Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

sterilisaation pettäminen

JohannaV

Minulle tehtiin kolmisen vuotta sitten sterilisaatio. Papereissa lukee: poltettu ja katkaistu tuubat molemmin puolin.
Onko tämä siis vielä varmempi toimenpide, kuin nuo klipsit? Tietääkö joku?

Pelko raskaudesta on alkanut hiipiä mieleen, kun kuukautiset ovat myöhässä (mulla ei koskaan ole... tai ne kerrat joina ovat olleet, olen ollut raskaana ;)) En missään nimessä haluaisi enää lapsia lisää ikänikään (40) takia ja aborttikin kauhistuttaa :(

17

4776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et voi olla raskaana

      Käytännössä olisi lääketieteellinen ihme jos olisit raskaana.
      Sanan mukaisesti poltettu ja katkaistu, eli johdin on poikki joten ei ole mitään mahdollisuutta että munasolu pääsisi kohtuun kulkeutumaan enää ikinä. Klipsit on epävarmempi, koska sellainen voi joskus irroita, mutta aika takuuvarma juttu sekin. Ihan turhia murehdit. Alat olla hei sen ikäinen, että hormonitoiminta muuttuu ja kehosi muuttuu, vaikka aiemmin olisi kierto ollut säännöllinen voi nyt alkaa tapahtua muutoksia jotka ovat ihan ikään ja hormonitasapainoon kuuluvia.

      • Nimetön

        Kerrankin olisin ihan älyttömän onnellinen siitä että IKÄ olisi tehnyt tehtävänsä ;) ja että kuukautisten myöhästyminen johtuisi nimenomaan siitä tai ihan mistä muusta vain muttei raskaudesta. Abortti olisi minulle todella raskas juttu mutta se olisi ainut vaihtoehto koska elämäntilanteeseeni ei enää pieni vauva sovi (nuorinkin on vasta neljä).
        Poltettu ja katkaistu ei siis käytännössä voi pettää? Jostain vain luin että katkaistustakin johtimesta munasolu voi "uida" kuitenkin eteenpäin? Onko tuo polttaminen sitten sitä että se johtimen pää on suljettu sillä konstilla?


      • JohannaV
        Nimetön kirjoitti:

        Kerrankin olisin ihan älyttömän onnellinen siitä että IKÄ olisi tehnyt tehtävänsä ;) ja että kuukautisten myöhästyminen johtuisi nimenomaan siitä tai ihan mistä muusta vain muttei raskaudesta. Abortti olisi minulle todella raskas juttu mutta se olisi ainut vaihtoehto koska elämäntilanteeseeni ei enää pieni vauva sovi (nuorinkin on vasta neljä).
        Poltettu ja katkaistu ei siis käytännössä voi pettää? Jostain vain luin että katkaistustakin johtimesta munasolu voi "uida" kuitenkin eteenpäin? Onko tuo polttaminen sitten sitä että se johtimen pää on suljettu sillä konstilla?

        Äskeinen viestini tuli näemmä "nimetön" nimimerkillä, mutta kävimpä rekisteröitymässä niin jatkossa tulee oikealla nimellä ;)


      • ihme olisi,

        kyllä ne voivat kasvaa yhteen, luonto on ihmeellinen.
        Tee testi jos epäilet raskautta, et olisi ensim. jolla sterilisaatio pettää.


      • JohannaV
        ihme olisi, kirjoitti:

        kyllä ne voivat kasvaa yhteen, luonto on ihmeellinen.
        Tee testi jos epäilet raskautta, et olisi ensim. jolla sterilisaatio pettää.

        ja siksi juuri olenkin huolissani. Mutta luin jostain että sterilisaatiot pettävät yleensä vuoden sisällä toimenpiteestä jos ovat pettääkseen ja omastani on jo kolme vuotta. Kai se testi on pakko hakea...


      • Anonyymi
        ihme olisi, kirjoitti:

        kyllä ne voivat kasvaa yhteen, luonto on ihmeellinen.
        Tee testi jos epäilet raskautta, et olisi ensim. jolla sterilisaatio pettää.

        JESSS! mun ainoa mukula on jo 30v. Hehheh jos vielä 58v illansuutähtee tekee ni revin peliverkkaria...♡ sijaitsee keskellä...voi siltikin olla vasemmassa kohdunulkoinen...(En mäkään uso.. kyä se on vaan pukama) mikään enää (aktiivista) tee paksuksi


    • Gynekologilta kuullut

      Gynekologini sanoi, kun samasta asiasta kysyin, että edes sterilisaatio ei ole ehdottoman varma ehkäisymenetelmä, mutta se on kuitenkin ehkä kaikkein luotettavin mahdollinen raskaudenehkäisykeino, siis jos kohtua ei täysin poisteta. Hän sanoi, että e-pilleritkin voivat jollakin ihmisellä oikeinkin käytettynä, ilman mitään tiettyä syytä ns. pettää. Mutta sekin on todella, todella harvinaista. Mutta hänen mukaansa mahdollista erittäin pienestä todennäköisyydestä huolimatta. Sinuna olisin kyllä aika luottavainen,sterilisaatio on kuitenkin, gynekologini sanoin, luotettavimmasta päästä oleva ehkäisykeino ;)

    • JohannaV

      Noniin... eipä tarvi miettiä enää... testi näytti plussaa ja huomenna on aika gynelle lähtteen saamiseksi...
      Uskomatonta ja enää en usko mihinkään!

      Toivottavasti saan edes kaavinnan, ettei tarvitse lääkkeellistä kotona yksikseen kokea....

      • petti...

        Toivon mukaan nämä jotka täällä aina vastailevat että steriloidun ihmisen raskaaksitulo olisi joku ihmeiden ihme,lukisivat tämän sinun kirjoituksesi.
        En tiedä eivätkö gynet sitten valista tarpeeksi vai mistä se johtuu että uskotellaan sperilisaation olevan 100%:n varma. Tehdään se sitten klipsein tai katkaisemalla,se voi ottaa ja pettää.
        Kun 100%:n varmaa ei ole kuin selibaatti.

        Anteeksi että tämän tähän sinun ketjuusi laitoin.
        Olen todella pahoillani, olet parhaasi mukaan ehkäissyt ja nyt kävi näin.
        Kyllä sinä saat kaavinnan jos haluat,olen itse joutunut turvautumaan kerran keskeytykseeen ehkäisyn pettäessä (kuparikierukka),kävin yksityisellä lääkäriasemalla keskeytyksessä,viikkoja oli 5 ja kaavinnalla keskeytys tehtiin,kemiallisessahan ei välttämättä kaikki rask.materiaali tule pois vaan joudutaan sitten loppujen lopuksi siihen kaavintaan.
        Halusin keskeytykseen mahdollisimman nopeasti,siksi yksityiselle.
        Jaksamisia sinulle!


      • JohannaV
        petti... kirjoitti:

        Toivon mukaan nämä jotka täällä aina vastailevat että steriloidun ihmisen raskaaksitulo olisi joku ihmeiden ihme,lukisivat tämän sinun kirjoituksesi.
        En tiedä eivätkö gynet sitten valista tarpeeksi vai mistä se johtuu että uskotellaan sperilisaation olevan 100%:n varma. Tehdään se sitten klipsein tai katkaisemalla,se voi ottaa ja pettää.
        Kun 100%:n varmaa ei ole kuin selibaatti.

        Anteeksi että tämän tähän sinun ketjuusi laitoin.
        Olen todella pahoillani, olet parhaasi mukaan ehkäissyt ja nyt kävi näin.
        Kyllä sinä saat kaavinnan jos haluat,olen itse joutunut turvautumaan kerran keskeytykseeen ehkäisyn pettäessä (kuparikierukka),kävin yksityisellä lääkäriasemalla keskeytyksessä,viikkoja oli 5 ja kaavinnalla keskeytys tehtiin,kemiallisessahan ei välttämättä kaikki rask.materiaali tule pois vaan joudutaan sitten loppujen lopuksi siihen kaavintaan.
        Halusin keskeytykseen mahdollisimman nopeasti,siksi yksityiselle.
        Jaksamisia sinulle!

        vaikka tulit tähän keskusteluun. Hyvä vain :)
        Sterilisaation pitäisi olla 99,6% varma jos kerran vain 0,4% epäonnistuu, mutta se pitää näemmä muistaa että jotkut siihenkin 0,4 prosenttiin kuuluvat.
        Huomenna menen yksityiselle gynelle joka on myös naistentautien polin lääkäri joten toivon että pääsen hänen kauttaan mahdollisimman pian että pää kestää tämän odotuksen, ja että saan sen kaavinnan. Olen nyt viikolla 5.


      • JohannaV
        petti... kirjoitti:

        Toivon mukaan nämä jotka täällä aina vastailevat että steriloidun ihmisen raskaaksitulo olisi joku ihmeiden ihme,lukisivat tämän sinun kirjoituksesi.
        En tiedä eivätkö gynet sitten valista tarpeeksi vai mistä se johtuu että uskotellaan sperilisaation olevan 100%:n varma. Tehdään se sitten klipsein tai katkaisemalla,se voi ottaa ja pettää.
        Kun 100%:n varmaa ei ole kuin selibaatti.

        Anteeksi että tämän tähän sinun ketjuusi laitoin.
        Olen todella pahoillani, olet parhaasi mukaan ehkäissyt ja nyt kävi näin.
        Kyllä sinä saat kaavinnan jos haluat,olen itse joutunut turvautumaan kerran keskeytykseeen ehkäisyn pettäessä (kuparikierukka),kävin yksityisellä lääkäriasemalla keskeytyksessä,viikkoja oli 5 ja kaavinnalla keskeytys tehtiin,kemiallisessahan ei välttämättä kaikki rask.materiaali tule pois vaan joudutaan sitten loppujen lopuksi siihen kaavintaan.
        Halusin keskeytykseen mahdollisimman nopeasti,siksi yksityiselle.
        Jaksamisia sinulle!

        Kävin sitten tänään gynellä. Pieni sikiöpussi siellä näkyi ultrassa mutta vielä ei osattu sanoa onko normaali vai kohdunulkoinen raskaus. Huomenaamulla menen labraan ja naistentautien polille jatkokeskusteluihin. Kun vaan pää kestäis kun ei ole helppo homma :`(


      • ed.kirj.
        JohannaV kirjoitti:

        Kävin sitten tänään gynellä. Pieni sikiöpussi siellä näkyi ultrassa mutta vielä ei osattu sanoa onko normaali vai kohdunulkoinen raskaus. Huomenaamulla menen labraan ja naistentautien polille jatkokeskusteluihin. Kun vaan pää kestäis kun ei ole helppo homma :`(

        toivottavasti asiat selviävät mahdollisimman pian.


      • JohannaV
        ed.kirj. kirjoitti:

        toivottavasti asiat selviävät mahdollisimman pian.

        Olen juuri lähdössä uusintasterilisaatioon ja kaavintaan. Onneksi sain homman hoitoon näin nopeasti. Illalla kaikki on jo ohi (mikäli kaavinta onnistuu kun alkio on vasta niin pieni).


      • Johanna täällä taas
        JohannaV kirjoitti:

        Olen juuri lähdössä uusintasterilisaatioon ja kaavintaan. Onneksi sain homman hoitoon näin nopeasti. Illalla kaikki on jo ohi (mikäli kaavinta onnistuu kun alkio on vasta niin pieni).

        Kas... löysin tämän keskustelun vuosien jälkeen ja olen JÄLLEEN samassa tilanteessa pohtimassa... Toki minulla on ikääkin 4v lisää ja tällä kertaa TODELLA toivon että kuukautisten myöhästyminen (nyt kolme viikkoa myöhässä) johtuisi hormonitoiminnan muutoksista ja alkavista vaihdevuosista.... kerrankin voisin sanoa että olisin jopa ONNELLINEN jos vaihdevuodet olisivat alkaneet.
        Testin pääsen tekemään vasta aikaisintaan huomenna mutta jos se pirulainen taas plussaa näyttää niin maanantaina sitten aikaa varaamaan :(
        Voi olla että hermostumiseni on tällä kertaa turhaa, mutta toki tässä tulee vainoharhaiseksi kun ennenkin näin on käynyt.


      • A
        Johanna täällä taas kirjoitti:

        Kas... löysin tämän keskustelun vuosien jälkeen ja olen JÄLLEEN samassa tilanteessa pohtimassa... Toki minulla on ikääkin 4v lisää ja tällä kertaa TODELLA toivon että kuukautisten myöhästyminen (nyt kolme viikkoa myöhässä) johtuisi hormonitoiminnan muutoksista ja alkavista vaihdevuosista.... kerrankin voisin sanoa että olisin jopa ONNELLINEN jos vaihdevuodet olisivat alkaneet.
        Testin pääsen tekemään vasta aikaisintaan huomenna mutta jos se pirulainen taas plussaa näyttää niin maanantaina sitten aikaa varaamaan :(
        Voi olla että hermostumiseni on tällä kertaa turhaa, mutta toki tässä tulee vainoharhaiseksi kun ennenkin näin on käynyt.

        Mitenkähän tässä jutussa kävi?


      • Anonyymi
        A kirjoitti:

        Mitenkähän tässä jutussa kävi?

        Hmm...Ehkäpä potilaan oletus voitti lääkärin toimen-sekä mielipiteen oireiden perusteella.


    • Anonyymi

      Klipsejä on muovisia mutta = mulle laitettiin HOPEAPALLOT JOHTIMIEN SISÄÄN JA SÄHKÖKEMIALLINEN REAKTIO, KUPARI KLIPSIEN yhteis kosketuksesta hopean kanssa aiheuttaa aktiivisen tulehduksen joka sitten joskus elektrolyysin (aktiivisen välisähkön) avulla kuluttaa kummatkin pinnoistaan loppuun. Steriloitu 2004. Nyt ikää 58. Oletettavasti mun vatsanväänteet sekä 8 litraa (lekuri totesi 7-8 litraa paukkua (flatus...heh) ajattelen tässä että ompa se jo...kauhee divertikkeli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2338
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1738
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1547
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1475
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1439
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      75
      1258
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe