nukkumaanmeno ajat!

tälläinen tapaus :)

elikkäs olen 13 vuotias tyttö, ja ajattelin kysäistä että miten teidän tämän ikäiset lapset menee nukkumaan, äitini käskee mut jo nukkumaan 21.00 mutta en mä saa unta niin aikasin mä nukahan vasta 23.00 maissa! en mä saa unta, oon kamppaillut tämän kanssa jo monta vuotta, en mä tarvitse kuin 8 tuntia unta. en mä ole väsynyt opiskelut sujuu mainiosti! mites teillä?

20

2594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • make

      mä meen yleensä nukkuu joskus 10 tai puol yheltätoista 9 on kyl vähän aikasin

      • tälläinen

        tänäänkin jää kaikki mahtavat ohjelmat väliin! kun pitää mennä nukkumaan, että jaksaa opiskella :D mutta kait sen kestän kuusitoista vuotiaana lähden himasta pois, opiskelemaan poriin tai turkuun, tarvallisuus alan painotteiseen ammattikouluun! pois mutsin valvovien silmien alta! :)


      • tilutlili
        tälläinen kirjoitti:

        tänäänkin jää kaikki mahtavat ohjelmat väliin! kun pitää mennä nukkumaan, että jaksaa opiskella :D mutta kait sen kestän kuusitoista vuotiaana lähden himasta pois, opiskelemaan poriin tai turkuun, tarvallisuus alan painotteiseen ammattikouluun! pois mutsin valvovien silmien alta! :)

        nukkumaan menemiset,kun tulee mahtavaa ohjelmaa! Kovin on pienet ympyrät sulla,jos telkkariohjelmat on hyviä....osta kirja.


      • tälläinen
        tilutlili kirjoitti:

        nukkumaan menemiset,kun tulee mahtavaa ohjelmaa! Kovin on pienet ympyrät sulla,jos telkkariohjelmat on hyviä....osta kirja.

        C.S.I New York,C.S.I,,,, ne tulisi, tai no tuli!


    • vaikka et heti unta saisikaan, niin on hyvä rauhoittua ennen varsinaista nukahtamista. Meillä poika 12v. nukahtaa kuin tatti klo 21-22. Nuorempi tyttö tahtoo aina pyöriä iltaisin sängyssään pitkään ennen kuin nukahtaa. Oli vauvanakin ihan samanlainen :D

      • tälläinen omituinen!

        juuh, mutta pitääkös mun mennä vielä ysilläkin ysiltä nukkuu? huoh.... voi kun olisin jo 16 vuotta :)


      • tälläinen omituinen! kirjoitti:

        juuh, mutta pitääkös mun mennä vielä ysilläkin ysiltä nukkuu? huoh.... voi kun olisin jo 16 vuotta :)

        viisaana vanhempana joustaa asioissa kypsyytesi mukaisesti. Hän on kasvattanut sinut vauvasta saakka ja siksi tuntee sinut parhaiten, kaikki sinun yksilölliset tarpeesi. Riittävä yöuni pitää terveenä ja KAUNIINA! Valvotut yöt näkyvät myös nuorten kasvoilta, eivätkä silmäpussit kaunista ketään...Kuule, kerkiää sitä vähän vanhempanakin itsenäistymään ja kantamaan vastuuta. Itselläni kokemusta on jo yli 20v...Nauti tästä päivästä ja kaikista palveluista, joita saat lapsuudenkodissasi. Rutista vaikka joskus äitiäsi ja kiitä häntä. Varmasti ilahtuu! Itselläsikin on hyvä mieli mennä nukkumaan!


      • amba
        tälläinen omituinen! kirjoitti:

        juuh, mutta pitääkös mun mennä vielä ysilläkin ysiltä nukkuu? huoh.... voi kun olisin jo 16 vuotta :)

        Meillä 16v ja 14 v. urheilijat. Nukkumaan mennään klo 21-23 riippuen menneen päivän tapahtumista.
        Ei ole koskaan ollut vaikeuksia herätä aamuisin. Nyt 16v opiskelija tyttö joutuu lähtemään kotoa jo klo 6.50..


      • pitää mennä
        purje kirjoitti:

        viisaana vanhempana joustaa asioissa kypsyytesi mukaisesti. Hän on kasvattanut sinut vauvasta saakka ja siksi tuntee sinut parhaiten, kaikki sinun yksilölliset tarpeesi. Riittävä yöuni pitää terveenä ja KAUNIINA! Valvotut yöt näkyvät myös nuorten kasvoilta, eivätkä silmäpussit kaunista ketään...Kuule, kerkiää sitä vähän vanhempanakin itsenäistymään ja kantamaan vastuuta. Itselläni kokemusta on jo yli 20v...Nauti tästä päivästä ja kaikista palveluista, joita saat lapsuudenkodissasi. Rutista vaikka joskus äitiäsi ja kiitä häntä. Varmasti ilahtuu! Itselläsikin on hyvä mieli mennä nukkumaan!

        silloin kun nukuttaa, sitä on ihan turha kenenkään pakottaa. Jokaisella ihmisellä on erilainen unen tarve. Jotkut tarttee pitkät ja säännölliset unet jotkut taas valvovat ja nukkuvat sellaisissa ryöpyissä kellon ympäri. Uni on niin yksilollistä, ei kukaan voi sanoa paljonko sitä kukakin tarvitsee. Suositukset on suosituksia, käytäntö on sitten ihan eri asia.Itse olen ryöppynukkuja ollut koko ikäni, en voisi kuvitellakkaan muullainen olevani. Nukun silloin kun nukuttaa, tämä tahti on minulle paras.


    • äitee +4

      turhahan siellä pedissä on piehtaroida. Koitappa sopia että saat lukea vaikka kymmeneen asti kirjaa niin aika kuluu nopeammin unta odotellessa.

      Meillä kyllä tuossa iässä saa valvoa kymmeneen ja sitten lukea oman tahdon mukaan miten uni kullakin riittää. Tuosta 8h unesta kyllä kannattaa pitää kiinni jotta kasvat..

    • poika 13

      joo elikkä ite käyn aina nukkumaan joskus 22-22.30

      • äiti + 5

        Aika moni ikäisesi kaipaa unta enemmän kuin 8 tuntia.

        Mihin aikaan heräät aamulla? Onko vaikeata nousta sängystä ylös?

        Lue illalla jotakin, niin pian tulee uni silmään.
        Parastasi äitisi vaan tarkoittaa :)


    • tarpeeksi

      Unta tarvitset vähintään sen 8 tuntia, mieluiten 10. Ajattele, jos äitisi pistäisi sinut sänkyyn vasta klo 23, milloin sitten nukahtaisit, yhdeltä? Ennen nukkumaanmenoa tarvitsee sen rauhoittumisajan, toisilla se on puoli tuntia, toisilla monta tuntia.

      • 555777

        noin aikasin?
        jumalauta kolmen vanhat menee yhkesän aikaan.
        ite meen,10.30- 0.00
        toi on aika aikasin.
        ja mää meen joka päivä 8.00 kouluun..


    • blondi-72hki

      tytöt menevät nukkumaan noin klo 22 mutta joskus teen poikkeuksen ja annan valvoa klo 23 asti.
      Hyvin heräävät aamuisin eikä tuo aika ole ainakaan meillä vaikuttanut likkojen uneliaisuuteen vaan ovat prteitä tyttöjä ja erittäin hyviä koulussa eli kouluvireyteen se ei oo vaikuttanut.

    • tuuti

      on aika hyvä keino tarkkailla sitä nukkumistaan itsekin niin, että jos olet aamulla tosi väsynyt tai jos jo päivällä alkaa nukuttaa hirveästi niin olet kyllä mennyt liian myöhään nukkumaan, sitten vaan yrittää pikkuhiljaa saada vähän aikaisemmin illalla unesta kiinni että ehtis nukkuu tarpeeksi;yrittää voi ainakin jos näin onnistuis
      minun 12- ja 13- vuotiaat menee ihan itse nukkumaan un väsyttää, se vaihtelee vähän senkin mukaan mikä aamu heillä on mutta yleensä siinä 10 mennessä jo nukkuvat ja 16-vuotias ei sitten mene millään ajoissa nukkumaan ja on aina väsynyt ja pahantuulinen;mikään konsti ei ole vielä auttanut että uni tulisi illalla aikaisemmin, en tiedä mitä vielä keksisi

    • teini 15v

      Kyllä 21 on aika aikanen ite menin nukkuu 13 v joskus 22 -23 ja unta sain vast joskus 1 yöllä oon aina ollu huono menee nukkumaan aikasin koska jos meen sänkyy aikasin niin saan vast tosi myöhää unta kosk mun pitää kuluttaa aina kaikki energia pois ennen nukkumista.

    • uassH0le

      22-24

    • gfdnf

      13v meen nukkuu 24-02 ja herään 04-06 ku pitää käydä suihkus aamusin, pakkomielle :)
      Viikonloppusin nukun yöllä jonku 15 tuntia

    • äiti 34

      Halutkos sen takia vanhempien valvovien silmien alta pois toiseen kaupunkiin, jotta pääset pitää poikien kans hauskaa vällyjen välis? Uskoisin et se on perimmäisin syy!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      279
      679
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      609
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe