Aina tätä odottanut ja nyt haluaisi tästä luopua

personal-person

Muistan hyvin elävästi, kuinka sitä 14-kesäisenä haaveili kavereiden kanssa omasta kämpästä. Oma rauha, saisi mennä ihan miten itseään huvittaa! Ja ostaa sitä ruokaa mistä tykkää, eikä tarvitsisi selitellä tekemisiään yhtään kenellekään.

Nyt, kun ikää on kohta 19 ja edessä on toinen ilta omassa kämpässä, antaisin mitä vain jos olisinkin vielä kotona vanhempieni luona. Näin heidät muutama tunti sitten, ja nyt alkaa jo tuntua turvattomalta, kun tietää heidän olevan tästä edespäin reilusti yli kahdensadan kilometrin päässä.

Olen uudessa kaupungissa, ympärilläni näen vain vieraita ihmisiä, eikä ole ketään ketä halata, jos maailma tuntuu kaatuvan niskaan. Eilisilta oli vaikea, tämä ilta lienee vielä vaikeampi. Tulevat päivät pelottavat. Opiskelut alkavat viiden päivän kuluttua ja sekin on taas yksi ihan uusi maailma.

Tieto siitä, että voin edes mennä käymään kotona niin usein kun on varaa, on onneksi helpottava. Olen kai jotenki taantunut teini-iän jälkeen takaisin lapsuusvuosiin. Tuntuu niin helvetin pahalta.

En olisi uskonut, miten paljon oikeastaan välitän vanhemmistani.

Pitänee lähteä ulos kävelemään, ettei mene taas ilta itkiessä..

5

598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi mamma

      Älähän vielä sure.Kyllä se vielä iloksi muuttuu.Kun alat koulun,yritä tutustua luokkkakavereihisi.Riittää,kun löydät yhden sellaisen kaverin,kenen kanssa voit viettää aikaa ja tutustua uuteen "kotikaupunkiisi".Oma poikani muutti pari vuotta sitten toiseen kaupunkiin opiskelemaan ja se oli meille alussa outoa.Kun eka kertaa lähdimme pois hänen asunnolta ja katsottiin toisia,olin itse itku kurkussa.Kyllä sitä osaa antaa arvoa vanhemmille,sitten kun muuttaa pois kotoa,sitä alkaa tajuamaan kaiken arvon.Mitä maksaa ruoka...ym.ym..Toivon sinulle kaikkea hyvää!! Ole vain positiivinen ja keksi tekemistä ja harrastuksia koulun ohella.Kyllä se siitä alkaa luistamaan.

      • pappa vaan

        Kyllä mamma tietää.


      • personal-person

        Kiitos kirjoituksestasi, kyllähän tämä varmaan ajan kanssa tästä lähtee sujumaan... Menen jo ensi viikonloppuna käymään kotona, ja se onkin ainut asia joka tällä hetkellä pitää pään kasassa. Koulun alkuun on vielä muutama päivä, täytyy vaan koittaa keksiä koko ajan jotain virikkeitä ettei ehdi ajatella liikaa.

        Minunkin vanhempani jäivät nyt ekan kerran kahdestaan asumaan sitten vuoden -83, koska tuolloin syntyi isoveljeni joka muutti kotoa v. 2003. Nyt sitten minäkin lähdin ja porukoille jäi omakotitalo parin ylimääräisen makuuhuoneen kera :)

        Ei tosiaan auta kuin jatkaa päivä kerrallaan... Ja muistaa, että itkeä saa, kunhan surusta ei tule jatkuva olotila.


    • tilanne itselläni

      oli viime vuonna.Juuri samanlaiset tunteet pinnassa kuin sinulla nyt. Muutin silloin itse asumaan omilleni, ja alku oli vaikeaa. Mutta usko pois, varmasti se siitä iloksi muuttuu, kun tutustut uusiin kavereihin. Siellä koulussa on varmasti monta samassa tilanteessa olevaa opiskelijaa. Varmasti opit nauttimaan pikkuhiljaa omasta itsenäisyydestä, ja "uudesta elämästä". On ihan luonnollista, että aluksi on tuollaisia tunteita.

    • Koti-ikävää

      Mulla oli kesällä sama tilanne, mulla kävi onni ja sain vuoden lisäaikaa. Nyt nautin kotona äidin ja isän kanssa niistä kurjimmistakin kotitöistä, joista ennen muinoin(=pahimmassa murrosiässä) riideltiin. Mä itkin kaikki ajat, jolloin mä olin yksin asunnolla. Jos mä menin ulos, jossa ei muut nähny, niin silloinki kyynel tirahti silmään. Kaikki on hyvin taas kunnes pakollinen muutto edessä ens vuonna. Voimia! Kyllä sä siitä pääset varmasti, ajattele miten tuo kasvattaa! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2286
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2094
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      171
      1893
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      171
      1692
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      36
      1374
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1344
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1257
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1195
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      15
      1184
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1178
    Aihe