Esinahka kireä

jasldfkasfj

Esinahka kireä jos stondis päällä, tuntuu epämukavalta vetää esinahkaa taakse. Olen 18v, tuleeko se löystymään, vai kannattaako huolestua?

34

14561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sulla

      olevan pienenpieni toimenpide (leikkaus) edessä. Ainaskii suosittelisin ittes takia.

      Ei se iteksiään "löysty".

      • Löystyttäjä

        Minulla löystyi. Oli niin tiukka että terskaa ei saanut ollenkaan näkyviin, näin siis 12-13 kesäisenä. Vuoden kuluttua "harjoittelun" tuloksena meni jo normaalisti taakse ja nykyään on aivan normaali. Aluksi vaati kivuliaan esinahan taakse pakottamisen.

        Mutta koska olet jo noin vanha niin suosittelisin käymään lekurilla jossa pieni palanen esinahkaa poistetaan kuten edellinen mainitsi.


    • dvhrcvvbnfg

      jos sun esinahka on kiree nii sun pitäis runkata 3 kertaa päivässä vaikka viikon ajan tiiän että on vaikeet nyt 3 kertaa mut 1 aamul 2päiväl 3 illal nii kyllä löystyy laita sitten tähä sun 24 linkiin viestii mitä kävi

    • lo_siento

      Suosittelen lääkärissä käyntiä, varaa aika saman tien, koska asia vaivaa Sinua. Itse lykkäsin asiaa liian pitkälle. Kävin ympärileikkauksessa vasta kolmekymppisenä.

      Voi olla, että Sinua auttaa pelkkä frenuloplastia, pieni päiväkirurginen toimenpide jossa katkaistaan liian kireää esinahkaa kiinni pitävä frenulum.

    • vasta onnistuin

      joo ei sinne lääkäriin heti ekana kannata ravata. ite sain vasta 20 vuotiaana esinahkan terskan taaksen, kun uhrasin muutaman illan venyttelemään oikein kunnolla. mutta ei sitä väkipakolla kannata repiä, tai voi vaikka kiinnike katketa, heh.

      • ahdas

        oon 13v saan terskaa jo näkyviin mutta jos yritän kovemmin se sattuu onko normaalia?


      • Tiukka..
        ahdas kirjoitti:

        oon 13v saan terskaa jo näkyviin mutta jos yritän kovemmin se sattuu onko normaalia?

        Itellä ikään kuin kireä rengas esinahan puoli välissä. menee juuri ja juuri terskan yli mutta aiheuuttaa poimuja ja "kuopan" joka kiertää koko vekottimen. mahtaako olla joku ihonalainen verisuoni tai jtn?? auttaako venyttely?


      • Nimetön
        Tiukka.. kirjoitti:

        Itellä ikään kuin kireä rengas esinahan puoli välissä. menee juuri ja juuri terskan yli mutta aiheuuttaa poimuja ja "kuopan" joka kiertää koko vekottimen. mahtaako olla joku ihonalainen verisuoni tai jtn?? auttaako venyttely?

        ei kannata venytelä liikaa ku voi napsahtaa poikki xD


      • ahdas sama juttu
        ahdas kirjoitti:

        oon 13v saan terskaa jo näkyviin mutta jos yritän kovemmin se sattuu onko normaalia?

        itekki oon kolmetoista ja sama onglema ;(


    • hth**

      Esinahka on pojilla syntyessä kokonaan kiinni terskassa ja irtoaa vähitellen kasvun ja kehityksen myötä.

      Jos murrosikäisenä ei vielä saa esinahkaa kokonaan taakse, niin se on ihan normaalia. Älkää repikö sitä taakse väkisin, vaan antakaa luonnon hoitaa homma. Esinahkaa voi venytellä päivittäin esim. pesun yhteydessä (samalla saapi kaikki föffät sieltä alta kivasti pois) ja näin vähitellen se sitten irtoaa ja lupsahtaa sitten viimein taakse kivuttomasti.

    • KKpK

      Mitä voin tehdä kun pulttini kärjessä esinahka on niin kireä että en saa vedettyä esinahkaa melkeimpä ollenkaan....Pari kolme vuotta sitten repäisin esinahan liian innokkaasti taakseppäin ja se niinkuin vähän repesi siittä päästä ja vähän siittä sisäpuolelta ja se sattui ihan hemmetisti ja kirveli kun virtsasin nyt ne on parantunut mutta parantumisen yhteydessä se kiristyi..Ja nyt se sitten on todella kireä aivan siittä päästä .aivankuin siinä olisi joku kireä lenkki... en voi pestä sitä kunnolla ja sieltä tulee joskus sellasta vaaleeta smägmää.. OLEN KAUHUISSANI voiko tätä parantaa kotikonstein vai täytyykö minun mennä ympärileikkaukseen?? -13v

    • terska-mies

      Meneekö tämä kireys murrosiän myötä pois? ite oon huolestunut kun ei oikee terskaa näy. -15

      • apua!!!

        Oon 12 ja sama ongelma
        .oon vähä huolestunu


      • apua!!!

        Oon 12 ja sama ongelma
        .oon vähä huolestunu


    • kjhjk

      mullaki on osittain sama ongelma, saan kyllä esinahan vedettyä taakse aika helposti jos ei seiso mut en täysin kivuttomasti ja jos on stondis niin se on aika kivuliasta. löystyiskö se vaikka pienellä venyttelyllä? en tosiaan haluis mennä minnekään ympärileikkaukseen. -15v

    • kokenut.......

      Liian kireä esinahka voi aiheuttaa ongelmia, ja jos esimerkiksi puhtaanapito on vaikeaa sen takia, on syytä käydä lääkärillä. Jos liian kireä on leikkauksia kaksi: halkaisuleikkaus jossa siihen tehdään pieni viilto ja sillä selvä... tai ympärileikkaus...

    • APUA tarvitseva

      HEI! Olen juuri 18v täyttänyt mies ja esinahkani on kireä. Saanko sen löystymään venyttelemällä ja runkkaamalla jos tarpeeksi reenaan? Asia todella vaivaa minua eikä kiinnostais todellakaan mennä mihinkään hemmetin pervolle tohtorille vehjettäni esittelemään... Auttakaa..

    • frenulum

      No itse olin 20-vuotiaana pienessä leikkauksessa, jossa terskan alla olevaa kiinnikettä löysättiin. Ei siis ollu ympärileikkaus. Nyt on esa tallella ja menee teron taakse ihan kunnolla... tai on mennyt jo melkein 20vuotta. parempi korjauttaa kuin ottaa se riski että ratkeaa -> verta tulee paljon

      • fimer

        Itselläni on sama ongelma, ja haluaisin korjauttaa sen, mutta en tiedä mihin pitäisi ensin mennä että homman saisi alkuun? Meinaan ihan tavallisen lääkärin vastaanotolle vai urologille? Tietääkö joku?


    • ;---------------)

      Kun vetelet sitä vähän aikaa edestakaisin, niin se kyllä löystyy!

    • APuaaa93939243

      olen 16 vuotias poika jolla on kireä esinahka, olen yrittänyt löystyttää esinahkaa vetämällä taaksepäin väkisin, terskaa näkyy jonkin verran mutta en saa vedettyä sitä kokonaan taakse. Välillä tulee haavoja esinahkaan ja kirvelee niin perkeleesti kun virtsaan. Tätä on tapahtunut nyt semmosen 2vuoden ajan, ajattelin että myöhemmin se ihan itseästään löystyisi mutta ei...

      Olisiko teillä jotain vinkkejä että miten sen nyt saa kokonaan terskan taakse.
      Luin eräästä keskustelupalstalta että jonkinlainen "Salva" auttaa siihen, Onko siinä salvassa mitään haittapuolia?


      Vähän nolottaa.

      En mielellään menisi minnekkään kirurgille, ties vaik leikkais koko peniksen irti. :D

      • 15+10=25

        ku mä olin 13 mul oli sama ongelma mut kesäl päätin joka ilta suihkus vetää sitä nii taakse ku pystyin ilman kipuu. sit yks päivä sinä kesänä suihkus se meni sinne ihan tost noin vaan. mul se kyl venyttelyl siis meni mut päälle kuukaus siihen meni


      • 4+7

        Esinahan ja terskan arkuutta voi yrittää lievittää käyttämällä Emla puudutevoidetta, jota saa pienen määrän ilman reseptiä.


    • Viitisentoista

      Ite olen viistoista ja esinahka on kireä vain vasemmalta puolelta... ?

    • Sama ongelma

      Itse täytin 17v tuossa viime kuussa ja on ollut sama kireä esinahka ongelmana jo semmoisen sanoisko 3 vuotta. Ainakin 3 vuotta sitten huomasin että esinahka on kireä, mutta muistan kun penskanakin oli joskus 10v ja käytin siihen sitä salvaa. 3 vuotta sitten huomasin että on taas kireä ja minullakin on semmonen kireä "rengas" jos vetää esinahan taakse lepotilassa. Onneksi lepotilassa kumminkin saa esinahan ihan helposti terskan taakse että voi ainakin pestä ihan hyvin. Tulehduksia ei ole ollut koskaan, mutta tuo kireä rengas huolestuttaa, koska ainakaan erektiossa ei voi mitenkään vetää taakse asti. Puoliväliin terskaa voi vetää ilman kipua mutta jos siitä yrittää kauemmas vetää niin sattuu aika perkeleesti. Noin muuten ei ole minkäänlaisia kipuja, ei edes erektiossa jos antaa esan olla ja runkkaa menemään. Ainoastaan silloin kun koettaa vetää väkisin terskan taakse erektiossa.

      Itsekkään en kehtaisi ihan esileikkausta vielä harkita, mutta en tiedä mikä muukaan siihen auttaisi. Venyttelyä teen oikeastaan joka päivä vähäsen suihkussa ja joskus runkatessa, mutta en ole kovin koittanut väkisin vetää kumminkaan. Auttaisikohan tuo salva sitten jos sitä käyttäisi ihan tosissaa sen kuukauden? Onko kellään kokemusta tuosta salvasta tämän ikäisenä?

      Perhanan tympeäähän se tämmöinen on ja todella noloa mennä lääkärille. Penis on muuten itsellä ihan normaali onneksi, mutta ainoastaan tuo perhanan "rengas" joka kiristää jos erektiossa koittaa vetää taaksepäin. Varsinkin kun joskus vielä haluaisi päästä sekstailemaan niin on se aika noloa ruveta esinahka alhaalla hommiin ja olisi kait se tyttökin vähän ihmeissään kun ei saa esaa taakse.

    • hollowz

      Tämä on kyllä tosi piinaava ongelma ollut, lähinnä siksi koska häpeilen niin kovasti asiaa. Huomasin kireän esinahan ja aran terskan joskus ehkä lukiolaisena, mutta koska olin silloin aika ujo, eikä tyttöystäviä ollut näköpiirissä, asia on vain jäänyt koko ajan tuonnemmaksi.
      Joskus ehkä 25-vuotiaana kun potentiaalisia seksikumppaneita / tyttöystävä-ehdokkaita olisi ollut, häpeilin entistä enemmän asiaa ja ajattelin että eihän sen ikäisenä enää kehtaa lääkäriin mennä. Tai että hoidan asian "huomenna".

      Okei nyt oon 31-vuotias ja asia häiritsee edelleen todella paljon. Seksiä en ole päässyt harrastamaan vieläkään, vaikka lukuisia kertoja olisi ollut tilaisuus. En käsitä mikä tässä niin hävettää kauheasti mutta yritän nyt rohkaista mieleni että pääsisin lääkäriin asti viimeinkin. Harmittaa vain kun ei ole ketään jolle puhua tästä eikä ole ketään rohkaisemassa :(

      Voin sanoa kaikille tästä kärsiville, että tehkää hyvänenaika asialle ajoissa jotain ettei mene nuoruus hukkaan tällaisen seikan vuoksi!!

    • huolestunut69

      Moi! mul oli yhes vaihees tosi tiukka esinahka mut sit nyt ku oon venytelly oon saanu jo iha melkee terska alapuolel, mut sitku se on nii alhaal ku se menee nii se on iha rikki se esinahka sielt alt ja siit irtoo paloja :S veikkaan että vaa tosi kuiva? ku mul kuivuu kädet ja kaikki muutki helposti, onks kellää mitää vinkkeei??

    • PESKÄÄ ITSENNE

      Ei hyvä luoja... eikö pojille opeteta nykyään vehkeitten pesua ollenkaan? Tuntuu olevan vähän jokaisella näitä smegmatehtaita muhimassa, sitten tulehdukset arpeuttaa, eikä veny niinku pitäis...

      PESKÄÄ NE PIPPELINNE MYÖS SIELTÄ ESINAHAN ALTA, niin ei pääse tulehtumaan ja samalla se nahkakin pysyy väljänä! Se on tarkotettu käytettäväksi, ei smegmalla haudutettavaksi!

      Onko kyse siitä, että nykyään niin monet pojat kasvaa yh-äitien helmoissa ja nämä mammat ei sitten ymmärrä opettaa tuommosta perusasiaa?!

