Kuolema ja ilo

jenny.

TIEDÄN, että tämä saattaa nyt kuulostaa ERITTÄIN kornilta joistakin teistä, mutta yhtä hyvin tämän palstan nimi voisi olla "Kuolema ja ilo".

Itseäni helpottaa suuresti tieto siitä, että maanpäällinen "taivallus" päättyykin joskus. Tiedän, että energia ei katoa koskaan ja että meitä kaikkia odottavat ihan "uudet jutut" kuoltuamme.

Itselläni on tarpeeksi rajatilakokemuksia "todisteena" tästä ja haluan nyt LOHDUTTAA kaikkia niitä, jotka jäävät "rannalle ruikuttamaan".

Ei se sinne hautuumaalle LOPU. Fyysinen keho on todellakin vain "vaatteet". Ne jäävät sitten tänne maapallolle, mutta eipä tänne sitten muuta pitäisikään jäädä. (ellei HALUA jäädä tänne joksikin aikaa, mutta tämä rupeaa nyt olemaan eri juttu...:))

5

967

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samalla tavalla

Luulen, että vain omistushaluiset ja rahaa palvovat ihmiset pelkäävät kuolemaa. Hyvin harvoin kukaan miettii, että missä me olimme ennen syntymäämme. Mehän vain häivymme takaisin "sinne jonnekin" missä olimme ennen syntymäämme.

Väitetään myös, että syntyminen ei vauvoille ole mikään iloinen tapahtuma vaan hyvin traumaattinen.

• kipua ja tuskaa

syy miksi pelätään kuolemaa ja sitä palvotaan
      kavalana asiana.
      Olen henkisyyden etsijä, en "uskovainen".

Kuulun niihin ihmisiin, jotka uskovat teosofiaan.
      Vaatekerta tämä meidän rampa keho on kelle minkinlainen annettu.Henki-sielu palajaa valoon ja saa terveen iloisen muodon.
      Olen lukenut, että enkelit itkee, kun lapsi syntyy ja maallinen matka alkaa sekä itse syntymä on jo kauhea ahdistava ja tuskainen kokemus lapselle että äidille. Ennen kuoli lapsia ja äitejä synnytykseen. Lääketiede on kehittynyt aimo askelin eteenpäin.
      Taasen enkelit iloitsevat ja laulavat, kun saavat noutaa omansa "kuolleen sielun" valoon. Kuollut voi jäädä tai tulla lohduttamaan omaisiaan, vaan siitä ei saisi pitää kiini itsepintaisesti, kun sielun olis mentävä valoon lepämään ja hakijat odottavat.Siunaustilaisuudessa pappi antaa luvan
      lähteä henki-sielun kohti näkymätöntä valoa ja silloin hän nouseekin ylös.
      Kun katselee ja kuuntelee, eikö tämä maanpäällinen elämä ole yhtä helvettiä.
      Milloin on kipua ja särkyä missäkin päin kehoa jo
      vauvasta - vanhuteen.
      Ja lopuksi saadaan vielä syöpä tai jokin muu tauti, joka aiheuttaa paljon, paljon tuskaa ja itkua, niin itselle kuin "läheisilleen" ennen loppua.
      Näin minä uskon eläväni täällä
      maan päällä hetken. Tehden sen työn, jonka olen sopinut ennen syntymääni sekä mihin perheseen tulin ketä tapaan matkallani.

Keskustellaan terveesti eikä tuomita toisiamme.

• Nimetön

Varoitus: tämä viesti mitä luultavimmin loukkaa läheisiään vast´ikään menettäneitä ja surevia.

Ehkä tänne tarvittaisiin myös palsta nimeltä "Kuolema ja ilo", tai jotain sellaista. Ei kuulosta vähääkään kornilta, kuolleitten sureminen taas on juuri sitä. No, ehkä vähän liioittelin... Tietysti on luonnollista ikävöidä keskuudestamme poistuneita rakkaita. Kuolleen itsensä puolesta on syytä olla vain onnellinen. Nuorena kuoleminen ei ole mikään tragedia vaan harvinainen etuoikeus, jonka saaneet välttyvät vuosikymmenien ruumiillisilta ja henkisiltä kärsimyksiltä. Olemassaolo on selvästi jokin julma kosminen pila, ja kaikkein huvittavinta on etteivät useimmat tätä tajua vaan elävät tyytyväisinä kaikkiin vaivoihin alistuen ja vieläpä jatkavat kurjaa sukuaan

Minua taas lohduttaa ajatus että kuolema ON kaiken loppu. Eihän tästä mitään todisteita ole, mutta minusta luonto "antaa ymmärtää" näin. Kuoltuamme ruumis hajoaa ja sen energia jatkaa olemistaan hajottajissa, mullassa ja kasveissa. Mikään ei viittaa siihen, että tietoisuus, joka mielestäni on minuuden ydin, jatkaisi olemassaoloaan. En väitä etteivät kokemuksesi olisi todellisia, niiden syistä minulla on taas omat käsitykseni. Loppujen lopuksi useimmat uskovat tavalla joka vastaa heidän psyykkisiä tarpeitaan (minä myös, täytyy todeta ollakseni rehellinen itselleni).

• Zoe*

..tuossa lopussa on myös minun mielipiteeni.

Siis kannattais miettiä millaiseksi kuolemanjälkeisen elämän ajattelee.
        Sehän on loppujen lopuksi uskon asia, useimmille.

Mun kuollut veljeni on käynyt tapaamassa mua jollain tasolla muutaman kerran. Se vahvisti mun "päätökseni" siitä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu.
        Isäni ei ole käynyt, mutta hän lähtikin vapaaehtoisesti, eikä kait sitten halua kuolemansa jälkeenkään "tavata".

En usko raamatun helvettiin tai taivaaseen.
        Olen kehittänyt aivan oman jutun näille asioille.
        En niitä nyt tässä ala valoittamaan, mutta tärkeintä on siis oma suhtautuminen kuoleman jälkeiseen elämään. Ja yleensä siihen , että SITÄ ON olemassa. Mulle se tuo suurta lohtua.
        Toisille voi tuoda lohtua kaiken päättyminen. Miten vain.

Niin paljon kun veljeäni kaipaan, tiedän, että hänellä on nyt parempi olla kuin viimeisinä aikoinaan täällä.
        Joten, kun suurimmasta surusta pääsee, voi kuolemasta jollain tavalla myös iloita tai jos se kuulostaa liian karmealta, voi ainakin olla varma että ei tällä pois menneellä mitään hätää ainakaan ole. Sen on veljeni mulle todistanut.
        Siksi minäkään en kuolemaa pelkää, vaikken sitä vielä kaipaakaan.
        Silloin ainakin tämä turha ja kivulloinen kroppani paranee :D

• Anonyymi

Veda kirjat on käännetty sanskritin kielestä. Ilman kommentaareja on näitä kovin vaikea ymmärtää. Tieto on "monen lukon takana". Voisit aloittaa lukemalla kirjoja, joissa on Srila Prabhupadan kommentaarit. Hyvin selitetty ja kuolemanpelkosi häviää.

x

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe