Ohituksen estäjät

Tätä leikkiä voi pelata kaksik

Kiihdyttelettekö te ohituskaistojen kohdalla estääksenne muita ohittamasta teitä, vai mistä kyseinen vittuilu johtuu?

Kysyn tätä vaan ihan siksi, että kun kuitenkin ohitan teidät hetken päästä vaarallisesti ja lujaa, niin tiedän kuinka nopeasti palaan eteenne, heitän paskat tuulilasiiinne ja jarrutan.

31

2484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juntit ojaan

      olen huomannut saman ,vittumaista pelle touhua,ja sit jos ei ohita
      mennään 70 km/h 80 alueella.

    • Ykä

      ... helvetissä !

      Ei kellään oo sen kiiruumpi kuin mullakaan.

      Sitäpaitsi juju on siinä, että yleensä tutka on ohituskaistan jälkeen ja jos joku puupää joutuu mut ohittamaan siinä, niin sillä täytyy olla reilusti ylinopeutta.

      Joka päivä joku "viikon nilkki" -tempaus liikenteessä piristää mieltä kummasti.

    • 215/40/16"

      Turku-HKI väylällä tähän perus-juntti-suomalaiseen ilmiöön törmää jokakerta. 100:n alueella ajetaan 90km/h ja kun ohituskaista alkaa niin kiihdytetään 110km/h?

      Ratkaisu joka minulla ainakin toimii hyvin; lähden ohittamaan ja kiihdyttän nopeuden suoraan 140-150km/h tienoille...edessä ollut kuski tajuaa hyvin nopeasti, että ohi se näköjään todella haluaa ja antaa olla. Näin myös takaa tulevallani on mahdollisuus ohittaa "munapää".

      • Jonte

        ... että turusto on kova kiire pois.

        Tuo ratkaisu on vaan unennäköä, koska juttu vaan on niin, että Escort 1,3L vm-83 ei kulje noin kovaa vaikka siinä olisi millaiset renkaat alla.

        Mutta saathan sinä tietysti kaikessa rauhassa haaveilla tuollaisista nopeuksista.

        Kauniita unia !


      • 215/40/16"
        Jonte kirjoitti:

        ... että turusto on kova kiire pois.

        Tuo ratkaisu on vaan unennäköä, koska juttu vaan on niin, että Escort 1,3L vm-83 ei kulje noin kovaa vaikka siinä olisi millaiset renkaat alla.

        Mutta saathan sinä tietysti kaikessa rauhassa haaveilla tuollaisista nopeuksista.

        Kauniita unia !

        Tuota... Chryslerillä tuo 150km/h saavutetaan ehkä vähän liiankin nopeasti. Ja Helsingissä kun asuu niin välillä on tultava kotiin Turusta. ; )


      • :)
        Jonte kirjoitti:

        ... että turusto on kova kiire pois.

        Tuo ratkaisu on vaan unennäköä, koska juttu vaan on niin, että Escort 1,3L vm-83 ei kulje noin kovaa vaikka siinä olisi millaiset renkaat alla.

        Mutta saathan sinä tietysti kaikessa rauhassa haaveilla tuollaisista nopeuksista.

        Kauniita unia !

        Mulla oli pari vuotta sitte escort 82 1.1l koneel... ja jopa senkin sai 140-150km/h vauhtiin (mittarin mukaan) tosin sitä edelsi kilometrien kiihdytys jalka kaasulla seisten... alamäki auttoi myös asiaa... onneksi ei työsuhdeauton saatuani moista "eläinrääkkäystä" tarvitse harrastaa...

        ..niin ja kyllä ne "sunnuntaipoliisit" v*tuttaa meikäläistäkin...


      • Mr Know-it-all

        Ensinnäkin, nuo sinun renkaasi ovat toooodella loistavat tässä ajokelissä ja toisekseen:

        oletko kuullut sellaisesta Turku- Helsinki -välillä kuin "moottoritie"? Ohittaminen on siellä hyvin helppoa. Mutta jos se vanha ykköstie vanhoine ohituskaistoineen on todella noin nautinnollista, niin pysy siellä vaan.

        Joillekin tuo nopeusrajoituksen merkitys tuntuu olevan epäselvä:

        Nopeusrajoitus kertoo SUURIMMAN sallitun nopeuden, ei miniminopeutta. Jos fiksu ihminen ajaa hankalassa kelissä 90 km tunnissa, niin anna hänen ajaa. Fiksumpi hän on kuin sinä! Tosin tiedän kyllä, että kirjoituksesi oli pelkkä provo/vattuiluviesti, mutta olihan tässä pakko antaa siihen asianmukainen vastaus!


      • menneisyyden kaikuja
        Mr Know-it-all kirjoitti:

        Ensinnäkin, nuo sinun renkaasi ovat toooodella loistavat tässä ajokelissä ja toisekseen:

        oletko kuullut sellaisesta Turku- Helsinki -välillä kuin "moottoritie"? Ohittaminen on siellä hyvin helppoa. Mutta jos se vanha ykköstie vanhoine ohituskaistoineen on todella noin nautinnollista, niin pysy siellä vaan.

        Joillekin tuo nopeusrajoituksen merkitys tuntuu olevan epäselvä:

        Nopeusrajoitus kertoo SUURIMMAN sallitun nopeuden, ei miniminopeutta. Jos fiksu ihminen ajaa hankalassa kelissä 90 km tunnissa, niin anna hänen ajaa. Fiksumpi hän on kuin sinä! Tosin tiedän kyllä, että kirjoituksesi oli pelkkä provo/vattuiluviesti, mutta olihan tässä pakko antaa siihen asianmukainen vastaus!

        Kaikenlaisia urpoja täällä asioita kommentoi. Jos viitsisit edes lukea abauttiarallaa millä vuosikymmenellä puhutaan. Taitaa olla Saab alla.


    • Selvä syy

      On joiltain keljuiluakin, mutta perehdyppä vähän jonoteoriaan.
      Kun ohituskaista alkaa, niin oikealla ajavasta jonosta lähtee ohittajia siirtymään ohituskaistalle ja oikealle kaistalle jää tyhjiä välejä. Ihminen on sellainen eläin, että alkaa oikealla kaistalla kuroa noita rakoja umpeen tiedostamattomuuttaan tai ihan sen vuoksi, että jonossa köröttelyn vauhti oli liian hidasta. Ja jos haluaa ja voi siellä oikealla ajaan lujempaa, niin miksi siirtyä tekemään sitä ohituskaistalle.

      Sitten kun ohittaja olet palaamassa ohituskaistalta oikealle kaistalle, niin raot on kurottu umpeen ja joudut etsimään paikkaasi.

      • tdipd ja xx

        miksi myös jos olet TOISENA jonossa, niin se ENSIMMÄINEN alkaa kiihdyttää vauhtia ohituskaistan alkaessa? Siinä ei ole mitään rakoja kerennyt vielä syntymään? Miksi se vauhti sitten tippuu, kun ohituskasta loppuu (jos en ole ohittanut)? Ei toimi teoriasi kuin osittain, pelkään...


      • 4.2v8
        tdipd ja xx kirjoitti:

        miksi myös jos olet TOISENA jonossa, niin se ENSIMMÄINEN alkaa kiihdyttää vauhtia ohituskaistan alkaessa? Siinä ei ole mitään rakoja kerennyt vielä syntymään? Miksi se vauhti sitten tippuu, kun ohituskasta loppuu (jos en ole ohittanut)? Ei toimi teoriasi kuin osittain, pelkään...

        Ei noilla riisseleillä ole ennenkään ohi päässy,joten ajatteleppa asiaa tältäpohjalta...


      • ei toisten kiusaksi
        tdipd ja xx kirjoitti:

        miksi myös jos olet TOISENA jonossa, niin se ENSIMMÄINEN alkaa kiihdyttää vauhtia ohituskaistan alkaessa? Siinä ei ole mitään rakoja kerennyt vielä syntymään? Miksi se vauhti sitten tippuu, kun ohituskasta loppuu (jos en ole ohittanut)? Ei toimi teoriasi kuin osittain, pelkään...

        Suurelta osin tämä on keljuilua ohittajille, mutta onhan se kivempi ajaa jonon ensimmäisenä, kuin keskellä. Ei tarvi olla tikkana edessäajavan jarrutukaille, ei ole kukaan roiskuttamaswsa kuraa tuulilasiin tai pestyyn autoon ja voi ihailla paremmin edessä olevia maisemia. Ihminen osaa katsos viihtyä liikenteessäkin ja maksimoi sitä omaa mukavuuttaan.
        En hyväksy ensimmäisenä ajavaa kiihdyttelijää, vaikka se inhimillistä onkin.


      • tdipd ja xx(cbr1100)
        4.2v8 kirjoitti:

        Ei noilla riisseleillä ole ennenkään ohi päässy,joten ajatteleppa asiaa tältäpohjalta...

        älykäs kaveri tämä tyyppi? Haloo? Onko ketään kotona? Wittu kun ei kuulu mitään....


      • kaikki tyynni

        Ihan normaalisuoritus maanteillä; valtaosa kuskeista ajaa näin

        80-alueella 75 /-5 km/h (tasaisessa maastossa, mäkisessä mennään ylämäet jopa 60 km/h ja 90 km/h) satasta)

        100-alueella marssinopeus on noin 85 /-10 km/h tasaisella, ylämäet punnerretaan 70-85 km/h

        Ohituskaistoilla (missä on melkein poikkeuksetta rajotus 100) KAIKKI ajaa vähintään 90 ja parhaat sankarit 110 lasissa (todellinen nopeus), vaikka ohituskaistat ovat aina ylämäessä. Ero tavalliseen ylämäkeen on siis 20..25 km/h!

        Oudommalla tiellä on kanssa mukava ajaa. Vaikka lähestyvästä ohituskaistasta kertova liikennemerkki menisi ohi korvien, niin edellä ajava tientukko aloittaa kiihdytyksen sataseen jo ½ km ennen ohituskaistan JA 100 km/h rajoitusalueen alkua ... mistä sen ohituskaistan sijainnin siis voi päätellä.


    • 1.3bar

      No jo taas on joku urpo vetäny herneen nenukkiin kun ei vääntö riitä ohitukseen!

      • Tätä leikkiä voi pelata kaksik

        Lueppas se viesti uudelleen ja se kohta jossa kerron, että ohitan joka tapauksessa ja LUJAA. Se meinaan pitää paikkansa ja vittuillakin osataan.
        On surkea näky kun edellä ajava piiskaa paskaansa ylinopeuteen pellit lepattaen ja kun ohituskaista päättyy niin sama luuseri seisoo oitis jarrun päällä.
        Ei nämä idiootit ole mulle ongelma, mutta pitääkö sitä olla aina niin vitun itsekäs ja ajatella vaan omaa persettään. Idotismiä ei tule kenenkään suvaita.
        Näitä kiihdyttelijöitä on muuten rekkakuskeista lapsiperheisiin ja kyllä on nyrkki herkässä perheen äidilläkin, kun paiskaan lennossa ohi oli se kaista vapaana tai ei.


    • Tuomari

      Itsellä ainakin on ollut tapana kiilata tahallaan näitä saatanan maajusseja jotka tarkoituksella yrittävät aiheuttaa onnettomuuksia nostamalla ohitustilanteessa nopeuttaan huomattavasti. Alla on n. 3 tonnin painoinen henkilöauto josta tehoa kyllä löytyy tarvittaessa mutten jaksa aina bensaa idioottien takia turhaan polttaa. Tähän mennessä on kymmenkunta papparaista hakenut uutta vauhtia pientareen puolelta ja pari päättäneet matkansa ojaan. Mielestäni jos leikkiin lähtee se leikin kestäkööt.

      Laki on myös puolellani, jos kylkikosketus tulee, on äijä syyllinen jos tahallaan yrittää estää kaistalle pääsyn - toisena vaihtoehtona on lopunkin terveyden menettäminen...

      • Varis

        Tuomari on nyt kyllä tainnut lukea kirjansa väärin. Vai on se ohitettavan vika jos ohittava puskeekin kylkeen. Eihän ohitusta periaatteessa saa häiritä, mutta kyllä vastuu on aina täysin ohittajalla.

        Toki käytännössä toteutuu se että viisaampi väistää, muuten tuskin olisitkaan enää täällä viestejä kirjoittelemassa. Mutta entäs jos joskus sattuukin vastakkain kaksi sinun laistasi, tai vaikka vielä kolmaskin siellä vastaantulevassa autossa?

        En silti mielestäni lukeudu noihin moittimisiisi maajusseihin, päinvastoin haluan saada mahdollisimman nopeasti etäisyyttä laisiisi kuumakalleihin. Tilanteesta riippuen edesautan sinun katomista horisonttiin joko edessä tai takana.


    • reilusti

      Oma periaate on, että jos vähänkin empii, että pitäisikö jostakin edessä munailijasta mennä ohi, niin vastaus on ehdottomasti KYLLÄ. Ohitetaan vaan reippaasti niin, että
      ohitettavalle ei jää epäselväksi kenen pannuissa jytää. Silloin ei tarvitse myöskään alentua siihen kissa-hiiri -leikkiin.
      Mielestäni oivallinen taktiikka esim. ohituskaistan lähestyessä on seuuraava: Ennen ohituskaistaa pidetään normaali väli edellä ajavaan, eli tuommoinen 2-3 sekuntia, joten edellä ajava ei turhaan myöskään herkisty ohitusaikeistasi. Juuri vähän ennen ohituskaistan alkua kiihdytys niin, että pääset ohituskaistan alkaessa heti saman tien jo 20-30 km-h:n nopeuserolla rinnalle. Tässä vaiheessa olet jo hyvässä ohitusvauhdissa muiden tyypillisesti vasta tuumaillessa tilannetta. Kun ohitusvauhtia on jo aluksi mukavasti, niin väliin kiilajia on vähemmän. Ja vaikka niitä peilinkäyttötaidottomia sitten lopulta eteen kiilaakin, niin silti olet jo ennättänyt hyvän aloitusvauhdin johdosta netota keskimääräiseen ohittajaan verrattuna muutaman mopoilijan enemmän taaksesi.

      Ja sitten jos ei ole ohitusaikeita, niin pidetään reilu väli edellä ajavaan eikä kykitä persekärpäsenä siinä toisen rapasumussa. Näistä kykkijöistä kun ei koskaan tiedä aikovatko ne mennä ohi vai ei. Ei tietenkään, koska tuskin ne tietävät sitä itsekään. Jos lähtevät ohitukseen, niin sitten lähtevät suoraan jo takaa tulevan ohittajan eteen kuin saatanallinen polte perseessä siitä, että taivasjuna jo menee enkä meinaa ehtiä mukaan. Samalla nämä toljanderit estävät tai ainakin turhaan vaikeuttavat enemmän veroja maksavien etenemistä.

      • saab

        .. olen ratkaissut tuon ongelman siten, että siirryn välittömästi ohituskaistan alussa vasemmalle kaistalle. Ennakoin tilanteen ennenkuin kukaan hätähousu ehtii takaa tulla viittäsataa rinnalle. Ajan sitten juuru ja juuri kovemapaa tai osan matkaa samaa vauhtia ohitettavan auton kanssa niin, että käytän ohitukseen koko ohituskaistan pituuden.
        Tällä tavalla saa kätevästi blokattua kaikki vellihousut taakse ja jos he vileä kaistan loputtua mielivät ohitse, niin tehkööt sen vastaantulevaa liikennettä kohdaten tai keltaisilla viivoilla.
        Muille, kuin itselle kohdistuvien sakkojen mahdollisuus saadaan näin maksimoitua.


      • Ex-GTI
        saab kirjoitti:

        .. olen ratkaissut tuon ongelman siten, että siirryn välittömästi ohituskaistan alussa vasemmalle kaistalle. Ennakoin tilanteen ennenkuin kukaan hätähousu ehtii takaa tulla viittäsataa rinnalle. Ajan sitten juuru ja juuri kovemapaa tai osan matkaa samaa vauhtia ohitettavan auton kanssa niin, että käytän ohitukseen koko ohituskaistan pituuden.
        Tällä tavalla saa kätevästi blokattua kaikki vellihousut taakse ja jos he vileä kaistan loputtua mielivät ohitse, niin tehkööt sen vastaantulevaa liikennettä kohdaten tai keltaisilla viivoilla.
        Muille, kuin itselle kohdistuvien sakkojen mahdollisuus saadaan näin maksimoitua.

        Sinulle olen varmasti joskus soittanut torvea ja ajanut perässäsi pitkät päällä... No siitähän haluat. Vellihousut jotka haluavat ohitsesi? Voi toista...

        Haluisin kuitenkin kysyä, että koetko alemmuutta kun muut ohittavat sinut? Miksi turhaan pitkität tapahtumaa jonka kohtaat kuitenkin. Muista, kun pakotat takana tulevat ohittamaan sinut vaarallisessa tilanteessa niin olet itsekkin vaarassa. Kun sinua ohittamaan lähtenyt auto ajaa nokkakolarin vastaantulijaan 20m sinun edellä , olet itsekkin
        aika todennäköisesti vainaa.


      • mersu
        Ex-GTI kirjoitti:

        Sinulle olen varmasti joskus soittanut torvea ja ajanut perässäsi pitkät päällä... No siitähän haluat. Vellihousut jotka haluavat ohitsesi? Voi toista...

        Haluisin kuitenkin kysyä, että koetko alemmuutta kun muut ohittavat sinut? Miksi turhaan pitkität tapahtumaa jonka kohtaat kuitenkin. Muista, kun pakotat takana tulevat ohittamaan sinut vaarallisessa tilanteessa niin olet itsekkin vaarassa. Kun sinua ohittamaan lähtenyt auto ajaa nokkakolarin vastaantulijaan 20m sinun edellä , olet itsekkin
        aika todennäköisesti vainaa.

        olen samáa mieltä ,tolla saab kuskilla on joku ongelma itsensä kanssa.


      • saab
        mersu kirjoitti:

        olen samáa mieltä ,tolla saab kuskilla on joku ongelma itsensä kanssa.

        ..mulla sitä ongelmaa ole vaan niillä, jotka pyrkii minusta ohitse.

        Helvettiäkös kenellään on mitään asiaa ajaa minua nopeammin. Koska yleensä ajan suurinta sallittua, niin se on takanatulevan tyhmyyttä jos ei jätä turvaväliä vaan tulee liian lähelle roikuskelemaan.

        Sama se meneekö joku ohitse, mutta pieni piruilu piristää ja niinkuin sanoin, muille kuin itselle kohdistuvien sakkojen mahdollisuus saadaan näin maksimoitua. Mikäli mun taakse tulee puskuriin kiinni köröttämään, hoidan asian silleen, että laitan peilit yöasentoon, ettei pitkät valot häikäise sekä radion isommalle, ettei töötti häiritse. Talvella ja syksyllä valitsen ajolinjan lisäksi niin, että nostatan mahdollisimman sankan kura-, vesi- tai lumituiskun. Jarruvalojen vilautus satasen nopeudessa, kun joku roikkuu takapuskurissa kiinni, aiheuttaa takana ajavalle mukavan sekoilun rytmihäiriön muodossa. ...Summa summarun ... varsin pienillä asioilla siis voi piristää oman päivänsä ja tulla hyvälle mielelle.


      • Van
        saab kirjoitti:

        ..mulla sitä ongelmaa ole vaan niillä, jotka pyrkii minusta ohitse.

