Vastaako jumala rukouksiin

marko7677

Onko rukouksesta tosiaan jotain hyötyä?
Koska olen rukoillut tosi paljon 3-4 kuukauden
ajan n.20-40 asiaan apua ja en ole saanut.

Ja nyt olen lopettanut rukoilemisen
en enää viitsi voimat ja usko ei riitä
(en usko enää että jumala auttaa)

Ja jotkut sanoi että olet ehkä saanut
jumalalta apua mutta et ole huomannut,
kyllä olisin sillä nämä asiat olisivat poistuneet.

Ja joku sanoi että täytyy kääntyä
jumalalle täysin miten tämä tapahtuu.

Joku vastasi näin:
Jumala ajattelee AINA meidän parastamme.
Ei oikeen siltä vaikuta(minun kommentti)

Miksi ihmeessä jumala ei ole auttanut
minua mikä on mennyt pieleen tai onko
minussa jotain vikaa

Ja mitä raamattu sanoo rukoilemisesta.
Auttaaako jumala?

21

1128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Darkiara

      ensin, että millaisia asioita olet pyytänyt Jumalalta?

      • marko7677

        Moniin terveydellisiin vaivoihin,uniongelmat,
        en muista kaikkea enää,kotiongelmiin,kirjoittelen lisää jos muistan.


      • Darkiara
        marko7677 kirjoitti:

        Moniin terveydellisiin vaivoihin,uniongelmat,
        en muista kaikkea enää,kotiongelmiin,kirjoittelen lisää jos muistan.

        Kyllä Jumala vastaa rukouksiisi, jos ennen kaikkea uskot hänen vastaavan ja etkä epäile sitä. Älä silti pyydä ainoastaan itsellesi kaikkea hyvää, vaan pyydä myös esimerkiksi kaikille samasta vaivasta kärsiville siunausta ja kaikkea hyvää. Lupaan rukoilla puolestasi, kun menen nukkumaan. Jumalan siunausta! ( Älä välitä, jos joku väittää rukousten olevan turhia, sillä ne vahingoittavat uskoasi. )


    • Aza

      Ei vastaa. Turhaan rukoilet.

    • ---

      jumala on joko nukkumassa tai kuollut... taikka sitten häntä ei ole koskaan ollutkaan, mikä selittää sen, ettei miljooniin ja taas miljooniin rukouksiin todellakaan vastata. luulenkin, että jumala ja taivas/paratiisi ovat vain pelkkä ihmisen toive paremmasta täällä kärsimyksien keskellä. vielä on eräs vaihtoehto, nimittäin se, että tämä elämämme on se helvetti, josta niin paljon puhutaan, ja me olemme tuomittuja kadotukseen - maapallollemme syntymään kerta toisensa jälkeen uudelleen ja uudelleen...

    • Avaronald

      Rukouksiin vastataan, jos sinä haluat niin. Rukoileminen on hyödyllistä, jos osaa rukoilla oikein. Mitkään maalliset ajatukset eivät saa häiritä keskittymistä, vaan sinun pitää keskittyä nousemaan kokonaan tämän maallisen maailman ylitse Ikuisuuteen Isän luo.

      En viittaa Raamattuun mitään, koska pidän kristinuskon opetusta Jumalasta harhaoppina. Ensin sinun pitää miettiä, uskotko todella Jumalaan sen takia, että rakastat Häntä vai haluatko vain yhteyden Häneen, jotta Hän voisi palvella sinua? (Sillä Raamattukin sanoo, ettei Jumala ole ihmisen palvelija). Jos sinulla on maallisia ongelmia, yritä ratkaista ne ensin maallisin keinoin. Mutta älä kokonaan hylkää uskoasi, sillä sen avulla voit saada paljon aikaan.

      Vastatakseni suoraan: älä odota, että Jumala toisi sinulle esim. unitabletit pöydällesi. Tosi usko on rakkautta Jumalaan Hänen itsensä vuoksi, ei sen vuoksi, että sinä haluat häneltä jotain.

    • ...

      "Ja mitä raamattu sanoo rukoilemisesta.
      Auttaaako jumala?"

      Siinä on joitain kohtia joita voit itse tutkia, mutta suosittelen, että tutkit niitä rukoillen Pyhässä Hengessä taivaallista Isää, Jeesuksen Kristuksen nimessä (ja synnit tunnustettuina).

      Matt. 6:5
         
      Ja kun rukoilette, älkää olko niinkuin ulkokullatut; sillä he mielellään seisovat ja rukoilevat synagoogissa ja katujen kulmissa, että ihmiset heidät näkisivät. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.

      Joh. 4:23
         
      Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo.

      Joh. 4:24
         
      Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."

      2. Kor. 9:14
         
      Ja hekin rukoilevat teidän edestänne ja ikävöivät teitä sen ylen runsaan Jumalan armon tähden, joka on teidän osaksenne tullut.

      1. Tim. 2:8
         
      Minä tahdon siis, että miehet rukoilevat, joka paikassa kohottaen pyhät kädet ilman vihaa ja epäilystä;

      Ilm. 4:10
         
      lankeavat ne kaksikymmentä neljä vanhinta hänen eteensä, joka valtaistuimella istuu, ja kumartaen rukoilevat häntä, joka elää aina ja iankaikkisesti, ja heittävät kruununsa valtaistuimen eteen sanoen:

      Ilm. 11:1
         
      Ja minulle annettiin sauvan kaltainen ruoko ja sanottiin: "Nouse ja mittaa Jumalan temppeli ja alttari ja ne, jotka siinä kumartaen rukoilevat.

      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1156068083398&search=rukoilevat&rng=1&submit1=Hae&ref=&ctx=0&mod1=FinPR&mod2=&mod3=

      --

      Matt. 6:9
         
      Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

      Jaak. 5:16
         
      Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.

      Juud. 1:20
         
      Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä

      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?formname=search&formrnd=1156068088886&search=rukoilkaa&rng=1&submit1=Hae&ref=&ctx=0&mod1=FinPR&mod2=&mod3=

      --

      Vanhasta Testamentista myös yksi kohta, jota tulee mietittyä välillä, etenkin jaetta 13 - ehkä turhaan, sillä ei uskosta Herraan Jeesukseen Kristukseen luovuta, vaikka tämä maailma sitä yrittääkin; mutta katsooko Herra itse sitä eri tavoin kuin itse teen..

      Jesaja 59

      1 Katso, ei Herran käsi ole liian lyhyt auttamaan, eikä hänen korvansa kuuro kuulemaan:
      2 vaan teidän pahat tekonne erottavat teidät Jumalastanne, ja teidän syntinne peittävät teiltä hänen kasvonsa, niin ettei hän kuule.
      3 Sillä teidän kätenne ovat tahratut verellä ja sormenne vääryydellä; teidän huulenne puhuvat valhetta, teidän kielenne latelee petosta.
      4 Ei kukaan vaadi oikeuteen vanhurskaasti, eikä kukaan käräjöi rehellisesti. He turvautuvat tyhjään ja puhuvat vilppiä, kantavat kohdussaan tuhoa ja synnyttävät turmion.
      5 Myrkkyliskon munia he hautovat, hämähäkin verkkoja he kutovat; joka niitä munia syö, se kuolee, rikkipoljetusta puhkeaa kyykäärme.
      6 Heidän verkkonsa eivät kelpaa vaatteeksi, heidän tekemäänsä ei voi verhoutua; heidän työnsä ovat vääryyden töitä, ja heidän kätensä ovat täynnä väkivallan tekoa.
      7 Heidän jalkansa juoksevat pahuuteen, kiiruhtavat vuodattamaan viatonta verta; heidän ajatuksensa ovat vääryyden ajatuksia, tuho ja turmio on heidän teillänsä.
      8 Rauhan tietä he eivät tunne, oikeutta ei ole heidän askeleissansa; polkunsa he tekevät mutkaisiksi, ei kukaan, joka niitä käy, tunne rauhaa.
      9 Sentähden on oikeus meistä kaukana, eikä vanhurskaus saavuta meitä; me odotamme valoa, mutta katso, on pimeä, aamunkoittoa, mutta vaellamme yön synkeydessä.
      10 Me haparoimme seinää pitkin niinkuin sokeat, haparoimme niinkuin silmiä vailla; me kompastelemme sydänpäivällä niinkuin hämärässä, me olemme terveitten keskellä niinkuin kuolleet.
      11 Me murisemme kaikki kuin karhut ja kujerramme kuin kyyhkyset; me odotamme oikeutta, mutta sitä ei tule, pelastusta, mutta se on kaukana meistä.
      12 Sillä meidän rikoksemme ovat monilukuiset sinun edessäsi, ja meidän syntimme todistavat meitä vastaan; sillä meidän rikoksemme seuraavat meitä, ja pahat tekomme me tunnemme:
      13 me olemme luopuneet Herrasta ja kieltäneet hänet, vetäytyneet pois Jumalaamme seuraamasta, puhuneet sortoa ja kapinaa, kantaneet kohdussamme ja purkaneet sisimmästämme valheen sanoja.
      14 Oikeus työnnetään takaperin, ja vanhurskaus seisoo kaukana, sillä totuus kompastelee torilla, suoruus ei voi sisälle tulla.
      15 Niin oli totuus kadonnut, ja joka pahasta luopui, se ryöstettiin paljaaksi. Herra näki sen, ja se oli hänen silmissänsä paha, ettei ollut oikeutta.
      16 Ja hän näki, ettei ollut yhtäkään miestä, ja hän ihmetteli, ettei kukaan astunut väliin. Silloin hänen oma käsivartensa auttoi häntä, ja hänen vanhurskautensa häntä tuki.
      17 Ja hän puki yllensä vanhurskauden kuin rintahaarniskan ja pani pelastuksen kypärin päähänsä, hän puki koston vaatteet puvuksensa ja verhoutui kiivauteen niinkuin viittaan.
      18 Tekojen mukaan hän maksaa palkan: vihan vastustajillensa, koston vihollisillensa; merensaarille hän kostaa.
      19 Ja päivän laskun äärillä he pelkäävät Herran nimeä ja päivän koittamilla hänen kunniaansa. Sillä se tulee kuin padottu virta, jota Herran henki ajaa eteenpäin.
      20 Mutta Siionille se tulee lunastajana, niille Jaakobissa, jotka synnistä kääntyvät, sanoo Herra.
      21 Ja tämä on minun liittoni heidän kanssansa, sanoo Herra: minun Henkeni, joka on sinun päälläsi, ja minun sanani, jonka minä suuhusi panen, eivät väisty sinun suustasi, eivät lastesi suusta eivätkä lastesi lasten suusta, sanoo Herra, nyt ja iankaikkisesti.

    • pohdiskelija

      Jumalan apu tulee silloin kun hän sen juuri Sinulle parhaaksi näkee. Joka ikisellä asialla on oma tarkoituksensa, ja juuri siksi Hän vastaa ajallaan. Ruikuttajarukoilijaa on hankalampi auttaa, mutta kun rukoilee niin, että näkee itse asian jo tapahtuneena, niin tällaista rukoilijaa on helpompi auttaa. Kannattaa kiittää jo etukäteen avusta, sillä kiitos avaa yhteyttä Jumalaan.

      Jumala vastaa aina rukouksiin. Tämä on laki, ja tästä ei tehdä poikkeuksia. Korkeamman on autettava alempaa kun alempi pyytää, se on Jumalan oma laki. Silti Isä ei anna lapselle sellaista, mikä olisi tälle huono asia Isän näkökulmasta. Rukouksiin tulee juuri Sinun haluamasi kaltainen vastaus, JOS Isä katsoo se Sinulle hyödylliseksi.

      Joka tapauksessa aina vastataan, kun sen aika on.

    • Kristallikuu

      ...melko inhimillisiä. He auttavat sinua jos katsovat sinun tarvitsevan apua.

      • kokkelis

        Vitut! Sanon minä. Tuhansia ihmisiä kuolee jatkuvasti sotiin, tauteihin, nälänhätään ja ties mihin, vaikka he eivät olisi koskaan syntiä tehneetkään

        Jumalaa ei ole, ja piste. Uskokoon ken tahtoo mutta, maailma on omillaan.


      • omillaan, sinä
        kokkelis kirjoitti:

        Vitut! Sanon minä. Tuhansia ihmisiä kuolee jatkuvasti sotiin, tauteihin, nälänhätään ja ties mihin, vaikka he eivät olisi koskaan syntiä tehneetkään

        Jumalaa ei ole, ja piste. Uskokoon ken tahtoo mutta, maailma on omillaan.

        vain luulet niin ja et halua uskoa muuta.
        Maailmankaikkeus on muutakin kuin sinun napasi.


    • Maalaisjärki...

