Parvekehypyt ym. on totta, mutta naapuria autetaan täälläkin.


      • ppp
        kaarnapolku2 kirjoitti:

        Mistä näitä tiedän kaiken jampasta ihmisiä oikeen siunaantuu.Näin kai se on että köyhemmistä juurista syntyy kusipäisempiä lapsia?KAIKKI jampan lapset rupeevat pelaamaan huumeilla kun taas kinnarin lapsista tulee kaikista merkonoomi presidenttejä...
        Ikinä en juopunutta ole muualla nähnyt kuin jampassa ja jos muualla olenkin niin se varmasti jampasta.
        Jampan maine sen kun kasvaa vaikka alue eläköityy kovaa vauhtia.Ja osa syynä siihen on nimim.ida-marian kaltaiset pikkusieluiset paskanjauhaja luuserit.
        Suurimman vaaran siellä aiheuttavat puukko taskussa liikkuvat toispaikkakuntalaiset jotka pelkoa tuntematta uhkailevat kaikkea mikä liikkuu.
        Pelkäävät kaikkea jota eivät tunne..
        Ulostavat näppiksen kautta maailman tuskaansa,muka tietonaan.
        Summa summaarum:Jamppa on kohtuu hintainen,monipuolinen,rauhallinen,tavallisten ihmisten ja ongelmien paikka.
        Suosittelen lämpöisesti.

        Samaa mieltä. Paremmin en olisi voinut sanoa.


    • Ida-Maria*

      unohin mainita vielä jampasta sen verran että viime vuonna jampassa riehu tämmöne paikallinen siis jamppalainen nuori (15-wee) poika joka raiskasia pieniä lapsia mm poikia -->takapuoleen.. tais olla pari tyttöäkin uhrina.

      • kaarnap.2

        Jos se oli siellä viime vuonna tarkoittaako että se on siellä vieläkin?Eikö poliisi tee mitään?
        Ida kulta,,,,hui,,,
        Pitäisikö sinun jutella noista sinun peloistasi ja ennakkoluuloistasi jonkun ammattiauttajan kanssa.


      • 6kk.
        kaarnap.2 kirjoitti:

        Jos se oli siellä viime vuonna tarkoittaako että se on siellä vieläkin?Eikö poliisi tee mitään?
        Ida kulta,,,,hui,,,
        Pitäisikö sinun jutella noista sinun peloistasi ja ennakkoluuloistasi jonkun ammattiauttajan kanssa.

        Pakosta asuin 6 kuukautta, paska paikka. Juoppoja ja pimpoja täynnä. Enemmistönä taitaa olla sossun sponssaamat.


      • kaarnapolku 2
        6kk. kirjoitti:

        Pakosta asuin 6 kuukautta, paska paikka. Juoppoja ja pimpoja täynnä. Enemmistönä taitaa olla sossun sponssaamat.

        Jäken juna asemista toiseksi vilkkain enemmän kyytiin nousijoita aamuisin ja iltapäivästä takaisin palaajia.Olisiko kaikki sossusta tulijoita?
        Sulla on oikeus mielipiteesi esittää.
        Itse pidän paikasta ja käyn vieläpä töissä.


      • jäkes
        kaarnapolku 2 kirjoitti:

        Jäken juna asemista toiseksi vilkkain enemmän kyytiin nousijoita aamuisin ja iltapäivästä takaisin palaajia.Olisiko kaikki sossusta tulijoita?
        Sulla on oikeus mielipiteesi esittää.
        Itse pidän paikasta ja käyn vieläpä töissä.

        Sauniksen seisaketta käyttää muutkin kuin jamppalaiset mm. Sorron ja tietty Sauniksen asuinalueiden asukkaat.


      • pööpööj
        jäkes kirjoitti:

        Sauniksen seisaketta käyttää muutkin kuin jamppalaiset mm. Sorron ja tietty Sauniksen asuinalueiden asukkaat.

        Jampassa asuu persaukiset, spuget, alkoholisoituneet, ongelmanuoret, nistit, piripäät ja henkisesti häiriintyneet.


    • Tau

      Itse en voi kysymykseesi vastata lapsiperheiden näkökulmasta, mutta vastaan silti.
      Itse olen vanha järvenpääläinen joka halusi muuttaa edellisestä asunnosta pois (toinen alue, ei Jamppa)ja uutta asuntoa tarjottiin Jampasta. Miehen kanssa kaksi kertaa mietittiin, että lähdetäänkö katsomaan asuntoa vai ei. Jampan hurja maine, jonka itsekin luulin kyllä tuntevani, pelotti ja ärsyttikin, minustako mukamas Jamppalainen? No, asuntoa lähdettiin uteliaisuuttamme katsomaan ja wau, mikä todellinen yllätys meitä odottikaan! Asunto täysin remontoitu, tilava, valoisa, saunallinen ja kohtuuvuokra! Kauppa vieressä, Saunakallion juna-asema vieressä, bussipysäkki jne. Muutetaanko? Muutetaan vaan päätimme, kyllähän sieltä pois pääsisi. Nyt olemme asuneet ko.ihanassa asunnossamme jonkun aikaa ja pois emme todellakaan ole lähdössä. Asunto on edelleen makuumme, juna-asema on ollut kätevä, kauppareissuilla ostarilla ei ole tullut mitään hankaluuksia jne. Naapurit ovat joko erittäin hiljaisia tai todella huomaavaisia, sillä mitään häiriötä/mekastamista ei ole kuulunut kertaakaan. Naapurit ovat myös ystävällisiä kohdatessamme ja aivan normaaleita kansalaisia. Kuten myös itse olemme, työssäkäyviä Järvenpääläisiä. Itse voin todellakin suositella Jamppaa asuinalueena. Me olemme viihtyneet ja varmasti jatkossakin viihdymme.

      • Meikku

        Itse asuin yli 10 vuotta Jampassa. niin omistusasunnossa kuin vuokrataloissakin. Ainahan niitä lieve-ilmiöitä ostarien lähistöillä on, paremmillakin asuialueilla, oli ne sitten spugeja tai turhautuneita "hyvien perheiden" nuorisoa.

        Mulla nuo lapsuuden ja nuoruuden vuodet siellä oli mukavia eikä mun aikana mitään kauheuksia käsittääkseni käynyt. Hyvät palvelut ( ovat sittemmin hieman huonontuneet) ja suht toimivat kulkuyhteydet. Nopeasti myös Helsinkiin, vrt. Espoo/Vantaa yms.

        Ja maahanmuuttajiahan nyt asuu nykyään jokapaikassa, ehkä vähiten hgin eteläisessä kantakaupungissa, joten se nyt ei ole mikään outo asia.
        Käsittääkseni Jampassa on paljon myös aktiivisia asukasyhdistyksiä jne, yhdessä yritetään parantaa asuinympäristöä ja poistaa ennekkoluuloja.
        Ihan ok paikka.Ehkä joskun palaan takaisin!


    • jukka

      Olen asunut jampassa muutaman vuoden perheeni kans ja olemme olleet tyytyväisiä, ei olla vielä koskaan asuttu näin rauhallisessa taloyhtiössä ja alue on muutenkin ihan ok. En ole vielä koskaan löytänyt yhtään huumeneulaa yms.. alueelta, taitaa olla ne jotka niitä kehuu löytäneensä niitä jotka niitä sinne levittää. Muutama juoppo ostarilla pyörii eikä niistä ole mitään harmia kenellekkään. Mitään muuta vikaa jampassa ei ole kuin ärsyttävät teini penikat ostarilla jotka räkivät jokapaikan ja ovat olevinaan niin koviksia. Kaikin puolin ok paikka.

    • Rityuugvb

      Jamppa on paras alue

    • Rituko

      Mikäs on Jampan meno tällä hetkellä? Tuli 90-luvulla asuttua muutama vuosi Kaarnapolun VVO:n taloissa ennen kuin ne remonttiin menivät. Meno nyt vanhempana ajatellen oli vähän villiä, mutta tässä sitä ollaan

      • TavanomainenLähiö

        Rauhoittunut on 90-luvusta paljon. Väki on vanhentunut. Mamuja on tullut jonkin verran. Ostarilla kesällä voi olla vähän villimpää. Kaljavarkaita voi olla.


      • Jamppacore

      • MieluimminJamppa
        Jamppacore kirjoitti:

        Aivan idyllinen paikka on! Jos ei ole varaa muuttaa Itä-Helsinkiin, Jampassa voi ainakin kuvitella ja unelmoida siitä aidosta!

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201802272200775982

        Kyllä Jamppa nyt sikakalliin itähelsingin gheton voittaa


    • EnasuJampassa

      On hurja paikka joo, voi jeesus sentään. Jampan mainetta kyllä Järvenpäässä osataan pitää yllä vuodesta toiseen. Automaattisesti olet laitapuolenkulkija yms. jos asut Jampassa, aikamoista yleistämistä ja ihmisten leimaamista mutta mitäpä muuta voisi odottaa tuppukylän junteilta. Siitäkö sitä saa elämäänsä sisältöä kun käy nyrpistämässä nenäänsä Jampan suuntaan. Toivottavasti on lääkärin tai juristin paperit taskussa jos on varaa haukkua ihmisiä asuinpaikan perusteella, vai larppaatteko vain parempaa väkeä:D

      Hurja paikka on varmasti jonkun tuulipuku mummon mielestä jonka elämä on pyörinyt parin kadunpätkän verran Järvenpäässä viimeiset 50v. Ihan oikeesti minkälaisen kiven alla olette kasvaneet kun on niin hurjaa ja pelottavaa. Voi jeesus sentään.

    • Anonyymi

      Jamppa on hieno paikka!

    • Anonyymi

      Jamppa on hyvä paikka, siellä ei ole Järvenpään kukkahattutätejä jotka on sitä pahinta porukkaa.

    • Anonyymi

      Jamppa on hurja paikka. Mieluummin johonkin näihin Järvenpään omakotitalolähiöihin missä ei liiku ihmisiä missään ja jos liikkuu niin sen tuulipuvun suhinan kuulee jo kaukkaa niin kerkeää juosta karkuun ettei vaan törmää muihin ihmisiin.

    • Anonyymi

      Joku muinais mantra -90 luvulta, mitä omassa nuoruudessanikin kaikki pakonomaisesti hoki. Ikinä ollut mitään ongelmia, pelkästään hyviä muistoja.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      1986
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      52
      1720
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1626
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1547
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe