Ehkäisykapseli!

Huoletonta?

Ehkäisykapselia ei tietääkseni suositella heti ensimmäiseksi ehkäisyksi. (vai olenko väärässä?) Mutta se on kuitenkin ainut ehkäisy, joka olisi minulle hyvä, sillä en kuitenkaan muista ottaa pillereitä. Muutenkin ehkäisykapseli vaikuttaisi hyvältä vaihtoehdolta.

Joten olisi kiva kuulla kokemuksia ehkäisykapselien käyttäjiltä. Minkä ikäisinä? Käytitkö sitä ennen jotain muuta? JNE

Tack! :)

14

3845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muista ottaa

      pilleriä niin onhan noita muitakin, rengas,laastari, hormonikierukka, kuparikierukka jne.
      Kokeilin joskut tuota kapselia, poishan se oli otettava sivuvaik.takia.
      Ei ollut ensim. ehkäisykeino,sitä ennen käytin minipillereitä (tiputteluvuotoa...).
      Tällä hetkellä hormonikierukka (ole nyt 23v, ei-syn.) ja olen todella tyytyväinen.

      • Huoletonta?

        Niin, että miksi kapseli ei sinulle sopimut?


      • ed.vast.
        Huoletonta? kirjoitti:

        Niin, että miksi kapseli ei sinulle sopimut?

        tihentyivät ja pahenivat,pakko oli ottaa kaps.pois.Selkeä syy-yhteys löytyi,sillä migreeni helpottui sitten kaps.poiston myötä.


      • sivuvaikutuksia?
        ed.vast. kirjoitti:

        tihentyivät ja pahenivat,pakko oli ottaa kaps.pois.Selkeä syy-yhteys löytyi,sillä migreeni helpottui sitten kaps.poiston myötä.

        eli tuliko kapselista sinulle muuta kuin migreenikohtausten pahenemista? oliko silloin tiputteluvuotoa tms.???


      • Kokemusta on
        sivuvaikutuksia? kirjoitti:

        eli tuliko kapselista sinulle muuta kuin migreenikohtausten pahenemista? oliko silloin tiputteluvuotoa tms.???

        Mulla tais olla 1.5 kuukautta tiputtelu vuotoa..
        Finnejä paiseita tullu kapselin laiton jälkeen..
        Yhes vaiheessa oli kauhee itkuvaihe päällä..
        Nyt menee ihan ok (vuos ja kaks kuukautta ollu kapseli)..Menkat on tullut ihan normaalisti(päivällä pidentyneet).
        Periaatteessa voin suositella kapselia..


      • huoletonta?
        Kokemusta on kirjoitti:

        Mulla tais olla 1.5 kuukautta tiputtelu vuotoa..
        Finnejä paiseita tullu kapselin laiton jälkeen..
        Yhes vaiheessa oli kauhee itkuvaihe päällä..
        Nyt menee ihan ok (vuos ja kaks kuukautta ollu kapseli)..Menkat on tullut ihan normaalisti(päivällä pidentyneet).
        Periaatteessa voin suositella kapselia..

        Korjatkaa, jos olen ihan väärässä, mutta eikös kapselin hinta ole vähän alle 200€...? Niin ja sitä piti vielä kysäistä, että näkyykö/näkyikö kapseli "ihon läpi"? Vaikka se nyt on aikas pieni juttu, mutta kysynpähän silti, kun täällä tuntuu olevan väkeä, jolla on asiasta kokemusta.

        :)


      • Kokemusta on
        huoletonta? kirjoitti:

        Korjatkaa, jos olen ihan väärässä, mutta eikös kapselin hinta ole vähän alle 200€...? Niin ja sitä piti vielä kysäistä, että näkyykö/näkyikö kapseli "ihon läpi"? Vaikka se nyt on aikas pieni juttu, mutta kysynpähän silti, kun täällä tuntuu olevan väkeä, jolla on asiasta kokemusta.

        :)

        Hinta Jadelle kapseleille tais olla 172€..


    • Sinnead

      Laitatin itselleni joku aika sitten ehkäisykapselin.
      Alkuun oli pientä tiputtelu vuotoa, mutta sittemmin kuukautiset ovat jääneet kokonaan pois (on ihan normaalia- jokainen reagoi eri tavalla).
      Olen 25 vuotias ja kapseli ei ole ollut ensimäinen ehkäisykeinoni.
      Ensin söin yhdistelmäpillereitä -Harmonet-, mutta maksa-arvoni kohosivat liian korkeiksi, joten jouduin lopettamaan pillerit.
      Sitten käytin ehkäisyrengasta, mutta valitettavasti se tuntui epämukavalta. Renkaanhan voi ottaa 3h/vrk pois, mutta aina valilla tuli tilanne eteen, että rakastella piti renkaan kanssa ja se tuntui epämiellyttävältä kumppanista, sekä myös itsestäni.
      Kapseli on noin tulitikun mittainen, hiukan ohuempi, joka tuntuu kun ihoa painaa, mutta ei haittaa elämistä millään muotoa.
      Hintavahan kapseli on, mutta se maksaa itsensä takaisin ennenpitkään ja on yksi taatuimmista ehkäisykeinoista.
      oki jokaisen täytyy löytää se itselle sopivin tapa.

    • sype

      minulla oli ehkäisykapselit ja lihoin vuodessa 20kg ja oli päivittäin pääkipua. ehkäisyneuvolassa eivät ottaneet kantaa, kun epäilin pääkivun ja lihomisen johtuvan kapseleista.kun lopultakin 3 vuoden jälkeen kapselit poistettiin loppui pääkipu ja paino alkoi pudota ilman mitään diettiä.nyt kun lapsi kiintiö on täynnä, teetin sterilisaation ja en ole katunut.toisille kapseleista ei ole mitään haittaa vaan sopivat hyvin,minulle ei.

    • monelle

      joka vähänkin epäilee muistamista pillereiden ym suhteen. Kierukkaakaan ei vissiin kuka vaan saa ??? lapsettomat? Kapseli ollut hyvä ja laitto, asennus, ym näkyvyys täysin kivutonta ja vaivatonta, ei esteettisiä haittoja.

      Menkkoja eikä tiputteluvuotoa ole tullut ainakaan näihin 3 kuukauteen jonka olen kapselin haltijana ollut. Painon nousuun en usko kapselin takia, ruokahaluahan se voi lisätä, jolloin se ylimääräinen ruoka lihottaa!!!
      (myös muut ehkäsyt tekee samaa)

      Normaalia runsaampaa valkovuotoa on ollut... (tai sit mul on tauti, en tiedä? siis et voiko kapselia syyttää... se selviää ensi viikolla...)


      Ennen käytin E-pillereitä, mutta en muistanut ottaa niitä epäsäännöllisen työn takia ja ryypiskellessä en ollenkaan. Laastaria kokeilin vuoden, mutta kesällä se näkyi inhottavasti pienien "horo" vaatteiden lomasta, vaikka mihin laittoi. Jäi myös "rusketusraja" laastarista. höh. Laastari myös päästi kesällä varsinkin hieman liimaa reunoilta, jolloin siihen jäi "vaatenukkaa" ja oli ällöttävän näköinen.
      muuten käteviä nekin ja talviaikaan ihan kivojakin.

      Päädyin jo senkintakia kapseliin (muiden syiden lisäksi) että lähden ulkomaille vuodeksi, enkä jaksa siellä kanniskella ylimääräsiä asioita mukana...

      Se tosiaan maksaa noin 200 euroa, mutta on silti edullisin vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Mun oma kokemus kapselista! :( öö mulla aloitettiin eka minipillereil ja ne oli ihan hyvät mut en muistanut aina niit niin kysyin voisinko saada kapselin siin meni jonkun aikaa nii sit menin ottaa sen kalasatamaan oli mukava lääkäri ja ei sattunut ollenkaan laitettiin siis puudutuksessa jäi vaan pieni mustelma mut siitä se helvetti sit Alko mulla menkat kesti enne kapselia 7 päivää runsaasti ja nyt tän kapselinkaa kestää 5 viikkoa runsaasti ja sit on vaa joku pari viikkoo ilman menkkoi mun puol siskol on myös kapseli nii sil on menkat jääny kokonaan pois ja sama paril muulla tutulla en tiiä ei ilmeisesti sovi kaikille oon siis ite 17 laitettiin ku olin 16 on ollu yli puol vuotta tää ja nyt odottelen että pääsen ottamaan kierukan tän kapselin tilalle ja käytän vielä tällä hetkellä minipillereitä tän kapselinkanssa sillä lääkärit ei ota vielä vastaan tän koronan takii nii se oli niiden ehdotus on auttanut jotenkin noihin mekkoihin mutta omasta mielestä kannattaa kokeilla jos on tilaisuus sillä ei ikinä tiedä kenelle sopii ja kelle ei koska sen saa kumminkin poistettua 🙂

      • Anonyymi

        Ja vielä sanon että se on ilmainen alle 25 vuotiaille helsinkiläisille


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä sanon että se on ilmainen alle 25 vuotiaille helsinkiläisille

        Vain helsinkiläisille? Onpa outoa sen lisäks, että sun tekstiä on ihan hiton vaikee lukee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain helsinkiläisille? Onpa outoa sen lisäks, että sun tekstiä on ihan hiton vaikee lukee.

        Silloin kun ei käytetä esim. pisteitä lauseiden välissä niin sanat on vaan yhtä pötköä. Pitkä teksti mutta ei ollut aikaa pisteitä laittaa erottaakseen lauseita toisistaan.Jos on kiire niin ei kannata kirjoittaa jos niiden pisteiden laittaminen tekstiin on niin vaikeaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3789
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2284
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe