Auto VW Passat 1.9 tdi vm.2000 Auto ei kulje kuin 110 km/h.Vika ilmenee kun kiihdyttää niin yhtä äkkiä tulee kuin jonkunlainen rajoitin iskee päälle pienillä vaihteella vähän aikaa toimii kuin ei olisi mitään vikaa.(Vaihdettu seuraavat osat :
Ilmamassamittari,öljyt suodin,ilman suodin ja lämpötila-anturi mitä seuraavaksi pitäis vaihtaa
Pakokaasu anturi laitettu myös manuaalisesti toiseen asentoon ja kokeiltu ei auta.
Auton kun sammuttaa ja taas kokeilee niin näyttäis toimivan taas vähän aikaa.
VW Passat 1.9 tdi ei kulje
14
5583
Vastaukset
- kaverin Passat
Äänenvaimentajan sisuskalut(villat?) olivat irti ja ne tukkivat pakokaasujen reitin.Vaikuttais nuo oireet vähän samanlaisilta.
- Mikä vikana
Hei Tarkoititko katalysaattoria ? vai äänenvaimennin pönttöjä niitähän taitaa olla kaksi kappaletta autossa kumpikohan niistä olisi viallinen mikä olisi helppo tapa testata äänenvaimentimet?
- hemmo
Ahtopaineet nousee liia ylös ja menee vikatilaan, manuaalisel mittaril melkee 2 baaria löytyy.. turbon vaihdolla korjaantuu tai sit paineet muuten ales...
- hemmo
Ja nois vaihtamissas osissa tuskin on vikaa.. helppoa rahaa vaa merkkiliikkeelle ku vikakoodit antaa noi ekana...
- Miä vikana
Kyllä turbo toimii alussa kyllä sen huomaaa kun kiihdyttää mutta n.5-10 min päästä hyytyy voisko turbo hyytyä sitten ajan kuluttua aika outoa?
Vikakoodit on luettu ei ollu vikaa päällä.
Keskimmäinen äänenvaimennin joka on poikittain tuntuu kun koputtelee niin aika täydeltä onkohan se normaali takimmanen äänenvaimennin kumisee eri tavalla. - näin toimii
Kyllä turbo toimii alussa kyllä sen huomaaa kun kiihdyttää mutta n.5-10 min päästä hyytyy voisko turbo hyytyä sitten ajan kuluttua aika outoa?
Vikakoodit on luettu ei ollu vikaa päällä.
Keskimmäinen äänenvaimennin joka on poikittain tuntuu kun koputtelee niin aika täydeltä onkohan se normaali takimmanen äänenvaimennin kumisee eri tavalla. - hemmo
näin toimii kirjoitti:
Kyllä turbo toimii alussa kyllä sen huomaaa kun kiihdyttää mutta n.5-10 min päästä hyytyy voisko turbo hyytyä sitten ajan kuluttua aika outoa?
Vikakoodit on luettu ei ollu vikaa päällä.
Keskimmäinen äänenvaimennin joka on poikittain tuntuu kun koputtelee niin aika täydeltä onkohan se normaali takimmanen äänenvaimennin kumisee eri tavalla.ajattelet väärinpäim et vedot ku katoo ni se turboki lopettaa toiminnan!!se turbo nimenomaa toimii ja ne paineet nousee 1.8-2.0bar.. ja se vikatila tulee olkoha 1.5 bar, toi o todettu yhest tdi koneest iha oikeel mittaril eikä millää tietsikalla. jos laitat ohivuotoo tai venttiilin mikä pitää ne max.paineet alempana ni toimii helvetin hyvin, voitti tietty paril tonnil laitattaa vw liikkees ja todeta et turbossa se vika on kuitekii ku noisha ei oo hukkaporttii niiko perinteisissä, eli pienil kierroksil paljo tuottoo ja ohjainlaite ja alipaine kello pienentää kierrosten noustessa turbon tuottoo ku semmone muuttuvasiipinenhä siel on
- Ei kulje
hemmo kirjoitti:
ajattelet väärinpäim et vedot ku katoo ni se turboki lopettaa toiminnan!!se turbo nimenomaa toimii ja ne paineet nousee 1.8-2.0bar.. ja se vikatila tulee olkoha 1.5 bar, toi o todettu yhest tdi koneest iha oikeel mittaril eikä millää tietsikalla. jos laitat ohivuotoo tai venttiilin mikä pitää ne max.paineet alempana ni toimii helvetin hyvin, voitti tietty paril tonnil laitattaa vw liikkees ja todeta et turbossa se vika on kuitekii ku noisha ei oo hukkaporttii niiko perinteisissä, eli pienil kierroksil paljo tuottoo ja ohjainlaite ja alipaine kello pienentää kierrosten noustessa turbon tuottoo ku semmone muuttuvasiipinenhä siel on
Niin mistä ohivuotoa voi laittaa tai venttiilin ? Eikö vika tila poistu vasta kuin sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen ? En kyllä vv liikkeeseen hevillä autoa vie kävin kyllä vikakoodit luettamassa kärsin 20 ekua siintäkin .Kuinka paljon turbo mahtanee maksaa vai voiko vanhaa korjata? ymmärsinkö oikein vikatilassa turbo ei toimi?
- Mikä vikana
Ei kulje kirjoitti:
Niin mistä ohivuotoa voi laittaa tai venttiilin ? Eikö vika tila poistu vasta kuin sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen ? En kyllä vv liikkeeseen hevillä autoa vie kävin kyllä vikakoodit luettamassa kärsin 20 ekua siintäkin .Kuinka paljon turbo mahtanee maksaa vai voiko vanhaa korjata? ymmärsinkö oikein vikatilassa turbo ei toimi?
On se todellakin outoa jos turbo rikki niin ei kulje kuin 115 km/h max. kulkeehan 1.9 normaalikin ilman turboa enemmän on tuolla turbolla vaikutusta paljon.
- hemmo
Ei kulje kirjoitti:
Niin mistä ohivuotoa voi laittaa tai venttiilin ? Eikö vika tila poistu vasta kuin sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen ? En kyllä vv liikkeeseen hevillä autoa vie kävin kyllä vikakoodit luettamassa kärsin 20 ekua siintäkin .Kuinka paljon turbo mahtanee maksaa vai voiko vanhaa korjata? ymmärsinkö oikein vikatilassa turbo ei toimi?
löysäät vaik sen pakkokaasujenkierrätysventtiilin pultit ja prikka väliin siihe laipan ja imusarjan----> varmast toimii ja vedot ei katoo, ku ei paineetka liia ylös nouse.. mut toi ois vaa niiko testinä! turbon laittoo kantsii kysyy noist firmoista, googleta tai sit uus mut uskosin et vanhanki saap kuntoo, noist on kuvii netiski mis se vika on..
- Timo Taskuperuutus
Turbon ahtopaineensäädin.
Antaa liikaa painetta, ja kun ecu saa kiihdyttäessä tiedon ylipaineesta, se katkaisee polttoaineensyötön. Kestää n.10s (autosta riippuen) ja polttoaineensyöttö palautuu ennalleen, jolloin auto vetää taas.
Osa maksaa jonkun kympin ja on helppo vaihtaa itsekin. Siihen tulee todennäköisesti kolme letkua: ahtopaine, alipaine ja hukkaporin säätöletku.
Eli osa päästää ahtopainetta hukkaportin säätimelle tarpeen mukaan. Jos se jumii, ei paine pääse avaamaan porttia ja näin syntyy ylipaine.
Varaosaliikkeeseen mars!- Mikä vikana
Halvempi ratkaisu tämä kuin turbon vaihto.Ihmettelin kyllä jos turbo olisi menny rikki (kun huomaa selvästi alussa kyllä turbon äänen kuulee/tunnistaa ja mikä siinä rikki voisi mennä.
Ahtopaineen säätimestä ei se kyllä palaudu tässä autossa normaaliksi jos ei sammuta autoa onkohan se sittenkään tämä ahtopaineen säädin vai jos se ei palaudukaan polttoaineen syöttö normaaliksi ennen kuin käynnistää auton uudelleen. - Mikä vikana
Mikä vikana kirjoitti:
Halvempi ratkaisu tämä kuin turbon vaihto.Ihmettelin kyllä jos turbo olisi menny rikki (kun huomaa selvästi alussa kyllä turbon äänen kuulee/tunnistaa ja mikä siinä rikki voisi mennä.
Ahtopaineen säätimestä ei se kyllä palaudu tässä autossa normaaliksi jos ei sammuta autoa onkohan se sittenkään tämä ahtopaineen säädin vai jos se ei palaudukaan polttoaineen syöttö normaaliksi ennen kuin käynnistää auton uudelleen.Vaihdoin sen turbon ahtopaineensäätimen ja rupes kyllä toimimaan hinta 75 eur.Mittasin vielä ilmamassamittarin oli siinäkin jotain vikaa ei sen vaihto ollu turha operaatio talvella sen huomaa kun tyhjäkäynti jää paljon korkeammalle vaikka kone on jo lämmin kierrokset heittelee.
- Kopo84
Mikä vikana kirjoitti:
Vaihdoin sen turbon ahtopaineensäätimen ja rupes kyllä toimimaan hinta 75 eur.Mittasin vielä ilmamassamittarin oli siinäkin jotain vikaa ei sen vaihto ollu turha operaatio talvella sen huomaa kun tyhjäkäynti jää paljon korkeammalle vaikka kone on jo lämmin kierrokset heittelee.
mulla on tuo sama ongelma passatissani.
Kiihtyy pienemmässä nopeudessa normaalisti turbon kanssa ja kun tulee nopeutta noin 100 km/h, nappaa turbon poissa ja on aika veltto auto sen jälkeen. tosin kulkee kuitenki ilman turboa kohtuulliset 120-130 km/h, muttei kaasupohjassa, vaan lievällä välikaasulla.
pitääpä ittelläki testata tuota ahtopaineen säätimen vaihtoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417044
- 323958
- 463384
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402078