Luopion käsitys itsestään

UntoEemeli

Käytän siksi luopio-sanaa, koska monet ex-Jt käyttävät rehvastellen itsestään LUOPIO termiä.

Luopion elämän ohje: "syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme".

Siksi onkin viisasta ottaa vakavissaan Raamatun antama varoitus luopioiden seuran vaikutuksesta:
"Älkää eksykö [luopioiden seuraan]. Huono seura turmelee hyödylliset tavat."

18

1037

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • theos

>>Siksi onkin viisasta ottaa vakavissaan Raamatun antama varoitus luopioiden seuran vaikutuksesta:
      "Älkää eksykö [luopioiden seuraan]. Huono seura turmelee hyödylliset tavat."

• uskonto,

on itse luopiouskonto ja koska se on eronnut raamatuntutkijoista se on lahko.

• apu ja kehitys

Uskontojen Uhrien tuki r.y:n asiakaskunnan suurin ryhmä on jehovantodistajat.

Jotkut entiset todistajat ovat eri syistä omaksuneet nimikkeen luopio, mutta se että monet ovat joutuneet eroamaan lahkosta todettuaan oppien virheellisyyden ja toiset erilaisten lahkon väärinkäytösten ja huonon elämäntavan vuoksi, ei tee eronneista tietenkään yhtenäistä ryhmää, siitäkään huolimatta että heissä on sellaisia jotka keskustelevat entisten todistajien foorumilla H2O sivulla www.jttuki.info

Tuo keskustelu on lisäksi sellaista lahkon kahleista vapauttavaa purkautumista ja oivaltamista, että monet katsovat piankin niin päässeensä niin lahkon mielenhallintamenetelmien varjostuksesta eroon, että lopettavat H2O:lla kirjoittelun, H2O:lla onkin itse asiassa jatkuvasti muuttuvaa harrastajaryhmää, vanhat jättävät mutta uusia tulee tilalle.

• luopumuksen tulos
        apu ja kehitys kirjoitti:

Uskontojen Uhrien tuki r.y:n asiakaskunnan suurin ryhmä on jehovantodistajat.

Jotkut entiset todistajat ovat eri syistä omaksuneet nimikkeen luopio, mutta se että monet ovat joutuneet eroamaan lahkosta todettuaan oppien virheellisyyden ja toiset erilaisten lahkon väärinkäytösten ja huonon elämäntavan vuoksi, ei tee eronneista tietenkään yhtenäistä ryhmää, siitäkään huolimatta että heissä on sellaisia jotka keskustelevat entisten todistajien foorumilla H2O sivulla www.jttuki.info

Tuo keskustelu on lisäksi sellaista lahkon kahleista vapauttavaa purkautumista ja oivaltamista, että monet katsovat piankin niin päässeensä niin lahkon mielenhallintamenetelmien varjostuksesta eroon, että lopettavat H2O:lla kirjoittelun, H2O:lla onkin itse asiassa jatkuvasti muuttuvaa harrastajaryhmää, vanhat jättävät mutta uusia tulee tilalle.

Mikäli asiaa tarkastellaan ensimmäisiltä vuosisadoilta, suurin luopio on se kirkko, joka luopui puhtaasta palvonnasta liittyessään Rooman valtioon. Luopumuksessa kirkko omaksui taruja, kuten kolminaisuusoppi, sielun kuolemettomuusoppi, kiidastulioppi, ikuisen kidutuksen helvetinoppi.

Tuo ensimmäisten vuosisatojen luopiokirkko jatkaa toimintaansa vielä tälläkin vuosituhannella. Ei se ole luopunut luopumuksestaan, taruistaan, kuten omaksumastaan kolminaisuusopista, sielun kuolemettomuusopista, kiidastuliopista, ikuisen kidutuksen helvetinopista. Luopiokirkko tunnetaan kristikuntana.

• sitten
        luopumuksen tulos kirjoitti:

Mikäli asiaa tarkastellaan ensimmäisiltä vuosisadoilta, suurin luopio on se kirkko, joka luopui puhtaasta palvonnasta liittyessään Rooman valtioon. Luopumuksessa kirkko omaksui taruja, kuten kolminaisuusoppi, sielun kuolemettomuusoppi, kiidastulioppi, ikuisen kidutuksen helvetinoppi.

Tuo ensimmäisten vuosisatojen luopiokirkko jatkaa toimintaansa vielä tälläkin vuosituhannella. Ei se ole luopunut luopumuksestaan, taruistaan, kuten omaksumastaan kolminaisuusopista, sielun kuolemettomuusopista, kiidastuliopista, ikuisen kidutuksen helvetinopista. Luopiokirkko tunnetaan kristikuntana.

jeh.tod:illa tarjota parempaa kuin kristikunnan kolminaisuusoppi vaikka tuo kolminaisuusoppi onkin väärä?Jeh.tod:athan ovat luopuneet taas yhdestä tärkeimmästä opista eli Pyhän Hengen persoonallisuudesta joka johtaa myös luopumukseen ja on väärä oppi.

• Markus
        sitten kirjoitti:

jeh.tod:illa tarjota parempaa kuin kristikunnan kolminaisuusoppi vaikka tuo kolminaisuusoppi onkin väärä?Jeh.tod:athan ovat luopuneet taas yhdestä tärkeimmästä opista eli Pyhän Hengen persoonallisuudesta joka johtaa myös luopumukseen ja on väärä oppi.

kirjoitit:
        >>Jeh.tod:athan ovat luopuneet taas yhdestä tärkeimmästä opista eli Pyhän Hengen persoonallisuudesta joka johtaa myös luopumukseen ja on väärä oppi>>

Pyhä henki on Jehovan henki, vaikuttava voima. Jehova on pyhän hengen lähde. Jehova voiteli Jeesuksen pyhällä hengellä, silloin kun Jeesus oli kasteella. Voit itse todeta sen lukemalla Raamattua.

1)
        "16 Kun Jeesus oli kastettu, hän nousi heti vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja tulevan hänen päälleen. 17 Katso! Taivaista kuului myös ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, jonka olen hyväksynyt.""

Huomaa, että tuolloin taivaat aukenivat, ja Jumala lähetti pyhää henkeään, ja se laskeutui Jeesuksen päälle, ja Jeesuksen Isä Jumala sanoi taivaista tuossa tilanteessa ""Tämä on minun rakas Poikani, jonka olen hyväksynyt."

2)
        "Johannes kastoi hänet Jordanissa. 10 Ja heti vedestä noustuaan hän näki taivaiden jakautuvan kahtia ja hengen niin kuin kyyhkysen laskeutuvan hänen päälleen, 11 ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; olen hyväksynyt sinut.""

Huomaa, taivaat aukenivat ja *Jehovan henki* laskeutui Jeesuksen päälle, ja samalla hetkellä Jeesuksen Isä Jumala sanoi taivaista Jeesukselle: "Sinä olet minun rakas Poikani; olen hyväksynyt sinut"

3)
        Jeesuskin kastettiin, ja hänen rukoillessaan taivas aukeni 22 ja pyhä henki laskeutui ruumiillisessa hahmossa kuin kyyhkynen hänen päälleen, ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani; olen hyväksynyt sinut."

Huomaa, taivas aukeni ja Jumalan pyhä henki laskeutui Jeesuksen päälle ja taivaista kuului Jeesuksen Isän, Jumalan, ääni Hänen sanoessaan Jeesukselle: "Sinä olet minun rakas Poikani; olen hyväksynyt sinut"

Vertaa alla oleviin raamatunkohtiin:

"- - jotta täyttyisi se, mikä oli puhuttu profeetta Jesajan välityksellä, joka sanoi:

18 "Katso! Palvelijani, jonka olen valinnut, rakkaani, jonka sieluni on hyväksynyt! Minä panen henkeni hänen päälleen, ja hän selvittää kansakunnille, mitä oikeus on." (Mt.12:18)

"Suvereenin Herran Jehovan henki on minun päälläni, sillä Jehova on voidellut minut kertomaan hyvää uutista sävyisille. Hän on lähettänyt minut sitomaan niitä, joiden sydän on särkynyt, julistamaan vapautusta vangituille ja silmien täyttä avautumista vangeillekin," (Jesaja 61:1)

"16 Ja hän tuli Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapattipäivänä synagogaan, ja hän nousi lukemaan. 17 Niin hänelle ojennettiin profeetta Jesajan kirjakäärö, ja hän avasi kirjakäärön ja löysi kohdan, johon oli kirjoitettu: 18 "Jehovan henkeä on minun päälläni, koska hän on voidellut minut julistamaan hyvää uutista köyhille, hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangeille vapautusta ja sokeille näön palautusta, lähettämään muserretut vapautettuina pois, 19 saarnaamaan Jehovan otollista vuotta." 20 Sen jälkeen hän kääri kirjakäärön kokoon, ojensi sen takaisin palvelijalle ja istuutui, ja kaikkien synagogassa olevien silmät olivat kiinteästi kohdistuneet häneen. 21 Sitten hän rupesi puhumaan heille: "Tänään tämä raamatunkohta, jonka juuri kuulitte, on täyttynyt."" (Luukas 4:16-21)

"38 nimittäin Nasaretista olleen Jeesuksen, kuinka Jumala voiteli hänet pyhällä hengellä ja voimalla, ja hän kulki kautta maan ja teki hyvää ja paransi kaikki Panettelijan sortamat, sillä Jumala oli hänen kanssaan" (Apost. 10:38)

"24 Tämän kuultuaan he korottivat yksimielisesti äänensä Jumalan puoleen ja sanoivat:

""Suvereeni Herra, sinä, joka olet tehnyt taivaan ja maan ja meren ja kaiken, mitä niissä on, 25 sinä olet pyhän hengen kautta sanonut esi-isämme Daavidin, palvelijasi, suulla: 'Miksi kansakunnat tulivat melskeisiksi ja kansat mietiskelivät tyhjiä? 26 Maan kuninkaat omaksuivat asenteensa, ja hallitsijat kokoontuivat yhteen Jehovaa ja hänen voideltuaan vastaan.' 27 Juuri siten olivat sekä Herodes että Pontius Pilatus kansakuntien ihmisten ja Israelin kansoihin kuuluvien kanssa todellisuudessa koolla tässä kaupungissa sinun pyhää palvelijaasi Jeesusta vastaan, jonka sinä voitelit,". (Apost.4:24-28)

"7 Enkeleistä hän sanoo myös: "Ja hän tekee enkelinsä hengiksi ja julkiset palvelijansa tulen liekiksi." 8 Mutta Pojasta: "Jumala on sinun valtaistuimesi aina ja ikuisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeamielisyyden valtikka. 9 Sinä rakastit vanhurskautta, ja sinä vihasit laittomuutta. Siksi Jumala, sinun Jumalasi, voiteli sinua riemun öljyllä enemmän kuin osatovereitasi."" (Hepr.1:7-9)

• Markus
        sitten kirjoitti:

RAAMATUSSA KERROTAAN TAVASTA, JOLLA JUMALA VOITELI POIKANSA PYHÄLLÄ HENGELLÄÄN.

1) "taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan hengen laskeutuvan kyyhkysen tavoin ja tulevan hänen päälleen. - - Taivaista kuului myös ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani""

2) "näki taivaiden jakautuvan kahtia ja hengen niin kuin kyyhkysen laskeutuvan hänen päälleen, 11 ja taivaista kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani"

3) " taivas aukeni ja pyhä henki laskeutui ruumiillisessa hahmossa kuin kyyhkynen hänen päälleen, ja taivaasta kuului ääni: "Sinä olet minun rakas Poikani"

MISTÄ HENGESTÄ ON KYSE?

Mt.12:18
        "Minä panen henkeni hänen päälleen"

Jesaja 61:1
        "Jehovan henki on minun päälläni, sillä Jehova on voidellut minut"

Luukas 4:16-21
        "Jehovan henkeä on minun päälläni, koska hän on voidellut minut"

Apost. 10:38
        "Jeesuksen, kuinka Jumala voiteli hänet pyhällä hengellä ja voimalla"

Apost.4:24-28
        "sinun pyhää palvelijaasi Jeesusta vastaan, jonka sinä voitelit"

Hepr.1:7-9
        "Mutta Pojasta: - - Siksi Jumala, sinun Jumalasi, voiteli sinua riemun öljyllä enemmän kuin osatovereitasi"

• kristikunta tuntenut
        sitten kirjoitti:

>>Jeh.tod:athan ovat luopuneet taas yhdestä tärkeimmästä opista eli Pyhän Hengen persoonallisuudesta joka johtaa myös luopumukseen ja on väärä oppi>>

Olisi hyvä tutustus kolminaisuusopin vaiheisiin kristikunnan historiassa. Varsinkin kolminaisuusopin kehittymisvaiheisiin luopumuksen ohella.

Tässä linkissä on tuota kehittymisvaihetta lähestytty:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000100&posting=22000000018936654

• mukaan on olemassa
        sitten kirjoitti:

kaksi eri Pyhää Henkeä.Toinen on Jumalan Voima Pyhä Henki ja toinen on Pyhä Henki (persoona) josta Jeesus käytti persoonanimitystä "Hän".

• >>Luopion elämän ohje: "syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme".

Minusta tuntuu vahvasti siltä, että nykyään ajattelen tulevaisuutta huomattavasti enemmän kuin todistaja-aikoinani. Kun ei ole mitään "pian" tapahtuvaa odotetta, joka tekisi turhaksi kaikki maalliset ponnistelut niin sitä jotenkin elää elämää ihan niinkuin sitä on tarkoitettu elettävänkin. Tai ainakin sinnepäin.

• >>Käytän siksi luopio-sanaa, koska monet ex-Jt käyttävät rehvastellen itsestään LUOPIO termiä.

Eikö ole pelottavaa kun ihminen uskaltaa käyttää tuollaista termiä itsestään, jonka vartiotorniseura on demonisoinut niin hyvin kuin sen vain osaa?

Se johtuu yksinkertaisesti siitä, että ihminen on havahtunut todellisuuteen ja tietää nyt ettei vartiotorniseuran opetuksien jättämisestä raamatun mukaan rangaista, päinvastoin. Väärät opetukset kehoitetaan kiertämään kaukaa. Sen tähden luopioituminen vartiotorniseruan opetuksista ei niinsanotusti tunnu missään, kun tietää olevansa oikeassa.

• mlkvst

>>Käytän siksi luopio-sanaa, koska monet ex-Jt käyttävät rehvastellen itsestään LUOPIO termiä.

"Luopio" termin lisäksi JT:t ovat jaotelleet ihmiset [lähimmäiset] mm. seuraaviin ryhmiin: "ystävät", "maailmalliset", "meikäläiset, "lampaat", "vuohet", "jäännökseen kuuluvat", "kiinnostuneet", ja tuo on vasta jäävuoren huippu.

>>Luopion elämän ohje: "syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme".

Mitäs vikaa tuossa on? Elämäähän se vain on ja lopulta kuollaan. Kannattaisi tiedostaa ne elämän realiteetit eikä vain kuvitella elelevänsä ikuisesti.

"Miljoonat (6,613,829) jotka nyt elävät eivät kuole koskaan"?

>> "Älkää eksykö [luopioiden seuraan]. Huono seura turmelee hyödylliset tavat."

Olen todennut, että itselleen ja muille epärehellisten ihmisten [Jehovan todistajien] seura ei ole minulle hyväksi.

• Osa Jt-luopioista ottaa ilomielin vastaan Jeesuksen.Nämä harhaopista luopuneet kiittävät siitä Vapahtajaamme ja lunastajaamme että Hän avasi heidän silmänsä.
      Tääläisiä harhaopista luopuneita on ollut maailman sivu.
      Paavalikin luopui aikansa ulkokultailijoista.Kyllä nuo ulkokultailijat pitivät kiinni joistain raamatun vaatimuksista,mutta saivat silti kovan tuomion Jeesukselta.
      Paavali oppi että pelastus tulee yksin Jeesuksen nimessä,ei edes juutalaisten Jumalan nimessä JHVH.

Siis kaikki täällä kuljeskelevat Jt:t,tiirailijat y.m.
      Luopukaa harhaopista nimeltä Jehovan todistajat.
      Vain nimi Jeesus pelastaa.Tämä nimi on asetettu pelastukseksemme,ei muuta nimeä.
      Alkuseurakunta palvoi Jeesus Jumalaa.Vartiotornilaisetkin eli nykyiset Jehovan todistajat rukoilivat Jeesusta vielä 1950 luvulla.Nyt he käyttävät nimeä Jehova mutta ovat pilkaksi tuolle nimelle.

• >>
      Käytän siksi luopio-sanaa, koska monet ex-Jt käyttävät rehvastellen itsestään LUOPIO termiä.
      >>

Vielä useammat pitävät kyseistä määrittelyä loukkaavana panetteluna heitä kohtaan.

>>
      Luopion elämän ohje: "syökäämme ja juokaamme, sillä huomenna me kuolemme".
      >>

Tuollaista määrittelyä on mahdotonta tehdä, vaikka sillä Raamatussakin spekuloidaan. Jopa täysin ateisteilla on hyvin erilaisia moraalisia arvoja, kuten myös uskovaisillakin keskenään.

"Tulkaa lopultakin järkiinne, älkää tehkö syntiä! On näet eräitä, jotka eivät Jumalasta mitään tiedä -- tämän sanon teidän häpeäksenne." (1. Kor. 15:34)

• loukkaantunut.

>>Vielä useammat pitävät kyseistä määrittelyä loukkaavana panetteluna heitä kohtaan.

Etkä silti poista avausta vaikka vastaavan nimittelyn kyllä poistat jos se lahkoon tai lahkolaisiin kohdistuu?

Paljonko ne sinulle haaratoimistosta maksavat, admata?

• loukkaantunut. kirjoitti:

>>Vielä useammat pitävät kyseistä määrittelyä loukkaavana panetteluna heitä kohtaan.

Etkä silti poista avausta vaikka vastaavan nimittelyn kyllä poistat jos se lahkoon tai lahkolaisiin kohdistuu?

moiset Jt-viestit osoittavat vain heillä olevan tällä hetkellä aikamoinen paniikki."Pullat on syöty,eikä kauppa ole enää auki".
        Tässä tapauksessa Pyhän Hengen virta ei käy heidän "teemoillaan" joista yksi esimerkki oli tuo avaus.
        Joten ei kannata hermostua.

• loukkaantunut. kirjoitti:

...Mutta en tällä kertaa päätynyt poistamaan juuri tätä.

>>
        kyllä poistat jos se lahkoon tai lahkolaisiin kohdistuu?
        >>

Pyrin poistamaan nimittelyn molempiin suuntiin täysin yhteneväisillä kriteereillä parhaan kykyni mukaan. Molempiin suuntiin on tänäänkin delete-nappia käytetty. Sekä nykyisissä että entisissä Jehovan todistajissa on valitettavasti kirjoittelijoita, jotka eivät ymmärrä munaavansa nimittelyllä vain itseään.

Tämän avauksen suhteen ratkaisevinta oli se, ettei siinä nimitelty kaikkia ex-Jehovan todistajia luopioiksi, eikä sitä kohdistettu keneenkään kirjoittelijaan. On lisäksi totta, että on olemassa ex-Jehovan todistajia jotka tituleeraavat itsekin itseään aktiivisesti luopioiksi. Kaikkiin tai edes suurimpaan osaan ex-Jehovan todistajista se on kuitenkin asiatonta yleistää.

En saa tästä talkoosiivoilustani latin latia tai mitään muutakaan etua miltään suunnalta.

• Capybara

Ilmestys 22:
      18 “I am bearing witness to everyone that hears the words of the prophecy of this scroll: If anyone makes an addition to these things, God will add to him the plagues that are written in this scroll; 19 and if anyone takes anything away from the words of the scroll of this prophecy, God will take his portion away from the trees of life and out of the holy city, things which are written about in this scroll.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      23
      2411
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1536
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      118
      1274
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1130
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      969
    6. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      862
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      861
    8. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      19
      840
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      840
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      795
    Aihe