Vakuutusyhtiön vaihto - milloin mahdollista

Huh huh

Miten se nyt menikään, eli milloin minulla on mahdollista vaihtaa autonvakuutus toiseen yhtiöön? Vuoden kerrallaan jatkuvan vakuutuskauden päättyessä, vuoden vaihteessa vai milloin tahansa?

Menin nimittäin tyhmyyksissäni ottamaan autooni autoliikkeen (Veho)kaskon if:stä. Aikaisempi vakuutukseni oli Fenniassa ja aikaisemmin olen todennut että autoliikkeiden kaskot ovat aina edullisimpia. Fennia-vakuutus oli autoliiton jäsenetuna ja pidin sitä aika kalliina.

If-vakuutus oli kuitenkin lähes tuplahintainen. Fenniassa maksoin noin 800 / vuosi, if:llä 1.400 / vuosi!!

Eli milloin voin kipin kapin vaihtaa vakuutukseni minne tahansa muualle kuin valtakunnan kalleimpaan vakuutusyhtiöön.

6

973

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan milloin vain

Ei muuta kuin heti irtisanomaan vakuutusta. Sen voi vaihtaa toiseen yhtiöön ihan milloin vain. Tarkista kuitenkin vielä ennen vaihtoa, onko nykyisessä vakuutuksessasi ns. minimimaksupykälää. Tämä tarkoittaa, että vaikka vakuutuksesi olisi voimassa vaikka vain yhden päivän ko.yhtiössä, minimiveloitus vakuutuksesta on xx EUR (esim. 50 EUR).

• huh huh

automerkkien/mallien välillä kun on aikamoisia eroja? Mikä on omavastuu? Mutta 1400 Ekee kuulostaa pelkästä kaskosta hurjalta, mutta jos siihen sisältyy liikennevakuutus ja bonarit nolla, niin hinta on OK

• Huh huh

Auto vaihtui, eli se toki saattaa vaikuttaa pikkasen.

Liikennevakuutus on mukansa summassa, bonuksia siinä 20%. Kaskossa kummassakin bonuksia 70%, hälytin- ja ajonestoalennukset ym.

Omavastuu on 150. Kävin IF:in konttorilla kyselemässä miksi on niin kallis, mutta virkalija oli hyvin haluton eikä suostunut laskemaan minkä verran summa muuttuisi eri omavastuilla.

Kiitos neuvoista, vertailen vakuutuksia netissä ja käyn ehkä kysymässä Fennia-konttorillakin. IF vaihtuu toiseen lähipäivinä.

• entinen asiakas

itse surffailin vakuutusyhtiöiden sivuilla aika sattumalta ja katselin vakuutusehtoja ja hintoja!perkele huomasin ,että toisella yhtiöllä liikennevak/kasko oli 250egeä vuoteen halvempi!menin vaihtaan seuraavana päivänä vakuutusta ja uudesta yhtiöstä tarjosivat laajaakotivakuutusta vuodeksi ilmaiseksi ja seuraavana vuonna maksu on noin 50 egeä halvempi kuin if:isä!eli kyllä kantsii pikkasen seurailla vakuutuksiaan.tosin olisihan ifikin voinut oma-aloitetteisesti katsella asiakkaan etuja joka 20vuotta on ollu yhtiön asiakas,mutta nähtävästi pitkä asiakas suhde ei heidän mielestään ole asia jonka vuoksi asiakkaasta pitäisi pitää huolta!

• Sami_

Itse olen todennut aikoja sitten että pankissa ja vakuutusyhtiössä pitkä asiakkuus tarkoittaa kalliimpia hintoja.

Itse vaihdoin 30 vuoden asiakkaaden Tapiolasta Fenniaan ja kahden auton vakuutuksissa tuli säästöä noin 800€/vuodessa.

• vertailija

Ei if ole kallein vaan pohjola/tapiola...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1216
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      91
      1199
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1050
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      18
      905
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      803
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      778
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      732
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      13
      723
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      619
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      613
    Aihe