Kun käyn vessassa niin aluksi ei tule kunnon ulostetta vaan sellasta läpinäkyvää tai hieman ruskeaa limaa joka jää kellumaan veteen. Joskus vessahätä johtuu ainoastaan limasta eikä ulostetta tule. Ja jos syön jotain kokonaisia marjoja niin niitä tulee useita kokonaisina ulosteen mukana. Lima näyttää joltain rihmastolta. Voiko ne olla jotain matoja???? Voiko Terveyskeskuksen laboratorioon vain viedä ulostus näytteen vai pitääkö ensin käydä lääkärillä??? Auttakaa joku....
Outoa limaa ulosteessa
14
14492
Vastaukset
- viisas
sulla on kihomatoja..ne lähtee helposti pillereillä joita saa apteekista ilman reseptiä.
- heikki
en tiedä mutta multa pääsee nyt kun oon mahataudissa kamalan hajuisia pieruja. varmaan mätänen sisältä päin!
- Maha
Useisiin tulehduksellisiin suolistosairauksiin tai ärtyneeseen paksusuoleen kuuluu limaiset ulosteet ja pelkän limankin ulostaminen. (oiskohan joku suolen pinnan reaktio tulehdukseen...) Onko sun oireet jatkuneet kauan? Jos näin on, niin se todellakin viittaisi em. sairauksiin varsinkin, jos sulla on muita suolisto-oireita (ripulia, ummetusta). Mene ihmeessä tohtorille, niin sulle voidaan tehdä tähystys ja selvittää se juttu. Tai no, jos matoja epäilet, niin tietty eka se ulostenäytetutkimus. Mutta suolinkaiset on aika harvinaisia (paitsi kihomadot yleisiä, mutta ne on ihan lyhyitä ja pieniä), paitsi jos oot syöny järvikaloja raakana!!!
- limuska
Mulla on hei samoja oireita. Täytyyks oikeesti mennä lekuriin ja vetää housut kinttuun ja sit ne tsiikaa mun ahteriin? Eiiih... ei toi lima nyt niiiin paha juttu voi olla? Mieluummin en menis.
- Maha
limuska kirjoitti:
Mulla on hei samoja oireita. Täytyyks oikeesti mennä lekuriin ja vetää housut kinttuun ja sit ne tsiikaa mun ahteriin? Eiiih... ei toi lima nyt niiiin paha juttu voi olla? Mieluummin en menis.
Jos ei muita oireita oo kuin toi limajuttu, niin eihän se vielä kovin paha oo, mutta jos rupee ripulia olemaan kovin paljon ja varsinkin, jos samalla hemoglobiini laskee ja tulehdusarvot on koholla, niin tähystys on usein se juttu mikä tehdään. Paksunsuolen tähystys ei oo mikään kiva juttu, mutta tietääpähän sen jälkeen mistä on kyse. Toimenpiteestä: paksuunsuoleen työnnetään sormenpaksuinen letku, jonka kautta voidaan ottaa myös koepaloja. Muutoin oli mulla suht kivuton juttu, mutta sigmasuolen kohdalla tuntu välillä toooosi pahalta. koepalojen ottaminen ei sattunut. Ja se litkujen juominen suolen tyhjentämiseksi ei myöskään ollut kovin mieltä ylentävää, mutta koepalojen tulosten takia tämä kaikki kannatti :)! Ei tarvitse enää arvailla missä mennään.
- Strawberry
Maha kirjoitti:
Jos ei muita oireita oo kuin toi limajuttu, niin eihän se vielä kovin paha oo, mutta jos rupee ripulia olemaan kovin paljon ja varsinkin, jos samalla hemoglobiini laskee ja tulehdusarvot on koholla, niin tähystys on usein se juttu mikä tehdään. Paksunsuolen tähystys ei oo mikään kiva juttu, mutta tietääpähän sen jälkeen mistä on kyse. Toimenpiteestä: paksuunsuoleen työnnetään sormenpaksuinen letku, jonka kautta voidaan ottaa myös koepaloja. Muutoin oli mulla suht kivuton juttu, mutta sigmasuolen kohdalla tuntu välillä toooosi pahalta. koepalojen ottaminen ei sattunut. Ja se litkujen juominen suolen tyhjentämiseksi ei myöskään ollut kovin mieltä ylentävää, mutta koepalojen tulosten takia tämä kaikki kannatti :)! Ei tarvitse enää arvailla missä mennään.
Tähystys ei todellakaan ole mikään miellyttävin kokemus, mutta suurin homma siinä miusta oli se suoliston tyhjennys tyhjennyslitkun avulla! meinasin oksentaa joka kerta, kun rupesin sitä juomaan ja olin lopulta niin väsyny, että tuntu, ettei jaksas enää ees raahautuu vessasta pois koko kun kohta joutuu juoksemaan kuitenki uudelleen =( Ja seuraavana aamuna pyörryin, kun ei ollu tietenkään mitään ravintoa elimistössä.
Tähystyksessä miullaki tuli semmonen tietty vaihe, jollon koski ihan mielettömästi, ja se johtui siitä, kun ilmaa pumpattiin suolistoon, mutta lääkäri oli tosi hyvä ja aina hellitti ja otti taakse päin letkua ja kaikkea, jos muhun koski :) Ja loppuaika menikin hyvin. =) ei sinäänsä mikään mukava kokemus, mutta en ihan traumojakaan saanut. Tosin en vapaaehtoisesti tuota uudestaan tekis... Sen verran raskas kokemus tuo tyhjennyksineen oli =/
- katsika
Taitaa olla hiiva päässyt pahapäiseksi.
- Ummiss
Ihan kuule pelkkä ummetus aiheuttaa limaa. Kun uloste on liian kovaa peräsuoli erittää limaa että uloste lähtisi liikkeelle. Lääkäri kertoi kun kävin huolissani valittamassa limaa ja kovaa kipua vasemmalla puolella vatsaa.
- Vanha ketju
Kovin vanha ketju, mutta vastataan!
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=96
- ....
KIHOMATOJA! VARMASTI
eioo kiva vaiva voin kertoa, eikä lähe sitten millään pois. - Apuaaaa
Hei, oon 15-vuotias tyttö ja mulla on ollut ummetusta. Aina kun olen käynyt kakalla olen vielä laittanut sormeni peräaukkoon ja testannut onko kakkaa vielä tulossa ja peräaukko tuntuu limaiselta ja kun ponnistaa, vastaan tulee tavallaan limainen seinämä ja tänään kävin kakalla ja taas testasin onko lisää tulossa ja tunsin limaisen köntin luulin sen olevan kakkaa, mutta ilmeisesti ei ollutkaan... ja aina kun olen testannut onko kakkaa tulossa joka puolella on ollut pehmeää, hieman möykkyistä juttua ja sitten olen tunnustellut joka puolelta ja ponnistanut ja jostakin kohti kakkaa on sitten alkanut tulla. Joskus kakka tulee vasemmalta ja joskus oikealta puolelta peräaukkoa, onko tämä muka normaalia? Tai miltä peräaukon pitäisi tuntua ja näyttää? Pitäisikö hakeutua lääkäriin? En oikein osaa selittää, mutta toivottavasti ymmärsitte jotakin, auttakaa!!
- Apuaaaa
Auttakaa joku, oon huolissani!
- Apuaaaa
Tai oikeestaan peräaukko tuntuu ahtaalta, en saa etusormeani kunnolla mahtumaan sinne kun vastaan tulee aiemmin kuvailemani limainen, pehmeä "seinämä" tai pallukka tai joku sellainen ja kun ponnistaa se tulee lähemmäs. Kuinka pitkälle peräaukkoon pitäisi sormen päästä? Ja voiko kakkaa muka tulla peräaukkoon eri kohdista kun joskus sitä tulee alhaalta joskus ylhäältä ja joskus keskeltä ja joskus vasemmalta tai oikealta?
- TerkkariNeuvoo
Pitäsköhän sun käydä jutteleen vaikka terkkarille? Koulutki alkaa kohta..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349