Terveisiä etelästä

Sohvi

hyvät hulttiot... *ups*... siis huuhaalaiset :-)

Toivottelevat Sohvi ja kameli nimeltään Santiago.

Rapsuttelin kamelia ja sen hoitaja heti esitteli eläimen minulle. Santiagoa en Suomeen tuonut, vaikka olisihan sille löytynyt käyttöä huuhaalla. Kamelin kyydissä menokuljetuksessa kulkisivat rommit ja paluukuljetuksessa sammuneet huuhaalaiset ;-)
Olisipa tosiaan ollut uljas paluu huuhaalle: tuoda mukanaan ihkaelävä, hieno yksikyttyräinen kameli (lat. Camelidae drodarius). Olen kuitenkin sen verran eläinrakas, että ajattelin Santiagon parasta, joten se jäi lämpimälle kotiseudulleen ahertamaan kaveriensa kanssa. Enkä oikein tiedä mitään kamelien ruokavaliosta... Kelpaisivatkohan perunat?? Kamelit ovat myös melkoisen isoja ja saattaisivat pelottaa pienempiä huuhaalaisia, ainakin pupujussit saisivat olla varovaisia niiden jaloissa hypellessään ;-)
Olisin muuten päässyt kamelin kyytiin, en kuitenkaan kyttyrän päälle keikkumaan vaan istumaan sellaiseen tuoliin, jota Santiago ja kumppanit kantoivat molemmilla puolilla kylkiään.

*muistelee Santiagon KADEHDITTAVAN pitkiä silmäripsiä ja hauskaa turpaa* (Alahuuli on roikkuva ja ylähuuli kaksiosainen. Sieraimet on mahdollista sulkea esim. hiekkamyrskyn yllättäessä, ettei mene hiekka nenuun aivastusta aiheuttamaan)

Santiago oli se kameli,
jota Sohvi palmun alla rapsutteli.
Ei Santiagosta kauppoja tullut,
eläin olisi Suomessa paleltunut,
sillä ei luonnistu Sohvilta neulominen,
ei onnistu lämpimän tilkkutäkin tekeminen,
Santiagolle mieluisen :-)

Toin teille KOOKOSPÄHKINÖITÄ. Zipolle on kiekurapillikin (eihän Sohvi unohda tällaisia toiveita), jolla voi imeä kookosmaitoa.

26

549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kippari

nyt tuonnut sen kamelin mukana ei tarviisi vanhan kipparin kantaa noita rommi pyttyjä selkävääränä olisi ollut suuri apu niissä hommissa;=)

• Sohvi

aurinko taisi pehmittää Sohvin päänupin ja ajatus kamelin huuhaa-hyötykäytöstä löysi tiensä tietoisuuteeni liian myöhään.. :-(

Olisivatkohan Tarja ja Pena ottaneet Santiagon välillä hoitoonsa, siksi aikaa kun kiertelet merillä? Ajattelehan, olisi se ollut komea näky kun kameli seisoisi vartiossa linnan edustalla sotilaspojan vieressä. Vielä jos olisi kirjava tilkkutäkki kamelin selässä niin aina vaan parempi, kuka sellaisen sitten tekisikään... Minä en ainakaan osaa. Tarjaa kyllä pitäisi muistuttaa, ettei antaisi kahvia Santiagolle, jos kipparikin on saanut mahansa sekaisin Tarjan kahvista..
        ;-) Saati sitten jokin viaton luontokappale, joka tulee täysin erilaisesta kulttuurista ja on tottunut tietynlaiseen ruokavalioon.

