Kuinka yleistä on että autoliikkeet eivät s-posti kyselyihin reakoi mitenkään? Olen tässä viimeisen parin viikon aikana kysellyt useammasta paikasta ja vain yhdestä tuli vastaus,viimeksi viiko sitten kyselin ald nimisestä paikasta eikä mitään vastausta tullut.Meneekö liikkeillä niin hyvin että vastaaminen ei juuri kiinnosta.
Viimeksi kun autoa vaihdoin tein kaupat juuri s-postin välityksellä ja ajelin 600 km autoa hakemaan.Molemmat olimme kauppoihin tyytyväisiä.
tarjouskysely
15
2458
Vastaukset
- yleistä
Itsellänikään ei ole vastattu eneempään kuin n. 1/10 mailista. Ja jos vastaus tulee niin yleensä annetaan vain numero ja kehoitetaan soittamaan perään.
Mutta se häiritsee kun soittaa ja kyselee niin ei oikeen vastailla ja pyydetään numero että voidaan soitella takaisinpäin eikä mitään kuulu... - surffaillen
Samoja kokemuksia on.. Vielä kesäkuussa tuli vastauksia 6/10 tiedustelusta. Olis kiva nähdä automyyjien kommentit tähän. Miksi sitten yleensä laitetaan sähköpostiosoite jos ei vastata? kiire vai mikä mut sehän olis asikaspalvelua, jota suomessa ei aina osata. Poikkeuksia tietysti on. Monet kuitenkin kokevat meilin kätevimmäksi keinoksi kun tarjouksia kuitenkin laitetaan useammista autoista. Kilpailu on kovaa joten luulis tsemppaavan..
- vastataan
jokaiseen sähköpostiin annetaan suuntaava vaihtotarjous. Mutta olemmekin käytettyjen kauppa ja meidän on palveltava merkkikauppoja paremmin. Ei saa mainostaa, niimpä ei putiikin nimeä boardille.
- myyjää
vastataan kirjoitti:
jokaiseen sähköpostiin annetaan suuntaava vaihtotarjous. Mutta olemmekin käytettyjen kauppa ja meidän on palveltava merkkikauppoja paremmin. Ei saa mainostaa, niimpä ei putiikin nimeä boardille.
Itse vastaan kaikille, mutta yleensä uutta autoa kysyvälle neuvon lähimmän merkkiliikkeen! Vaihtoautosta en todellakaan tee näkemättä tarjousta, jos asiakas kysyy suorankaupan hintaa vaihtoautosta tarjous tehdään! Tämä EI OLE enää hevoskauppaa, kiitos kuluttajansuojan...
- diileri
Sähköpostia käyttävä asiakasryhmä on sellainen että heistä aniharvoin kuuluu tämän jälkeen mitään,ymmärrän vastaamatonta myyjää täysin.Mistä tämä johtuu,,sitä on vaikea sanoa.Liikkeeseentulevat asiakkaat ostavat autot.
Vakavasti otettava asiakas joka lähettää mailia on harvinainen POIKKEUSTAPAUS,toki tällainen ihmekin voi toki tapahtua.
- yleistä?
Sen saat tietoosi jos osaat prosenttilaskun.
Ymmärrän myyjiä kun eivät vastaile. Ovat ammattilaisia mutta ei kuitenkaan niin päteviä että oasisivat esim. vaihtoauton hinnoitella pelkän rekisterinumeron mukaan.
En minäkään uskaltaisi ostaa ainakaan vaihtoautoa pelkän kuvan perusteella ja uuttakin ostaessa näyttäisin mielelläni vaihtoautoani.
Älä sinä kuitenkaan anna periksi vaan odottele vastausta siellä 600 km:n päässä saattaa olla taas joku sopiva ei välttämättä kuitenkaan se paras.- ville222
Kyselin keväällä s-postitse tarjouksia uuternn autoon. Itselläni oli myös vaihtoauto hukattavava. Laitoin mailia kaikkiin merkkiliikkeisiin 300km sätellä Helsingistä. Kaikki vastasivat, ja antoivat jopa suuntaa-antavia arvioita vaihdokkini hyvityksestä(kyseessä 2,5v vanha ja 60tkm ajettu auto). Kaikki vastaukset olivat asiallisia, ja niistä oli helppo poimia parhaat, joiden kanssa aloin kauppaa hieromaan. Lopuksi kävin hakemaassa autoni muualta kuin pk-seudulta, ja väliraha oli noin 4000€ pienenmpi kuin Helsingissä. Joten itse olen ainakin tyytyväinen mailitse käytyyn autokauppaan.
- myyjää?
Kyselin suuntaa antavaa tarjousta autostani ja ottavatko autoa edes vaihdossa kun on aika vanha.Samalla kyselin myös haluamani vaihdokkin tiukkaa käteishintaa.Eli tässä tapauksessa ei edes suora myynti kiinnostanut.
Mutta näin jyvät erottuu akanoista ja on helpompi päättää mistä auton ostan koska s-postin kautta taas kaupat teen.
- sähköpostiin
Tee kysely autoliikkeen yleiseen sähköpostiin, mahdollisesti nettisivun lomakkeella jos on. Ja pyydä ensin käteistarjous uudesta autosta. Jos vaihtoauto on vanha, eivät sitä halua tai osaa arvioida eivätkä siksi vastaa sähköpostilla. Siellä voi olla vain yksi "nuori" automyyjä, joka haluaa sähköpostilla asioida. Automyyjät ovat itsenäisiä yrittäjiä, joten tekevät bisnestä niin että helpoiten nettoavat oman osuutensa. Paikalla oleva asiakas lienee aina etusijalla.
Itse kyselin Opelia kahdesta paikasta. Toisesta paikasta löytyi automyyjä, joka asioi sähköpostilla koko ajan. Lopuksi sovimme koeajon ja teimme kaupat sen jälkeen yhdellä käynnillä, kun hinta ja varusteet oli melkein valmiiksi neuvoteltu sähköpostilla. - sain vastauksia
Sain vastauksen kaikilta myyjiltä kenelle kyselyn lähetin kun ostin uuden Bemarin. Sellaiseen kauppaan en viitsisi vaivautua missä on niin huono palvelu ettei maksavan asiakkaan tiedusteluihin vastata. Ei voi mitään jos tuntuu pahalta ottaa raha pois...
- vastailen.
Minäkin vastailen jos ei ole muuta tekemistä. Sähköpostiostajat pidä varalla jos en saa muilta parempaa kauppaa sitten alan työstää näitäkin nörttejä.
- nykyaikaista palvelua
ja siihen tulee vastata jos asiallisia tiedusteluja ilmenee. Pelkän rek numeron perusteella vaihtoauton hinnan määärittäminen on tietenkin mahdotonta. Jos ei autoliike vastaa
sähköposteihin niin eihän sitä tiedä vastaako se
puhelimiinkaan. Kun menee käymään niin onko siellä
edes vapaita myyjiä?
Tiedustelen myös jatkossa autoja sähköpostilla vaikka en ole nörtti. - joku myyjä
nykyaikaista palvelua kirjoitti:
ja siihen tulee vastata jos asiallisia tiedusteluja ilmenee. Pelkän rek numeron perusteella vaihtoauton hinnan määärittäminen on tietenkin mahdotonta. Jos ei autoliike vastaa
sähköposteihin niin eihän sitä tiedä vastaako se
puhelimiinkaan. Kun menee käymään niin onko siellä
edes vapaita myyjiä?
Tiedustelen myös jatkossa autoja sähköpostilla vaikka en ole nörtti.Meillä vastataan aina, isohko merkkiliike.
Tein vastailuja omakohtaisesti pari vuotta sitten puolen vuoden ajan, viestejä tuli 165 kpl joista 3 kpl johti kauppoihin.
Aikaa näihin kumminkin meni iso osa päivästä joten palkoille en päässyt.
En yhtään ihmettele jos ette saa liikkeistä vastauksia sähköpostikyselyihin, soittakaa mielummin niin saatte vastauksen. - Turha huonoon vastata
joku myyjä kirjoitti:
Meillä vastataan aina, isohko merkkiliike.
Tein vastailuja omakohtaisesti pari vuotta sitten puolen vuoden ajan, viestejä tuli 165 kpl joista 3 kpl johti kauppoihin.
Aikaa näihin kumminkin meni iso osa päivästä joten palkoille en päässyt.
En yhtään ihmettele jos ette saa liikkeistä vastauksia sähköpostikyselyihin, soittakaa mielummin niin saatte vastauksen.
- kalle
Viimeisen 3v sisällä olen ostanut 2 uutta autoa (32.000e ja 18.000e) ja molemmissa tapauksissa kaupat aloitettiin sähköpostin välityksellä.
Kummassakin tapauksessa minulla oli vaihdokki, josta sain myyjältä sen verran sopivan tarjouksen, että mielenkiinto heräsi ja lopullinen hinta sitten väännettiin liikkeessä.
Joten kyllä niitä kauppoja meilinkin välitykselläkin syntyy jos myyjä on vähänkään pelimies.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263754- 822597
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468