Voin itse kertoa, että olin mukana mesmerismin vaikutuksen alaisena,
kun nuorena uskovana en kaikkea osannut koetella ja kyseenlaistaa.
Olin ollut uskova vasta muutaman vuoden ja Yli-Vainio oli täällä
Göteborgissakin pitämässä suurkokouksiaan.
Muistan hyvin tuon kokemukseni.
Minun kaksi sisartani, jotka myös kuuluivat
helluntaiseurakuntaan jäseninä, olivat mukana esillä.
Vanhin siskoni kertoi, että hän itse oli nähnyt nuoremman
siskoni ensin tehneen kiepin ilmassa ja sitten kaatui maahan makaamaan.
Hän itsekin kaatui Yli-Vainion käsien alla.
Muistan kuinka siellä oli sellainen voima, että koko ilma aivankuin
"huojui "tuosta voimasta.En osaa sitä paremminkaan kuvailla,
mutta voiman tuntu oli aivan konkreettinen.
Itsekin kaaduin ja se oli ensimmäinen kaatumiseni.
(Pirkko Jalovaaran ja Markku Koiviston käsien alla 2000-luvulla)
Oli kuin olisin lentänyt pumpuliin ja olo oli ihana.
Jälkeenpäin näin vuosien saatossa olenkin todennut, että voima
ei ollut Jumalan Pyhän Hengen voimaa vaan eksyttäjähengen.
Kehoitankin jokaista uskovaa koettelemaan henget ovatko ne Jumalasta .
Raamattu kehoittaa siihen, ja kun kaatumista luetaan Raamatusta ei sieltä
löydy yhtään taaksepäin kaatumista missä se olisi Jumalan siunaus
vaan päinvastoin Jumalan vihan osoitus.
Niilo Ylivainion kokouksessa 1979
22
965
Vastaukset
- taasko tulee
tätä : (
Moneskohan avaus tämä on Niilosta?
Olisiko Rea sinun kantasi tullut jo selväksi mitä mieltä olet Ylivainiosta. - tämä teksti
oli jo jossain alemmassa ketjussa. Älä, ystävä, samaa kirjoita monta kertaa.
- jatkat
Siis käsityksesi on saatana kaatoi saatana paransi ja saatana teki uskoon saatana aiheutti kielilläpuhumisen ja saatana oli ainoastaan kokouksissa läsnä?
Kuuleppa naisparka tee parannus käsityksistäs.
Kyllä niissä Niilon kokouksissa ei olut mitään tekemistä saatanan kanssa.
Jos ihminen pelastuu ja kaatuu ja paranee, siis onko siinä molemmat ihmisessä yhtä aikaa mukana?
Ja jos Niilo olisi ollut eksyttäjä siis saatanan hengessä,ei koskaan Herra olisi ollut läsnä yhdessäkään tilaisuudessa.
Rea mene nyt ja polvistu oikeasti Herran eteen ja tee parannus.- aboriginaali
Kirjoitusten mukaan Niilo sai tuon kaatavan voiman australian matkalla.
- minä muistan
aboriginaali kirjoitti:
Kirjoitusten mukaan Niilo sai tuon kaatavan voiman australian matkalla.
Totta on Ausralian matkan jälkeen Jumala alkoi käyttämään Niiloa.
Rea tekee pahaa jälkeä tuomitsemalla kaiken mitä Niilon kokouksissa tapahtui.
Miten sitten, ihmisiä tuli uskoon maailmanlaajuisesti Niilon tilaisuuksissa noin 4-5 vuoden aikana.
Mitä sanot Rea noista uskoon tulleista tulivatko he uskoon saatanan hegessä olevan saarnaajan käsien kautta?
Paljon sinulla Rea on Herran kanssa sovittamista mutta tee parannus,muuta mielesi,ala kilvoittelemaan Herran oikeana palvelijana.
Pelottaa minua puolestasi Rea ,kun uskallat elää noin.Me emme tiedä koskaan koska on viimeinen päivämme ja olemmeko silloin valmiit.
Itse olin pimennossa ja monesti ja monesti,mutta sieltä voi nousta. - aboriginaali
minä muistan kirjoitti:
Totta on Ausralian matkan jälkeen Jumala alkoi käyttämään Niiloa.
Rea tekee pahaa jälkeä tuomitsemalla kaiken mitä Niilon kokouksissa tapahtui.
Miten sitten, ihmisiä tuli uskoon maailmanlaajuisesti Niilon tilaisuuksissa noin 4-5 vuoden aikana.
Mitä sanot Rea noista uskoon tulleista tulivatko he uskoon saatanan hegessä olevan saarnaajan käsien kautta?
Paljon sinulla Rea on Herran kanssa sovittamista mutta tee parannus,muuta mielesi,ala kilvoittelemaan Herran oikeana palvelijana.
Pelottaa minua puolestasi Rea ,kun uskallat elää noin.Me emme tiedä koskaan koska on viimeinen päivämme ja olemmeko silloin valmiit.
Itse olin pimennossa ja monesti ja monesti,mutta sieltä voi nousta.Raamattu ei moista selälleen kaatokikkailua ja mesmerismiä tunne eikä tunnusta. Kyllä siellä maan rajassa tomua nielemässä on ihan eri voimat ja olennot ja energiat vastaanottamassa ihmistä ja joihin ihminen joutuu osalliseksi sellaisiin osallistumalla. Vai oletko sitä mieltä, että oikea Ylkä kaataisi morsiamensa selälleen jonnekin hikiseen palloiluhallin lattialle juuri ennen suuren hääjuhlan alkua?
- min.muis.
aboriginaali kirjoitti:
Raamattu ei moista selälleen kaatokikkailua ja mesmerismiä tunne eikä tunnusta. Kyllä siellä maan rajassa tomua nielemässä on ihan eri voimat ja olennot ja energiat vastaanottamassa ihmistä ja joihin ihminen joutuu osalliseksi sellaisiin osallistumalla. Vai oletko sitä mieltä, että oikea Ylkä kaataisi morsiamensa selälleen jonnekin hikiseen palloiluhallin lattialle juuri ennen suuren hääjuhlan alkua?
pakko raamatussa seisoa millä aikakaudella Jumala mitenkin toimii.
Mites näitä kaatumisia raamattuun olisi saatu,raamatun kijoittelu kun lopetettiin vajaa 2000 vuotta sitten,eikä sinne ole luvattu mitään ennää lisätäkkään,ei edes Jumalan ihmeitä.
Tuo kyselysi ylkä hommasta ei oo nyt lähellekkään osuva vertaus tähän asiaan.
Mutta jos mulla olis jokin vakava sairaus ja tietäisin pian kuolevani ja olisi tarjolla kohtaaminen elävän Jumalan kanssa joka saattaisi vaikka parantaa armostaan ei siinä pölyiset permannot haittaisi.Ja onhan ne siivojat sitä varten jotka hoitaa ne hikiset lattiat.
Muuten raamatussa sanotaan että , jätettin pois PALJON ASIOITA kirjoittamatta raamattuun silloin kun sitä koottiiin kirjaksi, niin ne pois jätetyt Jumalan teot sun muut asiat eivät mahtuisi kaikkin kirjoihin mitä maailmassa on.Niin että paljon siellä tapahtui vuosituhansien aikana raamatunkirjoitusten lisäksi ,varmaan myös kaatumisia niinkuin nykyään. - periaate
min.muis. kirjoitti:
pakko raamatussa seisoa millä aikakaudella Jumala mitenkin toimii.
Mites näitä kaatumisia raamattuun olisi saatu,raamatun kijoittelu kun lopetettiin vajaa 2000 vuotta sitten,eikä sinne ole luvattu mitään ennää lisätäkkään,ei edes Jumalan ihmeitä.
Tuo kyselysi ylkä hommasta ei oo nyt lähellekkään osuva vertaus tähän asiaan.
Mutta jos mulla olis jokin vakava sairaus ja tietäisin pian kuolevani ja olisi tarjolla kohtaaminen elävän Jumalan kanssa joka saattaisi vaikka parantaa armostaan ei siinä pölyiset permannot haittaisi.Ja onhan ne siivojat sitä varten jotka hoitaa ne hikiset lattiat.
Muuten raamatussa sanotaan että , jätettin pois PALJON ASIOITA kirjoittamatta raamattuun silloin kun sitä koottiiin kirjaksi, niin ne pois jätetyt Jumalan teot sun muut asiat eivät mahtuisi kaikkin kirjoihin mitä maailmassa on.Niin että paljon siellä tapahtui vuosituhansien aikana raamatunkirjoitusten lisäksi ,varmaan myös kaatumisia niinkuin nykyään.paras kun jätät mielikuvituksesi ihan vaan omaan käyttöösi. ei yli sen mitä kirjoitettu on.
Paavalin jälkeen tilalle tuli antikristukset lahkoineen, jotka ei laumaa säästä. Nyt eletään lahkojen ja kaatajien aikakautta.
vai vielä selälleen lattialle avustajien avittaessa henkeä, ettei tule samalla aivotärähdystä, ei sellaista ei Raamattu tunne, se on epäjumalien palvelemista
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika. - koska
periaate kirjoitti:
paras kun jätät mielikuvituksesi ihan vaan omaan käyttöösi. ei yli sen mitä kirjoitettu on.
Paavalin jälkeen tilalle tuli antikristukset lahkoineen, jotka ei laumaa säästä. Nyt eletään lahkojen ja kaatajien aikakautta.
vai vielä selälleen lattialle avustajien avittaessa henkeä, ettei tule samalla aivotärähdystä, ei sellaista ei Raamattu tunne, se on epäjumalien palvelemista
1. Joh. 2:18
Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.koska raamatussa näin sanotaan.Esimerkiksi Jeesus teki ihmeitä valtavasti enemmän mitä raamatussa mainitaan.
Raamattu on ihmisten kokoama kirja,sen ajan henkilöiden kokemista Jumalan teoista.
Mistä tiedät että antikristukset tulivat Paavalin jälkeen?
Lopeta sinä nuo mielikuvitukset jos et pysty sanomaan totuutta.
Jeesus sanoi sanassaan lupauksen olevansa sama eilen tänään ja huomenna aina maailman loppuun asti.
Itse tunnustan olevani Jeesuksen lapsi ja en tartte teidän minkäänlaista harhaoppien julistusta.
Sinä myös Rean lailla tee parannus.
Lisäksi mainitsen nautin suunnattomasti tästä lapsenuskostani,onhan sanottu lastenkaltaisten on Taivastenvaltakunta.
Raamattu sanoo kuka viekoittelee yhdenkin näistä pinimmistä ,tiedät miten niille käy...
- frihet
Kun tietäjä olet, niin kerro onko kaatuminen syntiä.
98- kaaduin tikkaitten kanssa taaksepäin, kun autotallin kattoa rakensin päätökseen ja meinasin itseni luokata.
Ystävän taas pahasti luokkasi, kun myös sisusuuntaan kaatui ränniä laittaessa, joten siksi kysäisen kumman kaatuminen oli syntisempi, minun taaksepäin vai ystäväni, joka sivusuuntaan kaatui.
Ehkä ystäväni ei joudu kaatumisestaan enää tuomiolle, kun loukkaantu jo tässä ajallisessa ajassa ja minä selvisin säikähdyksellä.
Nyt arvelen, että ensi talvena pysyn paremmin pystyssä, kun sain jää-piikkejä kenkiin pussillisen.
Kyllä minä viime talvena pari kertaa takamuksilleni menin, kun on tuossa niin jyrkkä mäki ja joskus melko liukaskin.
Kiva ku muistutat tuosta kaatumisesta, siinä on monelle käyny pahastikin, kutan Tapsalle uimahallissa.- ja vähän muutakin
eikä niin vähääkään
- frihet
ja vähän muutakin kirjoitti:
eikä niin vähääkään
Mut mitä oikeastaan tuo lukivika tarkoittaa?
Tarkoittaako se että en niiku ymmärrä lukemaani?
Katos tää Reean kaatumis fobia on jatkunut vuosia ja on hyvä laajentaa nää muutkin kaatumiset, joihin jotkut ovat kuolleet kuten Tapsa Rautavaara, yks niitä mitalisteja mestaruus kisoissa, kuten tiedät.
Eiks se oo kauheeta ku sitä kaatuu joskus muuallakin ku helareiden kokouksissa.
Muistan, kun naapurini tuli siskonsa hautajaisista ja kaatu rapussa päänsä, kuollen 2 viikon kuluttua sairaalaan noihin vammoihinsa, et kyl se on melkosta tuo kaatuminen.
Ehkä Reeallekin on jääny kauheet traumat ku siskonsaki on oikein voltannu kokouksissa ja kuinka monasti on sit itse kaatunut, kun käy noissa " valheprofetioiden" kätten alla koeteltavana.
Ohan se hyvä, että Reea itse viihtyy ja kulkee noiden julistajien luona, ettei oppi ihan unohtus.
- Apostoli35
Tarkoitusperäsi alkavat hahmottumaan.
Nyt listalla ovat olleet:
Carlos Annacondia
Niilo Ylivainio
Markku Koivisto
Pirkko Jalovaara
Hmmm... Jäämme odottamaan lisää. Mites Seppo Juntunen, oletko käynut hänenkin kokouksissaan ja todennut harhaanjohtajaksi?
Todellista harhaanjohtamista:'
1 Israelin kansan keskuudessa esiintyi kuitenkin myös vääriä profeettoja, ja samoin on teidänkin joukkoonne ilmestyvä vääriä opettajia. He salakuljettavat teidän keskuuteenne tuhoisia harhaoppeja, jopa kieltävät herransa, joka on ostanut heidät omikseen. Pian he kuitenkin saattavat itsensä tuhoon. [5. Moos. 32:35](2.Piet.2:1-2)
Jaakobin kirje:
"4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi ja kieltävät ainoan Valtiaamme ja Herramme Jeesuksen Kristuksen."
Mitä on Jeesuksen kieltäminen? Se on myös sitä, ettei usko siihen, mitä Hän voi tehdä, aikakaudesta riippumatta. Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti. Joka rajaa Kristuksen toiminnan ja Pyhän Hengen työn rajoittumaan vain apostoliseen aikaan, on myös kummankin kieltäjä. Joka kieltää Pyhän Hengen työn, kieltää myös Kristuksen, sillä Pyhä Henki kirkastaa ja todistaa aina Kristuksesta.
Kun riittävästi koettelet ja kyseenalaistat kaiken, et lopulta uskalla tehdä uskossa mitään ja sekin on Kristuksen kieltämistä, olet kuin opetuslapset lukittujen ovien takana Jeesuksen kuoleman jälkeen.
Kaatumisesta, sanot:"Raamatusta ei sieltä
löydy yhtään taaksepäin kaatumista missä se olisi Jumalan siunaus
vaan päinvastoin Jumalan vihan osoitus."
Oliko kyseessä Jumalan viha? Vai Pyhyys? Joh.18:4-6
"4 Jeesus tiesi kaiken, mikä häntä odotti. Hän meni miehiä vastaan ja kysyi: "Ketä te etsitte?"
5 "Jeesusta, sitä nasaretilaista", vastasivat miehet. Jeesus sanoi: "Minä se olen." Miesten joukossa oli myös Juudas, Jeesuksen kavaltaja.
6 Kun Jeesus sanoi: "Minä se olen", he kaikki perääntyivät ja kaatuivat maahan."
Lopuksi Jaakobin kirjeestä kappale:
11 Älkää panetelko toisianne, veljet. Joka panettelee veljeään tai tuomitsee hänet, puhuu lakia vastaan ja tuomitsee lain. Mutta jos tuomitset lain, et ole lain noudattaja, vaan sen tuomari. [3. Moos. 19:16; Ps. 15:3; Matt. 7:1 ]
Syyllistyt jatkuvasti toisten uskovien panetteluun. Jos sinusta on syytä nuhdella mainitsemiasi uskovia heidän toimistaan, muistat kai järjestyksen? Ensin kahden kesken, oletko tehnyt sen jo?
Itse olen yhden kerran kaatunut, Juhannuskonferenssissa ja sen jälkeen koin suurta rakkautta Kristusta kohtaan, sain uutta intoa lukea Raamattua. Aikamoinen harhahenki taisi olla kyseessä.
Hengessä kulkevia ovat lain noudattajat aina pyrkineet nuijimaan ja mikäpä on tehokkain tapa mustaamaalata kuin väittää riivaajien ja muiden henkien palvelijoiksi, jottei Pyhä Henki saisi toimia. Tottakai paholainen haluaa, että ihmiset tyytyisivät harmaaseen ja ilottomaan ja ennenkaikkea Hengettömään uskonelämään.
Mikä oli se harhaoppi, jonka takia erosit helluntaiseurakunnasta? - Tällä tavalla
Etköhän se sinä ole eksynyt, kuten varmaan yleisessä tiedossa tällä foorumilla se jo onkin. . Ehkä uskosi alussa sait kosketuksen Pyhästä Hengestä, mutta JÄLKEENPÄIN olet alkanut järkeilemään, ettei voima ollutkaan Pyhästä Hengestä. Eli SINÄ ITSE olet eksynyt! Ja sitäpaitsi kun juttujasi lukee, niin huomaa, että nykyinen suuntasi ei ainakaan kovin hyvältä vaikuta. Olet jotenkin saanut jonkinlaisen pakkomielteen/sairauden kaikesta eksytyksestä ja kaatuilemisesta. Eihän ole normaalia, että muuten päivittäin jauhaisit samoista asioista? Etkö itse sitä huomaa? Ehkä tuollaiseksi ihminen sitten tulee, kun lukee liikaa Kristityn Foorumia. Säikyksi ja araksi. Luottamus menee Jumalaan...Saatasta tulee suurempi kuin Jumalasta jne...
Koeta tehdä parannus katkeruudestasi. - RitariOlevainen
kuolleitten olla jo rauhassa,ovat kohdanneet jo Jumalansa,niikuin myös Niilo.
Luulet todella olevasi joku Jumalan lähetti joka on tullut ulkoavaruudesta ruotimaan kaikkia muita kuin katolisista -luterilaisiin,kaikki muut on saanut tappotuomion!
olet itse pahasti eksyksissä,olet pimeydessä ja oman itsesi korottamana epäjäerjestyksen luojana !- poikalapsi
Millä ihmeen perusteella se sinä muita paremmin muka pystyt sanomaan, kuka se on eksyksissä ja kuka ei? Kenen luvalla ihmisiä tuomitset? Luulet itseäsi jumalaksi, mutta et ole jumala vaan ihan tavallinen "uskova", siis muita ihmisiä halusta sortava ja mollaava tuomitsija.
- lukekaa muitakin
älkääkä Reeaa jahdatko tuolla jarrut nimimerkin kaatumisketjuss on Salmela kirjoittanut todella hyvin aiheesta, katsokaa itse
alkaa tympiä tuo helluntailaisten puolustaminen - sykolooki
eikai tuossa muut ,kun pillerit auta?
oon pari kuukautta seurannut tätä helluntaisivuilla käytyjä keskustelluja.sie oot kyseenalaistanut monen jumalanmiehen toiminnan.miksi?ootko sie itse uudestisyntynyt,onko sulla henkienerottamis lahjaa?kysyn tätä siksi,koska lähes kaikki mun tuntemat uskovaiset pitävät Niilo-Ylivainiota suurena jumalan miehenä.toki kaatumista ja muista pyhänhengen toiminnasta voi olla eri mieltä.mutta eksyttäjähenkistä ei kannata puhua.älä tuomitse ettei sua tuomita.mene uudestaan golkatan keskimäiselle ristille.siunausta
- odotan
Se mitä olet silloin 27v sitten kokenut olit eri armoituksella toimineen palvelian käsien alla. Taas mitä nämä kaksi mainitsemaa palveliaa, niin heidä armoituksensa ja voiman ilmeneminen on erinlainen kuin Niilon. Oi jospa oisit/olisin saanut olla alku seurakunnassa mukana. Silloin huoju moni ja maa vapisi. Huomaa myös ero Jumala leikkas viljaa Niiloa käyttäjen. Amen
- DoctorT
REA sotkee asioita ja kokemuksia! Niilo oli nyt sentään aito HERRANPALVELIJA! Ja tämä Rea on halunnut kautta vuosien sotkea myös Nipan näihin itseään täynnä oleviin pöyhkelijöihin.
Mutta valistus ei tässä kohdin Rea ole auttanut, hän on linjansa valinnut ja pitäköön sen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2343945Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t462577Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2401800Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus991671- 1061664
Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin161499Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e501494Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1691410- 141161
Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1301158