        Helvettiäkös kenellään on mitään asiaa ajaa minua nopeammin. Koska yleensä ajan suurinta sallittua, niin se on takanatulevan tyhmyyttä jos ei jätä turvaväliä vaan tulee liian lähelle roikuskelemaan.

        Sama se meneekö joku ohitse, mutta pieni piruilu piristää ja niinkuin sanoin, muille kuin itselle kohdistuvien sakkojen mahdollisuus saadaan näin maksimoitua. Mikäli mun taakse tulee puskuriin kiinni köröttämään, hoidan asian silleen, että laitan peilit yöasentoon, ettei pitkät valot häikäise sekä radion isommalle, ettei töötti häiritse. Talvella ja syksyllä valitsen ajolinjan lisäksi niin, että nostatan mahdollisimman sankan kura-, vesi- tai lumituiskun. Jarruvalojen vilautus satasen nopeudessa, kun joku roikkuu takapuskurissa kiinni, aiheuttaa takana ajavalle mukavan sekoilun rytmihäiriön muodossa. ...Summa summarun ... varsin pienillä asioilla siis voi piristää oman päivänsä ja tulla hyvälle mielelle.

        Nautitaan täysillä,kiusaa se on pienikin kiusa.


      • turbo juippi 2.0bar
        saab kirjoitti:

        ..mulla sitä ongelmaa ole vaan niillä, jotka pyrkii minusta ohitse.

        Helvettiäkös kenellään on mitään asiaa ajaa minua nopeammin. Koska yleensä ajan suurinta sallittua, niin se on takanatulevan tyhmyyttä jos ei jätä turvaväliä vaan tulee liian lähelle roikuskelemaan.

        Sama se meneekö joku ohitse, mutta pieni piruilu piristää ja niinkuin sanoin, muille kuin itselle kohdistuvien sakkojen mahdollisuus saadaan näin maksimoitua. Mikäli mun taakse tulee puskuriin kiinni köröttämään, hoidan asian silleen, että laitan peilit yöasentoon, ettei pitkät valot häikäise sekä radion isommalle, ettei töötti häiritse. Talvella ja syksyllä valitsen ajolinjan lisäksi niin, että nostatan mahdollisimman sankan kura-, vesi- tai lumituiskun. Jarruvalojen vilautus satasen nopeudessa, kun joku roikkuu takapuskurissa kiinni, aiheuttaa takana ajavalle mukavan sekoilun rytmihäiriön muodossa. ...Summa summarun ... varsin pienillä asioilla siis voi piristää oman päivänsä ja tulla hyvälle mielelle.

        ei todellakaan ole kaikki kotona!


      • mersu
        saab kirjoitti:

        ..mulla sitä ongelmaa ole vaan niillä, jotka pyrkii minusta ohitse.

        Helvettiäkös kenellään on mitään asiaa ajaa minua nopeammin. Koska yleensä ajan suurinta sallittua, niin se on takanatulevan tyhmyyttä jos ei jätä turvaväliä vaan tulee liian lähelle roikuskelemaan.

        Sama se meneekö joku ohitse, mutta pieni piruilu piristää ja niinkuin sanoin, muille kuin itselle kohdistuvien sakkojen mahdollisuus saadaan näin maksimoitua. Mikäli mun taakse tulee puskuriin kiinni köröttämään, hoidan asian silleen, että laitan peilit yöasentoon, ettei pitkät valot häikäise sekä radion isommalle, ettei töötti häiritse. Talvella ja syksyllä valitsen ajolinjan lisäksi niin, että nostatan mahdollisimman sankan kura-, vesi- tai lumituiskun. Jarruvalojen vilautus satasen nopeudessa, kun joku roikkuu takapuskurissa kiinni, aiheuttaa takana ajavalle mukavan sekoilun rytmihäiriön muodossa. ...Summa summarun ... varsin pienillä asioilla siis voi piristää oman päivänsä ja tulla hyvälle mielelle.

        Olet sairas ja kuuluisit hoitoon!!


      • 85 satasen alueella
        saab kirjoitti:

        ..mulla sitä ongelmaa ole vaan niillä, jotka pyrkii minusta ohitse.

        Helvettiäkös kenellään on mitään asiaa ajaa minua nopeammin. Koska yleensä ajan suurinta sallittua, niin se on takanatulevan tyhmyyttä jos ei jätä turvaväliä vaan tulee liian lähelle roikuskelemaan.

        Sama se meneekö joku ohitse, mutta pieni piruilu piristää ja niinkuin sanoin, muille kuin itselle kohdistuvien sakkojen mahdollisuus saadaan näin maksimoitua. Mikäli mun taakse tulee puskuriin kiinni köröttämään, hoidan asian silleen, että laitan peilit yöasentoon, ettei pitkät valot häikäise sekä radion isommalle, ettei töötti häiritse. Talvella ja syksyllä valitsen ajolinjan lisäksi niin, että nostatan mahdollisimman sankan kura-, vesi- tai lumituiskun. Jarruvalojen vilautus satasen nopeudessa, kun joku roikkuu takapuskurissa kiinni, aiheuttaa takana ajavalle mukavan sekoilun rytmihäiriön muodossa. ...Summa summarun ... varsin pienillä asioilla siis voi piristää oman päivänsä ja tulla hyvälle mielelle.

        Ajaisitkin suurinta sallittua, mutku olet tavallinen seilori-idiootti, joka ajaa suurinta sallittua vain kerran kolmessa minuutissa - silloin, kun muistaa mittaria katsoa.

        Noiden katsomisten välillä vetelet päiväunia ratissa ja nopeutesi hiipuu pikku hiljaa ... jopa 20 km/h alle rajoituksen. Sitten taas havahdut ja polkaiset rotiskosi siihen suurimpaan sallittuun.

        Tässä tyylissä on vaan se vika, että KESKINOPEUS jää 80-alueella n. 75 ja satasen alueella 85 km/h tasolle. Testattu on, kun on vastaantulevan liikenteen takia välillä pitänyt kaltaistesi kotipoliisien takana roikkua.


      • .
        saab kirjoitti:

        .. olen ratkaissut tuon ongelman siten, että siirryn välittömästi ohituskaistan alussa vasemmalle kaistalle. Ennakoin tilanteen ennenkuin kukaan hätähousu ehtii takaa tulla viittäsataa rinnalle. Ajan sitten juuru ja juuri kovemapaa tai osan matkaa samaa vauhtia ohitettavan auton kanssa niin, että käytän ohitukseen koko ohituskaistan pituuden.
        Tällä tavalla saa kätevästi blokattua kaikki vellihousut taakse ja jos he vileä kaistan loputtua mielivät ohitse, niin tehkööt sen vastaantulevaa liikennettä kohdaten tai keltaisilla viivoilla.
        Muille, kuin itselle kohdistuvien sakkojen mahdollisuus saadaan näin maksimoitua.

        Ja minä taas kuvaan tapahtuman ja lähetän poliisille.


    • wroooom

      Just jetsulleen.

    • ...

      Mielenkiintoista lukea tätä. Siis ihmiset tekevät strategisia suunnitelmia ohitusten ja ohituksen estämisen suhteen...Ja jopa viikkoja ennen reissua mummolaan.

      Mikä meitä vaivaa????

      R-i-p Tony Halme


      Hautajaispäivänä jokainen sytyttää yhden kynttilän ja laitta sen näkyville ikkunaan. Esim klo 18:00 olis sopiva aika.

    • kypsykää siihen

      Ohituskaistan kohdalla tie on suorempi ja leveämpi kuin metsätaipaleilla

      Itse ajelen talvisin sen 70-80 mutkaisilla metsätaipaleilla ja kapeilla tieosuuksissa, sitten kun tulee suorila ja leveämpiä kohtia nopeus nousee 90-100aan

      Se on vain luonnollista ja turvallista ajella varovaisemmin huonoilla tieosuuksilla ja vähän lujempaa paremmilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8647
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2479
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2243
    Aihe