Autotesteistä

Pohdiskelija

Itse henkilökohtaisesti ihmettelen autojen vertailutestien merkitystä autoilijoille. Tuntuu sitlä, että ihmiset lukevat vain jonkun TM:n/Tuulilasin vertailutestin ja tekevät ostopäätöksen sen perusteella, sanotaan vaikka että joku on voittanut 0.5:n pisteen erolla seuraavan niin se on ehdottomasti paras autoa luokassaan ja sellainen on hankittava? Onko ihmiset todella niin uusavutttomia etteivät itse kykene tekemään vertailuja eri automallien välillä? Erityisesti koska ko. testithän ovat vain pieni osa koko totuudesta. Niissä ei oteta mitään kantaa mm. seuraaviin seikkoihin : turvallisuus,kestävyys,jälleenmyyntiarvo,välirahan suuruus entiseen autoon,käytännöllisyys,penkkien sopivuus /hallintalaitteiden sijoittelu eri pituisillle/kokoisille (joku sopii toiselle joku toinen taas toiselle),nitinät//natinat,takuu,huollon toimivuus,huoltopaikkojen sijainti omaan asumiseen/kulkemiseen nähden yms. yms. ??
Kun KAIKKI autoon liittyvät osatekijät ottaa huomioon, muuttuu järjestys useimmiten yllättävästi ihan toisenlaiseksi...

12

1354

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

... ole noinkaan monimutkaista. Itselleni valitsin auton sen jälkeen kun olin testannut, että:

a) kukkarossa oleva rahamäärä riittää,
      b) mahdun autoon niine tavaroineni, mitä yleensä mukana kulkee,
      c) väri sopiva

siinä se.

• tdipd ja xx

kanssasi samaa mieltä. Kuitenkin niissä testeissä arvosteltavissa asioissa on yleensä jotain perääkin ja kokeillessaan autoja voi käyttää pohjana testejä. Silloin huomaa paremmin jonkin auton ongelmat. Kuitenkin täytyy muistaa, että on erilaisia ihmisiä joilla on erilaiset tarpeet auton hankinnassa. Joku mittaa pelkän kontin ja sisätilat ja ostaa sen mikä on isoin, toinen panostaa ulkonäköön, kolmas ajo-ominaisuuksiin jne. Jokainen tehköön omat päätelmänsä asioista.

• T. Koivistoinen

Itse otan TM testit huomioon erittäin tarkkaan uutta autoa ostaessani. Sanoisinpa, että ne vaikuttaa 95%:sti ostopäätökseeni. Yleensä käyn koeajamassa tuon testivoittajan ja ostan sen jos se tuntuu hyvältä, muita en vaivaidu edes testaamaan, koska TM on tehnyt niin puolestani. Uskon, että he ovat alansa parhaita asiantuntijoita, miksi minä amatööri yrittäisin itselleni todistella muuta. Kertaakaan en ole ostopäätöstäni katunut. Kauan eläköön TM:n testit.

• Luottavainen

Itselläni sama periaate ja samat positiiviset kokemukset. Ei ole testivoittajat vielä tuottaneet pettymyksiä. Kestäviäkin vielä perkeleet : )

• MB_man

sitä urputtamaan, siellä on ammattilaiset asialla.

• Tietäjä

Tuosta ne markat TM:n taskuun kilahtaa, odotetaan että tyhmät sopulit ostavat "testivoittajia". Se on toisaalta oikein hyvä asia, koska sitten kunnon autoilla ajavat ihmiset erottuvat todellisilla voittaja-autoillaan. Auton ei todellakaan tarvitse olla TM "testivoittaja" ollakseen paras ryhmässään, se on nähty niin monta kertaa.

• Pave
        Tietäjä kirjoitti:

Tuosta ne markat TM:n taskuun kilahtaa, odotetaan että tyhmät sopulit ostavat "testivoittajia". Se on toisaalta oikein hyvä asia, koska sitten kunnon autoilla ajavat ihmiset erottuvat todellisilla voittaja-autoillaan. Auton ei todellakaan tarvitse olla TM "testivoittaja" ollakseen paras ryhmässään, se on nähty niin monta kertaa.

Kun TM ei valitsekaan juuri minun Corollaani maailmankaikkeuden parhaaksi autoksi, niin takana ei voi olla mikään muu kuin lahjonta ja salaliitto... Nämä ovat juuri sitä porukkaa, joka TV-kuvan hetkeksi välähtäessä lottoarvonnan aikana huutavat: "herrat huijaa!".

• euro
        Pave kirjoitti:

Kun TM ei valitsekaan juuri minun Corollaani maailmankaikkeuden parhaaksi autoksi, niin takana ei voi olla mikään muu kuin lahjonta ja salaliitto... Nämä ovat juuri sitä porukkaa, joka TV-kuvan hetkeksi välähtäessä lottoarvonnan aikana huutavat: "herrat huijaa!".

ne on nuo riisikipon omistajat kun vihaa testejä kun ne aina jää viimeiseksi mutta mitä sitä urputtamaan jos on valinut väärän auton, se on myöhäistä visertää kun on kaulaa myöten paskassa niin kun meidän vääpeli sanoi ennen intissä

• hojo hojo
        euro kirjoitti:

ne on nuo riisikipon omistajat kun vihaa testejä kun ne aina jää viimeiseksi mutta mitä sitä urputtamaan jos on valinut väärän auton, se on myöhäistä visertää kun on kaulaa myöten paskassa niin kun meidän vääpeli sanoi ennen intissä

kumma vaan riisikipot pärjäävät
        saksalaisissa ADAC:in ja TUV:n
        testeissä paljon paremmin kuin
        euroautot,mutta kysehän olikin
        VAAN kestävyydestä ja viattomuu-
        desta.
        Eurollahan on kiva ajella korjaa-
        mon ja kodin väliä,näin kärjistetysti.

• tdipd ja xx
        hojo hojo kirjoitti:

kumma vaan riisikipot pärjäävät
        saksalaisissa ADAC:in ja TUV:n
        testeissä paljon paremmin kuin
        euroautot,mutta kysehän olikin
        VAAN kestävyydestä ja viattomuu-
        desta.
        Eurollahan on kiva ajella korjaa-
        mon ja kodin väliä,näin kärjistetysti.

Minä (kts edellinen kirjoitukseni) en missään nimessä ostaisi Jaappanin autoa. Syy on hyvin yksinkertainen: Rakastan ajamista ja olen saavuttanut hieman meriittejä autourheilun saralla (tosin vaatimattomia) ja osaan jonkin verran tulkita auton ajettavuutta. Jaappanin pelit ovat todella hankalia, jos joutuu vaikeisiin olosuhteisiin. Miksi ostaa sellainen peli jolla ajaminen on tuskaa? Kestävyyden suhteen minulla ei ole muuta sanottavaa kuin Englannissa ei osata sarjatuotantoautoja tehdä. Anteeksi.

• Pohdiskelija

Tuohan taisi olla arka aihe kirjoituksista päätellen? Tarkoitus oli vain tuoda esille ajatus, että kun kaikki lehdet, radiot, televisio yms. ovat tulvillaan mitä erilaisimpia testivoittajia, niin ihmiset ajattelisivat myös omilla aivoillaan, se voittaja kun kovin usein on vain hyvin rajoitetulla alueella kenellekään paras.
      Joissakin tapauksissa on nähty, että tuotteet vain viritellään menestymään mahdollisimman hyvin jossain testeissä, tässä on se riski että testin ulkopuolelle jäävät asiat saatetaan jättää täysin oman onnensa nojaan.

• 87k

No noi antaa PERUSASIOISTA vähän viitettä, jos itse valitsee auton sen mukaan paljonko siitä saa myydessä (auto jo ostaessa niin huono/vääränlainen että haluaa sen myydä pois) niin tulee itse tehdä tuo vertailu.

Kyselläänhän täälläkin usein "Minä auton ostais" mut tuskin kukaan sen perusteella ostaa autoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tahtuu Kasperi Viita/Suviviita

Poliisia ja ambulanssia iso määrä.
      Seinäjoki
      81
      3137
    2. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      75
      1281
    3. Kalasataman talossa lienee rakennusvirhe

Ei pitäisi olla mahdollista parvekkeen kautta tulipalon kiivetä katolle saakka kuin korkeintaan ylimmästä kerroksesta.
      Maailman menoa
      163
      1181
    4. Kristillinen Kaste on syntisten kaste, ei itsensä uskoviksi julistaneiden kaste

Raamatun mukaan vain syntisyyden vuoksi kastetut saavat kasteen hyödyn, syntien anteeksisaamisen ja Pyhän Hengen lahjan
      Kaste
      240
      1030
    5. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      103
      961
    6. Venäjä teki mahtavan iskun Kiovaan?

Miksi Ukraina ei kykene tekemään Moskovaan yhtä mahtavia iskuja.
      Maailman menoa
      310
      932
    7. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      43
      839
    8. Milloin ymmärsit

Milloin tunnistit, että sinulle kirjoitetaan ja kuka kirjoittaa? Tarkka päivämäärä ja kellonaika 😉 Önnönnöö, jos ei os
      Ikävä
      78
      825
    9. Nojatuoli !

Uutta kehiin, kun edellinen pikavauhtia täyttyi, pitäisikö kiittää näitä asian jouduttaneita? Pilvet leijaa, sadetta en
      80 plus
      124
      815
    10. Mökille pariksi viikoksi hänen kanssaan

Ei teknologialaitteita. Niin ❤️
      Ikävä
      92
      794
    Aihe