Oletko käynyt armeijan,jos niin missä ja vielä sotilasarvo? Vai ollaanko sitä sivareita?
Asento! Lepo! Maahan! Taakse poistu!...
42
2603
Vastaukset
- mut..
ei taida kyllä kuulua sulle. Se on mun oma asia ja puhun siitä jos haluun ja nyt just tällä kellonlyömällä en halua. Miksi ihmisiä edes kiinnostaa toisten armeija vs. sivari tai sotilasarvot ym.?
- tyhmiä tyttö
kyselee näin lauantai-ehtoolla ja yleensäkin.
Käyty on! Jälkeenpäin ajateltuna ihan hauskaa, vaikka välillä vituttikin ankarasti. Muistoja ja kavereita on jäänyt niiltä ajoita paljon. Sivarit kyykkyyn!
- ketään ei halveksuta
Ketään en halveksi, oli intin käyneitä tai sivareita. Sen sijaan halveksin niitä jotka halveksii toisia sen mukaan onko intti käyty tai ei.
- neito82
ketään ei halveksuta kirjoitti:
Ketään en halveksi, oli intin käyneitä tai sivareita. Sen sijaan halveksin niitä jotka halveksii toisia sen mukaan onko intti käyty tai ei.
kyssäri mieleen,ku löysin iskän yhen sotilas muistoja käsittelevän kirjan huumorilla höystetyn, niillä ainakin oli ollut hauskaa armeijassa kirjoituksista päätellen! ;) Vai onko armeija tosiaan niin kamala paikka,kuin monet antaa ymmärtää?
ketään ei halveksuta kirjoitti:
Sanot ettet halveksi ketää, mutta kuitenkin halveksit. Hieman outoa, mutta samalla viivallahan olet ihmisten kanssa jotka halveksivat ihan mistä tahansa syystä toisia ihmisiä.
- neito82
joonas75 kirjoitti:
Sanot ettet halveksi ketää, mutta kuitenkin halveksit. Hieman outoa, mutta samalla viivallahan olet ihmisten kanssa jotka halveksivat ihan mistä tahansa syystä toisia ihmisiä.
nii halveksin,mistä sellaista päättelit?
neito82 kirjoitti:
nii halveksin,mistä sellaista päättelit?
tuo minun kommenttini ollutkin sinun yläpuolellasi kirjoittaneelle?
- neito82
joonas75 kirjoitti:
tuo minun kommenttini ollutkin sinun yläpuolellasi kirjoittaneelle?
katsoin väärin,juu vähä ihmettelinkin...! ;)
- korjataan kommenttia
joonas75 kirjoitti:
Siis halveksin mutta en sen perusteella käykö joku vai ei, se on hänen oma valintansa. Halveksin vain niitä jotka halveksii toisia sen perusteella kävikö intin vai ei. Jokaisella on oma valinnanvapaus käydä tai olla käymättä eikä siihen pitäisi olla toisilla nokan koputtamista tai jälkikäteen vittuilemista.
No niin, nyt tuli korjattua tuo ristiriita. :)
- MMies
Aseistakieltäytyjä, ts. sivari.
- Aseistakieltäytyjä
voi myös käydä intin, ainakin meidän joukoissa joskus juoksi jannu harja kädessä huutaen "laukaus laukaus"..=)
Eikös aseistakieltäytyjät ole niitä jotka joutuvat linnaan ja sivarit niitä jotka käyvät siviilipalveluksen???
- MMies
joonas75 kirjoitti:
Eikös aseistakieltäytyjät ole niitä jotka joutuvat linnaan ja sivarit niitä jotka käyvät siviilipalveluksen???
Reiska sen tuossa sanoikin, mutta liästtäköön, että sivari on aseistakieltäytyjä vain rauhan aikana: sodan koittaessa sivarit joutuvat alokaskoulutukseen aivan kuten muutkin ja aseelliseen palvelukseen. Tai sitten niille keksitään joitain muita hommia...Kukaan ei tiedä miten se homma menee, koska armeijaa johtavat instassit ovat idiootteja...
- ilman..
natsoja, revi siitä huumoria lauantai-iltaasi..!!
- ja miehekyyttä
osoittaa se että uskaltaa kieltäytyä ja vielä uskaltaa tunnustaa sen ettei ole käynyt. Noi sivareita haukkuvat massahiirulaiset menee kuudeksi kuukaudeksi jonnekkin metikköön rämpimään, eivätkä edes osaa käyttää kevyttä tykkiä (se Rovajärven onnettomuus muistatteko) ilman että ite saisivat omista aseistaan surmansa. Sitten he kehtaa sanoa olevansa miehiä.
Elämä tekee pojasta miehen, ei intti. Intti opettaa olemaan ajattelematta omilla aivoillaan ja menemään massan mukana kulkematta omia polkujaan.
En sitä sano etteikö intissäkin ole varmaan fiksua porukkaa mutta lähinnä meinasin noita jotka "kyykyttää sivareita". ja miehekyyttä kirjoitti:
osoittaa se että uskaltaa kieltäytyä ja vielä uskaltaa tunnustaa sen ettei ole käynyt. Noi sivareita haukkuvat massahiirulaiset menee kuudeksi kuukaudeksi jonnekkin metikköön rämpimään, eivätkä edes osaa käyttää kevyttä tykkiä (se Rovajärven onnettomuus muistatteko) ilman että ite saisivat omista aseistaan surmansa. Sitten he kehtaa sanoa olevansa miehiä.
Elämä tekee pojasta miehen, ei intti. Intti opettaa olemaan ajattelematta omilla aivoillaan ja menemään massan mukana kulkematta omia polkujaan.
En sitä sano etteikö intissäkin ole varmaan fiksua porukkaa mutta lähinnä meinasin noita jotka "kyykyttää sivareita".sinä käynyt intin vai et? Luulisi koska että olet käynyt koska tiedät noin hyvin kuinka siellä opetetaan olemaan ajattelematta ja kulkemaan massan mukana.
- adrianleewerkuhn
ja miehekyyttä kirjoitti:
En sitä sano etteikö intissäkin ole varmaan fiksua porukkaa mutta lähinnä meinasin noita jotka "kyykyttää sivareita".Vaikka itse en ole aikoinani käynyt siviilipalvelua, nostan hattuani myös siviilipalvelun valinneille.
Olen samaa mieltä myös siitä, että elämä tekee pojasta miehen, jos on tehdäkseen, ei sinänsä hyvin ohimenevä tuokio varusmiespalveluksessa.
Idealismi tai ns. reaalipolitiikka eivät mielestäni millään tavoin sulje toisiaan pois.
Eikä sodassa ole koskaan sankareita.
- Pullopersesika
362 vrk
Kaukotiedustelu.
Sotilasarvo kerrotaan vankinakin vasta myönnytyksenä kuulustelijalle.
;)
ps. hauskaa oli, kävisin vaikka uudestaan.- neito82
kunnollisesta vastauksesta ;),toiset kun rupesivat heti nälvimään!
- Pullopersesika
neito82 kirjoitti:
kunnollisesta vastauksesta ;),toiset kun rupesivat heti nälvimään!
Tää on monesti tunteita nostattava teema..
;)
- miestääl06
Miksi moista kyselet? :) Taino saahan sitä kysellä...
- neito82
mun kirjotukset tuolt ylempää,nii ehkä sulle selviää!
- neito82
Herra kapteeni,komppanian tiedätte,tuvan numero näkyy ovesta,vahvuutta voitte koittaa,tuvan esimies putkassa,muut puntiksella - ilmoitti jääkäri S.......,olen vuodelevossa! ;)
- neito82
sanaa kuulla sain,kahta sanaa kaipaan vain,TAUOLLE POISTU!
- neito82
neito82 kirjoitti:
sanaa kuulla sain,kahta sanaa kaipaan vain,TAUOLLE POISTU!
on kuin pikakivääri,pitää suurta ääntä,kuumenee nopeasti,jäähtyy helposti ja on aina taakaksi.
"Väkisin makaamista",sano alokas kun hiljasuus huudettiin.
"Yks halla yö voi viljan kaataa",sanoi sotamies,kun puntikselta kärysi ja tukka vietiin.
- adrianleewerkuhn
Upseeri muttei herrasmies.
- naang
Niin vaatimatonta,niin vaatimatonta!
- adrianleewerkuhn
naang kirjoitti:
Niin vaatimatonta,niin vaatimatonta!
ihan mikä tahansa pönkittää olematonta egoani ja vankistaa katteetonta itseluottamustani...
- m78..............
pari juttua, täällä jotkut puoltaa sivareita, ei siinä mitään,
pari faktaa,
jos aikoinaan ei olisi suomen miehet taistelleet, olisimme joutuneet neuvostoliiton miehittämäksi, mutta onneksi meistä löyty tarpeeksi rohkeita miehiä,
kuka meistä voi sanoa sitten että, nuo muut menkööt armeijaan, ja tarvittaessa puolustakoot maata, mun ei tarvi?
vanha sanonta, jos maassa ei ole armeijaa, sinne tulee jonkun muun maan armeija, pitää hyvin paikkansa..
tähän on nyt turha vastata jollain hip hop lässytyksillä!. sotia on aina ollut kuten historia opettaa, eikä se tule siitä muuttumaan, vaikka meidän ikäiset ei olla sitä nähneet, ja se tuntuu meistä etäiseltä, mutta niihin pitää varautua.- Kaikki..
velliperseet jotka nykypäivän natsoilla elvistelee ei muista monen kymmenen vuoden päästä aseensa sarjanumeroa, toista se oli papalla ja muilla hänen aseveljillä jotka vieläkin muistaisi sen ulkoa, sitä kummasti muistaa numerot hengenpitimestään kun henki riippuu siitä!!
- Revolveri
Kyllä tuli käytyä miestenkoulu. Intti oli oma maailmansa ja jutut näin jälkeenpäin ajateltuna hölmöjä. Vähän vitsailua:
- Sotamies, mitä teette, kun näette vääpelin putoavan jäihin?
- Seuraan katseella, herra vääpeli. - kewi
ja vapaaehtoisena ennen aikojaan.
Raskas kenttätykistö 11 kk aliupseeri
ja päälle reilu vuosi yk:palvelusta
isolla hiekkalaatikolla.... - Entä itse?
Mitä se sinulle kuuluu? Oletko itse..? Ole nainen ja tee osasi isänmaan puolesta, tekis hyvää sinullekin kuri ja järjestys
- Rowen82
...sitä juuri nyt (tällä hetkellä olen viikonloppuvapaalla). Alunperin piti suorittaa se jo muutama vuosi sitten, mutta lykkäsin sitä tähän asti. Suoritetuksi kuitenkin on tulossa. Alokasaika on kohta jo ohi, ensi viikolla on sotilasvala.
Eipä siellä mitään kamalaa ole ollut, vaikka vähän rankkaa välillä kyllä varsinkin kun kunto ei ole aivan kehumisen arvoinen. Siinä se kuitenkin on mennyt, ja minun kohdaltani kaikki ne rankemmanpuoleiset jutut alkavat olla ohi. P-kauden jälkeen pääsen ilmeisesti joko kirjuriksi tai johonkin muuhun toimistohommaan. En kuitenkaan siksi, etten jossain kovemmassakin koulutuksessa pärjäisi.- neito82
ja koita kestää,suomalaisella sisulla eteenpäin! ;)
- dayum
Hajoa aamuihisi :)
- oiuou
Oletko itse käynyt intin? Olisi asiallista kertoa, jos kerta muiltakin kysyy.
- neito82
Enpä ole! Vois olla kyllä ihan mielenkiintoista kokeilla.
- olen Hihhuli:)
Kävin Pelastusarmeijan ja olen hihhuli arvoltani. ;D
- TotuudenTorvi.
Minä kävin Microsoft-armeijan ja olen Microsoftin (epä)totuuden puhuja arvoltani, toinen arvonimeni on MS-propagandaosaston ylipäällikkö.
- käynyt...............
Lappeenrannassa, Vekaranjärvellä ja Haminassa, vaan mitä väliä noilla paikoilla oli?
Terv. Res. ltn
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904413
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?593162Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132531Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1182368Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki842062- 402033
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281987Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241743Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91637- 291618