Onko kellään muulla ilmaantunut vastaavanlaisia ongelmia cerazette-minipillereiden käytön yhteydessä kuin minulla? itselläni on ollut jo yli puolen vuoden ajan erilaisia virtsaamisvaikeuksia ym. vaivoja: pari virtsatietulehdusta, pidätysvaikeuksia, hiivatulehdus (kuulemma erittäin raju mutta täysin oireeton, todettiin testillä), kirvelyä ja polttelua virtsaamisen jälkeen limakalvoilla ja virtsaputkessa....ym...
olen ravannut lääkärillä ja tutkimuksissa muutamaan otteeseen eivätkä lääkärit löydä muuta selitystä kuin cerazette-pillerit. limakalvot kuulemma kuivuvat ja siitä johtuvat muka nämä virtsaamisvaikeudetkin... kellään vastaavaa?
olen ravannut lääkärillä ja tutkimuksissa muutamaan otteeseen eivätkä lääkärit löydä muuta selitystä kuin cerazette-pillerit. limakalvot kuulemma kuivuvat ja siitä johtuvat muka nämä virtsaamisvaikeudetkin... kellään vastaavaa?
Vastaukset 3
Vanhimmat
Tosin mulle lääkäri kertoi, että samat oireet tulevat olipa pillerit mitkä tahansa - kuivattaa ja ohentaa limakalvoja, tulehdukset todella tavallisia jne.
Mulle itse asiassa lääkäri vaihtoi yhdistelmäpillerit cerazetteen, koska niissä vain keltarauhashormonia ja sen pitäis hillitä tuota limakalvojen kuivumista.
Nyt aloitin pari kk sitten syömään luontaistuotekaupasta saatavaa Omega 7 -tuotetta, jonka pitäisi vahvistaa limakalvoja. Toivon mukaan edes siitä on ajan myötä apua tähän ongelmaan!
Ainoa vaihtoehto tilanteen parantamiseen kai olisi pillereiden syönnin lopettaminen mutta kumien kanssa leikkiminen ei todellakaan kiinnosta. Jos vielä muutaman vuoden kituuttelis ja menis sit sterilisaatioon, lapsetkin kun on jo näillä näkymin tehty.
Että noi virtsaamisvaivat (jos sulla on sellaista jatkuvaa painontunnetta, vaikka just oot käynyt vessassa eikä oo tulehdusta) johtuvat siitä, että myös virtsateiden puolella limakalvot ovat kuivat eikä rakko tyhjene koskaan kokonaan. Tähänkin Omega 7 lupaa helpotusta. Parin kuukauden käytön jälkeen voin omalta osalta sanoa, että tuo inhottava virtsaamisvaiva on kadonnut eikä tuo värkkikään enää ihan sahapaperia ole, kun sängyssä ollaan - tilanne ei kuitenkaan ole sama kuin "luomuna" ollessa, ikävä kyllä.
Kävin viikko sitten uusimassa cerazette reseptiä ja otin gynen lääkärin kanssa (eri kuin ennen) puheeksi vielä kerran tämän vaivani ja hän sanoi tietävänsä melko varmasti mitä se on jollei hiivaa tai näytteestä näkyvää virtsatietulehdusta: honeymoon-kystiitti! Aktiivisen seksielämän tulosta siis :) Sain estolääkitykseksi nitrofur c:n ja tuntuu että vaivat olisivat nyt hieman helpottuneet :) Mukava että itselläsi on tuo omega 7 auttanut. Kumien kanssa suhraaminen ei itseänikään houkutellut ja onneksi en cerazettejakaan lopettanut (vaikka yksi lääkäri niin suosittelikin), ovat sopineet minulle muuten niin hyvin.