Öljyntiputus

Matias

Olen kiinnittänyt huomiota parkkipaikkojen öljyisyyteen. Jok'ikisessä parkkipaikassa on vähemmän tai enemmän öljyä. Ihmettelen tätä siksi, että itse ajan vanhalla (12 v.) ja paljon ajetulla autolla, mutta öljyä se ei kyllä alleen tiputtele. Samoin ihmetytti Hesarin käytettyjen autojen testit. Lähes jokaisen testissä olleen uudehkonkin käytetyn auton moottorissa oli öljyvuotoa. Ovatko jotkut autot (siis moottorit) herkkiä öljyvuodoille vai mistä johtuu? Ympäristönsuojelun kannaltakin asialla luulisi olevan merkitystä.

8

1215

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ekku

Useimmiten öljyntiputus on merkki siitä, että autolle on tehty (tai yritetty tehdä) joitain moottoripuolen korjauksia ja sittenpä peltinen öljypohja on ylikiristämisellä vedetty mutkalle tai stefat rikottu asennettaessa / asennettu väärin jne. jne... Ei ehjä kone yleensä vuoda mitään.

• hojo hojo

katso mitkä automerkit falskaavat
      eniten ja tee ympäristörikosilmoitus.
      Itselläni oli volvo,mikä valutti ulos
      kaiken mitä siihen laittoi.
      Nytten mulla on japanilainen,eikä
      kaikkien epäonneksi,noita eikä muita-
      kaan huolia ole.

• Koneet ja asfaltti siistinä

Luulempa, että suurin osa niistä läikistä on syntynyt sinne asfalttiin ohikaadon seurauksena. Harvalla on tratti mukana, kun öljyä autoon lisäilee. Sitten vielä mittatikusta tulee aina muutama tippa, jotka asfaltilla leviävät todellista isommiksi.

• qwerty

Ootko varma että nuo jokaisella parkkipaikalla olevat läikät on aivan varmasti öljyä, sillä veikkaan, että suurin osa on ihan vaan kuraa, joka tippuu likaantuneesta moottorista, koska konehan on usein(?) lämmin pysäytettäessä auto, joten paskainen lumi sulaa ja tippuu maahan. Tosin tuota öljyä olen usein itsekkin ihmetellyt, sillä silti nykyäänkin usein näkee ihan puhdasta öljyä parkkiruuduissa.

• ei fordille

Se on ford ku vuotaa öljyä

• Kyllä mulla ainakin öljynvaihdostakin jää pohjaan muutama tippa öljyä, mikä ehkä sitten kulkeutuu jopa parkkikselle asti.

Asiassa on puolensa, nimittäin mulla oli aikojen alussa vanha BX, jonka kone hikoili tiivisteistään aina muutaman tipan. Ei kuitenkaan niin paljon että tikussa olisi kulutuksena näkynyt 2kk:n aikana. Tosin auton pohja oli massaamaton, mutta tästä tiputtelusta johtuen alusta niin hyvin voideltu ettei ruostettakaan ollut missän...

en usko sen nyt mikään varsinainen ympäristöongelma olevan.

Vanha auto kyllä hikoilee aina jostain, se on jokseenkin normaalia. Ihme on jos autosi on todellakin täysin kuiva jokaisesta tiivisteestään...

• Matias

joka tiivisteestä kuiva, mutta niin paljon öljyä ei ulos pukkaa, että tiputtaisi alleen. Tämän tiedän, koska säilytän autoani betonialustaisella autohallipaikalla.

• Golf -95-

Kun autoja käynnistetään kovilla pakkasilla ilman moottorinlämmitintä, tuppaavat stefat olemaan kovilla. Pikkuhiljaa ne alkavat vuotaa, kun kuluvat tarpeeksi. Omasta vaihdettiin kaikki vasemman puolen stefat, kun alkoi jakohihna kastua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      590
      1424
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      43
      787
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      470
      680
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      5
      539
    5. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      34
      519
    6. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      40
      495
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      28
      494
    8. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      490
    9. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      151
      438
    10. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      22
      432
    Aihe