Nenähuuhtelu?

kellään kokemusta?

Hankin pari päivää sitten apteekista ns. Sarvikuono-kannun. Onkohan kellään kokemusta tuon käytöstä, sillä itse en saa vettä tulemaan toisesta sieraimesta millään, tulee vain tunne että vesi valuu otsaonteloon ja se tuntuu epämiellyttävältä. Suolapitoisuus on kyllä oikea.

46

38320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rl.

      Luulen että pään asento on väärä.
      Kokeile kallistaa hieman enemmän etukumaraan.
      Toinen syy voi olla se,että nenäsi on täysin tukossa.
      Hieman epämiellyttävältähän tuo aluksi tuntuu,mutta kun vesi alkaa virrata niin se menee ohi.
      Kannun ansiosta ei ole ollut poskiontelotulehdusta vuosiin ja ennen se oli jatkuva riesa,joten kannattaa jatkaa harjoittelua.
      Niin ja vielä sellainen juttu,että kannattaa silti pitää kannua sieraimella,sillä voi jonkunaikaa kestää ennenkuin suola supistaa limakalvoja

      • Harkinta

        Ei kai ole vaara, että korviin lurahtaisi vettä ?


      • rl.
        Harkinta kirjoitti:

        Ei kai ole vaara, että korviin lurahtaisi vettä ?

        Et kai oo tosissas?
        Miten se korvaan lurahtais jos et kannulla sitä sinne kaada:)??
        Suuhun kyllä joskus menee..


      • Tätä
        rl. kirjoitti:

        Et kai oo tosissas?
        Miten se korvaan lurahtais jos et kannulla sitä sinne kaada:)??
        Suuhun kyllä joskus menee..

        Oli näet ostanut tälläisen kannun ja innoissaan rupesi sitä kokeilemaan. No kuinkas ollakkaan, niin vettä oli jostain rööreistä päässyt korvaan ja hän sai korvatulehduksen. Näin ...


      • aloittaja..

        En käsittänyt viimeistä lausetta. Suola supistaa limakalvoja?! Siis että liuos ei heti lähde kulkemaan koska limakalvot ei ole supistuneet...vai pyöräytinkö asian nyt väärinpäin?
        Tukkoisuutta ei nenässä tunnu, vaivanani on (omasta mielestäni) ns. hajunenä. Lääkärit tyrkkäävät minulle jatkuvaa antibioottihoitoa, vaikka mitään näyttöä sinuiitista(poskiontelontulehduksesta) ei ole.

        Sain veden yhteen sieraimeen ja sekin jo auttoi, pientä hiukkasta tulee kyllä ulos ja hajut ainakin vähenee. Eikö liuos voi mennä otsaonteloihin, tulee ainakin sellainen tunne?


      • Ajatus vaan
        aloittaja.. kirjoitti:

        En käsittänyt viimeistä lausetta. Suola supistaa limakalvoja?! Siis että liuos ei heti lähde kulkemaan koska limakalvot ei ole supistuneet...vai pyöräytinkö asian nyt väärinpäin?
        Tukkoisuutta ei nenässä tunnu, vaivanani on (omasta mielestäni) ns. hajunenä. Lääkärit tyrkkäävät minulle jatkuvaa antibioottihoitoa, vaikka mitään näyttöä sinuiitista(poskiontelontulehduksesta) ei ole.

        Sain veden yhteen sieraimeen ja sekin jo auttoi, pientä hiukkasta tulee kyllä ulos ja hajut ainakin vähenee. Eikö liuos voi mennä otsaonteloihin, tulee ainakin sellainen tunne?

        Onko poskiontelot kuvattu ? Jos vesi ei kierrä siellä, niin siellä voi olla ahtautta, polyyppeja, kysta tms.


      • rl.
        Tätä kirjoitti:

        Oli näet ostanut tälläisen kannun ja innoissaan rupesi sitä kokeilemaan. No kuinkas ollakkaan, niin vettä oli jostain rööreistä päässyt korvaan ja hän sai korvatulehduksen. Näin ...

        Kaverillasi varmaan oli jo poskiontelotulehdus joka levisi korvaan.

        Lapsellani oli korvatulehduskierre joka useimmiten alkoi poskiontelotulehduksella. Silloin kysyin erikoiskorvalääkäriltä tätä kannu asiaa.

        Hän sanoi ettei nenähuuhtelu paranna jo alkanutta bakteeritulehdusta vaan kylläkin ehkäisee sitä.
        Lääkekuuri tuli tyttärelle,vaan nyt kaivan kannun esiin heti kun kuulostaa tukkoiselle.

        Onhan se kannu desinfioitava kiehuvassa vedessä jos muutkin sitä käyttää.

        Eihän korva ja poskiontelot ole yhteydesä toisiinsa.
        Tehdäänhän korvahuuhteluitakin,enkä ole kuullut että vesi tulisi nenän kautta ulos:)


      • rl.
        aloittaja.. kirjoitti:

        En käsittänyt viimeistä lausetta. Suola supistaa limakalvoja?! Siis että liuos ei heti lähde kulkemaan koska limakalvot ei ole supistuneet...vai pyöräytinkö asian nyt väärinpäin?
        Tukkoisuutta ei nenässä tunnu, vaivanani on (omasta mielestäni) ns. hajunenä. Lääkärit tyrkkäävät minulle jatkuvaa antibioottihoitoa, vaikka mitään näyttöä sinuiitista(poskiontelontulehduksesta) ei ole.

        Sain veden yhteen sieraimeen ja sekin jo auttoi, pientä hiukkasta tulee kyllä ulos ja hajut ainakin vähenee. Eikö liuos voi mennä otsaonteloihin, tulee ainakin sellainen tunne?

        Limakalvoturvotusta tuolla viimeisellä lauseella tarkoitin,mutta silloin nenä tuntuisi tukkoiselle.

        Miksi epäilet hajunenää,ja oletko kokeillut A-vitamiini tippoja tuohon ongelmaan?


      • rl.
        aloittaja.. kirjoitti:

        En käsittänyt viimeistä lausetta. Suola supistaa limakalvoja?! Siis että liuos ei heti lähde kulkemaan koska limakalvot ei ole supistuneet...vai pyöräytinkö asian nyt väärinpäin?
        Tukkoisuutta ei nenässä tunnu, vaivanani on (omasta mielestäni) ns. hajunenä. Lääkärit tyrkkäävät minulle jatkuvaa antibioottihoitoa, vaikka mitään näyttöä sinuiitista(poskiontelontulehduksesta) ei ole.

        Sain veden yhteen sieraimeen ja sekin jo auttoi, pientä hiukkasta tulee kyllä ulos ja hajut ainakin vähenee. Eikö liuos voi mennä otsaonteloihin, tulee ainakin sellainen tunne?

        Otsaonteloista vielä.
        Ei se vesi otsaan mene.Paine voi kyllä tuntua otsassa,jo asennonkin vuoksi,varsinkin jos sinulla on poskiontelotulehdus.

        Kaverille porattiin reikä otsaan,että sieltä saatiin märkä pois:(


      • aloittaja..
        rl. kirjoitti:

        Limakalvoturvotusta tuolla viimeisellä lauseella tarkoitin,mutta silloin nenä tuntuisi tukkoiselle.

        Miksi epäilet hajunenää,ja oletko kokeillut A-vitamiini tippoja tuohon ongelmaan?

        Tjaa. En oikeastaan edes tiedä mikä on hajunenä, mutta eipä tuolle ole vuosien aikana mitään syytä löytynyt.
        Ens. kerran oudot hajut tuli jo joskus kymmenen vuotta sitten. Kun ne tulee, ei voi syödä, juoda tai siis yleensä edes olla muuten kuin työntämällä jotain paperitolloa nenään ja hengittämällä suun kautta. Tupakkakin jäi melkein kokonaan pois tuon syyn takia. Ja kaikki haisee niin pahalle että oksettaa.
        Pariksi vuodeksi vaiva katosi, mutta on nyt taas alkanut kiusaamaan. Ruokavalioni on aika yksipuolinen allergioista ja laktoosi-int. johtuen, joten eipä olis mikään ihme jos joku A-vitamiinin puutos olis tai jotain...


      • rl.
        aloittaja.. kirjoitti:

        Tjaa. En oikeastaan edes tiedä mikä on hajunenä, mutta eipä tuolle ole vuosien aikana mitään syytä löytynyt.
        Ens. kerran oudot hajut tuli jo joskus kymmenen vuotta sitten. Kun ne tulee, ei voi syödä, juoda tai siis yleensä edes olla muuten kuin työntämällä jotain paperitolloa nenään ja hengittämällä suun kautta. Tupakkakin jäi melkein kokonaan pois tuon syyn takia. Ja kaikki haisee niin pahalle että oksettaa.
        Pariksi vuodeksi vaiva katosi, mutta on nyt taas alkanut kiusaamaan. Ruokavalioni on aika yksipuolinen allergioista ja laktoosi-int. johtuen, joten eipä olis mikään ihme jos joku A-vitamiinin puutos olis tai jotain...

        A-vitamiini tippoja laitetaan nenään,tuoksuu muuten mintulle:)


      • aloittaja..
        rl. kirjoitti:

        A-vitamiini tippoja laitetaan nenään,tuoksuu muuten mintulle:)

        Oletko asiantuntija? Mihin se tippa sitten auttaa? Limakalkvon kuivuuteen, vai mihin.


      • rl.
        aloittaja.. kirjoitti:

        Oletko asiantuntija? Mihin se tippa sitten auttaa? Limakalkvon kuivuuteen, vai mihin.

        Itse käytin Aikanaan kun nenästä tuli herkästi verta.
        Silloin vaan osui silmään siitä ohjeesta. et käytetään myös hajunenään.
        En oo asiantuntia,mutta kun vuosikaudet kamppailee astman,allergian,nenävaivojen ja korvakipujen kanssa niin jotain siinä oppii


      • aloittaja..
        rl. kirjoitti:

        Itse käytin Aikanaan kun nenästä tuli herkästi verta.
        Silloin vaan osui silmään siitä ohjeesta. et käytetään myös hajunenään.
        En oo asiantuntia,mutta kun vuosikaudet kamppailee astman,allergian,nenävaivojen ja korvakipujen kanssa niin jotain siinä oppii

        neuvoista. Hyvää jatkoo.


      • rl.
        aloittaja.. kirjoitti:

        neuvoista. Hyvää jatkoo.

        kiitti. samoin:)


      • älöp
        aloittaja.. kirjoitti:

        Tjaa. En oikeastaan edes tiedä mikä on hajunenä, mutta eipä tuolle ole vuosien aikana mitään syytä löytynyt.
        Ens. kerran oudot hajut tuli jo joskus kymmenen vuotta sitten. Kun ne tulee, ei voi syödä, juoda tai siis yleensä edes olla muuten kuin työntämällä jotain paperitolloa nenään ja hengittämällä suun kautta. Tupakkakin jäi melkein kokonaan pois tuon syyn takia. Ja kaikki haisee niin pahalle että oksettaa.
        Pariksi vuodeksi vaiva katosi, mutta on nyt taas alkanut kiusaamaan. Ruokavalioni on aika yksipuolinen allergioista ja laktoosi-int. johtuen, joten eipä olis mikään ihme jos joku A-vitamiinin puutos olis tai jotain...

        ...oletko koskaan ajatellut, että homeopatiasta voisit ehkä saada apua...? Oireidesi perusteella kannattaisi ehkä kokeilla, ei siinä ainakaan häviä mitään :)


      • Anonyymi
        Harkinta kirjoitti:

        Ei kai ole vaara, että korviin lurahtaisi vettä ?

        On mahdollista. Itsellä meni kun huuhtelin ja tuli tarve nielaista samalla. Korvasta tulee kosteutta ja vettä pientä määrää ku heiluttaa päätä jne, mut paine on kova ja hankala olla. Lääkärissä kävin ja totes että onhan se mahdollista, mut harvinaista.


      • Anonyymi
        rl. kirjoitti:

        Kaverillasi varmaan oli jo poskiontelotulehdus joka levisi korvaan.

        Lapsellani oli korvatulehduskierre joka useimmiten alkoi poskiontelotulehduksella. Silloin kysyin erikoiskorvalääkäriltä tätä kannu asiaa.

        Hän sanoi ettei nenähuuhtelu paranna jo alkanutta bakteeritulehdusta vaan kylläkin ehkäisee sitä.
        Lääkekuuri tuli tyttärelle,vaan nyt kaivan kannun esiin heti kun kuulostaa tukkoiselle.

        Onhan se kannu desinfioitava kiehuvassa vedessä jos muutkin sitä käyttää.

        Eihän korva ja poskiontelot ole yhteydesä toisiinsa.
        Tehdäänhän korvahuuhteluitakin,enkä ole kuullut että vesi tulisi nenän kautta ulos:)

        Kyllä vaan on...minulla meni korvaan kun huuhtelin


    • sarvikuono

      Itse hankin sellaisen, koska minulla on ns. hajunenä. Tarkoittaa, että nenähengitysilmani haisee pahalle. Mieheni valittaa tästä, ennen avioliittoa en itse edes tiennyt kärsiväni k.o. vaivasta! Olen käyttänyt sarvikuonoa nyt niin vähän aikaa, että en osaa sanoa, auttaako.
      Sinulla on varmaan väärä asento. Huomioi, että laite menee posken suuntaisesti. Katso tarkkaan ohjekuvaa.

    • Hei,
      Käytä vähän ennen huuhtelua nenäsuihketta(nasolin)
      Idea on että se supistaa turvonnutta sierainta ja homma toimii taas.
      Itselläni oli mystinen kuivanenä/hajunenä.
      Huuhtelu lievitti oloa, mutta vaiva poistui kun kevät saapui,
      mutta myöskin jouduin toisesta syystä ottamaan antibiootti-kuurin ja silloin se loppui kokonaan.
      Veikkaan että nenään oli eksynyt joku pöpö mikä sinne ei kuulu ja lähti antibiootilla.

      • Bactroban Nasal 2% -nenävoide ratkaisi mun kohdalla ongelman kerta heitolla.
        Olihan upeaa taas haistaa parin kuukauden tauon jälkeen.


      • stöfis
        johnston kirjoitti:

        Bactroban Nasal 2% -nenävoide ratkaisi mun kohdalla ongelman kerta heitolla.
        Olihan upeaa taas haistaa parin kuukauden tauon jälkeen.

        Saako mainitsemaasi nenävoidetta ilman reseptiä. Mulla on ollut poskiontelotulhduksen jälkeen haju- ja makuaisti kateissa jo lähes 3kk ajan. Tilanne huononi kun sairastin pari vk sitten kuumeisen yskäflunssan.Hajut, jos niitä on ovat enemmänkin tympitä. Kahvikin haisee omituiselle ja maku on samoin jotenkin epämiellyttävä.
        Haluan haju- ja makuaistin takaisin!!


      • VTSm

        No ei sitä suihketta ennen huuhtelu kannata käyttää kun tuo huuhtelu vie kaiken pois, höpö!

        Huuhtelu ensin ja sitten vasta suihke


      • stöfis kirjoitti:

        Saako mainitsemaasi nenävoidetta ilman reseptiä. Mulla on ollut poskiontelotulhduksen jälkeen haju- ja makuaisti kateissa jo lähes 3kk ajan. Tilanne huononi kun sairastin pari vk sitten kuumeisen yskäflunssan.Hajut, jos niitä on ovat enemmänkin tympitä. Kahvikin haisee omituiselle ja maku on samoin jotenkin epämiellyttävä.
        Haluan haju- ja makuaistin takaisin!!

        Hei,
        Itse sain sen reseptillä osaavalta yleislääkäriltä.
        Sinä voisit puolestasi pyytää lääkäriltä reseptiä tälle.
        Kannattaa kokeilla.


    • BigNose

      Itellä riittää allergioita ja nenä mulla onkin yleensä ollut jonkinasteisesti tukossa melkein ympäri vuoden. Nyt vasta löysin sattumalta juttua tästä "Sarvikuono" nenähuuhtelukannusta netissä ja ostin sitten sellaisen. Huuhtelu sujui hyvin heti ensi yrittämällä ja huuhtelun jälkeen tuntui kuin olisi Mynthon -pastillin vetänyt naamaan: aivan mahtavan raikas tunne nenässä ja ilma virtasi kunnolla nenän kautta. Saa nyt sitten nähdä, miten tuo Sarvikuono toimii jatkossa, kun varsinainen siitepölykausi alkaa, mutta ensi kokemus oli huikea =)

    • Yogiguru

      Testatkaapa vanhaa yogi-menetelmää nenän huuhteluun. Se auttaa ja poistaa kaikki ongelmat muistakin oireista.

    • vatunsarvikuonot

      Terkkari suositteli mun allergiseen nuhaan sarvikuonoa, mut ei mulle ainakaan mitenkään sovi, alkaa heti aivastuttamaan ja nenä vuotamaan käytön jälkeen ja menee aivan tukkoon. En suosittele koko hommaa ainankaan allergiaan!!

      • Anonyymi

        Tuo on vähintäänkin merkillistä,koska suola- allergia on asia,josta ei löydy tietoa mistään.
        Itse käytän nenäkannua nimenomaan flunssan aikana,tukkoisuuden hoitoon ja estämään poskiontelontulehduksia.
        Nenähuuhteluun tulee käyttää merisuolaa alle prosentin pitoisuudella.
        Vettä on hyvä juoksuttaa vajaa puoli nenäkannullista per sierain,sen jälkeen syljeksiä irtoileva tavara nätisti pois.
        Ei pidä kovasti niistää vaan nätisti kuivata nenä. Itsellä on ollut nenähuuhteluusta paljon apua: hengitysilma pääsee kulkemaan onteloisen kautta,sen ihan tuntee nenän kautta hengittäessä. Onteloihin ei kerry painetta joka tuntui aina aiemmin elämässäni inhottavana paineen tuntena,poskiontelontulehduksissa jotka toistuivat,hirveänä päänsärkynä.
        Yhtään antibioottikuuria,yhtään nuhasuikepakkausta en ole ostanut poskionteloiden takia enää!
        Nenäkannuttelu vaan pitää oppia tekemään oikein,ja merisuolalla.
        Jos on kertymätörkyjä onteloista lähdössä,voi aluksi kannutella kolmesti päivään kunnolla.


    • ei hyvä

      Sain mahtavan poskiontelotulehduksen moisesta huuhtelusta. Ei ole näköjään ollenkaan terveellistä.

    • käyttäjä

      Sarvikuonoon on tosi tärkee laittaa just oikeen lämpöstä vettä ja et suola on joditonta hienoa merisuolaa. Ite oon huomannu et toiset suolamerkit tuntuu paremmilta kuin toiset. Jos asento tuottaa hankaluuksia ni on olemassa toinen nenäkannu, jota ei kallisteta, vaan veden tuloa säädetään venttiilillä sormen avulla. Jos oikeen suolapitoisuuden löytäminen hankalaa, löytyy valmiita keittosuolaliuoksia (tosin niien lämpötila ei oo huoneenlämmös ihanteellinen). Erittäin hyvä, edullinen ja erikoislääkärien suosittelema. Toki mikään ei sovi kaikille, mut toi melkein kaikille.

      Nimestään huolimatta vesi ei päädy poskionteloon eikä todellakaan otsaonteloon, vaan huuhtelee onteloita tuulettavaa aukkoa/auttaa pitämään auki, tuo pölyä, limaa yms pois nenästä. Eihän uidessakaan vesi mene poskionteloihin/otsaan... Jos on täysin tukossa, ettei vesikään pääse läpi ni hyvä keino on ensin laittaa esim Otrivin (varmista sopivuus pakkausselosteesta, jos muita lääkkeeitä/ sairauksia), joka avaa hetkessä sen verran et saa veden kulkemaan. Että tällänen vuodatus :)

      • Anonyymi

        Aivan sama millaista suolaa käyttää, olipa jodioitua tai ei.


    • Hyötybakteereita

      jauheena limakalvoille!

      ......jatkuu.
      * Itse tehty poskionteloiden punkteeraus:
      Mikäli sinulla on kaikesta huolimatta paineen tunne poskiontelossa, on se merkki siitä että onteloissa oleva erite ei pääse pois luonnollista tietä ja paine aiheuttaa kipua. Toimi HETI seuraavalla tavalla!
      ***Kun paineentunne alkaa poskessasi niin sinulla on yksi vuorokausi aikaa tehdä seuraava ontelon puhdistus operaatio:
      -Niistä sieraimet ”tyhjäksi”, suhauta mhb-jauhetta sieraimeen tai varista mhb-tuote1. kapselista noin 1/6….1/3-osa 1.n kapselin jauheesta sieraimeen.
      Varaa ämpäri ja talouspaperia käsille, koska kohta aivastat ja hetken päästä limaeritettä tulee pari ruokalusikallista-sitä samaa ”tavaraa” joka aiheutti paineentunteen.
      Mikäli et aivastanut, niin paineen-tunteen ontelossa aiheutti turvonneet limakalvot-joten jatka mhb-jauheen suhauttelua sieraimiin!
      Vaikka eritteen tulo vähenee, niin jatka tätä hoitoa niin kauan että verta ei enää tule sieraimista.
      >>>Älä huuhtele suolaliuoksella sieraimia tämän hoidon aikana!
      Huom! Poskiontelo-tulehduksen esto on tehtävä ennakoivasti(syöden!) ja (!!!)viimeistään yhden vuorokauden kuluessa siitä, kun paineen tunne alkaa poskissa. Kun poskiontelot ovat jo tulehtuneet, niin siinä vaiheessa ei enää avaaminen onnistu hyötybakteereilla suoraan sieraimiin, vaan silloin on tulehdusta hoidettava syöden ”tehosessioita”eli suuria bakteerimääriä!
      Tai joudut kääntymään lääkärin puoleen.

      Huonot puolet ja rajoitukset:
      - Jauhesuihke-pullon kanssa joutuu alkuun askartelemaan.
      - Säilytettävä jääkaapissa.
      Hyvät puolet:
      - Todella tehokas!
      - Aina käyttövalmis tarvittaessa, kun muistaa lisätä hyötybakteeri jauhetta pulloon.
      Paluu tämän sivun alkuun Jatkuu......
      http://pappasmurffi.nettisivu.org/mhb-kolme-vaikutukseltaan-tarkeinta-probiootti-bakteeria-ovat-immuunipuolustuksen-perusta/mhb-ohje-maitohappobakteerien-kaytosta-nenaan-ja-korviin-apua-korvatulehdus-potilaalle/
      ...
      Sivun lopussa on linkki koko hyötybakteeriopastukseen!

    • pasta.

      Huuhtelen säännöllisesti nokka kannulla. Käsittämätöntä kuinka paljon töhnää tulee nenästä esim. kuukauden aikana. Ilman kannua olo oli aika usein sellainen että tuntui kuin pää olisi täynnä räkää, hyi.

    • Anonyymi

      Melko lämpöiseen veteen Carmolis-tippoja, siitä höyryhengitystä vuorotellen sieraimiin, voi juoda välillä samaa. Aukaisee nenää. Helppoa.

    • Anonyymi

      Toinen sierain tukossa niin ei mene läpi.

    • Anonyymi

      Kannun varsi pitää työntää tapeeksi syvälle että vesi tule toiselta puolen pois.

    • Anonyymi

      Nenäkannu ratkaisi minulla ongelman jota lääkäritkään eivät täysin osanneet paikantaa. Äänen käheytymistä luultiin happorefluksiksi ja siihen määrättiin happolääkkeitäkin, mutta mikään ei auttanut. Vasta yksityislääkärillä käynnin yhteydessä mainitsi lääkäri että oletko kokeillut nenäkannua.

      Sellaisen sitten hankin ja jo ensimmäisen päivän aikana alkoi näkyä tuloksia ja parissa päivässä ääni pysyi normaalina koko päivän.

      Nyt käytän sitä noin yhden kerran viikossa ja se näyttää riittävän. Olen jopa välillä lopettanut kannun käytön useaksi viikoksi ja samanlainen aikaisempi yskä ja kevyt lima alkaa heti vaikuttamaan kurkussa.

    • Anonyymi

      Joogien ohje on ujuttaa lanka nenän kautta nieluun ja sitten nuohotaan edestakaisin töhnät pois.
      En ole kokeillut muuta kuin nenäkannua ja sain sillä pahan poskiontelun tulehduksen.
      Seuraavan kerran aion kokeilla lankaa.

      • Anonyymi

        En ole langoista kuullutkaan?

        Luulisi että tuollainen hankaisi herkät limakalvot pilalle? Nokkakannun ei pitäisi aiheuttaa tulehdusta jos suolamäärä on oikea ja huuhtelun jälkeen muistat kallistella päätä eri asentoihin jotta kaikki vesi valuu varmasti pois. Itsekin joskus huomannut että vettä saattaa tulla nenästä vielä tuntikin huuhtelun jälkeen jos en ole muistanut kallistella oikein.


      • Anonyymi

        Luulis että tuollainen nuohous on pahasta varsinkin jos lanka on ohutta. Sehän leikkaa haavoja helposti. Kengännauha voisi olla sopivan paksuista.
        Onko kukaan kokeillut tuollaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole langoista kuullutkaan?

        Luulisi että tuollainen hankaisi herkät limakalvot pilalle? Nokkakannun ei pitäisi aiheuttaa tulehdusta jos suolamäärä on oikea ja huuhtelun jälkeen muistat kallistella päätä eri asentoihin jotta kaikki vesi valuu varmasti pois. Itsekin joskus huomannut että vettä saattaa tulla nenästä vielä tuntikin huuhtelun jälkeen jos en ole muistanut kallistella oikein.

        Jos vesi ei tule täysin ulos niin sen yleensä huomaa siitä että olo on kuin olisi flunssa tulossa. Kasvojen alueella sellainen outo raskas ja tukkoinen olo, aivan kuin poskiontelot olisivat täynnä limaa. Jos taas huuhtelu onnistuu hyvin ja kaikki vesi tulee ulos, on olo yleensä kevyt ja hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos vesi ei tule täysin ulos niin sen yleensä huomaa siitä että olo on kuin olisi flunssa tulossa. Kasvojen alueella sellainen outo raskas ja tukkoinen olo, aivan kuin poskiontelot olisivat täynnä limaa. Jos taas huuhtelu onnistuu hyvin ja kaikki vesi tulee ulos, on olo yleensä kevyt ja hyvä.

        Kyllä se vesi sieltä poistuu. Suola supistaa limakalvoja ja törky alkaa irrota,eikun vaan syleksii pois.
        Jos kannua käyttää niin vähän,ettei se suola kerkiä vaikuttaa yhtään ja vesi,niin tietennin pahin törky jää vielä sinne lokeroihin ja onteloihin.
        Vettä on juoksutettava riittävästi,vaikka muutamana jaksona kummankin sieraimen kautta,jos meinaa poskiontelohommiinkin jotain apua.


      • Anonyymi

        Ei kannata vaurioittaa limakalvoja langalla tai kaivelemalla, voi aiheuttaa alzheimerin taudin kun bakteerit kulkeutuu aivoihin hajuhermoja pitkin. Olen itsekin kaivellut vaikka ärsyttää vaan, täytyy yrittää lopettaa.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaiveletko-nenaasi-ei-missaan-nimessa-kannata-sanoo-professori-tutkimus-paljasti-terveysriskin/8565928

        Sarvikuono on tehokas kun tuntuu että on flunssa tulossa, ei ole tullut enää kertaakaan pahaa kun heti oireiden alussa huuhtelee nenäontelot ja kurlaa suolavedellä. Ihan tavallinen suola kelpaa eikä määräkään niin tarkka, mutta kovin paljon ei kannata laittaa. Itse en saa vedettyä kunnolla nenästä suuhun, joutuu nielaisemaan tai mieluummin nenän kautta takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata vaurioittaa limakalvoja langalla tai kaivelemalla, voi aiheuttaa alzheimerin taudin kun bakteerit kulkeutuu aivoihin hajuhermoja pitkin. Olen itsekin kaivellut vaikka ärsyttää vaan, täytyy yrittää lopettaa.
        https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kaiveletko-nenaasi-ei-missaan-nimessa-kannata-sanoo-professori-tutkimus-paljasti-terveysriskin/8565928

        Sarvikuono on tehokas kun tuntuu että on flunssa tulossa, ei ole tullut enää kertaakaan pahaa kun heti oireiden alussa huuhtelee nenäontelot ja kurlaa suolavedellä. Ihan tavallinen suola kelpaa eikä määräkään niin tarkka, mutta kovin paljon ei kannata laittaa. Itse en saa vedettyä kunnolla nenästä suuhun, joutuu nielaisemaan tai mieluummin nenän kautta takaisin.

        Jos nenänkaivelu aiheuttaisi alzheimerin tautia niin silloin kaikilla ihmisillä olisi se tauti satavarmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nenänkaivelu aiheuttaisi alzheimerin tautia niin silloin kaikilla ihmisillä olisi se tauti satavarmasti.

        Ei kaikki kaivele eikä kaikki tietenkään sairastu, mutta varmasti lisää riskiä, paljonhan sitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki kaivele eikä kaikki tietenkään sairastu, mutta varmasti lisää riskiä, paljonhan sitä on.

        "Useat tutkimukset ovat viime vuosina antaneet osviittaa väittämään, että Alzheimerin tauti ei ole vain sairaus, vaan kyseessä saattaa olla infektiosairaus.

        Vuonna 2019 julkaistu tutkimus on yksi ensimmäisistä johtolangoista, jonka mukaan taudin takana on bakteerin aiheuttama tulehdus. Asiasta uutisoi Sciencealert-verkkosivu.

        Löydöstä tekee yllättävän se, että bakteeritulehdus on varsin yleinen ientulehdus, eli gingiviitti."
        https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/fa041b4c-b403-4122-afc7-b395efc9d0b7

        Voi siis aiheutua ientulehduksestakin ja tuplariski jos kaivelee nenää ja on ientulehdus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe