käyttöautoksi dieselfarkku

6,2diesel

kuinkahan hyvä idea on hannkia koriltaa hyvä custom cruiser tai electra tai joku caprice farkku ja dieselöidä 6,2litrasella latukan koneella?

sopiiko kone heittämällä mihin farkkuun?

mistä saan edullisesti tuon koneen(6,2d)?

vai ostanko suoraan valmiin 5,7dx tai 6,2 farrkuauton?

onko tuommoinen farkku talvella lumessa aivan onneton automaatilla ja takavedolla?

tuleeko lämpöä koppiin?

näihin jos asiallisesti vastaat,niin jotain autoista tiedät

13

1665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaverilla oli vani 6,2 riisselillä, lämpes kohtalaisen hyvin joskaan ei järin nopeestikun koko sisätila yhellä lämppärillä,tunnin ajelun jälkeen tarkeni ilman takkeja hyvin. Farmarit on pienempiä joten luulis lämpeevän nopemmin.

      Talvella farmarilla pärjää ihan hyvin, ku pudottaa pari hiekkasäkkii tavaratilan pohjan alle, siellä on melko iso säilytystila. ja muistaa että alla on auto joka toimii "hitraasti" eli kohtalainen kiihtyvyys kohtalainen hidastuvuus, jos joutuu luistoon ni suht helppo hallita, kuhan on opetellut miten paljon renkaat kääntyy kun rattia kiertää X määrän, ohjaus kun on äärimmäisen kevyt, eikä anna paljoa tuntumaa.

    • Buick Electra -84

      Jenkkifarkku on yllättävän hyvä talviauto, vaikka ei heti uskoisi. Auto on lämmin, vakaa, kulkee hyvin lumessa ja lähtee helposti käyntiin. Varmatoimisuus on myös etu.
      Perä on kevyt, lähtee helposti sivulle, ovet jäätyvät kiinni; tiivisteet ovat näissä jo yleensä kehnot; silikoni auttaa ahkerasti käytettynä, takalasi huurtuu; tarkista että lämmitin on kunnossa. Bensaakin kuluu kiitettävästi.

      Talviajoon tarkistaisin seuraavat asiat:
      - nastarenkaat ehdottomasti
      - jäähdytysjärjestelmän kunto
      - sähkökaasarin toiminta
      - lohkosta käyntiin ja sisätilan lämmitin
      - katoksellinen autopaikka
      - tiivisteet ja lukot
      - helvetin iso lumiharja

      Dieselhommista en oikein tiedä. 5.7 - koneista pysyisin kyllä erossa. Koneenvaihto kuulostaa paperilla mukavalta, mutta on yleensä hankalampi juttu.
      6.2 - dieselkonetta ei näissä liene koskaan vakiona ole ollut.

      • SimoH

        Mistä lie "kevyt peräisyys" ajatus, koska painojakautuma on 50 / 50 ko. autossa.
        Taitaa olla ennemmänkin vain takavedon erilaista käyttäytymistä.


    • kulutaa paljon

      Toi 6,2 v8 diesel ei ole mikään ratkaisu.

      -- se kuluttaa hiton paljon
      -- on tehoton
      -- turbolla saa tehoa, mutta kestävyys heikkenee (kone ei muutenkaan ole kovin kestävä)
      -- kallis korjata....

      • silverado2

        Ei kai niitä ajamalla rikki saa ja kulutus alle 10 tuollaisesa autossa.


    • datsunnissan

      Edullisesti saa ostettua Nissan Cedricin 6-syl. koneita. Ovat tosi kestäviä dieseleitä. Suorituskykykään ei paljoa jää jenkkikoneista.

    • asiallisehkosti

      Niin. Chevyn 6,2 diesellä ei STW-malleja ole saanut. Jälkiasennus ei koneen osalta ole ylipääsemätön, mutta varsinkin sähköjen ja apulaitteiden osalta aika vaativa... Lisäksi kone on suhteellisen kallis hankittava. Liikenteessä olen muutaman moisen hybridin kuitenkin tavannut.
      5,7 diesel on mainettaan parempi (.."olen kuullu siskon kummin kaimalta, että ne hajoo kaikki..."), mutta ei täysin ongelmaton. Nissanin dieselkutosta pitäisin ihan varteenotettavana vaihtoehtona. Mutta jos haaveilet "heittämällä sopivasta" koneswapista, suosittelisin unohtamaan koko homman.

      • 6,2diesel

        mutta riittääkö nissanin teho moiseen laivaan,kärsiikö ominaisuudet?

        entäpä miten automaattilodjun saa siihen kiinni?

        niin ja meneekö auton fiilis rikki,kun keulilla naputtaa japsidiesel?


      • 6,2diesel kirjoitti:

        mutta riittääkö nissanin teho moiseen laivaan,kärsiikö ominaisuudet?

        entäpä miten automaattilodjun saa siihen kiinni?

        niin ja meneekö auton fiilis rikki,kun keulilla naputtaa japsidiesel?

        ei muuta ominaisuuksia paljonkaan, mutta 90hv ja olematon vääntö, (vertaa melkein mihin vaan jenkkikoneeseen) tekee autosta TODELLA laiskan.

        Cedricin on saanu diesel/tomaatti yhdistelmällä, joten Nisanin tomaatti sopii Nissanin nakun perään, kuinka toi paketti sit sopii autoon onkin vähän monimutkasempi kuvio.


      • jäitä hattuun
        jannetin82 kirjoitti:

        ei muuta ominaisuuksia paljonkaan, mutta 90hv ja olematon vääntö, (vertaa melkein mihin vaan jenkkikoneeseen) tekee autosta TODELLA laiskan.

        Cedricin on saanu diesel/tomaatti yhdistelmällä, joten Nisanin tomaatti sopii Nissanin nakun perään, kuinka toi paketti sit sopii autoon onkin vähän monimutkasempi kuvio.

        Jos pitää kysyä, "miten koneen saa automaattiin kiinni", olis viisainta jättää swappi suosiolla. Ja jos talviautossa teho ja suorituskyky on tärkeintä, antaa vaan sen bensakasin olla pellin alla!


      • Buick Electra -84
        6,2diesel kirjoitti:

        mutta riittääkö nissanin teho moiseen laivaan,kärsiikö ominaisuudet?

        entäpä miten automaattilodjun saa siihen kiinni?

        niin ja meneekö auton fiilis rikki,kun keulilla naputtaa japsidiesel?

        GM:llä saatiin joskus 70-luvun lopussa idea.
        Se oli: laitetaan Cadillac Sevilleen diesel-moottori.
        Ainoa ongelma oli että GM:llä ei ollut sopivaa dieselmottia henkilöautoon. Tehtiin konversio ja pykättiin vanha Oldsin 350-kymppinen (5.7l) bensakone dieseliksi. Tämä tunnettiin aikansa mainoksissa nimellä "That great GM feeling."
        Puristukset konvertoidussa dieselkoneessa olivat 22.5:1, aikaisemmin bensakoneessa 8.0:1. Muutos oli tehty niin hätäisesti bensakriisin paineissa että koneesta hajosivat kansipultit, tiivisteet ym. hauskaa.
        70-luvun lopussa tämä diesel oli "optio," hintana 289 taalaa. Mutta 1980 dieselistä tuli Cadillac Sevillen vakiokone. Hurraa.
        Tarinan opetus? Ei kannata toistaa jo tehtyjä virheitä.
        Kyllä, 5.7 diesel on vähän mainettaan parempi, mutta se ei tee koneesta hyvää, koska maine on niin huono. Ja ansaittu.

        En ymmärrä miksi aidon V8-bensakoneen tilalle pitää vaihtaa vanha japanilainen dieselmoottori. Paraneeko vääntö? Käytettävyys? Ääni?
        Voiko omistaja nostaa farkkunsa konepellin ylpeänä ja sanoa:
        "Joo, tosiaankin. Tällaisen hienon homman tein. Pudotin kunnon japsijytkyn sen vanhan paskan tilalle. On meinaan ny vähän toinen viilis ajella..."

        Farkuissa on ihan hyvät bensakoneet myös talvikäyttöön. Varaosat ovat halvat, koneiden metkut opittavissa ja huolto kohtuullisen helppoa. Ja pelätyt saastelaitteekin ovat suurimmaksi osaksi letkuja, liittimiä ja antureita.
        Ja viimeisenä: jenkkifarkku ei kuluta niin paljon kuin ihmiset kuvittelevat.

        Mielipiteeni asiassa: pidä bensakone, huolla se kuntoon ja käynnistä tolpasta, niin ajelet talvellakin with that great GM feeling.


    • DX 5.7

      Ostin Aikanaan Capricen DX diisselin,ajelin sillä noin viisi vuotta.
      Öljyt vaihdoin noin 5 tuhannen välein,kilometrejä tuli vajaa parisataa tuhatta.
      myydessäniautoa kone oli aivan loisto kunnossa.
      Uusi omistaja ajoi noin neljä kuukautta ja kone sökö---syynä ei öljyä koneessa ,kaverit tietysti sanoo; huono kone.
      Autot tarvii omistajan,erityisesti jenkit..

      • cc man

        itsellä myös custom cruiser 350dx koneella..ajetty jo 2 talvea ja kesää..ei mitään ongelmia..tolpasta käyntiin. öljyt vaihtaa 5000 välein ja katsoo että on nestettä..eikös 350d ja 350dx ole vähän eri malleja dx pidemmät alakerran pultit..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1688
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1315
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1137
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      922
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      875
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      837
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      768
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      702
    Aihe