Synnytkö uudesti kuolinpäivänäsi?

Miten on?

TÄMÄ ON VAIN TEILLE, JOTKA USKOTTE UUDELLEEN SYNTYMISEEN:

Eli mikäli synnymme uudelleen kuolemamme jälkeen,niin synnymmekö johonkin ruumiiseen samana sieluna ja samana päivänä, kuin kuolemme?

Eli, jos haluaisin löytää vanhan (kuolleen)ystäväni tai siis hänen sielunsa, niin pitäisikö minun etsiä sellainen henkilö joka on syntynyt sinä päivänä, kuin ystäväni on kuollut?

No mikäli näin ei ole, mutta synnymme silti johonkin ruumiiseen. Niin missä olemme sen aikaa, kun ns. odotamme syntyvää/uutta ruumista.

18

1981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudelleen syntyjä.

      Ensin mennään henkimaailmaan eli ei uudestaan heti synnytä.
      Siellä puuhastellaan kaikkea ja jossakin vaiheessa synnytään uudelleen, mutta sieltä käsin valitaan sopivat vanhemmat.
      Siellä myös valitaan elämäntehtävä tulevaan uuteen elämään.

      • apprentice

        Niin, uudelleensyntymis -filosofioitahan on muutamia erilaisia, tässä yksi esimerkki;
        Hetkellä jolla kuolet ruumiistasi erkanee alitajunta(energia) jolloin pääsee eräänlaiseen ymmärtämisen (unenomainen) tilaan. (ymmärtää elämän perimmäisen tarkoituksen ja saa vastukset kaikkiin kysymyksiinsä)Paikka vaihtuu ajatuksennopeudella, jolloin voi etsiä sopivaa paikkaa. Energialla(alitajunnalla) on 49 päivää aikaa etsiä uusi ruumis jolloin alitajunta kiinnittyy sikiöön(joka 7. päivä kokee pienen kuoleman ja syntymisen), näin ihmisellä on vain alitajunta sama, mutta persoonallisuus muuttuu koska kokemukset iän mukaan on erilaisia ja myös geneettinen perimä on erilainen kun edellisessä elämässä. Alitajuntaan saa yhteyden esim. syvällä meditoimisella (joka vaatii vuosien kurinalaisen harjoittelun). Ja mikä elämäntehtävään tulee niin se on aina sama; Tiedon hankkiminen ja ymmärtäminen sekä pyrkimys hyveellisyyteen, jonka kautta voi saavuttaa ikuisen onnellisuuden tilan eikä ikinä enää tarvitse syntyä uudelleen.


      • Nord Lord
        apprentice kirjoitti:

        Niin, uudelleensyntymis -filosofioitahan on muutamia erilaisia, tässä yksi esimerkki;
        Hetkellä jolla kuolet ruumiistasi erkanee alitajunta(energia) jolloin pääsee eräänlaiseen ymmärtämisen (unenomainen) tilaan. (ymmärtää elämän perimmäisen tarkoituksen ja saa vastukset kaikkiin kysymyksiinsä)Paikka vaihtuu ajatuksennopeudella, jolloin voi etsiä sopivaa paikkaa. Energialla(alitajunnalla) on 49 päivää aikaa etsiä uusi ruumis jolloin alitajunta kiinnittyy sikiöön(joka 7. päivä kokee pienen kuoleman ja syntymisen), näin ihmisellä on vain alitajunta sama, mutta persoonallisuus muuttuu koska kokemukset iän mukaan on erilaisia ja myös geneettinen perimä on erilainen kun edellisessä elämässä. Alitajuntaan saa yhteyden esim. syvällä meditoimisella (joka vaatii vuosien kurinalaisen harjoittelun). Ja mikä elämäntehtävään tulee niin se on aina sama; Tiedon hankkiminen ja ymmärtäminen sekä pyrkimys hyveellisyyteen, jonka kautta voi saavuttaa ikuisen onnellisuuden tilan eikä ikinä enää tarvitse syntyä uudelleen.

        Korviesi välissä on jotain pahasti vialla !


      • Uudelleen syntyjä
        Nord Lord kirjoitti:

        Korviesi välissä on jotain pahasti vialla !

        mulla vai?


      • Anonyymi
        Uudelleen syntyjä kirjoitti:

        mulla vai?

        Ketä kysyi


    • sl

      vietämme huonon elämän....siis syntisen...
      mielestäni voimme seuraavaksi syntyä vaikka
      eläimenä......

      minusta tuntuu että,jos on ns."hyvä ihminen"
      niin seuraava elämä on vieläkin parempi.

      • uudelleen syntyjä

        varmaankin synnytään huonoihin oloihin jos ollaan oltu kamalan syntisiä, minä en usko että ihminen voi syntyä eläimeksi.
        Se oli vaan mun mielipide, eihän sitä koskaan tiedä ennen kuin aika koittaa,,,,


    • sl

      voin todistaa itselleni että
      voimme syntyä uudestaan.

      sen voin todistaa,mutta netissä
      en sitä tee.

    • blue

      sun mieltä askarruttaneet kysymykset on selitetty kirjassa nimeltä Urantia.löytyy myös verkosta:)

      lue se ja et muuta teosta enään tarvi, siinä on kaikki!

    • MS

      Moi!
      Kirjastot ovat täynnä kirjoja, joita kriittisesti lukemalla voit saada itsellesi oman totuuden, kaikkea ei tarvi uskoa mitä on painettu paperille. Voisit lukea vaikkapa Rudolf Staineria aluksi.

    • Lahja

      Kristus on tahtonut syntyä, että me hänen kauttansa syntyisimme uudesti. Tämä tapahtuu uskon kautta Sanaan. Sana on Kristus itse (vrt. esim. Ilmestyskirja 19:11-16).

      Jeesus on sanonut: Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. Jokainen, joka näin panee toivonsa häneen, pitää itsensä puhtaana, niin kuin hän on puhdas ja pyhä. Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä. (Joh.3:3-6)

      Kaikki ihmiset tekevät syntiä. Lihallisina ihmisinä emme voi Jeesusta ikinä tunteakaan. Lihan on kuoltava, jotta uusi ihminen, se hengellinen, voisi syntyä. Tämä lihan kuoleminen on tapahtunut puolestamme Golgatan keskimmäisellä ristillä. Uusi ihminen syntyy, kun saamme uskon Vapahtajaan. Lihassa elämme, syntiä tekevinä, elämämme loppuun asti, mutta Hengessä elämme jo täällä ajassa uutta elämää. Kristuksen vanhurskaus luetaan uskon kautta meidän vanhurskaudeksemme. Näin ”taivasten valtakunta on sisällisesti meissä”.

      (Ei niin, että me uudestisyntyneet uskovat tekisimme tahallamme ja välinpitämättöminä syntiä, koska kaikki pelastus tulee armosta, vaan valitettavasti me – rehellisyyden nimissä – jatkuvasti lankeamme synteihin. Tarvitsemme jatkuvaa anteeksiantamusta. Siksi meille on annettu Vapahtaja, jota myös jatkuvasti virtaavaksi Elävän Veden lähteeksi on sanottu.)

      Jeesus: »Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.»

      Uudestisyntyneistä on sanottu, että ”he eivät ole syntyneet verestä, eivät ruumiin halusta, eivät miehen tahdosta, vaan Jumalasta” (Joh.1:13).

      ”Joka uskoo ja kastetaan, pelastuu.” (Jeesus)

      Kaste merkitsee uudestisyntymistä. Se on Jumalan teko ihmiselle. ”Teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus-” (Pietarin kirjeestä).

      ”Hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät.”(Tit.3:5)

      Onko siis mentävä takaisin äitinsä kohtuun, voidakseen uudestisyntyä, Nikodemus kysyi Vapahtajalta.

      Uudesti syntyminen tapahtuu Hengessä, se ei ole mikään ihmiskonstein toteutettava eikä ihmisaistein koettava tai luonnollisin silmin nähtävä tapahtuma. On uudestisynnyttävä ”ylhäältä”, kuten raamatussa kerrotaan. Tällöin synnyttäjällä tarkoitetaan itseään ylhäällä olevaa Kristusta. Syntyvän osa syntymässä on lähinnä vastaanhangoitteleminen, pelko ja ihmetys, että mitä on tekeillä. Näin lapsenkaltainen on uudestisyntyvä. Uudestisyntyminen on Jumalan teko ihmiselle.

      Synnytyskanava on ahdas paikka. Ahtaasta Ovesta on myös mentävä taivasten valtakuntaan. ”Minä olen lammasten Ovi”, sanoo Jeesus, hyvä paimen. Hän on luvannut avata kolkuttavalle, Hän on luvannut antaa uskon sille, joka sitä Häneltä pyytää. Hän itse on Tie, totuus ja elämä.

      Hänen kauttaan uudestisynnytään.

      • Siksak

        vaan se, että uuselleensyntymien päätepiste on uudestisyntyminen, josta raamatussa monessa kohdin puhutaan. Jossakin elämiensä vaiheessa ihminen ottaa vastaan Kristuksen sanoman, eli syntyy hengessä uudelleen. Tonennäköisesti hänen ei tarvitse tulla tänne enää takaisin, siis jos on todella syvällisesti uudestisyntynyt, eikä vain tapakristitty


    • Unienselittäjä

      ..toiseen olo tilaan. Saamme Astraaliruumiin joka kuuluu henkimaailmaan.
      Henki maailma on se osa tätä maailman kaikkeutta jota emme kaikki näe. Mutta voimme kaikki nähdä jos on halua ja uskoa.
      Siispä hyvät ihmiset kun kuolemme maallisen sanan mukaan, niin henkisen sananmukaan me vain siirrymme toiseen olotilaan jossa jo olemme olleet.
      Me itse olemme valinneet itsellemme uuden elämän kohtalon. Omien syntiemme rankaistukseksi tai vain tullaksemme tänne uudelleen luullen pääsevämme entiseen hyvään elämään takaisin, Erehtyäksemme myöhemmin tajuamaan ettemme ollenkaan saaneet sitä mitä halusimme. Vaan saimme sitä mitä emme halunneet.
      Meitä jo täällä maallisessa tasossa, opetetaan ymmärtämään, että saamme useimmin sitä mitä emme toivoneet. Harva meistä on tosi onnellisija, hyvin harva. Ei edes uskovaiset ole saaneet sitä suurinta iloa kokea kuin harvoin. Uskovainen ihminen joka jaksaa kulkea sitä kultaista ja kaitaista tietä loppuun saakka. Siirtyy täältä toiseen tasoon kuten pahin murhaaja. Siirtymässä ei ole mitään eroa. Ero on sitten vasta kun tulemme Astraalikehoon ja tajuamme missä olemme... Hölmistymme jokainen vuorollaan kun tajuamme yhtäkkiä ettemme olekkaan kuolleet. Uskomme siinä silmän räpäyksessä nähneemme unta.
      Toisille tuosta unesta on ollut vaikea herätä, heidän unensa on ollut todella hyvä. Toiset ovat tunteneet suoranaista helpotusta, että se kaikki rääkki on ohi. Jotkut olisivat halunneet nähdä eteenpäin elämäänsä varsinkin he joilla oli maallista mammonaa yllinkyllin.
      Minä seurustelen usein unissani edesmenneiden sukulaistenikanssa. Yhden kerran olen saanut tavata edesmenneen ystäväni, sain tapaamis päivänä kuulla ettei voi enään tulla luokseni kun on muuttamassa... Ihmettelin sanaa muutto vaan en kysynyt... Tänään tajuan että hänen sielunsa eli Astraalikehonsa on muuttanut maailmaan takaisin.

    • Borneo

      Toivottavasti jäämme siksi aikaa kummittelemaan maan päälle... mun mielestä olis ainaki siistiä pelotella ihmisiä jonkin aikaa...

      esim. jos kuolen auto-onnettomuudessa niin minut voisi nähdä tapahtumapaikalla iltaisin ajelemassa sen hetkisellä kolariautollani vaikkapa väärää kaistaa... olisi siinä vastaantulijalla varmaan pelkokerrointa kerrakseen!..... =)

      • Unien selittäjä

        ..aikaa vaeltaa täällä, mutta meillä on vain hillitön halu saada yhteys meidän kaikkein rakkaimpiimme jotka eivät pysty meitä havaitsemaan. Me emme kummittele muille kuin heille joita rakastamme ja he voivat ainoastaan saada jonkin asteisen huomion että kuollut on vieraillut.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Vai kirkastettu ruumis! Siis mikä se semmonen oikee on? Onko se semmonen ku kiiltävä kromipinta autoon, mutta vain ihmisen muodossa? Vai onko se semmonen ku puhallettu ilmalla täytettävä ilmapallo, joka ei koskaan tyhjene? Vai joku kemiallisesti käsitelty systeemi mikä hohtaa pimeessä? No, joka tapauksessa, jos mä saan semmosen kirkastetun ruumiin, niin toivottavasti se sopii mulle ja istuu hyvin päälle. En halua semmosta, mikä on liian tiukka tai liian löysä!


    • Anonyymi

      Kaikki tapahtuu yhtä aikaa ja olemme kaikki ja jokainen mutta koemme ne erillään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe