Öljyntiputus

Matias

Olen kiinnittänyt huomiota parkkipaikkojen öljyisyyteen. Jok'ikisessä parkkipaikassa on vähemmän tai enemmän öljyä. Ihmettelen tätä siksi, että itse ajan vanhalla (12 v.) ja paljon ajetulla autolla, mutta öljyä se ei kyllä alleen tiputtele. Samoin ihmetytti Hesarin käytettyjen autojen testit. Lähes jokaisen testissä olleen uudehkonkin käytetyn auton moottorissa oli öljyvuotoa. Ovatko jotkut autot (siis moottorit) herkkiä öljyvuodoille vai mistä johtuu? Ympäristönsuojelun kannaltakin asialla luulisi olevan merkitystä.

8

1215

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekku

Useimmiten öljyntiputus on merkki siitä, että autolle on tehty (tai yritetty tehdä) joitain moottoripuolen korjauksia ja sittenpä peltinen öljypohja on ylikiristämisellä vedetty mutkalle tai stefat rikottu asennettaessa / asennettu väärin jne. jne... Ei ehjä kone yleensä vuoda mitään.

• hojo hojo

katso mitkä automerkit falskaavat
      eniten ja tee ympäristörikosilmoitus.
      Itselläni oli volvo,mikä valutti ulos
      kaiken mitä siihen laittoi.
      Nytten mulla on japanilainen,eikä
      kaikkien epäonneksi,noita eikä muita-
      kaan huolia ole.

• Koneet ja asfaltti siistinä

Luulempa, että suurin osa niistä läikistä on syntynyt sinne asfalttiin ohikaadon seurauksena. Harvalla on tratti mukana, kun öljyä autoon lisäilee. Sitten vielä mittatikusta tulee aina muutama tippa, jotka asfaltilla leviävät todellista isommiksi.

• qwerty

Ootko varma että nuo jokaisella parkkipaikalla olevat läikät on aivan varmasti öljyä, sillä veikkaan, että suurin osa on ihan vaan kuraa, joka tippuu likaantuneesta moottorista, koska konehan on usein(?) lämmin pysäytettäessä auto, joten paskainen lumi sulaa ja tippuu maahan. Tosin tuota öljyä olen usein itsekkin ihmetellyt, sillä silti nykyäänkin usein näkee ihan puhdasta öljyä parkkiruuduissa.

• ei fordille

Se on ford ku vuotaa öljyä

• Kyllä mulla ainakin öljynvaihdostakin jää pohjaan muutama tippa öljyä, mikä ehkä sitten kulkeutuu jopa parkkikselle asti.

Asiassa on puolensa, nimittäin mulla oli aikojen alussa vanha BX, jonka kone hikoili tiivisteistään aina muutaman tipan. Ei kuitenkaan niin paljon että tikussa olisi kulutuksena näkynyt 2kk:n aikana. Tosin auton pohja oli massaamaton, mutta tästä tiputtelusta johtuen alusta niin hyvin voideltu ettei ruostettakaan ollut missän...

en usko sen nyt mikään varsinainen ympäristöongelma olevan.

Vanha auto kyllä hikoilee aina jostain, se on jokseenkin normaalia. Ihme on jos autosi on todellakin täysin kuiva jokaisesta tiivisteestään...

• Matias

joka tiivisteestä kuiva, mutta niin paljon öljyä ei ulos pukkaa, että tiputtaisi alleen. Tämän tiedän, koska säilytän autoani betonialustaisella autohallipaikalla.

• Golf -95-

Kun autoja käynnistetään kovilla pakkasilla ilman moottorinlämmitintä, tuppaavat stefat olemaan kovilla. Pikkuhiljaa ne alkavat vuotaa, kun kuluvat tarpeeksi. Omasta vaihdettiin kaikki vasemman puolen stefat, kun alkoi jakohihna kastua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oot upea nainen, älä vähättele ittees

Ja tietojeni mukaan 2 muuta on susta kiinnostuneit mun lisäks. 👀
      Ikävä
      68
      1327
    2. KP-Sesongilla ongelmia?

Tarvitsen luotettavaa katonpuhdistajaa ja kuulin, että KP-Sesonki Oy tekee hommat edullisesti ja asiakkaan tarpeet huomi
      Ylöjärvi
      22
      1232
    3. Mikä kaivatussasi ärsyttää

Juuri nyt, tällä hetkellä?
      Ikävä
      96
      1151
    4. Jämsän Paras Ravintola

Särkijärven kioskiin on avattu uusi upea Maucas ravintola joka on jämsän paras. Loistava palvelu ja herkullinen ruoka. R
      Jämsä
      69
      1051
    5. Salaisuudet paljastuu

Viimeiset hetket meneillään ottaa yhteyttä. Kertoa totuus ja selvittää asioita. Viimeiset hetket meneillään jos joku
      Ikävä
      84
      749
    6. Ihmettelet nainen, miten vielä sinua rakastan

No jos en enää sinua ajattelisi, niin ei se mitään rakkautta olisi alunperinkään. En tarvi sinusta nähdä merkkiäkään, ni
      Ikävä
      47
      703
    7. Poliisi pamputti Variskankaalla

Mistä lie alkanut ja miksi poliisit kutsuttu, mutta mielestäni hyvin toimittu. Jos haluaa rähistä eikä rauhoitu puheella
      Kajaani
      28
      687
    8. Kiellettyjä ajatuksia

Istutaan sylikkäin, katson sun silmiin, vastaat kstseeseen ja kiedon kädet sun ympärille. Huulet koskettaa sun huulia,
      Ikävä
      43
      636
    9. vapaa

sana :) 🚮
      Ikävä
      63
      636
    10. Onko ihan pakko

olla niin hiton pitkävihainen? Sinulle nainen...
      Ikävä
      38
      619
    Aihe