      Jos ihminen uskoo lujasti rukouksella saavansa paremman olon niin tuleehan se parmpi olo. Vielä jos suurempi ryhmä kokee saman niin olo senkuin paranee. Kyse on kuitenkin vain omasta uskosta, sosiaalisesta yhteydestä ja sitäkautta oman mielialan kohentumisesta, joka vaikuttaa moneen asiaan positiivisesti. Tämä on vain ihmisen evoluutiossa ollut edullinen ominaisuus, joten se on pysynyt osana ihmiskuntaa kaiken aikaa. Millään uskontojen opeilla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa tämä ominaisuus ihmisissä on vain edesauttanut uskontojen olemasaoloa hyvässä ja pahassa.

    • metaskeema

      Ei ole vastannut edes puhelimeen. Tosin en ole edes yrittänyt hänelle soittaa.

      • Soittaa vaan huuliharppua

        Jätä kommentoimatta, kun oot noin typerä, ettet osaa asiallisesti vastata !


    • 30.8.

      Usko vaan. Kyllä Jumala kuulee rukouksesi,vaikkei siltä tuntuisikaan.
      Mulla on monta monta kertaa ollut sama tilanne ja aikaa myöten olen huomannut, että WAUZI:-Tässähän on nyt tää asia, jota silloin joskus rukoilin.
      Kaikkiin rukouksiin ei ikävä kyllä saa välttämättä apua,sillä vain Jumala tietää, mikä on sun parhaaksesi. Hän antaa juuri sitä, mikä on sulle tarkoitettu.
      Rukoilu on hyväksi mutta ilman rukoustakin voi elää(mä en voi),olen kuullut,että jotkut voivat,sillä Jumala tietää ja tuntee meidät ja ajatuksemme kaikista parhaiten.
      Voimia ja Siukkuja !!

    • aum

      tapahtukoon "sinun" tahtosi niin maanpäällä kuin taivaassa.


      ...ja herra on hyvä paimeneni ei minulta mitään puutu.

    • fataali

      Onkos se uskovaisten älyllinen taso yhä samaa, kuin tämän ketjun aloitusaikoina? Voin vastata heille, jotka aloituksen kysymystä pohtivat: Jumala auttaa heitä, jotka itse auttavat itseään, eli toimi parhaan käsittämäsi moraalin mukaan ja pyydä ylhäältä apua siihen,mihin et itse kykene. Jos apua ei tule, on vastuu viimekädessä Jumalan, Hän olisi voinut vastata toivomallasi tavalla ja auttaa sinua selviytymään,mutta mikäli ei vastannut, on se hänen päänsärkynsä. Hyväksykää oma vajavaisuutenne! Kukaan ei ole Jumalaa nähnyt eikä Häntä tunne. Vain sirpaleita täydellisestä onnesta voidaan hyvässä tapauksessa maan päällä kokea. On etuoikeutettua elää yhteiskunnassa/yhteisössä/perheessä jossa on varallisuutta, rakkautta,arvomaailma kunnossa. Suomalainen sodanjälkeinen sukupolvi sai niin paljon työllään vaurautta tuotettua maahamme ja sen jälkeiset sukupolvet eivät ymmärrä, ettei mikään tule ilmaiseksi tässä elämässä. Perse homeessa nostavat mamut työttömyyskorvauksia ja syljeksitään kattoon tai elellään aiempien suomalaisten sukupolvien perintörahoilla juhlien, katsoen ylimielisesti köyhää ja sairasta. No, sille helppoudelle tulee piankin loppu ja koska moraaliset arvot ovat maassamme rapautuneet, niin ei hyvältä tulevaisuus näytä.

    • 12___13

      Mihin tarvitset apua tai vastausta?

    • Säästät.satoja.euroja

      Ei mitään hyötyä rukouksesta ellet aio tehdä Jumalan mielen mukaan ja erota kirkosta.
      Jos eroat kirkosta ennen vuodenvaihdetta, niin sinun kirkollisverosi loppuu tämän vuoden lopussa.
      / http://www.eroakirkosta.fi

    • Luota-JeesuksenJumalaan
    • ainavastaa

      Näin olen sen uskovien kertomana ymmärtänyt: Jumala vastaa rukouksiin aina mutta vastauksen ajankohtaa ei voi ennustaa ja lisäksi vastaus voi olla jotakin muuta kuin mitä rukoiltiin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      3291
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2151
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1925
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe