Demokratiasta ...

M135

Demokratiaa.

Itse-asiassa tämä kirjoitus ei käsittele demokratiaa, vaan sitä, miten demokratia toimii ja toimiiko se hyvin vaiko huonosti.



Otan itseni esimerkiksi. Kuvitellaan, että minä olisin ehdokkaana vaaleissa, kuvitellaan.

Mitä aiheita minä ehdokkaana ajaisin?

- Ajaisinko niitä asioita, mitä muut joutuvat tekemään, vai

- Ajaisinko niitä asioita, mitä itse joudun tekemään?




Minä ajaisin niitä asioita, mitä itse joudun tekemään itseni käskyttämänä, ts. vapaa-ehtoisesti yhteistä -hyvää ajatellen.

Miksi minä ajaisin “yhteistä - hyvää” ajatellen niitä asioita, mitä sitten muut joutuvat tekemään puolestani? - Mielestäni tuollainen ei ole reilua peliä. Se ei olisi enää yhteistä - hyvää. Vaan pelkästään itsekästä toimintaa.




Tuollainen on vallassa tuollainen teennäinen “yhteinen - hyvä”. Monet tahtovat mennä ajamaan “kansan asiaa”. Tuossa on mielestäni suuri epäkohta.





Täytyy ajaa niitä asioita, mitä juuri itse tekee. Muutoin vain käyttää toisia hyväkseen.






Vielä syvemmälle. Minä, kuviteltuna ehdokkaana. Päättäjänä päättäisin asioista jotka nyky-systeemissä koskevat kaikkia ihmisiä.



Miten toimisin? Minä päättäjänä päättäisin niitä asioita, jotka koskevat itseäni, eli sitä mitä minä teen. Työtä, maanpuolustusta, vapaa-ehtois - toimintaa …




Minä päättäisin noista asioista vain itseni osalta. Miksi minä päättäisin muiden osalta ja päättäisin muiden elämästä?


Eli syvemmälle. Päättäjänä päättäisin nyky-systeemissä myös naisten elämästä, eli siitä, mitä naiset joutuvat tekemään. Tuotapa en minä tahdo päättää, mitä naiset joutuvat tekemään. Minä päätän vain omasta tekemisestäni, naiset ovat minun puolestani vapaat tekemään kuten tahtovat.




Kuinka nämä peri-aatteeni sitten toimivat demokratiassa?

- Vaikeasti, vaikeasti. En nimittäin tahtoisi ainoankaan naisen ääntä itselleni. Miksi?

Miksi en tahtoisi naisen ääntä itselleni?

- Siksi, koska jos nainen antaa ääneni minulle ja päätösvallan, niin silloin minulla olisi päätösvalta naisen elämään, ja juuri minä en tuollaista itselleni tahdo ottaa.




Jos ajatellaan demokratiaa, ja miten se toimii, niin tällaisissa tapauksissa demokratia ei toimi.

- Erikoista sinänsä. Päättäjänä päättäisin omasta elämästäni ja siitä mitä teen. Luotan naiseen ja naisen itsenäiseen tekemiseen. Miksi tämä ei voisi olla minulle mahdollista tässä nyky-yhteiskunnassa? - En tahtoisi naisten ääniä, en saisi niitä vaaleissa, en voisi päästä päättäjän paikalle päättämään omasta elämästäni ...

- Ja jos en toimi päättäjänä päättäen omasta elämästäni, niin demokratiassa jotkut naiset päättävät asioista minun puolestani, minun pääni menoksi, asettaen minulle velvollisuuksia, joista minä itse en pidä.






Kyllä mielestäni itsenäinen mies, ja itsenäinen nainen osaavat päättää omasta elämästään. Vai eikö?


- Vai demokratiassa minunko pitäisi ajaa myös naisten velvollisuuksia? - Olisin pakotettu tuohon vastoin omaa tahtoani.




Monet kalastelee miehen, sekä naisten ääniä, ja sitten päättävät noiden molempien elämästä. Eli joku antaa päätösvallan omasta elämästään jollekin toiselle.





Minä en tahdo naisten ääniä, minä tahdon että naiset pitävät oman äänensä itsellään. Aivan samoin minä tahdon pitää oman ääneni itsellään.

Mikä minä olen päättämään naisten elämästä?

Minä päätän vain omat tekemiseni.

0

209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Paras olisi vain unohtaa

        Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
        Ikävä
        81
        1680
      2. Voisitko laittaa

        Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
        Ikävä
        72
        1329
      3. Mietitikö nainen koskaan

        Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
        Ikävä
        106
        1258
      4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
        Lieksa
        183
        1112
      5. huono omatunto

        johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
        Ikävä
        64
        1033
      6. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

        Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
        Ikävä
        158
        1033
      7. Päätin juuri että

        En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
        Ikävä
        32
        892
      8. Onnistuit sohaisemaan mua

        Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
        Ikävä
        62
        866
      9. Huomenna se

        Tulee kohta, odotatko?
        Ikävä
        61
        826
      10. Mitä kaipaat

        Usein elämässäsi
        Ikävä
        94
        784
      Aihe