Missä läppärissä

Fedora Core 5....

Red Hatin ilmainen linux toimii asennus DVD-levyltä asennettuna näytön maksimiresoluutiolla? Kiinnostaisi 15.4 ja 17 tuuman näytöllä varustetut koneet. Mulle riittäisi, että ethernet-netti ja USB-hiiri myös toimivat. Kiinnostaisi tarkka malli: valmistaja ja mallikoodi. Kiitos.

9

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • faktan torvi

        Mitenkäs olisi opensuse. Ubuntu tietenkin on kanssa vaihtoehtona hyvä.


      • torvi kaukana faktasta
        faktan torvi kirjoitti:

        Mitenkäs olisi opensuse. Ubuntu tietenkin on kanssa vaihtoehtona hyvä.

        SUSE Linux Enterprise Desktop ei ole kallis jos haluaa tuesta ja toimivasta paketista maksaa. Jos haluaa "ilmaisen" jakelun niin openSUSE, joka käyttää samaa koodipohjaa on varteenotettava vaihtoehto.

        openSUSE 10.2 on vielä alpha vaiheessa joten sitä en suosittele kuin sellaiselle joka tietää miten toimia jos ja kun ongelmia ilmenee.

        SUSE Linux 10.1 on jo saanut pahimmat "pakettihallinta" ongelmansa korjattua, ei vieläkään täydellinen, mutta huomattavasti parempi kuin ilmestymisensä aikaan.


    • laptops
      • läppäri...

      • nähtävä...
        läppäri... kirjoitti:

        Näyttäis tuon listan mukaan Fedora3 soveltuvan mun läppään, eiköhän muut sitten toimisi esim. Ubuntu?

        http://www.bevteccom.co.uk/Linux/sonyvaio-B1.html

        "eiköhän muut sitten toimisi esim. Ubuntu?"

        Pääsääntöisesti kyllä. Noista ohjeista saa hyvät vihjeet, kuinka eri laitteet saa toimimaan ylipäätään Linuxeissa. Tosin eri jakelujen oletus-kernelit ja muut asetukset on mahdollisesti konfiguroitu hieman eri tavoin, joten joskus kaikki ei toimi ns. "Out of Box". Mutta kaikki jakelut on konfiguroitavissa.


      • läppäriini
        nähtävä... kirjoitti:

        "eiköhän muut sitten toimisi esim. Ubuntu?"

        Pääsääntöisesti kyllä. Noista ohjeista saa hyvät vihjeet, kuinka eri laitteet saa toimimaan ylipäätään Linuxeissa. Tosin eri jakelujen oletus-kernelit ja muut asetukset on mahdollisesti konfiguroitu hieman eri tavoin, joten joskus kaikki ei toimi ns. "Out of Box". Mutta kaikki jakelut on konfiguroitavissa.

        Ubuntun live-cd:llä miten se asentuu, toimiihan tämä varmaan toimii kiintolevylle asennettunakin koska se näinkin hyvin livenä pelaa ja tänne palstallekin voi kirjoitella.


    • Ipponen

      Minulla on Fedora 5 Acerin 3614WLMi-läppärissä. Näyttö on laajakuva ja resona on 1280*800. Madwifin ajureilla langaton yhteyskin pelittää hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe