Automurrot ja -varkaudet "luvaton käyttöönotto" juridisesti ovat helppoja nakkeja ammattilaisille.
Niihin voi kuitenkin varautua: poliisi tietää tapahtumat ja voisi varoittaa esimerkiksi taloyhtiöiden isännöitsijöitä ja puheenjohtajia. Näin ei tietääkseni tapahdu.
Me autoilijat/asukkaat voisimme varoitusten jälkeen herkistyä valvomaan ja parhaassa tapauksesa hälyttämään poliisin hakemaan kolttosten tekijät rysän päältä.
Mm. Hgin Vuosaaressa havaittiin kahden reppumiehen vierailevan parkkitiloissa joulupyhien aamuyöstä. Poliisi osoitti autovarkaiden kulkureitin taannoin: kohteena aina sama automerkki ja stereo kuin stereo.
Lisää valpautta ja vuorovaikutusta!
Poliisille tukea ja yhteistyötä
5
782
Vastaukset
- vakuutus
Joo ehkä paras keino on hommata ilkivalta ja varkaus vakuutus. Ja siinä vaiheessa kun ne on hommannut niin älä vaan mene estelemään/ottamaan kiinni varasta. Jos nimittäin nappaat voron kiinni saat luultavasti pahoinpitely syytteen ja kukaan ei korvaa autosi vahinkoja. Voroilla harvemmin on rahaa niitä maksella.
- pp
Vakuutukset ovat kunnossa. Olen jopa saanut korvaustakin murrosta ja viedystä stereosta. Siinä oli jengi kiertänyt Espoota. Poliisi näytti paikat ja aikataulunkin.
Ehdotin yhteistyötä tiedonkulussa poliisin kanssa. En tarkoita oman käden oikeutta.
Olen kuullut, että Itä-Helsingissä on puhuttu "kansalaiskaartin" muodostamisesta ilkivaltaa vastaan, kun poliisin kapasiteetti on riittämätön. - Kyllästynyt
pp kirjoitti:
Vakuutukset ovat kunnossa. Olen jopa saanut korvaustakin murrosta ja viedystä stereosta. Siinä oli jengi kiertänyt Espoota. Poliisi näytti paikat ja aikataulunkin.
Ehdotin yhteistyötä tiedonkulussa poliisin kanssa. En tarkoita oman käden oikeutta.
Olen kuullut, että Itä-Helsingissä on puhuttu "kansalaiskaartin" muodostamisesta ilkivaltaa vastaan, kun poliisin kapasiteetti on riittämätön.Ei kai ole kysymys resurssien,vaan järjen puutteesta jossain.Samat sällit tekevät tihutöitä kerta toisen jälkeen.
Kaverilta vietiin stereot ja samalla särjettiin lasi,mutta onneksi tavarat sai hakea p.asemalta seuraavana iltana.Samat kaverit jäi kiinni muutaman päivän kuluttua.
Yhteiskunnan (rikoksen uhrit ym.) kustantamat asianajat vain rikastuvat
Pitäisi aina joskus hirttää joku retku lyhtypylvääseen malliksi. - Lainkuuliainen
Kyllästynyt kirjoitti:
Ei kai ole kysymys resurssien,vaan järjen puutteesta jossain.Samat sällit tekevät tihutöitä kerta toisen jälkeen.
Kaverilta vietiin stereot ja samalla särjettiin lasi,mutta onneksi tavarat sai hakea p.asemalta seuraavana iltana.Samat kaverit jäi kiinni muutaman päivän kuluttua.
Yhteiskunnan (rikoksen uhrit ym.) kustantamat asianajat vain rikastuvat
Pitäisi aina joskus hirttää joku retku lyhtypylvääseen malliksi.Minulla on sama tieto: poliisi tuntee "asiakkansa" tuntee mutta niitä ei oikeusvaltion keinoin saada kuriin.
Sama tilanne näkyy räikeänä Tallinnan katurikollisuudessa. Entisessä Neuvostoliitossa lainvartijatkin rikkovat lakia.
Meillä ratsioiden järjestäminen olisi oiva keino rehellisten kansalaisten luottamuksen palauttamiseksi. Myös ammattilaisten kuvien julkaiseminen auttaisi, jos se olisi mahdollista. - omillaan tuleva
Lainkuuliainen kirjoitti:
Minulla on sama tieto: poliisi tuntee "asiakkansa" tuntee mutta niitä ei oikeusvaltion keinoin saada kuriin.
Sama tilanne näkyy räikeänä Tallinnan katurikollisuudessa. Entisessä Neuvostoliitossa lainvartijatkin rikkovat lakia.
Meillä ratsioiden järjestäminen olisi oiva keino rehellisten kansalaisten luottamuksen palauttamiseksi. Myös ammattilaisten kuvien julkaiseminen auttaisi, jos se olisi mahdollista.Kyllä täs poijaat pitäs järjestää lynkkausporukka ja käydä vähän kattelemassa niitä epäiltyjä autovarkaita !
Eihän ne muutakuin istu pienen kakun (jos sitäkään) ja sit ku päästään pihalle niin jatketaan pöllimistä..!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933554Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562526Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla152448Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi702306Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162191Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.1021242Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671107Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik2611016Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K4001015Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142979