Oletteko mitanneet autonne polttoaineen kulutusta ja verranneet sitä ajotietokoneen antamaan lukemaan? Paljonko on ollut autonvalmistajan kotiinpäinvetoa?
Lehdet ovat ainakin vihjailleet ajotietokoneiden olevan aika optimistisia...
Ajotietokone/todellinen kulutus??
15
1130
Vastaukset
- Auto tilattu
Mitä! Bensan kulutustako niillä mitataan? ja minä kun luulin saavani 200.000 markan matopelin.
- B.H.
Kuten autolehdissä on monesti todettu on kulutusero kyllä yleensä toisin päin, eli ajotietokone näyttää hieman liikaa.
Oman perheeni kahdesta erimerkkisestä autosta toinen on näyttänyt 0-0,2l/100km ja toinen 0 - 0,5 l/100 km liikaa verrattuna tankkauksista laskettuihin kulutuksiin. Tasaisessa, pitkässä ajossa ne näyttävät hyvinkin tarkasti oikein. Vaihtelevassa ajossa virhe kasvaa, mutta nimenomaa näinpäin.- Ford-kuski
Ei se vättämättä liikaa näytä, itse kun mittaa, niin ensinnäkin kun tankataan autoa, niin aikaa pitäisi käyttää tuhottomasti, jotta viimeinenkin pisara sinne tankkiin solahtaa, ja toiseksi matkamittarivirhettä lienee mahdoton itse arvioida, eli eiköhän se aika lähellä oikeaa näyttäne.
- B.H.
Ford-kuski kirjoitti:
Ei se vättämättä liikaa näytä, itse kun mittaa, niin ensinnäkin kun tankataan autoa, niin aikaa pitäisi käyttää tuhottomasti, jotta viimeinenkin pisara sinne tankkiin solahtaa, ja toiseksi matkamittarivirhettä lienee mahdoton itse arvioida, eli eiköhän se aika lähellä oikeaa näyttäne.
Perheen toisesta autosta on kirjanpito vertailu hieman alle 200000 km matkalta ja toisesta nyt hieman alle 10000 km matkalta.
Eli esitetyt luvut ovat pitkäaikaisesta seurannasta. Saman suuntaisia tuloksia on myös autolehtien kestotesteissä.
- gti 16V
vanhassa -86 mallin gti golfin ruppanassa kulutus lukemat 0,0-0,1 litran sisällä ajotietokoneen näyttämästä.
- KiKi.
Vaan päästöjä, joten lukemat on todellakin vain suuntaa antavia,
- voi rähmä
Heitä jo voltti.
- epäonistui
Jaaha, nyt on sitten asiantuntemus haussa menetelmällä, jota sokeat kanatkin käyttävät.
Tällä kertaa ei kuitenkaan onnistanut.
- 222222222222222
Löytyi tällainen Priuksen uudestakin versiosta. Tojotan edustaja tunnustaa vian.
Itse asiassa virhe on ollut mukana alusta, asti josta usan kuluttajaviraston sivuilla oli pari vuotta sitten kova hulabaloo
http://priuschat.com/forums/gen-iii-2010-prius-fuel-economy/66149-2010-toyota-prius-fcd-inaccuracy.html- todeta
Mulla ainakin ajotietokone näyttää 0.3-05 litran kulutusta liikaa.(auto Isuzu d-max).Senverran monta kertaa mitattu että faktaksi voi todeta,koskaan ei ole todellista kulutusta pienempää ainakaan näyttänyt.
- matka hukassa
Milläs mittaat kuljetun matkan?
Jos auton matkamittarilla, epäilen vahvasti että se ei ole oikein. - matkaa?
matka hukassa kirjoitti:
Milläs mittaat kuljetun matkan?
Jos auton matkamittarilla, epäilen vahvasti että se ei ole oikein.Totanoinaa, milläs se ajotietokone sen matkan mittaa? Jos ajotietokone sen osaa mitata oikein niin miksi matkamittarissa ei näytettäisi oikeaa lukemaa?
- Ja milläs ! ?
matkaa? kirjoitti:
Totanoinaa, milläs se ajotietokone sen matkan mittaa? Jos ajotietokone sen osaa mitata oikein niin miksi matkamittarissa ei näytettäisi oikeaa lukemaa?
Ja milläs ne "tarkkuustankkaajat" sen matkan sitten mittaa ?
Se auton matkamittarin tarkistus kun ei ole pätevä kuin tietylle ajotavalle, renkaille ja ajoalustalle ym.
Laskimestahan sitten saa kivasti parin desimaalin tarkkuuden, kuten kirjoituksista ilmenee, toiset uskovat jopa itsekin niihin.
- vähän.
Olen alusta lähtien merkinnyt sekä ajotietokoneen lukemat että tankkauksista mitatut kulutukset per tankillinen ylös. Koko ajalta (13500km) ajotietokoneen lukemat ovat 3.5-4% liian optimistisia. Kyseessä on VW.
Kerran mittasin. Tankillisen aikana ja tietokoneen ilmoittama osuivat tarkkuuden rajoissa yksiin (olikohan heittoa 0,06 l/100 - jos en ihan väärin muista. Alle 0,1 kuitenkin.)
Tämä oli kesärenkailla, eli talvirenkailla kone voi näyttää vähän optimistisempia lukemia. En jaksa välittää, koska sillä ei itse asiassa ole mitään merkitystä. Vähemmän on vähemmän ja enemmän on enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117131- 954701
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594637Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee503793- 513758
- 2153738
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263303- 502703
- 372514
- 362214