En ymmärrä jenkkiharrastusta

euro

Ihmettelen suuresti näitä jenkkiautoharrastajia. Illasta ja viikonlopusta toiseen ollaan kädet rasvassa autojen alla. Aina rassataan kaasaria, nokka-akselia tai vastaavaa. Eikös autot ole tehty ajamista varten, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Sivusta seuranneena ihmettelen tuota intoa vuodesta toiseen. Kaikki ylimääräinen raha laitetaan autoon jolla ei kuitenkaan juuri edes ajeta. Siksi ajelen euroautolla, ei tarvi jatkuvasti korjata vaan voi keskittyä juuri siihen mihin autot on tehtykin, eli ajamiseen.

112

14395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • caddeVille v8

      Ensinnäkin käytetyt jenkit ovat halvempia kuin paremmat autot. Jenkki"harrastajilla" ei ole varaa kunnon autoihin.
      Toiseksi niillä on niin vaarallista ajaa olemattomien ajo-ominaisuuksien ja jarrujen takia, että on kaikille parasta ettei niillä juurikaan päästä ajamaan.

      Pari poikkeusta vahvistaa säännön..:)

    • ketä kiinnostaa?

      Minä en ymmärrä lintubongausta, en kuitenkaan mene kyselemään lintubongareilta mitä järkeä tuossakin on?

      Jotkut nyt tykkään räplätä konepellin alla.

    • Jenkkivihaaja

      Autojen rassaaminen on sopivaa tekemistä näille vajaamielisille, ovatpahan poissa siskojensa kimpusta edes sen aikaa.

      Jenkkiautot ovat todellakin käsittämätöntä paskaa: itse olen ajanut autollani tänä vuonna 20tkm, eikä ole kertaakaan tarvinut käsiään liata. Mitään vikaa ei ole ollut. Sitten tätä vajaaälyinen paskasakki vielä kehuu noita raatojaan. Säälittävää sakkia, mutta pitäähän vammaisia yrittää ymmärtää.

      • nukkua

        yösi rauhassa, kyllä me sinua vajaa älyistä yritetään ymmärtää.


      • sääliksi,

        että vaimoksesi sattui se vittumaisempi siskosi, joka ei anna edes oikeaa autoa ostaa.


      • Mr. fiksu

        Hyvin ja osuvasti sanottu!
        Luulin aikaisemmin jenkkiharrastajia suht. normaaleiksi (jopa fiksuiksi), mutta nykyään vaikuttavat olevan yhteiskunnan pohjasakkaa, ainakin netissä trollailevat provot.
        Tosin ei noilla todennäköisesti ole edes ajokorttia, autosta puhumattakaan.


      • america

        No sinä ootkin syntynyt peukalo keskellä kämmentä ja siksi ajat niillä idiooteille tarkoitetuilla euro paska autoilla jotka on täysin perseestä ja sinä ilmeisesti ajat ja käpelöit veljeäsikin varmaan koko ajan jos isäsi edes kehtasi tehdä toista samanlaista epä onnistumaa kuin SINÄ.


      • ope
        america kirjoitti:

        No sinä ootkin syntynyt peukalo keskellä kämmentä ja siksi ajat niillä idiooteille tarkoitetuilla euro paska autoilla jotka on täysin perseestä ja sinä ilmeisesti ajat ja käpelöit veljeäsikin varmaan koko ajan jos isäsi edes kehtasi tehdä toista samanlaista epä onnistumaa kuin SINÄ.

        kirjoitetaan, epäonnistumaan!


      • Opelle huomio
        ope kirjoitti:

        kirjoitetaan, epäonnistumaan!

        Kaksi eri asiaa :

        1.
        Aiemman kirjoittajan käyttämä sana
        "epäonnistuma" viittaa esineeseen tai ihmiseen.

        2.
        Verbinä muoto "epäonnistuminen", jota nimimerkki "ope" tarkoittanee.


      • Opelle huomio
        Opelle huomio kirjoitti:

        Kaksi eri asiaa :

        1.
        Aiemman kirjoittajan käyttämä sana
        "epäonnistuma" viittaa esineeseen tai ihmiseen.

        2.
        Verbinä muoto "epäonnistuminen", jota nimimerkki "ope" tarkoittanee.

        Kohta 2 :
        - Verbin kantamuoto siis "epäonnistua".


      • parru78

        Niin mutta alla mainittuna ehkä se tärkein pointti jos osaat lukea rivien välistä...

        "Nuoret ovat yleensä hyvin tarkkoja imagostaan. Jenkkiautoilun imago on hyvin junttimainen, rasvalettinen ja alkoholisoitunut. Monet kannabiksesta kiinnostuneet nuoret jopa halveksuvat viinan kanssa läträämistä, joka taas jenkkiautopiireissä on yleistä."
        __


      • 20k km

        Taas yksi joka ajaa "jo tänä vuonna 20 tuhatta kilometriä" huoltamatta? :) :) :)
        Maksatko koslastasi lainaa pois nopeammin kuin sen arvo tippuu?
        Vaikuttaa sisko olevan jollakin muulla mielessä mitä väität. Veikkaan itäautoilijaa kun se sellaisesta puhuu!
        Paljastit itsesi. Pyydä lääkäriltäsi mielialaa tasoittavaa lääkitystä! Oikeasti!


      • Hohhoijjaa :D

        Ajeleppa sinä sydämesi kyllyydestä sillä uudella citroenillasi, me vilkutamme sinulle sitten ohi ajaessamme kun olet jäänyt tienpenkalle sähkövikojen vuoksi ja odottelet hinuria :D
        Vanhan kunnon jenkin sentään saa itekin korjattua..


    • sellaisia,

      jotka ei ymmärrä muitten harrastuksia. Suomessa makaa viikot tuhansia asentajia niitten euroautojen alla. Kyllä käy sääliksi, mutta pakkohan se on jonkun uhrautua, että voit keskittyä juuri siihen mihin autot on tehtykin, eli ajamiseen. Ja turha väittää mitään muuta, kaikkiin merkkikorjaamoihin on viikkojen jonot "huoltoihin".

      • euro

        oli aikanaan saab99 vm-83. Ajoin autolla n.150tkm, eikä tarvinnut juuri korjailla mitään. Ainostaan normaalit kulutusosat esim jarrupalat, pyyhkijänsulat jne. Ei jättänyt tielle kertaakaan. Siinä oli auto millä ajettiin eikä oltu jatkuvasti kourat rasvassa kyselemässä varaosia.


      • Japsi
        euro kirjoitti:

        oli aikanaan saab99 vm-83. Ajoin autolla n.150tkm, eikä tarvinnut juuri korjailla mitään. Ainostaan normaalit kulutusosat esim jarrupalat, pyyhkijänsulat jne. Ei jättänyt tielle kertaakaan. Siinä oli auto millä ajettiin eikä oltu jatkuvasti kourat rasvassa kyselemässä varaosia.

        Oli minullakin aikanaan Nissan Almera -96 ja ajelin sillä 120tkm ilman vikoja. Auto oli tosin melkein uusi ja nuo jenkit yleensä 30-50 vuotta vanhoja, mutta mitä pienistä!


      • jenkkiin usein
        euro kirjoitti:

        oli aikanaan saab99 vm-83. Ajoin autolla n.150tkm, eikä tarvinnut juuri korjailla mitään. Ainostaan normaalit kulutusosat esim jarrupalat, pyyhkijänsulat jne. Ei jättänyt tielle kertaakaan. Siinä oli auto millä ajettiin eikä oltu jatkuvasti kourat rasvassa kyselemässä varaosia.

        tarvi olla jonottamassa,toisin on sen Saabin,onko niitä enään,on mutta aika vähän. Jarrupalojakaan et muuten 99 Saabiin vaihda itse,koska siihen tarvittiin "erikoisavain" jota sinä tuskin osasit tehdä,niin ei mitään autoa huoltaa itse tarvitse,kyllä niitä ammattimiehiä siihen hommaan on ja hyvä niin,saat itsekkin huoltaa,mutta jos nyt antaisit sen asentajan kuitenkin,niin kuin siihen asti kun sen hommasit,muuten vie jo se sille siitähän on jo aika kauan kun sen hommasit.


      • juuuuu
        euro kirjoitti:

        oli aikanaan saab99 vm-83. Ajoin autolla n.150tkm, eikä tarvinnut juuri korjailla mitään. Ainostaan normaalit kulutusosat esim jarrupalat, pyyhkijänsulat jne. Ei jättänyt tielle kertaakaan. Siinä oli auto millä ajettiin eikä oltu jatkuvasti kourat rasvassa kyselemässä varaosia.

        Tais sinun isäsi korjata sitä suabin romua ja ite joit siideriä ihqu tyttö ystävän kanssa joka on oikeesti sinun veli....


    • kestää

      Oma jenkkiautoni ei ole kertaakaan ollut rikki mutta silti rassaan sitä "kädet rasvassa" suuren osan vapaa-ajastani. Eihän se mikään harrastus muuten olisi. Ei se aina tarkoita että joku on hajonnu jos on konepelti pystyssä.

    • lounliraider

      Mul on nykyisen EU:n alueella tehty vanha auto, jonka korin on makaroonipojat aikanaan piirtänyt ja jossa on AMERIKKALAINEN V8 ja autom. Olen rassannut viime ajat siitä sormet hajalla kaikkia muuta paitsi tota motua ja lootaa. Tuu tänne kyyläämään mitä teen, että saan huutaa että mitäs siinä kyyläät, tämä on se euroauto!! Sitten huudan, että mitä se ruumiinryöstäjälle ja paviaanille sitten kuuluu mihin joku törsää rahnojaan ja aikaansa pistää.. GET A LIFE!!

    • tuhlaa

      rahansa viinaan, toinen autoihin. Kumpi sitten on parempi?

    • alppu

      sullakin murheet, saatana!
      Mulla on ollut jenkkiauto yli 20 vuotta eikä sitä tarvii ruuvata. Laakista läpi katsastuksesta joka kerta. Autolla ikää vasta 47 vuotta.
      Enemmän mulla on mennyt rahaa noiden uudehkojen eurokinnereiden korjauksiin. Jos Chevy olisi toiminut yhtä huonosti kuin euromopo, olisi se kyllä häipynyt tästä pihasta kuin kuppa Töölöstä!
      Eli haista kuule vaan pitkä vittu.

      • älä valehtele taas

        Viimeksihän sulla oli muka ZR-1 ja sitä ennen 90-lukulainen cadillac....
        Tuskin sulla luuserilla on mitään autoa! Ei ainakaan uskoisi kokemattomuudestas ja typeryydestäs päätellen.


      • alppu
        älä valehtele taas kirjoitti:

        Viimeksihän sulla oli muka ZR-1 ja sitä ennen 90-lukulainen cadillac....
        Tuskin sulla luuserilla on mitään autoa! Ei ainakaan uskoisi kokemattomuudestas ja typeryydestäs päätellen.

        ole meikäläisellä ikään ollut mitään ZR-1:stä tai Cäddyä! Impala on ollut vuodesta -86.
        Poikuus meni -70 luvulla ja ÄO:ni ei ole sinun tiedossasi!
        P.S. Pihassa on neljä autoa.....


      • Sitä saa mitä tilaa
        alppu kirjoitti:

        ole meikäläisellä ikään ollut mitään ZR-1:stä tai Cäddyä! Impala on ollut vuodesta -86.
        Poikuus meni -70 luvulla ja ÄO:ni ei ole sinun tiedossasi!
        P.S. Pihassa on neljä autoa.....

        SITÄ SAA MITÄ TILAA, ÄÄLIÖ!!!!


      • alppu
        Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        SITÄ SAA MITÄ TILAA, ÄÄLIÖ!!!!

        helvettiä tuokin tarkoitti?


      • ghrghr
        Sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        SITÄ SAA MITÄ TILAA, ÄÄLIÖ!!!!

        JA SITÄ EI SAA MITÄ EI TILAA, ÄÄLIÖ!!!!


      • niin suhteellista...
        alppu kirjoitti:

        helvettiä tuokin tarkoitti?

        Hmm... Kaikki on niin suhteellista...

        Osa tykkää uusista persoonattomista autoista, joita ei ehkä tarvitse korjata niin usein kuin vanhaa, mutta kun todellinen korjaustarve ilmenee, niin ei sitä osaa korjata kuin joku koulutettu merkkiliikkeen mekaanikko.

        Taitaa osassa jo pelkkä ajovalojen polttimon vaihto vaatia merkkiliikkeessä käyntiä....

        Itse taasen mieluummin ajelen "vanhalla" jenkillä ympärivuoden ja jos korjauksen tarvetta ilmenee, niin voin tehdä ne itse vaikkapa parkkipaikalla.


      • sitä saa mitä tilaa
        alppu kirjoitti:

        helvettiä tuokin tarkoitti?

        Tarkotti että SITÄ SAA MITÄ TILAA, ÄÄLIÖ!!!


      • alppu
        niin suhteellista... kirjoitti:

        Hmm... Kaikki on niin suhteellista...

        Osa tykkää uusista persoonattomista autoista, joita ei ehkä tarvitse korjata niin usein kuin vanhaa, mutta kun todellinen korjaustarve ilmenee, niin ei sitä osaa korjata kuin joku koulutettu merkkiliikkeen mekaanikko.

        Taitaa osassa jo pelkkä ajovalojen polttimon vaihto vaatia merkkiliikkeessä käyntiä....

        Itse taasen mieluummin ajelen "vanhalla" jenkillä ympärivuoden ja jos korjauksen tarvetta ilmenee, niin voin tehdä ne itse vaikkapa parkkipaikalla.

        näinhän se on. Mielestäni nämä vanhat jenkit on pomminvarmoja vehkeitä. Ei minun ainakaan ole tarvinnut konttia auton alla. Tekniikka on simppeliä ja osat kunnolla tehtyjä(ei muovia joka paikassa)
        Ennen vanhaan monet muutkin asiat tehtiin paremmin kuin tänä päivänä.....


      • alppu
        sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        Tarkotti että SITÄ SAA MITÄ TILAA, ÄÄLIÖ!!!

        murkku(tai mulkku) nukkumaan....


      • Kuuno,teiden runkku.
        alppu kirjoitti:

        ole meikäläisellä ikään ollut mitään ZR-1:stä tai Cäddyä! Impala on ollut vuodesta -86.
        Poikuus meni -70 luvulla ja ÄO:ni ei ole sinun tiedossasi!
        P.S. Pihassa on neljä autoa.....

        Niin se Impala,oliko valkoinen -59,Sepikö sen myi? Auto on "uitettu"jos se on Sepin ollut,ja se on tosiaankin "aito,eikä mikään Suomi-mopo". ASIAA,se on auto.


      • alppu
        Kuuno,teiden runkku. kirjoitti:

        Niin se Impala,oliko valkoinen -59,Sepikö sen myi? Auto on "uitettu"jos se on Sepin ollut,ja se on tosiaankin "aito,eikä mikään Suomi-mopo". ASIAA,se on auto.

        valkoinen, vaan puna/valkoinen. Tullut Suomeen muuttoautona vuonna -61. 2D HT ja 348 kone.


      • Paskakuski,Myrtsissä
        Kuuno,teiden runkku. kirjoitti:

        Niin se Impala,oliko valkoinen -59,Sepikö sen myi? Auto on "uitettu"jos se on Sepin ollut,ja se on tosiaankin "aito,eikä mikään Suomi-mopo". ASIAA,se on auto.

        myynnyt Letukan,voi p..kele,sellasia ei,ihan heti löydy,jos tulee katumus että myynyt olisi.


      • vanha veijari,
        alppu kirjoitti:

        valkoinen, vaan puna/valkoinen. Tullut Suomeen muuttoautona vuonna -61. 2D HT ja 348 kone.

        enpä ole Sepiä vuosiin nähnyt,sitä vaan mietin että ei olisi ihan heti myynyt,mutta maailmahan muuttuu,kun vuodet vierii.


      • alppu
        vanha veijari, kirjoitti:

        enpä ole Sepiä vuosiin nähnyt,sitä vaan mietin että ei olisi ihan heti myynyt,mutta maailmahan muuttuu,kun vuodet vierii.

        maailma muuttuu koko ajan. Eipä ole minunkaan Auto myytävänä...Hyvää yötä.


      • joskus sanoi
        alppu kirjoitti:

        maailma muuttuu koko ajan. Eipä ole minunkaan Auto myytävänä...Hyvää yötä.

        että sitä ei myydä,-59 mallista. Mutta niitä oli parikin toinen 60 lukuisia,alkupuolen,HT 2 ovinen,mistäs sitä tietää vaikka olis sit mieli muuttunut.


      • ihan vapaasti
        sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        Tarkotti että SITÄ SAA MITÄ TILAA, ÄÄLIÖ!!!

        minä en tällä kertaa ota. Etkä itsekkään sitten kun näet mihin se johtaa,mitä hei luuletkaan tekeväsi. Se tulee takasin korkojen kanssa,hei.


      • adfhuy464646
        ghrghr kirjoitti:

        JA SITÄ EI SAA MITÄ EI TILAA, ÄÄLIÖ!!!!

        Entäpä jos tilaus on ymärretty väärin ja saakin sitä mitä ei tilaa?


    • nuppias vaivaa

      et nimittäin muutenkaan ymmärrä,alan touhuista yhtään mitään. Asia on monisäikeisempi ja pitkäjännitteisempi kuin uskoisitkaan,luulo ei ole tiedon väärtti,näin olen kuullut sanottavan. Muista,historiaa....

    • ihme

      on syynä siihen, ettei 30-50 vuotta vanhaa jenkkiä voi edes luotettavuudessa verrata kuin uuteen euro- tai japsiautoon? Käy kokeeksi ajeleen jollakin -50-70 luvun euro-tai japsiautolla. Aja sen jälkeen saman vuosikymmenen jenkillä, jos et huomaa mitään eroa, käy luovuttamassa ajokorttis pois. Tottakai kymmeniävuosia vanha auto vaatii huoltoa, mutta se on vaatinut sitä uutenakin, eli ei ole vättämättä aina rikki kun konepelti on auki. Kärjellinen sytytys, rasvattavat alustanosat lyhyet öljynvaihtovälit jne. olivat arkipäivää vielä -70 luvulla kaikissa merkeissä.

      • sitä saa mitä tilaa

        SITÄ SAA MITÄ TILAA, ÄÄLIÖ!!!!


      • ........
        sitä saa mitä tilaa kirjoitti:

        SITÄ SAA MITÄ TILAA, ÄÄLIÖ!!!!

        idiootti....putki päällä, vai?


    • kooma-kalle

      Lämmittävän suurta huolta tuntuu näissä palstan Suurissa Humanisteissa herättävän TOISTEN harrastukset! Kun itse ollaan niin saatanan viksuja, että on osattu valita se Ainoa Oikea ajopeli, täytyy tehdä kaikkensa (mitä tietokoneen ääressä nyt pystyy), että nämä toisenmerkkisiin/mallisiin/maalaisiin/tyyppisiin autoihin hairahtuneet tollot saataisiin järkiinsä. Kunnioitettavan suoraselkäistä toimintaa ja lähimmäisen rakkautta! Kiitos teille!!!

      • tapatikokselle

        Niinpä!


    • Oman

      tyhmyytesi.Aja sinä sillä saksan seisojallasi vaan. T. Cadillac typy.

    • se on

      sanonut että näitä jenkkiautoja aina vaan korjataan. Meidän huushollissa ainakin yleensä konepellin alla touhuaminen johtuu vain siitä, että rakennetaan uudempi ja tehokkaampi moottori. Vikoja ei kyl miedän jenkeissä pahemmin ole ollut. Mut tuskin sinä ymmärrät mitään ku olet tottunut 150 heppaseen euro paskaan. Vaikka nainen olenkin, niin voin vakuuttaa, että mukavampi se on ajella ku heppoja on vähintään se 400.

      • heh heh

        Lukemat on lukemia. Silti joku 1.8 Audi TT pesee jenkin kuin jenkin liikennevaloissa. Ja jos häviää jenkille, kyseessä on joku Street cup- auto siirtokilvillä.


      • joku -60
        heh heh kirjoitti:

        Lukemat on lukemia. Silti joku 1.8 Audi TT pesee jenkin kuin jenkin liikennevaloissa. Ja jos häviää jenkille, kyseessä on joku Street cup- auto siirtokilvillä.

        luvun audi, ja tuu viivalle.


      • tekisin näin
        joku -60 kirjoitti:

        luvun audi, ja tuu viivalle.

        Hakisin mieluummin jonkun Lancia Fulvian tai Porsche 911:sen. Sitten taas jenkki jäisi taakse.


      • alppu

      • molemmat ovat
        tekisin näin kirjoitti:

        Hakisin mieluummin jonkun Lancia Fulvian tai Porsche 911:sen. Sitten taas jenkki jäisi taakse.

        olleet vähintään triplahintaisia sellaiseen jenkkiin verrattuna, joka hakkaa molemmat. Ei niitä tavallisen ihmisen ostettavissa olevia autoja, jotka jenkin päihittää, ole -60 luvulla ollut olemassakaan.


      • pärjäis sillä
        heh heh kirjoitti:

        Lukemat on lukemia. Silti joku 1.8 Audi TT pesee jenkin kuin jenkin liikennevaloissa. Ja jos häviää jenkille, kyseessä on joku Street cup- auto siirtokilvillä.

        Kyllä siinä Audin kuski sais katella perävaloja jos meidänki trans ami olis viivalla. Sä taidat kuvitella et jenkkiautot ovat vain ulkokuorta, mutta ku ressukka et ole tainnut nähdä edes kunnon moottoria eläissäs..


      • 33333333
        molemmat ovat kirjoitti:

        olleet vähintään triplahintaisia sellaiseen jenkkiin verrattuna, joka hakkaa molemmat. Ei niitä tavallisen ihmisen ostettavissa olevia autoja, jotka jenkin päihittää, ole -60 luvulla ollut olemassakaan.

        Aika kultaa muistot kuten sanotaan. Myös jenkkien kohdalla. Raskaita lahnoja.


      • Audi TT
        pärjäis sillä kirjoitti:

        Kyllä siinä Audin kuski sais katella perävaloja jos meidänki trans ami olis viivalla. Sä taidat kuvitella et jenkkiautot ovat vain ulkokuorta, mutta ku ressukka et ole tainnut nähdä edes kunnon moottoria eläissäs..

        En ole sentään pukeutumisessani jämähtänyt 50-luvulle kuin sinä. Ei voi olla naurettavampaa kui 70-luvun auto ja 50-luvun "tyyli".


      • niin ei
        Audi TT kirjoitti:

        En ole sentään pukeutumisessani jämähtänyt 50-luvulle kuin sinä. Ei voi olla naurettavampaa kui 70-luvun auto ja 50-luvun "tyyli".

        "Ei voi olla naurettavampaa kui 70-luvun auto ja 50-luvun "tyyli"."
        Kyllä voi: 2000 luvun auto joka ei pärjää -60 luvun jenkille.


      • ................
        niin ei kirjoitti:

        "Ei voi olla naurettavampaa kui 70-luvun auto ja 50-luvun "tyyli"."
        Kyllä voi: 2000 luvun auto joka ei pärjää -60 luvun jenkille.

        Audi TT:llä pääsee noin 230 kilometriä tunnissasi kun taas sinun lintallasia 160 khm tuntuu siltä kuin veturi olisi poissa kiskoilta.


      • ????????
        ................ kirjoitti:

        Audi TT:llä pääsee noin 230 kilometriä tunnissasi kun taas sinun lintallasia 160 khm tuntuu siltä kuin veturi olisi poissa kiskoilta.

        meinaat ajaa 230km/h?


      • että...
        Audi TT kirjoitti:

        En ole sentään pukeutumisessani jämähtänyt 50-luvulle kuin sinä. Ei voi olla naurettavampaa kui 70-luvun auto ja 50-luvun "tyyli".

        yllättyisit jos näkisit mut..


      • ite...
        ................ kirjoitti:

        Audi TT:llä pääsee noin 230 kilometriä tunnissasi kun taas sinun lintallasia 160 khm tuntuu siltä kuin veturi olisi poissa kiskoilta.

        Kun et ole ajanut kummallakaan, et jenkillä etkä TT:llä.


      • Audi TT
        ite... kirjoitti:

        Kun et ole ajanut kummallakaan, et jenkillä etkä TT:llä.

        Voisinhan julkaista TT:ni rekisterinumeron mutta seuraavaksi mussuttaisit siitä että ostin sen osamaksulla.


      • kyllästynyt provoiluun
        Audi TT kirjoitti:

        Voisinhan julkaista TT:ni rekisterinumeron mutta seuraavaksi mussuttaisit siitä että ostin sen osamaksulla.

        Ihanko tosi? Hankintalistalla lienee myös 1000-hevosvoimaiseksi viritetty Skyline Gt-R?
        Jätit mopokortin ajamatta kun säästät Skylineen?


      • mielipidettä
        ................ kirjoitti:

        Audi TT:llä pääsee noin 230 kilometriä tunnissasi kun taas sinun lintallasia 160 khm tuntuu siltä kuin veturi olisi poissa kiskoilta.

        Suomessa - EI edes moottoritiellä - ei saa ajaa 230 km/h, joten niin nopea auto on turha omistaa.

        Kyllä vanhoista Jenkeistä tehoja lähtee !


      • parru78
        tekisin näin kirjoitti:

        Hakisin mieluummin jonkun Lancia Fulvian tai Porsche 911:sen. Sitten taas jenkki jäisi taakse.

        mielenkiintoista kokeilla Sinun kanssa pientä kisapätkää, luonnollisesti suljetulla katuosuudella. Olen muutaman kerran yhteiskunnan pakottamana joutunut painamaan pedaalia ihan vaan palauttaakseni maan pinnalle näitä saman teholuokan autoilla pullistelevia pojan koltiaisia.
        Vuoden -65 Chevalla...
        Joka on aivan puhdas katuauto, ilman nitroa,ahdinta,suihkuturbiinia saati apupyöriä!


      • Anonyymi
        tekisin näin kirjoitti:

        Hakisin mieluummin jonkun Lancia Fulvian tai Porsche 911:sen. Sitten taas jenkki jäisi taakse.

        Gt Musse varttimaili 10.50


    • wheeliebar

      niinhän se on että suvaitsemattomuus,kateus,ahdasmielisyys ovat tämän päivän "hyveitä". Ollaan niin täydellisiä että vikoja pitää toisista hakemalla hakea. Niin arkielämässä kuin harrastuksissa. Ajaakoon kukin millä ajaa ja olkoot nyrkit mustana jos se hyvältä tuntuu! . Keskittykää nyt helvetissä omaan elämäännekin välillä,en itse ainakaan edes odota ymmärtämystä euro/usa-autoharrastukselleni keneltäkään,omaksi ilokseni niitä harrastelen. Itse kukin päättäköön mihin aikansa ja rahansa laittaa!

      • Jenkisti-nainen

        Totta, mitä kirjoitit !

        Nykyään ihmiset ovat todellakin tuollaisia ja lisäksi vieläpä epä-empaattisiakin. Mutta onneksi vapaassa maassa on kullakin oikeus harrastaa ja omistaa juuri niitä asioita/esineitä, joista itse tykkää ! Jokainen tulee omalla tavallaan onnelliseksi, eikä outsidereilla ole siihen mitään oikeutta puuttua.

        En minä ainakaan Jenkkeihin mieltyneenä edes kehtaisi mennä parjaamaan jonkin muun maalaisiin autoihin mieltyneen ihmisen harrastusta.

        Ennen (esim. 50-luvulla) ihmiset olivat erilaisia ja osasivat olla tyytyväisempiä kuin nyt.

        Elämä on suht lyhyt ja siitä pitää nauttia, koska rahoja ja autoja ei viedä hautaan mukana.


      • HohohhohoooOO
        Jenkisti-nainen kirjoitti:

        Totta, mitä kirjoitit !

        Nykyään ihmiset ovat todellakin tuollaisia ja lisäksi vieläpä epä-empaattisiakin. Mutta onneksi vapaassa maassa on kullakin oikeus harrastaa ja omistaa juuri niitä asioita/esineitä, joista itse tykkää ! Jokainen tulee omalla tavallaan onnelliseksi, eikä outsidereilla ole siihen mitään oikeutta puuttua.

        En minä ainakaan Jenkkeihin mieltyneenä edes kehtaisi mennä parjaamaan jonkin muun maalaisiin autoihin mieltyneen ihmisen harrastusta.

        Ennen (esim. 50-luvulla) ihmiset olivat erilaisia ja osasivat olla tyytyväisempiä kuin nyt.

        Elämä on suht lyhyt ja siitä pitää nauttia, koska rahoja ja autoja ei viedä hautaan mukana.

        No nytkö jätkä tunnustautuu jo transsuksi! :DD
        HYI...


    • joku muu

      sulle sopiikin sitten paremmin joku muu harraste.
      Mene vaikka balettiin tai hanuroi tai tee jotain kivaa !!!!!

      • töiksee

        meitin kylän pirssii,siin ei muut ehi ku vahtaan jos joku vaikka tarvis kyytin.


    • Jenkistin mielipide

      EI sellaisen ihmisen tarvitsekaan ymmärtää Jenkkiauto-harrastusta, joka ei niistä itse diggaa !

      On jokaisen ihmisen oma asia, mihin harrasteeseen rahansa laittaa.

      Ei niitä Jenkkejä jatkuvasti tarvitse korjata eli jos konepelti on auki, ei se välttämättä tarkoita sitä, että joku kohta on rikki !
      Vanhoja Jenkkejä huolletaan ja hoivataan rakkau-
      della ja niinpä ne sitten pysyvätkin kunnossa.

      • jenkki

        Ei maksa vaivaa yrittää selittää.
        Itsellä on Jenkki-ja Euro auto ja jostain kumman syystä veri vetää aina vaan jenkin pellin alle,vaikka kyllä eurossa olisi todella oikeaa laittoa.
        Olen yrittänyt naapurille selittää kysymykseen :taasko on ameriikan raudassa remonttia jotain harrastus hommia tai jotain,mutta laihoin tuloksin.

        Nykyisin en jaksa enää muuta kuin hymistä jotain noihin letkautuksiin.
        Samaa ne harrastaa nuo pennut,jotka roikkuu täällä palstalla ja antaa niin kovin asiantuntijan lausuntoja,mutta oikeasti ei ole autoa vielä nähneetkään.

        Onneksi kuiteskin meille on oikeitakin foorumeita,joissa ollaan omilla nimillä,niin siellä on asiaan vihkiytynyttä porukkaa.


      • tilanteen.
        jenkki kirjoitti:

        Ei maksa vaivaa yrittää selittää.
        Itsellä on Jenkki-ja Euro auto ja jostain kumman syystä veri vetää aina vaan jenkin pellin alle,vaikka kyllä eurossa olisi todella oikeaa laittoa.
        Olen yrittänyt naapurille selittää kysymykseen :taasko on ameriikan raudassa remonttia jotain harrastus hommia tai jotain,mutta laihoin tuloksin.

        Nykyisin en jaksa enää muuta kuin hymistä jotain noihin letkautuksiin.
        Samaa ne harrastaa nuo pennut,jotka roikkuu täällä palstalla ja antaa niin kovin asiantuntijan lausuntoja,mutta oikeasti ei ole autoa vielä nähneetkään.

        Onneksi kuiteskin meille on oikeitakin foorumeita,joissa ollaan omilla nimillä,niin siellä on asiaan vihkiytynyttä porukkaa.

        Olen toista kesää ilman jenkkiä, olosuhteitten pakosta, niin tuntuu että tulen kipeäksi, ihan oikeasti. Ei kaikkien tarvitse, eikö pidä ymmärtää "meitä".
        I´ll be back.


      • jenkki
        tilanteen. kirjoitti:

        Olen toista kesää ilman jenkkiä, olosuhteitten pakosta, niin tuntuu että tulen kipeäksi, ihan oikeasti. Ei kaikkien tarvitse, eikö pidä ymmärtää "meitä".
        I´ll be back.

        Vielä sanoisin,että kun euroautossa on vikaa otan jenkin ja ajelen sillä,kunnes tulee korjattua tuo germaani.
        Mutta jos jenkkiin tulee vikaa alkaa puhelimet soida ja ovet paukkua,on se sen verta kiireellinen tilanne.
        Ja on siitä ollut sen verran hyötyä tuosta harrastuksesta,että olen tällä hetkellä töissä laitosmiehenä(ilman minkäänlaista koulutusta) pelkästään siksi,koska kaikki tietävät sairaalloisen kiinnostukseni räpläillä tuota vanhaa pensarosvoa.

        Toinen kesä ilman jenkkiä voi todella olla jo saavutus alasta kinnostuneille,mutta et sinä näistä irti pääse sen voin vakuuttaa.
        Se on vähän kiuin tupakointi,olen ollut jo seisemän vuotta ilman,mutta vain LAKOSSA..


      • Kerrankin
        jenkki kirjoitti:

        Ei maksa vaivaa yrittää selittää.
        Itsellä on Jenkki-ja Euro auto ja jostain kumman syystä veri vetää aina vaan jenkin pellin alle,vaikka kyllä eurossa olisi todella oikeaa laittoa.
        Olen yrittänyt naapurille selittää kysymykseen :taasko on ameriikan raudassa remonttia jotain harrastus hommia tai jotain,mutta laihoin tuloksin.

        Nykyisin en jaksa enää muuta kuin hymistä jotain noihin letkautuksiin.
        Samaa ne harrastaa nuo pennut,jotka roikkuu täällä palstalla ja antaa niin kovin asiantuntijan lausuntoja,mutta oikeasti ei ole autoa vielä nähneetkään.

        Onneksi kuiteskin meille on oikeitakin foorumeita,joissa ollaan omilla nimillä,niin siellä on asiaan vihkiytynyttä porukkaa.

        joku puhuu asiaa!!


      • terveempi
        jenkki kirjoitti:

        Vielä sanoisin,että kun euroautossa on vikaa otan jenkin ja ajelen sillä,kunnes tulee korjattua tuo germaani.
        Mutta jos jenkkiin tulee vikaa alkaa puhelimet soida ja ovet paukkua,on se sen verta kiireellinen tilanne.
        Ja on siitä ollut sen verran hyötyä tuosta harrastuksesta,että olen tällä hetkellä töissä laitosmiehenä(ilman minkäänlaista koulutusta) pelkästään siksi,koska kaikki tietävät sairaalloisen kiinnostukseni räpläillä tuota vanhaa pensarosvoa.

        Toinen kesä ilman jenkkiä voi todella olla jo saavutus alasta kinnostuneille,mutta et sinä näistä irti pääse sen voin vakuuttaa.
        Se on vähän kiuin tupakointi,olen ollut jo seisemän vuotta ilman,mutta vain LAKOSSA..

        Joo, ei mene hyvin sullakaan.


    • jenkkiharrastaja itsekin

      eiköhän se jenkkiauto harrastus ole harrastus siinä missä ihan mikä tahansa muukin harrastus.mun mielestä ihan turha alkaa mollaamaan amerikan autoilijoita,ihmisiä nekin on tai siis mekin ollaan.jokainen harrastaa sitä mikä on joskus sytyttäny ja näillä ko. ihmisillä ne on amerikan autot.sen rahan mikä niihin autoihin laitetaan voisi sijoittaa huonompaankin asiaan.sellaista harrastusta ei olekaan mikä ei aikaa ja rahaa vie,eli harrastukset maksaa!

      • aito Suomalainen

        Arvelinkin, että tää germaani autojen ihannointi sisältää ton Aatun ihannoinnin myös. Muuttaisit sinne saksaan jos se tekee elämäs autuaaksi.


    • Ei harrastuksessa tarvitse olla mitään järkeä. Miksi tiirailla iltakaudet vanhoja postimerkkejä tai maksaa isoja rahoja jostain harvinaisuudesta kun voi ostaa postista uusia parilla eurolla ja lähettää postia vaikka huitsun nevadaan. Tai mitä mieltä on siinä että isot miehet istuvat telkkarin ääressä ja seuraavat silmä kovana kun toiset isot miehet tappelevat siitä kummassa päässä kaukaloa olevaan verkkohäkkiin pieni muovipyörylä joutuu? Ja miksi jotkut matkustelevat kun voi kotonakin olla ja lukea ulkomaanuutisia. Tai miksi naiset tonkivat alennusmyyntejä vaikka ennestäänkin on vaatekaappi pullollaan. Miksi miksi ja miksi. Tai mitä järkeä on lukea kirjoja kun voisi vain elää omaa elämäänsä. Ihmiset ovat erilaisia, se heille suotakoon!

      Jaa että onko oma lehmä ojassa? No melkein. Minulla on ollut jo kuusi vuotta seitkytlukulainen Se.Varma.Kotimainen enkä ole päässyt ajamaan sillä tuhattakaan kilometriä. Mutta sen kunnostaminen on ollut mainiota ajankulua.

    • eurolainen

      On sinun ymmärrettäväksi tarkoitettukaan, minäkään en ymmärrä kissa-ja perhosnäyttelyissä kävijöitä, enkä
      siitä huolimatta estäisi heidän valintaansa.
      Itsekin epäilet, että olet ymmärtänyt jotain väärin.
      Ymmärtänetköhän ensinkään,???? epäilen......

      • jooooo

        ja lenkkeily se vasta typerää touhua on, juosta pitkin katuja hiki päässä vailla päämäärää...


    • ymmärryksen puute

      Niin ihmisillä on erilaisia harrastuksia. Joillakin jopa sellaisia mistä toiset eivät pidä. Hyvähän se on että ihminen pääsee tekemään sitä mistä pitää. Samaahan se on monen prätkäkundin kohdalla. Pyörää puretaan ja kootaan vähän väliä, vaikkei ehkä sen kummempia uudistuksia tehdäkään.
      Jenkkiautoista noin yleensä sanoisin, että onhan jenkit laadullisesti varsin hyviä. Harmi vaan, että tyylikkäimmät jenkit on jo ainakin pari vuosikymmentä vanhoja autoja.
      Jos on talli, aikaa ja välineet, niin mikä ettei pitäisi ja puunaisi hienoa klassikko autoa?
      Mulla ei henkkoht ole sellaisia puitteita, joten joudun vaan ajelemaan suhteellisen tuoreella tuonti chevyllä (siis ei aasialaisella). Ihan käyttöauto. Mukavuus on vielä näissäkin aikalailla parempaa kuin euro tai japsi viritelmissä.

    • kämmen

      BMW
      MB

    • voi mahoton...

      "Siksi ajelen euroautolla, ei tarvi jatkuvasti korjata...."

      eikös euroautot ole juuri niitä, joita saa vähän väliä käyttää korjaamolla jonkun naurettavien pikkuvikojen takia?euroutot on niitä ihmisiä varten, joita ei autot kiinnosta paskaakaan.

    • oldbutgood

      Jenkkipelien rassailu on harrastus siinä missä joku muukin räpeltäminen (keräilläänhän sitä kaikenlaisia muitakin vehkeitä ompelukoneista lähtien.

      Meilläkin vaimon kans käyttiksenä omat euroautot (320 eemeli mersu vm -08 ja 520 BMW -97). hyviä ajettavia ei siinä mitään , mutta silti mukava aina kesäisin ajella vanhalla vm-74 camarolla, siinä vaan tulee mukavat fiilikset ajellessa.... käytiin sillä saksassakin sillä viime kesänä... ja kivaa oli...!!!

      • Statussymboli?

        Itelläkin on ollu 2003 vw passat käyttöautona jo 6 vuotta ja kesäpelinä 79 trans am 6.6 litre.Oon ihan tavallinen virtanen enkä mikään "jenkkiharrastaja".Oon aina rakentanut ja korjannut kaikki autoni itse (6x F-Body).Tämä on vaan vitun hieno elämäntapa/harrastus minun mielestä ja se riittää minulle,aivan sama mitä mieltä muut on.


      • ei riisiä
        Statussymboli? kirjoitti:

        Itelläkin on ollu 2003 vw passat käyttöautona jo 6 vuotta ja kesäpelinä 79 trans am 6.6 litre.Oon ihan tavallinen virtanen enkä mikään "jenkkiharrastaja".Oon aina rakentanut ja korjannut kaikki autoni itse (6x F-Body).Tämä on vaan vitun hieno elämäntapa/harrastus minun mielestä ja se riittää minulle,aivan sama mitä mieltä muut on.

        ihmisiä jotka ei ymmärrä jenkkiautoharrastusta.ennemmin makaan auton alla,kun makaan sohvalla katsomassa jotain typerää jalkapalloa.Lähettäisivät senkin ohjelman tilalle jotain juttuja jenkkiautoista.Noita riisikuppeja ja wokkipannuja vedetään jatkuvasti maahantuojien korjattavaksi.pure jenkki pure jenkki


    • Ollenkaan

      Kansantanhuja!

      • 88camaro

        Ymmärrän nuo 60-90lukuisten jenkkien rassaukset hyvin,mutta en ymmärrä jotain 40luvun kalustoo ollenkaan. Rodit yms ei vaan uppoo.Jenkin kuuluu mielestäni olla mukava ei mikään kuulosuojaimet päässä ajettava kivireki.
        Ite harrastan prätkiä ja sit tallissa myös hieman uudempi jenkki Vm 88. Korjauksiin/huoltoon muutama ilta vuodessa.


      • ..................
        88camaro kirjoitti:

        Ymmärrän nuo 60-90lukuisten jenkkien rassaukset hyvin,mutta en ymmärrä jotain 40luvun kalustoo ollenkaan. Rodit yms ei vaan uppoo.Jenkin kuuluu mielestäni olla mukava ei mikään kuulosuojaimet päässä ajettava kivireki.
        Ite harrastan prätkiä ja sit tallissa myös hieman uudempi jenkki Vm 88. Korjauksiin/huoltoon muutama ilta vuodessa.

        eli käyttöjenkki. miksei 40 lukulainen soveltuis käyttöautoksi ? asenne ratkasee viime kesänä tuli eräs 40-lukulainen kustom vastaan joka päivä samoihin aikoihin aamuruuhkassa.


      • 88camaro
        .................. kirjoitti:

        eli käyttöjenkki. miksei 40 lukulainen soveltuis käyttöautoksi ? asenne ratkasee viime kesänä tuli eräs 40-lukulainen kustom vastaan joka päivä samoihin aikoihin aamuruuhkassa.

        Viime kesänä tuli vastaan yksi 40lukunen. Joo tiedän näitä tapauksia kyllä.
        Monesti nämä vanhat customit vaan liikkuu aika uudella tekniikalla(farkun tekniikkaa)
        Tekniikasta huolimatta ovat aika työläitä kuskata. Vaikka olis laitettu jarrutehostinta tai vaikka ilmajousitusta.
        hesa-tre väli motaria pitkin kumman valitset: 50mallin usa customi vai vaikka 92vuoden caprise classic? Kyllä caprisella kunnossa ollessaan ajaa vaikka mihin!
        Tietty asenne ratkaisee.


      • ....................
        88camaro kirjoitti:

        Viime kesänä tuli vastaan yksi 40lukunen. Joo tiedän näitä tapauksia kyllä.
        Monesti nämä vanhat customit vaan liikkuu aika uudella tekniikalla(farkun tekniikkaa)
        Tekniikasta huolimatta ovat aika työläitä kuskata. Vaikka olis laitettu jarrutehostinta tai vaikka ilmajousitusta.
        hesa-tre väli motaria pitkin kumman valitset: 50mallin usa customi vai vaikka 92vuoden caprise classic? Kyllä caprisella kunnossa ollessaan ajaa vaikka mihin!
        Tietty asenne ratkaisee.

        jos fiilis pohjalta niiin fiftiis laitteen ja vois mennä vanhaa tietä vailla kiirettä. jos taas mukavuus on pää asia niin capricen.


      • 3tonnin dart
        .................... kirjoitti:

        jos fiilis pohjalta niiin fiftiis laitteen ja vois mennä vanhaa tietä vailla kiirettä. jos taas mukavuus on pää asia niin capricen.

        Minä tykkään kaikista jenkeistä mutta en ymmärrä näitten rodien, kustomien hintoja. Pyynnit jotain 15-25tonnia????? Mistä hinta oikein muodostuu? Aihoiden vähäisyys tietty nostaa hintaa hieman mutta silti.


      • ................
        3tonnin dart kirjoitti:

        Minä tykkään kaikista jenkeistä mutta en ymmärrä näitten rodien, kustomien hintoja. Pyynnit jotain 15-25tonnia????? Mistä hinta oikein muodostuu? Aihoiden vähäisyys tietty nostaa hintaa hieman mutta silti.

        meinaatko että jos auto 30-lukunen niin pitäis olla ilmainen ? väännä itte ruostekasasta kustomi missä on käyty joka paikka läpi tuskin siitä ilmatteeks myyt sen jälkeen. jotkut on enemmän haluttuja kun toiset esim 49-51 mercury taitaa maksaa aina ja -32 fordit, 55-57 chevyt ym...


      • 3tonnin dart
        ................ kirjoitti:

        meinaatko että jos auto 30-lukunen niin pitäis olla ilmainen ? väännä itte ruostekasasta kustomi missä on käyty joka paikka läpi tuskin siitä ilmatteeks myyt sen jälkeen. jotkut on enemmän haluttuja kun toiset esim 49-51 mercury taitaa maksaa aina ja -32 fordit, 55-57 chevyt ym...

        Tuollanen 30-40luvun kaara on aika yksinkertaista tavaraa. lehtijousta ja pieniä kanttauksia siellä täällä. Simppeli mutta kaikkihan on tietty tehtävä ite. ei ole helppoa.Onneksi pelti on halpaa. Suomessa valmiit teokset halpoja verrattuna vaikka usan kalustoon. Siellä voi rodi maksaa sen 50000-100000$helposti.

        Tekeleistä pyydetään vaan vähän kovia hintoja välillä siis suomessa.


    • cruisìn`

      MÄ ostin STS cadilakin 4 vuotta sitten.
      Miten ko auton saa rikki ??? Metkaa kun ei tarviste tehdä kuin perus huollot.
      Ei mitään loputtomia nivelten vaihtoja, sähkö vikoja, abs vikoja yms.
      On todellakin automerkki mitä ei tarvii kokoajan korjata !

      Viime vuonna sain 60-lukusen ison avojenkin museoreksiteriin,
      ja parhaillaan 50´lukuista avo jenkkiä entisöin, 2-5 vuoden sisään myös mr kuntoon.
      Mukavaaa tehdä osakokonaisuus kerrallaan uuden veroiseksi.

      Talvet entisöidään, kevät-kesä-alkusyksy menee kattoauki ajellessa , nykyisin mukavasti aurinkoisia lämpimiä päiviä !
      Ei oo parempaa fiilistä ku isolohko lotkottaa, hot mama istuu vieressä, ja rakkauden tuotokset takapenkillä on ! !!

      keeep oooon cruizin`
      varmaan 100t näissä "jenkki romuissa" rahaa kiinni on mulla on , ei ole varaa ostaa venettä.
      just puhuin mun osakesalkun hoitajan kanssa, että tietyt automallit ovat kyllä hyviä sijoituskohteitakin...

      • Ihtellä ollut ajokortin saamisesta asti noita jenkkilahnoja jos jonkinlaisia.
        Kyllähän niissä ropailtavaa riittää mutta sepä juurikin se juttu niiden kanssa on (ymmärtäkää tai ette...minä ajan näillä romuilla niin kauan kun se laissa kielletään).
        Varaosiin on mennyt reilussa kymmenessä vuodessa kolmisen tuhatta ekua...
        Emännän avensikseen on mennyt kolmessa vuodessa pelkkiin varaosiin reilut kuus tonnia.

        Ja ihte kun olen persaukinen niin ei ole varaa ostaa ilman velkaa 30k€ pakua alle.
        Ajelen tuollaisella 30v vanhalla skeidalla mieluummin kun saman hintaluokan euro/japania pakusta luultavammin ei löydy automaattilootaa, ilmastointia ja cruisea...


      • BioMob
        Slash kirjoitti:

        Ihtellä ollut ajokortin saamisesta asti noita jenkkilahnoja jos jonkinlaisia.
        Kyllähän niissä ropailtavaa riittää mutta sepä juurikin se juttu niiden kanssa on (ymmärtäkää tai ette...minä ajan näillä romuilla niin kauan kun se laissa kielletään).
        Varaosiin on mennyt reilussa kymmenessä vuodessa kolmisen tuhatta ekua...
        Emännän avensikseen on mennyt kolmessa vuodessa pelkkiin varaosiin reilut kuus tonnia.

        Ja ihte kun olen persaukinen niin ei ole varaa ostaa ilman velkaa 30k€ pakua alle.
        Ajelen tuollaisella 30v vanhalla skeidalla mieluummin kun saman hintaluokan euro/japania pakusta luultavammin ei löydy automaattilootaa, ilmastointia ja cruisea...

        ...molemmat löytyy. Dodge on ollu omistuksessa vajaan vuoden, volkkari hieman lyhemmän ajan. Molemmat liki saman hintaluokan autoja ostaessa. Dodge ´75, golffi ´84. Molemmat käyttökuntoisia ja katsastettuja. Tähän mennessä golf on syöny huomattavasti enemmän rahaa, mm. yhden varaosa-auton kun moottori sanoi sopimuksensa irti. Molemmat on varmasti "nykyautoon" verrattuna ihan kauheita ajettavia, vaan jos noista pitää valita, niin kyllä miä dodgella ajelen ennemmin kun tuolla vihoviimeisellä diiseliruoskalla. Ja minun kanssa saa tulla ihan vapaasti viivalle, kumpainenkin autoista on niin laiska, että häviää kiihdytyksessä vaikka polkupyörälle.


      • onnilund
        BioMob kirjoitti:

        ...molemmat löytyy. Dodge on ollu omistuksessa vajaan vuoden, volkkari hieman lyhemmän ajan. Molemmat liki saman hintaluokan autoja ostaessa. Dodge ´75, golffi ´84. Molemmat käyttökuntoisia ja katsastettuja. Tähän mennessä golf on syöny huomattavasti enemmän rahaa, mm. yhden varaosa-auton kun moottori sanoi sopimuksensa irti. Molemmat on varmasti "nykyautoon" verrattuna ihan kauheita ajettavia, vaan jos noista pitää valita, niin kyllä miä dodgella ajelen ennemmin kun tuolla vihoviimeisellä diiseliruoskalla. Ja minun kanssa saa tulla ihan vapaasti viivalle, kumpainenkin autoista on niin laiska, että häviää kiihdytyksessä vaikka polkupyörälle.

        olisi aikanaan upeaa omistaa kortin kera Chevy Novia 6 0-6. kolme camaroa 1967-1969 mallit.4 valianttia 1966-1969 ja 353 koneella oleva Dart ja europeleistä Munchenin Jenkki Bmw 2002 1972 ja sitten w116 mercedes 450 1973


      • onnilund
        onnilund kirjoitti:

        olisi aikanaan upeaa omistaa kortin kera Chevy Novia 6 0-6. kolme camaroa 1967-1969 mallit.4 valianttia 1966-1969 ja 353 koneella oleva Dart ja europeleistä Munchenin Jenkki Bmw 2002 1972 ja sitten w116 mercedes 450 1973

        itse olisi aikanaan Upeaa olla sekä jenkki ja euroharrastaja < jenkkipuolelta Gm.Mopar.Fomoco mies ja europuolelta mersu.Bmw.audi.Vw.Volvo.Fiat jne ja sitten Ukolla olisi kortin kera Käyttiksinä chevrolet caprice classic 1987.ford Crown victoria 1988.chevrolet fleetside pickup 454 ss 1989.
        Mercedes 300te 1988 w124. Ja harrasteena Plymouth Valiant 1964. chevrolet Corvair 1965. Plymouth Valiant 1966. Plymouth Barracuda 1967. dodge dart 1968. Chevrolet Nova 1969 ja 1970.sitten Buick electra 1971. dodge monaco 1972.chevrolet camaro 1973. dodge pickup 1974. ford mustang 1975. Chevrolet Camaro 1976.


      • onnilund
        onnilund kirjoitti:

        itse olisi aikanaan Upeaa olla sekä jenkki ja euroharrastaja < jenkkipuolelta Gm.Mopar.Fomoco mies ja europuolelta mersu.Bmw.audi.Vw.Volvo.Fiat jne ja sitten Ukolla olisi kortin kera Käyttiksinä chevrolet caprice classic 1987.ford Crown victoria 1988.chevrolet fleetside pickup 454 ss 1989.
        Mercedes 300te 1988 w124. Ja harrasteena Plymouth Valiant 1964. chevrolet Corvair 1965. Plymouth Valiant 1966. Plymouth Barracuda 1967. dodge dart 1968. Chevrolet Nova 1969 ja 1970.sitten Buick electra 1971. dodge monaco 1972.chevrolet camaro 1973. dodge pickup 1974. ford mustang 1975. Chevrolet Camaro 1976.

        olisi upeaa aikanaan olla jenkkiautomies ja euromies 35v josta ukon tallissa 35v barracuda.dart.valiant ja europuolelta amazon ja bmw 2002. mercedes-benz w107-111.ja sitten barracuda 353 ja dart 353


      • FIN_Elvari
        onnilund kirjoitti:

        olisi upeaa aikanaan olla jenkkiautomies ja euromies 35v josta ukon tallissa 35v barracuda.dart.valiant ja europuolelta amazon ja bmw 2002. mercedes-benz w107-111.ja sitten barracuda 353 ja dart 353

        minkä takia ihmiset edes tekee tämmösen aiheen avauksen? jos tykkäät ajaa sun corollaa niin aja! mitä vittua se kuuluu kenellekkään millä autolla ihmiset ajaa?! ja jos tykkää korjata/huoltaa/customoida tai mitä tahansa muutakaan niin mitä sitten? yleensä tän tyyliset kaverit on niitä jotka on amiksessa ostanu ensimmäisen autonsa joka yleensä on se e30 316 kansivikainen bemari ja sit on käyny niin että farmari caprice on päästäny valoissa ohi niin johan ruvetaan vihaamaan kaikkia jenkkejä ja niitten omistajia sekä niitten sukulaisia! ei vittu kyllä mahdu mun päähän että jonkun 18 vuotiaan pitää tulla tänne anonyymisti vittuilee, kun ihan varmasti saat juttu seuraa seuraavan kerran kun käyt tankkaamassa! mut eihän sitä voi suoraan sanoa ku muristaan pikkuserkulle joka istuu apparin paikalla et mä kyl jättäisin ton! tai tullaan tänne potee huonoo omatuntoo!


      • 11litraa
        FIN_Elvari kirjoitti:

        minkä takia ihmiset edes tekee tämmösen aiheen avauksen? jos tykkäät ajaa sun corollaa niin aja! mitä vittua se kuuluu kenellekkään millä autolla ihmiset ajaa?! ja jos tykkää korjata/huoltaa/customoida tai mitä tahansa muutakaan niin mitä sitten? yleensä tän tyyliset kaverit on niitä jotka on amiksessa ostanu ensimmäisen autonsa joka yleensä on se e30 316 kansivikainen bemari ja sit on käyny niin että farmari caprice on päästäny valoissa ohi niin johan ruvetaan vihaamaan kaikkia jenkkejä ja niitten omistajia sekä niitten sukulaisia! ei vittu kyllä mahdu mun päähän että jonkun 18 vuotiaan pitää tulla tänne anonyymisti vittuilee, kun ihan varmasti saat juttu seuraa seuraavan kerran kun käyt tankkaamassa! mut eihän sitä voi suoraan sanoa ku muristaan pikkuserkulle joka istuu apparin paikalla et mä kyl jättäisin ton! tai tullaan tänne potee huonoo omatuntoo!

        Vielä 80l-90uvulla oli meininki että vanhaa jenkkiä parempaa/nopeampaa ei ole mutta nyt 2011 alkaa oleen nettiautossa sellasia pelejä kun 700sarjan bmw tai jakuaarit. Näissä aika hyvät varusteet ja tehoa yllinkyllin. Hinnat alkaen muutama tonni..Alkaa se 73vuoden fury oleen aika kituliaan oloinen näitten rinnalla. Toki iso vanha jagge vois tulla maksamaan sekin..........
        Itellä alla se 88vuoden veekasi bemari ja täytyy todeta että hyvä on. Pieni pelko pyllyssä et koska hajoo ja mitä mutta niinhän se aikanaan impalankin(69vm) kanssa.
        Jenkeissä fiilistä edelleen mutta hinnat karanneet täysin käsistä.


    • bimmerrrr

      Pelkosi on ihan aiheellinen.

      Nimim

      750 V12 kone sano poks täyskiihdytyksessä....
      Ja rahaahan sitten paloi, ja paaaaaaaljon :(

      Hieno auto mutta kallis pitää.

    • <<<<<

      OLISI NASTAA OMISTAA TUKKU JENKKEJÄ 5 6-11 TYTÖN JOISTA 3 EX-KOULUKAVERIA < 1939 FORD.1940 FORD.1941 CHEVROLET.1942 CADILAC.1943 CHEVROLET.1944 CHEVROLET.1945 FORD.1946 FORD.1947 FORD.1948 FORD,1949 CHEVROLET.1950 CADILAC.1951 CADILAC.1952 CADILAC < PETTERI NOPONEN JA 2 MUUTA JAMPPAA ANTTI JA MIIKKA.1953 CHEVROLET JOLLA ÄIJÄ HAKISI TYTTÖYSTÄVÄNSÄ ÄIDIN. 1954 CHEVROLET. 1955 FORD.1956 CADILAC.1957 CADILAC.1958 CHEVROLET.1959 CHEVROLET. 1960 CADILAC. 1961 CADILAC.1962 CHEVROLET.1963 CHEVROLET.1964 CHEVROLET.1965 CHEVROLET.1966 CHEVROLET.1967 PLYMOUTH. 1968 PLYMOUTH.1969 CHEVROLET.1970 FORD. 1971 BUICK. 1972 PONTIAC..JA SITTEN TALLISSA OLISI JOSKUS JOPA 1970 CADILAC FLEETWOOD

    • kaikkiharrastaan

      näin se on että yksi harrastaa lenkkeilyä toinen riisikuppien duunaamista kolmas euroautoja ja osa jenkkejä niin kuin itsekkin ja jokaiselle se oma harrastus on se tärkein!

    • Anonyymi

      OIS UPEETA HARRASTAA MERSUJA. VOLVOJA. JENKKEJÄ V 1953-1967

    • ITE DIGGAAN VANHOJA JENKKEJÄ. MERSUJA JA ITÄAUTOJA

    • Anonyymi

      Hieno harrastus. Jätkät ruuvaa talleissa kaiket illat ja toiset kairaa sankareitten muijia samaan aikaan niiden kotona :D

    • Anonyymi

      Ihmettelen suuresti näitä kuvataideharrastajia. Illasta ja viikonlopusta toiseen ollaan kädet rmaaleissa ateljeessa.

    • Anonyymi

      Minä en tas ymmärrä ihmisiä jotka syövät maksalaatikkoa. Se on pahaa.

    • Anonyymi

      On ne vanhat jenkit vaan niin upeita tuolla liikenteessä, tsemppiä teille.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6649
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4300
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2730
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1603
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1094
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1051
    Aihe