• kippari
        Sohvi kirjoitti:

aurinko taisi pehmittää Sohvin päänupin ja ajatus kamelin huuhaa-hyötykäytöstä löysi tiensä tietoisuuteeni liian myöhään.. :-(

Olisivatkohan Tarja ja Pena ottaneet Santiagon välillä hoitoonsa, siksi aikaa kun kiertelet merillä? Ajattelehan, olisi se ollut komea näky kun kameli seisoisi vartiossa linnan edustalla sotilaspojan vieressä. Vielä jos olisi kirjava tilkkutäkki kamelin selässä niin aina vaan parempi, kuka sellaisen sitten tekisikään... Minä en ainakaan osaa. Tarjaa kyllä pitäisi muistuttaa, ettei antaisi kahvia Santiagolle, jos kipparikin on saanut mahansa sekaisin Tarjan kahvista..
        ;-) Saati sitten jokin viaton luontokappale, joka tulee täysin erilaisesta kulttuurista ja on tottunut tietynlaiseen ruokavalioon.

sinuu olet taas ollut auringossa liikaa kun muistit liian myöhään että kamelia olisi tarvittu meidän hommissa.Kyllä Tarja ja Pena olisi sen ottanut hoitoon sinne ja mitä tulee Tarjan kahviin se on liian kovaa kamaa kamelin vatsalle koska minunkin teräs vatsa meni siitä sekaisin.Ja ajattele kun kameli olisi seissyt siinä kauppatorin rannassa olevan laivan kannella olisi siinä ollut turisteilla ihmettelyn aihetta kun on jo nytkin kun kippari sauhuu siinä pienessä rommi höyryissä;=))))

• Sohvi
        kippari kirjoitti:

sinuu olet taas ollut auringossa liikaa kun muistit liian myöhään että kamelia olisi tarvittu meidän hommissa.Kyllä Tarja ja Pena olisi sen ottanut hoitoon sinne ja mitä tulee Tarjan kahviin se on liian kovaa kamaa kamelin vatsalle koska minunkin teräs vatsa meni siitä sekaisin.Ja ajattele kun kameli olisi seissyt siinä kauppatorin rannassa olevan laivan kannella olisi siinä ollut turisteilla ihmettelyn aihetta kun on jo nytkin kun kippari sauhuu siinä pienessä rommi höyryissä;=))))

Harmittaa kun viimeksi jäi sinulle vastaamatta, mutta se johtui ihan Suomi24:n tilttaamisesta... No nyt uusiksi.

Kipparin vene rannassa Kauppatorin talvisen
        nyt kerää kaikki katseet turistien ("OOOOHHH..!!")
        Tungos on melkoinen,
        kun kaikki haluavat nähdä huuhaan uuden eläimen.
        Salamavalojen räiske Santiagoa ihmetyttää,
        kunhan ei vaan pahasti pelästy eläin tää,
        joka seisoo kannella tilkkutäkki lämmin selässään.
        Kippari on onneksi vierellään,
        kamelia taputtelee rauhoittavasti kädellään
        pienissä rommihuuruissaan ;-)...
        Santiago pitkiä ripsiään räpyttelee,
        kippariin päin puhaltelee,
        lämmintä on hengitysilma tuo,
        se kipparin kasvoille hymyn luo :-)

Hyvää joulua!!

• kippari
        Sohvi kirjoitti:

Harmittaa kun viimeksi jäi sinulle vastaamatta, mutta se johtui ihan Suomi24:n tilttaamisesta... No nyt uusiksi.

Kipparin vene rannassa Kauppatorin talvisen
        nyt kerää kaikki katseet turistien ("OOOOHHH..!!")
        Tungos on melkoinen,
        kun kaikki haluavat nähdä huuhaan uuden eläimen.
        Salamavalojen räiske Santiagoa ihmetyttää,
        kunhan ei vaan pahasti pelästy eläin tää,
        joka seisoo kannella tilkkutäkki lämmin selässään.
        Kippari on onneksi vierellään,
        kamelia taputtelee rauhoittavasti kädellään
        pienissä rommihuuruissaan ;-)...
        Santiago pitkiä ripsiään räpyttelee,
        kippariin päin puhaltelee,
        lämmintä on hengitysilma tuo,
        se kipparin kasvoille hymyn luo :-)

Hyvää joulua!!

rakas ystävä toi oli ihan runo saakeli putosin tuolilta kun nauroin:=)))))Tää oli Sohvi paras joululahja minulle kiitos sinulle siitä :=)))))

• Sohvi
        kippari kirjoitti:

rakas ystävä toi oli ihan runo saakeli putosin tuolilta kun nauroin:=)))))Tää oli Sohvi paras joululahja minulle kiitos sinulle siitä :=)))))

Hauska, että pidit.