    • Lastenkirurgi

      Jos esinahka on kireä, sitä voidaan väljentää voimakkaalla kortison voiteella.Vaatii lääkärissä käyntiä. Leikkauksella voidaan esinahkaa väljentää preputiumplastta, ei frenuloplastia kuten täällä aiemmin mainittiin.
      Jos esinahassa on arpeuttava , krooninen sairaus, tällöin tehdään ympärileikkaus ja sairas esinahka poistetaan jolloin tauti sammuu ja virtsaputken suun ahtautuminen rauhoittuu.
      Omatoimiset esinahan venyttelyt voivat jopa pahentaa tilannetta, koska haavaumiin voi muodostua lisää ahtauttavaa arpea.
      Intiimi hygienia alkaa puberteetti iässä, jolloin esinahan kuuluu myös olla väljä.
      Pikkupojan pippeliä ei tarvitse esinahan alta pestä. Yleensäkin pikkupoika itse on ensimmäinen, joka vetää "liikkuvat" taakse.
      Pikkupojan ahtaan esinahan hoito kuuluu lastenkirurgille, joten sinne ajanvaraus.

      • eBinÖ

        Todellakin jos saatte esarinne terskan taakse jos ei ole stondis, (ja ei ole mtn sairautta terskassa yms.) niin se löystyy pelkällä venyttelemisellä. Itelläki oli kireä esari, niin että vain vähän näky terskan päätä, mutta 3kk:n jälkeen menee stondiksessakin ihan helposti alas.

        Todellakin jos saatte esarin alas kun terska on pienimmillään, VENYTELKÄÄ!


    • kokemusta on

      Kireän esinahan taakseveto väkisin ei hyvä vaihtoehto. Voi ruveta veri pakkautumaan terskaan liiaksi kun veren takaisinvirtaus estyy ja se on kivuliasta ja jopa vaarallistakin kuolion takia. En halua peloitella, mutta leikkaus on hyvä konsti parantaa moinen vaiva. Hygineakin on helpompi hoitaa sen jälkeen. Lääkäriin tilanteen arviointiin, turha ujostella vaiva on yllättävän yleinen.

      • Pilkunviilausta

        "Väkisin" ja "venyttely" on kaksi eri asiaa.... suurin osa näistä tiukkuutta valittavista ei uskalla venytellä niitä paikkojaan, kun pikkusen jostain nipistää, niin ollaan jo kauhusta kankeana!


    • Vierailija1111

      Jos vedät esinahan taakse ja iho ei punoita vaan syntyy valkoinen ihonvärinen rengas niin saattaa olla leikkaus muuten venyttele ja rasvaa

    • Enoleropottitahiapotti

      ÄLKÄÄ PELÄTKÖ LÄÄKÄRIÄ!

      Ne on ammattilaisia, jotka on valinneet käyttää elämänsä ihmisten vikojen ja vaurioiden korjaamiseen ja ehjäämiseen. Ne näkee ja kokee urallaan ihan kaikki ihmisen ihmeellisyydet. Kehdosta hautaan ammatti. Ja kun vanhemmaksi elää niin ymmärtää että kyllä niitä siitä ihan kivast kompensoidaankin. Näin aikuisena kun peilaa, että se tienaa minimissään tuplat ellei triplat käteen verojen jälkeen, niin kyllä se sillä joutaa mun "vähemmän kuvauksellisia vaivojani" vallan hyvin hoitaa.

      Valtaosa potilaista taitaa muuten olla (arvaan toki vain) jo sellaisia joilla herätyksiä on enemmän takana kuin edessä. Voitte kuvitella että seitenkymppisen mummelin räjähtäneen rämemajavan ja kasikymppisen papparaisen kuivan porkkanan välissä teini-ikäinen ja helposti hoidettava, "päivässä-parantuva" teini on suorastaan juhlaa.

      Mitään häpeää, myötähäpeää tai myötä-myötä-häpeää ei kannata miettiä. Kaikki sellaiset tuntee roskiin kun tohtorille menee. Hänen tehtävä ei ole kritisoida teidän elämänne valintoja vaan auttaa ja opastaa kohti parempaa.

      Paljon suurempia ongelmia on elämässä vielä edessä kuin esan näyttö tohtorille. Rohkaistu tekemään se ja opit senkin tärkeän opin, että ongelmien ratkaiseminen sisältää aina vähän myös itsensä voittamista.

      Tässä keskustelussa oli esimerkki, jossa joku oli kärsinyt 15 vuotta kireästä esinahasta. Täysi toipuminen olisi saattanut olla teini-iässä YHDEN VIIKON kestävä pyristys. Sen sijaan häpeä on saanut mies-paran kärsimään 15 vuotta.

      Seksi on yksi parhaita asioita elämässä. Sitä ei saa uhrata häpeän alttarille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe