Prof. Valtaoja suosittelee Collinsia

Itse tv-julkkis Esko Valtaoja tuli mökiltään käsin sfnet.keskustelu.evoluutio-keskusteluryhmään ja vastasi kreationisti J.P.Kettuselle suositellen kaikille kirjaa:

http://tinyurl.com/qlyfk

"Collins esittää selvästikin syvältä sydämestä tulevat
vetoomukset "omalle väelleen", evoluution kiistäville kristityille,
ja myös niille, jotka ovat hairahtuneet luulemaan Älykkään
Suunnittelun nimellä kulkevan hämäysyrityksen olevan ratkaisu
tieteen ja kristinuskon väliseen ristiriitaan. Kreationisteille: te
olette harhaanjohdettuja, selkeästi ja yksinkertaisesti väärässä,
ja teette sanoinkuvaamatonta pahaa kristinuskolle itselleen."

Pitempi linkki:
http://groups.google.com/group/sfnet.keskustelu.evoluutio/msg/b6c6cb5c5201a689?&hl=en

28

2165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AntiGod

      Kreationismi on todellakin huonoa peeärrää kristinuskolle.

      • evolutionismille !


      • Bullape
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        evolutionismille !

        olet hyvää pr:ää "evolutionismille" !


      • Bullape kirjoitti:

        olet hyvää pr:ää "evolutionismille" !

        Tuo lämmitti sydäntä.

        Siunausta ystävä


      • :D :D
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Tuo lämmitti sydäntä.

        Siunausta ystävä

        LOL


      • :D :D kirjoitti:

        LOL

        tajuatko. HÄ ?


      • ,,,,
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        tajuatko. HÄ ?

        Kyllä voi olla mies pihalla :D


      • ,,,, kirjoitti:

        Kyllä voi olla mies pihalla :D

        voisitko käydä kallon kutistajalla.


      • ,,,,,
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        voisitko käydä kallon kutistajalla.

        Miten monta vuotta pitää ryypätä, jotta saa päänsä noin pehmeäksi?
        Siinä on joutunut tyhjentämään lasolin jos toisenkin :D


    • Itse kukanen tamplaa tyylilläään. Valitettavasti Collins on vain yksi kirppu maailman laineilla. Jumala loi maailmankaikkeuden ja kaiken elollisen kuudessa päivässä.

      Siunattua illanjatkoa mrkatti

    • Hapkidod

      Huh, itse koen Esko Valtaojan kuin rokkitähtenä, ja jos Esko heittäisi jotakin viestiä vaikka tällä nimenomaisella palstalla (mitä ei koskaan tule tapahtumaan) menisin hiton hiljaiseksi.

      Kun tuon tason älykkö avaa suunsa, toisten (niin evojen kuin kressujen) on parempi olla vain hiljaa ja kuunnella.

      • kaatis

        harhoissaan elävä ihmispoloinen.


      • Mr.K.A.T.

      • Lunatic
        kaatis kirjoitti:

        harhoissaan elävä ihmispoloinen.

        enkä ole kuullut/lukenut hänen mollavan ala-arvoisesti toisin uskovia.


    • Ajattelin käydä samalla palstalla vähän tutkimassa, että mitä sinä jätit meille kertomatta. Lainasin erään pätkän sieltä, missä sinua heimoveljesi kiittelevät kovasti.

      kirjoitti
      viestissä:[email protected]...

      > Alkamatta sen kummemmin inttämään, kun sattuu olemaan kirjoitustauko
      > mökillä niin suosittelepa kaikille ryhmäläisille tuoretta kirjaa
      > erinomaisena luettavana:

      Tiesitkö, että evotoverisi Tikkanen copypastailee viestejäsi
      Tiedefoorumille, jossa ne lyödään lyttyyn, esim
      http://groups.google.com/group/sfnet.keskustelu.evoluutio/browse_thread/thread/7fd1344b500b38e1/4f53fd3c849caa50?hl=en&


      x x x clip x x x
      Mutta tämä kommentti on käsittämätön:

      > Älykkään Suunnittelun Collins kuittaa lyhyesti toteamalla, että
      > kukaan ihmisen genomiin perehtynyt ei voi hetkeäkään kuvitella sen
      > olevan suunniteltu, niin selvinä siinä näkyvät evoluution
      > vuosimiljardiset jäljet kaikkine sattumanvaraisine tapahtumineen.

      "Sattumanvaraisine tapahtumineen". Niin Valtaoja ainakin kirjoitti.
      Mutta Collinsin mukaanhan evoluutioprosessi ei ole sattumanvarainen,
      vaan Jumalan ohjaama tapahtuma... joko Collins on sisäisesti
      ristiriitainen näkemyksineen, tai sitten Valtaoja on esittänyt
      Collinsin positioita väärin. Collinsin tuoretta kirjaa vielä
      lukemattomana en osaa sanoa, kummin tilanne on nyt ollut.
      x x x clop x x x

      > tiedettäkin. Nykymaailmassa tarvitaan kipeästi keskusteluyhteyttä
      > uskon ja tiedon välillä, eikä sitä saa jättää pelkästään

      Niin, evouskon ja kreationistisen tieteen tiedon välillä, mutta miten
      vitussa mitään yhteyttä voi syntyä, kun teikäläiset väittävät sitä
      evouskoa tieteeksi ja tieteellistä kreationismia usko(nno)ksi!?? Siis
      niin kauan kuin teikäläiset ovat täysin kyvyttömiä myöntämään, että
      tieteellinen kreationismi edustaa TIEDETTÄ, niin teikäläisten on ihan
      turha tulla jeesustelemaan jostain kipeästä kaipauksesta
      keskusteluyhteyteen!!!

      > ääriaineisten käsiin.

      Sanoo evolutionistisen ääriaineksen edustaja Valtaoja. Double std
      detected, again...

      Just joo valtaoja on evolutionistien lippulaiva LOL

      • Alex_

        Moi !

        Kaikella ystävyydellä, SUP, mutta menikö sinulta tuon aloitusviestin pointti täysin ohi?

        Ymmärrätkö yleensä luetun tekstin sisältöä?

        --


      • hahhaa

        nännännäää


      • hahhaa kirjoitti:

        nännännäää

        Jos sinulla olisi enemmän hoksottimia olisit huomannut, että tuo oli copypaste samalta sivulta kuin tikkasenkin copypaste. Eli väännän sinulle rautalankaa: Ei ole minun kirjoittamaani tekstiä.

        Siunausta ystävä.


      • Alex_ kirjoitti:

        Moi !

        Kaikella ystävyydellä, SUP, mutta menikö sinulta tuon aloitusviestin pointti täysin ohi?

        Ymmärrätkö yleensä luetun tekstin sisältöä?

        --

        Sinulta taisi mennä, sillä tuo vastaus on myös samalta sivulta copsattu kuin Tikkanenkin kopsasi. Itse asiassa sinä on koko sivusto jokaisen tarkistettavissa. Ei jää kenellekään epäselvyyttä mistä on kysymys, kun voi ihan itse tarkastella asiaa omilla hoksottimilla.

        Siunausta alex. Tee parannus vielä kun se on mahdollista.


      • vanha-kissa
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Sinulta taisi mennä, sillä tuo vastaus on myös samalta sivulta copsattu kuin Tikkanenkin kopsasi. Itse asiassa sinä on koko sivusto jokaisen tarkistettavissa. Ei jää kenellekään epäselvyyttä mistä on kysymys, kun voi ihan itse tarkastella asiaa omilla hoksottimilla.

        Siunausta alex. Tee parannus vielä kun se on mahdollista.

        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
        "Sinulta taisi mennä, sillä tuo vastaus on myös samalta sivulta copsattu kuin Tikkanenkin kopsasi."

        Tikkanen kopsasi sen paljon fiksummin. Sinä jätit kertomatta, että kenen tekstiä olit tänne kopsannut. Aika rumaa tuollainen.

        No, tuo teksti oli TJT:n (eli Timo Tarvosen) tekstiä. Tarvosella taas on oma fiksaationsa eikä edes käy kunnon kristityn esimerkistä.


      • vanha-kissa
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Jos sinulla olisi enemmän hoksottimia olisit huomannut, että tuo oli copypaste samalta sivulta kuin tikkasenkin copypaste. Eli väännän sinulle rautalankaa: Ei ole minun kirjoittamaani tekstiä.

        Siunausta ystävä.

        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
        "Jos sinulla olisi enemmän hoksottimia olisit huomannut, että tuo oli copypaste samalta sivulta kuin tikkasenkin copypaste."

        Kuuluuko sitten sinun keinovalikoimaan tuollainen sumutus? On kohteliasta sekä toisia keskustelijoita että myös lainatun tekstin kirjoittajaa/kirjoittajia kohtaan mainita myös alkuperäinen/set kirjoittaja/t.

        No, en minä enää sinua muutenkaan korkealle arvosta. Huonojen tietojen lisöksi vielä huonoja tapoja.


      • vanha-kissa kirjoitti:

        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
        "Jos sinulla olisi enemmän hoksottimia olisit huomannut, että tuo oli copypaste samalta sivulta kuin tikkasenkin copypaste."

        Kuuluuko sitten sinun keinovalikoimaan tuollainen sumutus? On kohteliasta sekä toisia keskustelijoita että myös lainatun tekstin kirjoittajaa/kirjoittajia kohtaan mainita myös alkuperäinen/set kirjoittaja/t.

        No, en minä enää sinua muutenkaan korkealle arvosta. Huonojen tietojen lisöksi vielä huonoja tapoja.

        kaiken tarvitsemansa. Siunattua lukuhetkeä sinulle


      • vanha-kissa kirjoitti:

        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
        "Sinulta taisi mennä, sillä tuo vastaus on myös samalta sivulta copsattu kuin Tikkanenkin kopsasi."

        Tikkanen kopsasi sen paljon fiksummin. Sinä jätit kertomatta, että kenen tekstiä olit tänne kopsannut. Aika rumaa tuollainen.

        No, tuo teksti oli TJT:n (eli Timo Tarvosen) tekstiä. Tarvosella taas on oma fiksaationsa eikä edes käy kunnon kristityn esimerkistä.

        Jonka laitoin kaikkien luettavaksi. En salannut mitään, vaan päinvastoin toin esille myös ne kohdat mitkä tikkanen yritti salata.

        Siistiä... eikö totta.


      • vanha-kissa
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Jonka laitoin kaikkien luettavaksi. En salannut mitään, vaan päinvastoin toin esille myös ne kohdat mitkä tikkanen yritti salata.

        Siistiä... eikö totta.

        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:
        "Tarvosen nimi löytyy myös siitä linkistä"

        No sieltähän sen bongasinkin. Vaan ei siitä tekstistä, jonka olit kopsassut tuohon näkyviin. Kas kun et viitannut rakennusviraston ilmoitustauluun Timbuktussa.

        "En salannut mitään, vaan päinvastoin toin esille myös ne kohdat mitkä tikkanen yritti salata."

        Ah, minkä järjen jättiläisen ja älyn äidin maailma on sinussa menettänyt.

        Tikkanenhan vain siteerasi Valtaojaa. Sinun mielestäsi olisi sitten pitänyt siteerata koko keskusteluthreadia?

        Vai että salata? Ei hyvää päivää ...


      • Mr.K.A.T.
        sydämmen.usko.pelastaa kirjoitti:

        Jonka laitoin kaikkien luettavaksi. En salannut mitään, vaan päinvastoin toin esille myös ne kohdat mitkä tikkanen yritti salata.

        Siistiä... eikö totta.

        Mitä yritän salata ??
        Tähän asti suuri ongelmani on ollut viitata täällä tai muuallakaan noihin uutisryhmiin newsgrouppiin (tavallisesti omaan tekstiini).

        Eilenkin kun otin sfnettiin linkin niin se ryökäle osoitti nro 25:n valtaojan sijasta aivan väärään paikkaan viestiin nro 37 kaj.stenbergiin mutta VIIMEINKIN eilen Yahoon ryhmässä opin viimein kohdentamaan se kyseiseen viestiin. Mutta "ääkköset" olivat muodossa "=E4=E4kk=F6set" ja jostain löytyi nappi jolla senkin sai suomeksi "ääkkösen" muotoon ja osasin myös ekaa kertaa käyttää tinyurlia. Ja mitä saan kiitokseksi? Salailusyytteet !?

        Ole hyvä jä näytä mulle linkki joka osoittaa sfnet-viestiketjuun niin että Valtaojan tai jonkun muu viesti tulee just siihen nenän eteen ja samalla näkyy koko viestiketju.

        Ole hyvä ja näytä.


    • Looginen

      Nykyfysiikka on huuhaata.

      Nykyfysiikka ei osaa selittää miten tila laajenee niin ettei se laajene ulospäin jo olevaan tilaan, mutta silti se väittää näin tapahtuvan.

      Nykyfysiikka ei osaa selittää tilan kaareutumista.

      Miten vetävä voima välittyy.


      Oikeasti on olemassa vain yksi yksinkertainen periaate, joka ei tarvitse neljää erillistä luonnonvoimaa.


      Ja tämä yksi yksinkertainen periaate on löydetty Kuopiosta käsin.

      Valon lapsia olemme kaikki tyyni ja minä lapsi tuopn valon teille.

      On aika juhlia.


      Savor

      :);):)

    • Looginen, yksinkertainen ja...

      Nykyfysiikka on huuhaata.

      Nykyfysiikka ei osaa selittää miten tila laajenee niin ettei se laajene ulospäin jo olevaan tilaan, mutta silti se väittää näin tapahtuvan.

      Nykyfysiikka ei osaa selittää tilan kaareutumista.

      Miten vetävä voima välittyy.


      Oikeasti on olemassa vain yksi yksinkertainen periaate, joka ei tarvitse neljää erillistä luonnonvoimaa.


      Ja tämä yksi yksinkertainen periaate on löydetty Kuopiosta käsin.

      Valon lapsia olemme kaikki tyyni ja minä lapsi tuopn valon teille.

      On aika juhlia.


      Savor

      :);):)

    • Jos ajatellaan, ettei Valtaojaa vakuuttanut Collinsin tekstin pääpointti, niin eikö ole ristiriitaista, tai anakin hyväuskoista, silloin suositella sitä joillekin, että he vakuuttuisivat jostakin vähäisemmästä aiheesta?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naisiin ei ole luottamista

      Ainakaan useimpiin suurin osa hakee vain hyötyä miehistä tavalla tai toisella.
      Ikävä
      98
      2290
    2. Minun täytyisi lopettaa

      Kaipaaminen. Siksi kun en pysty mihinkään. Tulee vain harmia kun kaipaan. Olen niin väsynyt, ei kiinnosta mikään, enkä e
      Ikävä
      31
      1945
    3. Olet niin lähellä

      .... mutta en tiedä haluatko nähdä tai kuulla minusta. Minulla on ikävä sua, minua nuorempi nainen.
      Ikävä
      45
      1926
    4. Mies miten reagoisit jos

      satuttais näkemään sattumalta?
      Ikävä
      37
      1830
    5. Miksi rikkaiden pitäisi

      maksaa köyhien ja laiskojen verot, en ymmärrä tätä laskuoppia?
      Maailman menoa
      178
      1387
    6. Tänään onkin hyvä päivä

      Selata koko päivän Tinderin hunajaisia naisia. Jospa löytyy se rakkaus. Vähän kuin pelaisi hedelmäpelejä. 💘🍑🍍
      Sinkut
      61
      1359
    7. Kuvaile kaivattusi luonnetta

      Millaista ihmistä kaipaat?
      Ikävä
      50
      1178
    8. Sun kannattais nainen yrittää edes ehostaa

      ittees ja olla tyylikkäämpi. Oot kuin navettapiika. Ei millään pahalla. 😃 Mieheltä
      Ikävä
      94
      1099
    9. Muistatko? Juha Mieto täräytti Farmilla suorat sanat - Nyt hiihtäjälegenda uudelleen tosi-tv:ssä!

      Näinköhän Mietaalle käy Miina Äkkijyrkän kohtalo… Edellisellä Farmi-kaudella Mietaa teki ns. miesten töitä ahkerasti, pä
      Tv-sarjat
      7
      964
    10. Hyvää rakkaushuomenta

      Tässä tulee rakkautta päivääsi. ❤️🤍💙💚💛💜💝💞💕💓💖💗💘💟🩷🩵🫶🏼❤️‍🔥😘😍😻💌🏩
      Ikävä
      179
      938
    Aihe