suorin jaloin maastaveto, romanialainen maastaveto

maastavetäjä

Olen tässä pähkäillyt romanialaisen maastavedon ja suorin jaloin maastavedon eroa. Mahtaako kyseessä olla sama liike? Jos ei, niin miten eroavat toisistaan? Olen tehnyt vain sitä perinteistä tavallista maastavetoa, mutta ajattelin nyt lisätä harjoitusohjelmaani myös jonkin toisen variaation maastavedosta. Jokin selventävä video/kuva voisi myös olla hyvä.Kiitos vastauksista! =)

12

9327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timppa*

      pidetään molemmat kädet myötäotteessa tangolla kun taas kaikissa muissa maastavedoissa ristikkäisotteessa. Eli Romanialaisessa kämmenet eteenpäin tangolla, ei siis pidetä kiinni tangosta niinkuin hauiskäännössä.

      • ei noin

        se millainen ote on, ei ole mitään tekemistä rdl:n, sjmv:n ja tavallisen maven eroavuuden kanssa. kaikkia otteita voi käyttää kaikkien kanssa.

        itse alkuperäiseen kysymykseen: sjmv:ssä pyritään pitämään jalat SUORANA kuten nimikin kertoo ja kroppa taipuu alaselän kohdalta, kun taas romanialaisessa työnnetään tietoisesti VAIN takapuolta taaksepäin jolloin hamstringit venyvät ja näin suoritetaan painon alaslasku.


      • Timppa*
        ei noin kirjoitti:

        se millainen ote on, ei ole mitään tekemistä rdl:n, sjmv:n ja tavallisen maven eroavuuden kanssa. kaikkia otteita voi käyttää kaikkien kanssa.

        itse alkuperäiseen kysymykseen: sjmv:ssä pyritään pitämään jalat SUORANA kuten nimikin kertoo ja kroppa taipuu alaselän kohdalta, kun taas romanialaisessa työnnetään tietoisesti VAIN takapuolta taaksepäin jolloin hamstringit venyvät ja näin suoritetaan painon alaslasku.

        Kerroin mikä on oikeaoppisesti Romanialainen maastaveto. Se on eri ihan asia jos aletaan puhumaan variaatioista. Variaatiot eivät kuitenkaan ole virallisesti oikeita tämän asian yhteydessä, joten niistä voidaan keskustella ihan erikseen. Romanialaista maastavetoa tehdään virallisesti vain yhdellä tavalla ja sillä siisti. Mutta kyllä sitä saa jokainen tehdä ristiotteelakin jos haluaa mutta sitten se ei ole Romanialainen. Sitten se on Stadilainen, Ruotsalainen, Espoolainen, Oululainen, Porvoolainen, Amerikkalainen tai mikä tahansa -lainen mutta ei kuitenkaan Romanialainen.


      • ei voi...

        ... suorittaa natuna - sanoohan sen jo nimikin.

        Hevoshormoonia piikillä persiiseen, niin että selkäkarvat joutuu sheivaamaan kerran päivässä.


    • Timppa*

      ...niin ei jää epäselväksi jos en osannut selittää tarpeeksi hyvin...:)

      http://www.bodybuilding.com/fun/issa63.htm

    • YJP789

      Ei noita maastavetoja viitsi kuin alaselälle tehdä, ei ne mitään muuta kasvata. Venyttää kyllä muitakin lihaksia, muttei kasvata!

    • Anonyymi

      Tylsää kun on nii selaan vanhoja keskustelu ja facepalmaan tyhmille.

      Eli romanialainen mave on jossa pidetään pienen pieni kulma polvissa ja viedään tanko/käsipainot niin alas kun liikkuvuus riittää ja samaa reittiä ylös, eli mahd. lähellä jalkoja, mutta pidetään paino ilmassa koko suorituksen ajan Ja keskity siihen että jännität takareisiä etkä nosta vain alaselällä, ja ylhäällä saa supistaa myös pakaroita yhteen että liike tuntuu sielläkin.

      Suorinjaloin mave on lähes sama mutta painot lasketaan maahan välissä, josta nostetaan uudestaan.

    • Anonyymi

      En tieä miuta nimityksiä kuin tavallinen mave ja sumo tekniikka. Joo. Tietenkin melkein suorin jaloin veto.
      Kymmenien vuosien tauon jälkeen en enää nähnyt aiheelliseksi ryhtyä rääkkäämään peukaloitani sormilukolla ja ristiotteella vetäminen aiheuttaa selän kiertymistä joten olen vetänyt perusremmeillä.
      Kun ukko rappeutuu niin olen jo vuosikaudet vetänyt sukkasillani jolloin se pottumoisin ensimmäinen sentti jää vetämättä.
      Kun operoitu polveni ilmoittaa itsestään niin teen osan vedoista normitangon hack-kyykkyinä.
      Pääasia on, että ikääntyvä ilmiö tekee jotain.
      Olen myös ajatellut mahollista leskeäni. Minulta kiellettiin ponnistelu 9 vuotta sitten.Jos vatsavaltimo repeää jossakin muualla kuin leikkaavan sairaalan parkkipaikalla niin henki on pois ennen operaatioon ehtimistä.

      Hyvän palvelun saliyrittäjä on luvannut, että tilanteessa jossa mahdollisesti valtimoni poksahtaa niin hän käy lisäämässä levyjä tankoon, ettei lesken tarvitse hävetä. Voiko palvelu tuosta enää paremmaksi tulla?

    • Anonyymi

      Ei tarvitse kuunnella sataa selitystä, joista kaikki on väärin kun lukee ammattilaisen ohjeen

      http://www.voimaharjoittelu.fi/artikkelit/romanialainen-maastanosto

      Romanialainen maastanosto
      Tehokas muunnelma suorin jaloin maastanostosta. Liike auttanut monia huippuluokan maastanostajia kuten Ano Turtiaista ja Janne Toivasta.

      Nosta tanko maasta ensin "normaalilla" vedolla. Vedä selkä kaarelle. Laske tanko alas selkä kaarella ja jalat melkein suorina lähelle niin että tanko melkein koskettaa lattiaa. Vie laskuvaiheessa lantio taakse ja nostovaiheessa takaisin eteen. Tässä liikkeessä takareidet ja pakarat tekevät varsinaisen työn. Selän osuus on staattinen.

      • Anonyymi

        Selkä kaarella maastavetoa? Juu ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selkä kaarella maastavetoa? Juu ei.

        Miksei?


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe