Miksi Piru haluaa opeillaan estää ja varastaa
Kuten olette huomanneet, niin sielunvihollisella on vain yksi tavoite kasteasiassa: se pyrkii estämään kristillisen kasteen antamisen ja saamisen kaikkein pienimmiltä ihmistaimilta.
Sielunvihollinen pyrkii estämään ja varastamaan itselleen Raamatun ilmoittamat kaikki kasteen siunaukset, lahjat ja lupaukset kaikkein pienimmiltä ja heikoimmilta ihmistaimilta?
Raamattu antaa siihen vastauksen:
Joh. 10:10
"Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys".
Kasteen varastaminen lapsilta?
23
551
Vastaukset
- kuten tiedämme
kuten tiedämme sylivauvana annettu kaste ei ole pätevä. Siksipä Perkele haluaa kastaa vauvoina, ja varastaa kristillisen upotuskasteen joka aikuisena otetaan.
Matt.3:11
se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.- Amen.
se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä. - Kysyvä ...
Amen. kirjoitti:
se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä.Hyvä todistus siitä mitä merkitsee uskoontulleen upotus Jeesuksessa Kristuksessa. Amen
- RitariOlevainen
Amen. kirjoitti:
Henki ja vesi ja veri pitävät yhtä.puhuta mitään lapsikasteesta,vaikka siinä vesi mainitaankin,mistä siis saat siitä lapsikasteen,että vauvat pitäisi kastaa,missä niin sanotaan,perustele Raamatulla.
Tuohan on vain sinun omaa järjenpäätelmää,kun kerran sitä ei Raamatussa sanota.
Tyhmänäkö pidät lukijoita ?
- Kysyvä ...
Tuo on vain sitä luterilaisuuttaa, jossa riitin kautta pelastutaan.
Kristinuskossa taasen pelastutaan ja vanhurskaudutaan uskosta Jeesukseen. Amen- sinulle.
Vie kiireesti kastamattomat pakanalapsesi kristilliseen kirkkoon saamaan kristillistä kastetta, jotta lapsistasi tulisi kristittyjä. Ja mene itse ja näyttäydy papeille.
ethän sinä vie uutta autoasikaan minnekään nyrkkipajaan, vaan merkkiliikkeeseeen?
ja lapsen sielun pelastus on arvokkaampi asia kuin mikään maailman kallein auto?
- Aza
On minutkin lapsena kastettu, mutta enpä siltikään usko Jumalaan. Ei se kaste mihinkään vaikuta. Kastetaan tai ei, lopputulos on ihan sama.
- ja pirun?
Jeesus VAIN siunasi vauvoja ja pikku lapsia.
Mark.10:16
Toisaalta fariseuksset pitivät Jeesusta harhaoppisena ja "bersebulin" eli paholaisen voimalla toimivana, kun Jeesus ei kunnioittanut heidän omia keksimiään perinnäissääntöjä Jumalan sanana. (samat metkut, kuin sinulla)
"...mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi , vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin. Sillä he sanoivat "Hänessä on saastainen henki"." Mark. 3:29-30 lue Luuk.20:1-8 (hekin sekoilivat kaste asiassa)
Nurinkurista on väittää, että "vauvakaste" olisi kristillinen kaste, vaikka sitä ei mainita kertaakaan Raamatussa, vain uskoon tulleet kastettiin. (Ap.t.2:40-42, Ap.t.8:35-39, Mark.16:15-20...)
Sellaiset kasteopit mitä ei Raamatusta voida näyttää ovat ihmisten keksimiä ja niiden noudattamatta jättäminen ei ole väärin. Päinvastoin, kun niillä tehdään Jumalan sana ja Raamatun opettama kaste tyhjäksi ja turhaksi, silloin ne ovat syntiä Jumalan edessä, heitä pitää ankarasti nuhdella väärästä opista. Tit.1:10-16- Matheus
Jeesus antoi kastekäskyn vasta kuolemansa jälkeen viimeisinä sanoinaan maa päällä.
"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - kastaa Matt. 28:19
Matheus kirjoitti:
Jeesus antoi kastekäskyn vasta kuolemansa jälkeen viimeisinä sanoinaan maa päällä.
"Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."Älä yritä väärentää Raamatun sanaa ja opetusta kasteesta!
"Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minulle opetuslapsia, kastakaa HEITÄ Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki..." Matt.28:19-20
Jeesus kastoi toimintansa alusta asti: Joh.4:1-2"...Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi..." Siis vain opetuslapsia Jeesus käski ottamaan kasteen.
Jeesus vahvisti evankeliumin julistamisen kaikille kansoille "lähetyskäskyissä" ja määräsi myös pakanakansoista "NE", jotka uskovat Jeesukseen kastettavaksi "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt.28:19
Mitekäs luet? - oikea jae
kastaa Matt. 28:19 kirjoitti:
Älä yritä väärentää Raamatun sanaa ja opetusta kasteesta!
"Menkää siis ja tehkää kaikista kansoista minulle opetuslapsia, kastakaa HEITÄ Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä pitämään kaikki..." Matt.28:19-20
Jeesus kastoi toimintansa alusta asti: Joh.4:1-2"...Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi..." Siis vain opetuslapsia Jeesus käski ottamaan kasteen.
Jeesus vahvisti evankeliumin julistamisen kaikille kansoille "lähetyskäskyissä" ja määräsi myös pakanakansoista "NE", jotka uskovat Jeesukseen kastettavaksi "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen" Matt.28:19
Mitekäs luet?Jeesus kastoi toimintansa alusta asti: Joh.4:1-2"...Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi..."
Jeesus ei todellakaan kastanut ketään vanhan liiton aikaisella Johanneksen vesikasteella. Ei sen paremmin aikuisia kuin lapsiakaan. Kristillisen kasteen aika tuli vasta helluntain jälkeen.(Matt.28:19-20)
2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, (Joh.4:2) - kasta
oikea jae kirjoitti:
Jeesus kastoi toimintansa alusta asti: Joh.4:1-2"...Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi..."
Jeesus ei todellakaan kastanut ketään vanhan liiton aikaisella Johanneksen vesikasteella. Ei sen paremmin aikuisia kuin lapsiakaan. Kristillisen kasteen aika tuli vasta helluntain jälkeen.(Matt.28:19-20)
2 -vaikka Jeesus ei itse kastanut, (Joh.4:2)älä saivartele, ei apostolejakaan tarvinnut kastaa uudelleen Helluntain jälkeen. Jeesus vain käski heidän pysyä Jerusalemissa ja odottaa lupauksen voimaan tuloa "Pyhän Hengen" kasteesta. Apt.1:4-8 (ei kuulu ev.lut.kirkon opetukseen lainkaan, koska virallinen "uskokin" on vain ihmisten tekojen yritys "vauvakaste").
Jeesuksen ristin ja sen voiton ja veren voiman, mikä puhdistaa ja vapauttaa syntisen hänen synneistään ja antaa pelastusvarmuuden ja lupauksen Pyhän Hengen lahjasta on hylätty ja tilalla on vain "vauvakaste".
Älä ala väitellä evankeliumista lue se Raamatusta Joh.3:16, 1:12-13 Ilm.1:5 - lakkasi
kasta kirjoitti:
älä saivartele, ei apostolejakaan tarvinnut kastaa uudelleen Helluntain jälkeen. Jeesus vain käski heidän pysyä Jerusalemissa ja odottaa lupauksen voimaan tuloa "Pyhän Hengen" kasteesta. Apt.1:4-8 (ei kuulu ev.lut.kirkon opetukseen lainkaan, koska virallinen "uskokin" on vain ihmisten tekojen yritys "vauvakaste").
Jeesuksen ristin ja sen voiton ja veren voiman, mikä puhdistaa ja vapauttaa syntisen hänen synneistään ja antaa pelastusvarmuuden ja lupauksen Pyhän Hengen lahjasta on hylätty ja tilalla on vain "vauvakaste".
Älä ala väitellä evankeliumista lue se Raamatusta Joh.3:16, 1:12-13 Ilm.1:5Paavali ei kelpuuttanut vanhan liiton Johanneksen kastetta kristilliseksi kasteeksi, vaan Johanneksen kastamat piti kastaa Kristillisellä kasteella, jossa on veden lisäksi mukana veri ja Henki. Kristillinen kaste on Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen kastamista (Room.6:3-4). Jeesuksen eläissä ei vielä voitu ketään kastaa Kristuksen kuolemaan.
1 Apolloksen ollessa Korintissa Paavali vaelsi ylänköseutujen halki ja tuli Efesokseen. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia [Ap. t. 18:24]
2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" "Emme me ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä", nämä vastasivat. [Joh. 7:39; Ap. t. 2:38, 10:44]
3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella." [Ap. t. 1:5 ]
4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." [Matt. 3:11 ]
5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,
6 ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat. [Ap. t. 8:17, 9:17]
7 Heitä oli arviolta kaksitoista miestä. - Johanneksen kasteesta
lakkasi kirjoitti:
Paavali ei kelpuuttanut vanhan liiton Johanneksen kastetta kristilliseksi kasteeksi, vaan Johanneksen kastamat piti kastaa Kristillisellä kasteella, jossa on veden lisäksi mukana veri ja Henki. Kristillinen kaste on Kristuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen kastamista (Room.6:3-4). Jeesuksen eläissä ei vielä voitu ketään kastaa Kristuksen kuolemaan.
1 Apolloksen ollessa Korintissa Paavali vaelsi ylänköseutujen halki ja tuli Efesokseen. Hän tapasi siellä muutamia opetuslapsia [Ap. t. 18:24]
2 ja kysyi heiltä: "Saitteko Pyhän Hengen, kun tulitte uskoon?" "Emme me ole kuulleetkaan mistään Pyhästä Hengestä", nämä vastasivat. [Joh. 7:39; Ap. t. 2:38, 10:44]
3 "Millä kasteella teidät sitten on kastettu?" kysyi Paavali. He vastasivat: "Johanneksen kasteella." [Ap. t. 1:5 ]
4 Silloin Paavali sanoi: "Johannes tosin kastoi vedellä parannukseen, mutta hän kehotti ihmisiä uskomaan toiseen, joka oli tuleva hänen jälkeensä, Jeesukseen." [Matt. 3:11 ]
5 Tämän kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen,
6 ja kun Paavali pani kätensä heidän päälleen, Pyhä Henki tuli heihin ja he puhuivat kielillä ja profetoivat. [Ap. t. 8:17, 9:17]
7 Heitä oli arviolta kaksitoista miestä.sanaakaan. Ehkä olet lukenut tekstit väärin tällä kertaa.
Opetat aika ihmeellisiä muutenkin.
Asiat selvenee, kun teet parannuksen ja annat sydämesi Jeesukselle, silloin Jeesuksen veri puhdistaa ja saat kaikki syntisi anteeksi ja sinusta tulee oikeasti Jumalan lapsi. Sitten kaste asiat vasta tulevat sinulle ajankohtaiseksi.
Siunausta sinulle, olet varmasti joutunut paljon kärsimään "laestariolaisten" lakihenkisen opetuksen käsittelyssä.
- mathetes
Teille kirkollisille julistuksen etusija on - "kaste kaste kaste....!!!
Kun taas uskovat Kristityt teroittaa ensisijaisesti julistaa - "usko usko usko....!!!
Siis uskon syntyminen Jeesukseen on koko kristillisen sanoman perustus ja ydinsanoma. Mikäli sitä ei ihmiseen ensin synny, on koko asiasta turhaa senjälkeen enään mitään puhuakaan! Kaikki muu hössötys Kristuksen seurakuntaan kuulumiseksi on turhaa ja tyhjää hössötystä jolla ei ole minkäänlaista uskoon ja ylösnousemuselämään saattelevaa voimaa!
Kaikenkarvaiset rituaalit ja kommervenkit kuten kirkollinen lapsikaste, on juuri tuota pirullista ohi Raamatun menevää harhaopetusta jolla valheellisesti saatellaan ihmisiä "kristityiksi" vaikka ihmiselle ei ole syntynyt tietoista uskoa Jeesukseen. Julistetaan että - "kasteen armo" johdattaa pelastukseen, ja ihmiset ovat sokeina riemuissaan tuosta harhaisesta sanomasta jota Raamattu ei sanassaan yhdellä ainoalla sanallaankaan tunne!
Kasteen armo oppi on harhaoppia! Se saattelee ihmisiä vanheelliseen rauhantunteeseen ja silittelee syntejä ikäänkuin sallituiksi ja sovitetuiksi vaikka ihminen ei edes tietoisesti tee parannustaan synneistään Herran edessä. Luotetaan vain siihen, että kyllä kirkko homman hoitaa ja viskaa taivaaseen sitten aikanaan vaikka nyt vähän syntiä tulee tehtyäkin.
Unohdetaan tyystin ettei kaste ole mikään pelastusautomaatti! Se ei pelasta ketään, oli sitten kyse kirkollisesta kastetavasta tai Raamatullisesta kastetavasta! Pelastuksen perusehto on uskon syntyminen Jeesukseen!
Pyrittäessä etsimään tukea sylilasten kastamiselle, on kirkko luonut erään oman oppitermin, joka on "ennättävä armo"! Raamattu ei tällaista oppia tunne kasteen ollessa kysymyksessä. Ennättävällä armolla tarkoitetaan kirkollisessa kasteessa saatavaa "ennalta annettavaa pelastuksen armoa" jo ennen ihmisen tietoista armon vastaanottamista johon liittyy kiinteästi myöhemmin saatava - "Kasteenliiton uudistamis oppi", jota ei myöskään löydy Raamatun opetuksesta ja ilmoituksesta.
Tuo kasteenuudistamis oppi liittyy rippikouluun, joka huipentuu konfirmaatioon, jonka yhteydessä konfirmoitavilta kysytään, tahtovatko he seurata Jeesusta, jolloin he vastaavat yhdessä sanan - "tahdon".
Tiedämme käytännöstä sen, ettei tämä ole totta, vain hyvin harvat sanovat tuon lupauksen koko sydämestään. On helppoa sanoa yhdessä suuren joukon mukana; "tahdon", joka on kirkon toimesta valmiiksi laadittu lupauslitania, ajattelematta sen sisältöä enempää mihin tuo lupaus velvoittaa.
Se on vain rituaalinen tapa, joka kuuluu tuohon kirkon konfirmaatio seremoniaan.
Tuon rippikoulun, eli "kasteenliiton uudistamisen" tarkoituksena on ollut antaa mahdollisuus jotka ovat "kastetut" vauvaiässä, tehdä ikäänkuin jälkikäteen uskon ratkaisu joka olisi pitänyt Raamatun opetuksen mukaan tehdä jo ennen kastetta! Tällaisesta nurinpäisestä opista on tullut seurauksena suunnattomasti vain kasteltua pakanuutta, vailla todellista sydämen uskoa Kristukseen Jeesukseen!
Kaste ei ole armoa, vaan se, että uskomme Jeesukseen Kristukseen!
>>Ef. 2:8 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta", ette itsenne kautta- se on Jumalan lahja!- kasteessa (Atp.2, perhekunn...
>Ef. 2:8 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta", ette itsenne kautta- se on Jumalan lahja!
- mathetes
kasteessa (Atp.2, perhekunn... kirjoitti:
>Ef. 2:8 "Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta", ette itsenne kautta- se on Jumalan lahja!
-Sanot.
>>Ei ihmisen oma uskominen vielä koko totuuus. Vasta kasteessa saadaan luvattu Pyhän Hengen lahja. - Apt.19
mathetes kirjoitti:
-Sanot.
>>Ei ihmisen oma uskominen vielä koko totuuus. Vasta kasteessa saadaan luvattu Pyhän Hengen lahja."Tuossa laittamassasi jakeissa (Apt 19:luku) jossa Paavali kohtaa Apollon, ei ole kyse siitä etteikö nämä opetuslapset olisi jo saaneet Pyhää Henkeä..." mathetes 26.8.2006 klo 19.30
....
Paavali kysyy miehiltä näin:
---
Miehet uudestisyntyivät vedestä ja Hengestä vasta kristillisessä kasteessa. - mathetes
Apt.19 kirjoitti:
"Tuossa laittamassasi jakeissa (Apt 19:luku) jossa Paavali kohtaa Apollon, ei ole kyse siitä etteikö nämä opetuslapset olisi jo saaneet Pyhää Henkeä..." mathetes 26.8.2006 klo 19.30
....
Paavali kysyy miehiltä näin:
---
Miehet uudestisyntyivät vedestä ja Hengestä vasta kristillisessä kasteessa.Et siis todellakaan tajua, että uskovat saavat uskon Pyhän Hengen vaikuttamana! (1Kor 12:9).
Kerroinhan että Paavali heille selvitti uskon ja kasteen suhteen Jeesukseen! He ilmeisesti eivät olleet saaneet riittävää opastusta uskoontultuaan tuosta asiasta, mutta kun Paavali sen heille selvitti, he ymmärsivät mistä oli kyse ja sen jälkeen he ottivat kasteen Jeesuksen nimeen johon he jo uskoivat! Kun Paavali laittoi kätensä heidän päälleen, he täyttyivät Pyhällä Hengellä koska alkoivat ennustamaan ja puhumaan Kielillä!
-Kirjoitat.
Miehet uudestisyntyivät vedestä ja Hengestä vasta kristillisessä kasteessa.
-Vastaus.
Ei pidä paikkaansa Raamatun ilmoituksen mukaan!
Sillä sana ilmoittaa, että Jumalan evankeliumin sanan ja Pyhän Hengen kautta ainoastaan voidaan uudestisyntyä joka on hengen uudistumista sydämen tasolla! (1 Piet 1:22-23)(Room 10:9-10).
Lue sanaa oikein niin luulet vähemmän!
Siunausta Jeesuksen nimessä! :) mathetes:"Teille kirkollisille julistuksen etusija on - "kaste kaste kaste....!!!
Kun taas uskovat Kristityt teroittaa ensisijaisesti julistaa - "usko usko usko....!!!
---
Raamattu taas teroittaa -"usko ja kaste" (Mark.16:16).mathetes kirjoitti:
Et siis todellakaan tajua, että uskovat saavat uskon Pyhän Hengen vaikuttamana! (1Kor 12:9).
Kerroinhan että Paavali heille selvitti uskon ja kasteen suhteen Jeesukseen! He ilmeisesti eivät olleet saaneet riittävää opastusta uskoontultuaan tuosta asiasta, mutta kun Paavali sen heille selvitti, he ymmärsivät mistä oli kyse ja sen jälkeen he ottivat kasteen Jeesuksen nimeen johon he jo uskoivat! Kun Paavali laittoi kätensä heidän päälleen, he täyttyivät Pyhällä Hengellä koska alkoivat ennustamaan ja puhumaan Kielillä!
-Kirjoitat.
Miehet uudestisyntyivät vedestä ja Hengestä vasta kristillisessä kasteessa.
-Vastaus.
Ei pidä paikkaansa Raamatun ilmoituksen mukaan!
Sillä sana ilmoittaa, että Jumalan evankeliumin sanan ja Pyhän Hengen kautta ainoastaan voidaan uudestisyntyä joka on hengen uudistumista sydämen tasolla! (1 Piet 1:22-23)(Room 10:9-10).
Lue sanaa oikein niin luulet vähemmän!
Siunausta Jeesuksen nimessä! :)mathetes:
"Et siis todellakaan tajua, että uskovat saavat uskon Pyhän Hengen vaikuttamana"! (1Kor 12:9).
....Jumalan evankeliumin sanan ja Pyhän Hengen kautta ainoastaan voidaan uudestisyntyä...
Kehoitat lopussa:
"Lue sanaa oikein niin luulet vähemmän!"
----
Mathetes,
-Mikä tehtävä mielestäsi on Pyhällä Hengellä kristillisessä kasteessa?
-Liittyykö kasteeseen Jumalan Sana?
Jos liittyy, niin miten?
(Perustelut Raamatun Sanalla!)
Muutkin voivat vastata.- Kysyvä ...
Tapio522 kirjoitti:
mathetes:
"Et siis todellakaan tajua, että uskovat saavat uskon Pyhän Hengen vaikuttamana"! (1Kor 12:9).
....Jumalan evankeliumin sanan ja Pyhän Hengen kautta ainoastaan voidaan uudestisyntyä...
Kehoitat lopussa:
"Lue sanaa oikein niin luulet vähemmän!"
----
Mathetes,
-Mikä tehtävä mielestäsi on Pyhällä Hengellä kristillisessä kasteessa?
-Liittyykö kasteeseen Jumalan Sana?
Jos liittyy, niin miten?
(Perustelut Raamatun Sanalla!)
Muutkin voivat vastata.Upotuksessa samaistumme Jeesukseen eli Sanaan kun menemme Jeesuksen tavoin kasteen hautaan ja nousemme sieltä sitten ylös. Eli upotukseen täysin keskeisesti Jumalan Sana eli Jeesus, mutta usko Jeesukseen tulee kuulemisesta.
Usko ei tule ihmisriittien kautta ...Riitit ovat vain ihmisteko eikä kuulu siis kristinuskon piiriin ollenkaan. - Kysyvä ...
Tapio522 kirjoitti:
mathetes:"Teille kirkollisille julistuksen etusija on - "kaste kaste kaste....!!!
---
Raamattu taas teroittaa -"usko ja kaste" (Mark.16:16).Näin se on ... me kristityt korostamme, että usko Jeesukseen on se tärkein asia ja sitten tulee upotus Jeesuksen nimeen. Amen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1656084- 1471684
- 1131478
- 511240
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️43849Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢28824Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu91785Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5759- 41709
Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan218692