vaunumme lattia 89vm Sprite Musketeer alkaa näyttää aika kuluneelta, voiko noin vanhaan vaunuun laittaa itse laminaattilattiaa, ja mitä pitäisi ottaa huomioon lattiaa vaihdettaessa? pärjääkö tavallisella remppakokemuksella, ja miten poikkeaa tavllisen lattian laitosta sisätiloihin? Vastauksistanne kiitollinen..
vaunuun laminaattilattia?
9
6268
Vastaukset
- ............
Luulisin että kannattee ottaa huomioon että lattian tulee olla sekä materiaaliltaan ja kokoneisuutena taipuisaa. Muten voi käytössä ja etenkin liikultaessa syntyä halkeimia. Runko on aina taipuisa joten lattian tulee "elää" sen mukaan...
- Funzi
Älähän nyt mene laminaattia vaunusi lattiaan naputteleen! Ensinnäkin painoa tulee huomattavasti lisää, mikä vähentää vastaavasti kantavuutta. Toisekseen, menee laminaatit ihan palapeliksi, kun nurkkia ja koloja on vaunussa paljon. Reunoille jää myös rumat kolot ja lattia on kylmä. Suosittelen ehdottomasti käyttämään muovimattoa jota on paljon helpompi työstääkin, eikä painoa tule lisää! Myös nuo lämpötilan vaihtelut kannattaa huomioida.
- Sierra Foxtrot Charlie
Miten niin vaunun lattiassa olisi nurkkia ja koloja? Käsittääkseni kaikkien vaunujen lattiat ovat sileitä suorakaiteen muotoisia "laattoja", joiden päälle on sitten rakennettu vaunun sisustus ja ulkokuoret.
Vaunun lattiaremontti aloitetaan irrottamalla ja poistamalla kaikki sisäkalusteet alustastaan. Mikäli lattian runko on hyvä ja kova, voidaan uusi lattiapinnote asentaa. Jos taas lattia on joustava ja nitkuu ja kulmissa on havaittavissa esim. lahovikaa, niin pitää koko kori irrottaa ja nostaa pois lattian päältä että korjaustyö voidaan suorittaa kunnolla.
Lattiarakenteen tulee olla jäykkä, eikä se saa notkua ja joustaa. Notkealla alustalla oleva kori ei tule pysymään kasassa edes klo 12:sta puoleenpäivään.
Se laminaattilattia vaunussa kannattaa unohtaa heti kättelyssä. On todella painavaa materiaalia se.
Nykyään löytyy hienoja muovimattoja, joissa on valmiina lautalattiakuvio ja jopa kivilaattalattiakuvionakin löytyy. Kivilattia olisikin vaunussa jo vähän erikoisempaa.
Onnea vaan lattiarempalle. Kun teet sen, niin tee se kunnolla. - lankkua
Sierra Foxtrot Charlie kirjoitti:
Miten niin vaunun lattiassa olisi nurkkia ja koloja? Käsittääkseni kaikkien vaunujen lattiat ovat sileitä suorakaiteen muotoisia "laattoja", joiden päälle on sitten rakennettu vaunun sisustus ja ulkokuoret.
Vaunun lattiaremontti aloitetaan irrottamalla ja poistamalla kaikki sisäkalusteet alustastaan. Mikäli lattian runko on hyvä ja kova, voidaan uusi lattiapinnote asentaa. Jos taas lattia on joustava ja nitkuu ja kulmissa on havaittavissa esim. lahovikaa, niin pitää koko kori irrottaa ja nostaa pois lattian päältä että korjaustyö voidaan suorittaa kunnolla.
Lattiarakenteen tulee olla jäykkä, eikä se saa notkua ja joustaa. Notkealla alustalla oleva kori ei tule pysymään kasassa edes klo 12:sta puoleenpäivään.
Se laminaattilattia vaunussa kannattaa unohtaa heti kättelyssä. On todella painavaa materiaalia se.
Nykyään löytyy hienoja muovimattoja, joissa on valmiina lautalattiakuvio ja jopa kivilaattalattiakuvionakin löytyy. Kivilattia olisikin vaunussa jo vähän erikoisempaa.
Onnea vaan lattiarempalle. Kun teet sen, niin tee se kunnolla.tuppeensahattua 32mm koivua.siitä tukeva lattia ja mökkilakka pintaan niin voi vaikka mökissä tanssit pitää.
- Funzi
Sierra Foxtrot Charlie kirjoitti:
Onnea vaan lattiarempalle. Kun teet sen, niin tee se kunnolla.Juu, työlästä on purkaa kaikki kalusteet ja LYHENTÄÄ niitä vastaava mitta, mitä lattia nousee.Kalusteet kun ei mahdu paikoilleen, jos lattia nousee esim.4mm. Laminaatti kun on jonniin verran vahvempaa ainetta kuin muovimatto.Myös hankalampaa työstää ponttiensa takia. Jos tarkoitus on pinnoittaa vanha lattia, niin ehdottomasti muovimatto, mutta jos on tarkoitus uusia koko pohjalevy eristeineen, niin homma on "hiukan" työläämpi. Kannattaa miettiä työn kannattavuutta.
- Raikku
Älä hyvä ihminen laita laminaattia vaunuun. Paitsi kaikki edellä mainitut onglmat, niin pian tulee ensimmäinen sadekesä ja vettä vaunun lattialle. Se on laminaatin menoa. Tai ainakin ekana talvena, kun laminaatti vuoroin jäätyy ja sitten lämpenee ja kostuu...
Minä en laittaisi laminaattia edes kotona keittiöön. Ja tuskin muuallekaan, kun on pikkulapsia.- MGM
Voi Raikku! Minä onneton olen omakotitaloni remontissa asentanut 95 neliömetriä 8 mm laminaattia aulaan, eri huoneisiin ja jopa keittiöönkin. Olenko minä nyt huono ihminen? Onko perheellämme enää mitään tulevaisuutta? Nyyh...
- Raikku
MGM kirjoitti:
Voi Raikku! Minä onneton olen omakotitaloni remontissa asentanut 95 neliömetriä 8 mm laminaattia aulaan, eri huoneisiin ja jopa keittiöönkin. Olenko minä nyt huono ihminen? Onko perheellämme enää mitään tulevaisuutta? Nyyh...
No voihan... Sori, ei ollut tarkoitus kuulostaa aivan noin mustavalkoiselta :-) Laminaattilattiat näyttävät nostattavan melkein yhtä paljon tunteita kuin karavaanarit!
Laminaatti on ilmeisesti kohtuullisen helppo asentaa, ulkonäkö on kiva ja monet muutkin ominaisuudet ovat kohdallaan. Oma (rajallinen) näkemykseni perustuu vaimon kokemuksiin siivousfirmassa, jossa näkee monen asiakkaan lattiat. Siellä ilmeisesti melko usein tulee vastaan kosteusvaurioisia lattioita, joissa laminaatin reunat ovat turvonneet.
Mutta ei sen lattian välttämättä tarvitse kestääkään isältä pojalle.
Kivilattiasta en itse oikein pidä, joten meillä on muovimatot joka paikassa pesutiloja lukuun ottamatta. Ja tietysti pikkupoika joka opettelee olemaan ilman vaippaa - lätäköt ovat valitettavasti yleisiä. - MGM
Raikku kirjoitti:
No voihan... Sori, ei ollut tarkoitus kuulostaa aivan noin mustavalkoiselta :-) Laminaattilattiat näyttävät nostattavan melkein yhtä paljon tunteita kuin karavaanarit!
Laminaatti on ilmeisesti kohtuullisen helppo asentaa, ulkonäkö on kiva ja monet muutkin ominaisuudet ovat kohdallaan. Oma (rajallinen) näkemykseni perustuu vaimon kokemuksiin siivousfirmassa, jossa näkee monen asiakkaan lattiat. Siellä ilmeisesti melko usein tulee vastaan kosteusvaurioisia lattioita, joissa laminaatin reunat ovat turvonneet.
Mutta ei sen lattian välttämättä tarvitse kestääkään isältä pojalle.
Kivilattiasta en itse oikein pidä, joten meillä on muovimatot joka paikassa pesutiloja lukuun ottamatta. Ja tietysti pikkupoika joka opettelee olemaan ilman vaippaa - lätäköt ovat valitettavasti yleisiä.Aivan asiaa puhut Raikku! Laminaattilattian kanssa on osattava vaan elää. Vesisanko ja luutu on pidettavä kaukana. Kaikki lattialle roiskunut nestemäinen aine on heti pyyhhiittävä kuivaksi.
Laminaattilattialle löytyy omat puhdistus- ja hoitoaineensa. Ja niitäkin on käytettävä ohjeen mukaan.'
Olin kerran yötä eräässä tunturihotellissa, jossa oli vuoden vanha laminaattilattia huoneessa. Laminaatin saumakohdat olivat törsöllään niin, että kompastua meinasi. Eivät olleet siivoojille ohjeistaneet, että huoneiden lattiat eivät kestä vesipesua. Sankosta kun kaadetaan vesi lattaille ja sitten mopilla huiskitaan, niin selvä tulee ja äkkiä! Myös lattiasta!
Mainitsemani lattiaremontti tehtiin meillä viisi vuotta sitten, eikä vielä näy mitään turpoamisen merkkejä lattiasaumoissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216805Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562323- 1471877
- 851271
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981075- 72980
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91971- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon154789