Piti tosiaan lähettää se jo su-ma välisenä yönä, mutta Suomi24 teki tenän.. No hyvä kun jouluaattona onnistui.

(Ihanko totta putosit tuolilta?? Ethän satuttanut ;-)

• kippari
        Sohvi kirjoitti:

Hauska, että pidit.

Piti tosiaan lähettää se jo su-ma välisenä yönä, mutta Suomi24 teki tenän.. No hyvä kun jouluaattona onnistui.

(Ihanko totta putosit tuolilta?? Ethän satuttanut ;-)

toi oli tosi hyvä:=)tää oli tosiaan jumissa pitkään kun aina katseli aina vaan samat jutut eikä vaihtunut uusiin:(No kippari heitti pikkasen lapinlisää en ihan pudonnut tuolilta mutta repesin kunnolla et nauru maittoin ihan vedet tuli silmiin :=))))

• Zippo

MÄ SAIN PILLIN; MÄ SAIN PILLIN!! *hyppää Sohvin kaulaan* :)
      Vau, oikein kamelin kyttyrää silittelit? Miksi et ratsastanut? Olishan se kiva kun Santiago raahaisia huuhaalaisia edes takaisin ja antaisi turvallisen kyydin öööhh... hieman huonokuntoiselle porukalle ;) Kamelit syövät..hmmmmm... varmaan ainakin muumilimppaa juovat??? Kiitos kun taas ajattelit viatonta pikku elukkaa (miksi tuo ei oikein kuullosta hyvältä?), eihän se olis kiva jäädä jalkoihin, TOSIN täällä on upeita hoitajia... *teeskentelee loukkaantunutta* ;)

Hmmm... en ole ihan varma mutta näin aika samannäköisen otuksen aamulla peilistä, tosin sillä ei ollut pitkiä silmänripsiä mutta alahuuli roikkui kyllä... ;)

Kyllä on mukava nähdä sua taas ja runoistasi nauttia, voin kertoa mitä kaikkea huuhaalla on tapahtunut ja usko pois, täällä on tosiaankin tapahtunut!!!

• Zippo

MÄ SAIN PILLIN; MÄ SAIN PILLIN!! *hyppää Sohvin kaulaan* :)
      Vau, oikein kamelin kyttyrää silittelit? Miksi et ratsastanut? Olishan se kiva kun Santiago raahaisia huuhaalaisia edes takaisin ja antaisi turvallisen kyydin öööhh... hieman huonokuntoiselle porukalle ;) Kamelit syövät..hmmmmm... varmaan ainakin muumilimppaa juovat??? Kiitos kun taas ajattelit viatonta pikku elukkaa (miksi tuo ei oikein kuullosta hyvältä?), eihän se olis kiva jäädä jalkoihin, TOSIN täällä on upeita hoitajia... *teeskentelee loukkaantunutta* ;)

Hmmm... en ole ihan varma mutta näin aika samannäköisen otuksen aamulla peilistä, tosin sillä ei ollut pitkiä silmänripsiä mutta alahuuli roikkui kyllä... ;)

Kyllä on mukava nähdä sua taas ja runoistasi nauttia, voin kertoa mitä kaikkea huuhaalla on tapahtunut ja usko pois, täällä on tosiaankin tapahtunut!!!

• Sohvi

reiän kookospähkinään ja ojentaa Zipolle* Ole hyvä, siitä saat imeä kookosmaitoa :-) Naminami!! Kokeilehan mixata muumilimpan kanssa, makuelämys saattaa yllättää eikä enää roiku alahuulesi
        :-)))))
        (Ethän ole noussut sängystä väärällä jalalla..?)

Ihan kyttyrää en päässyt silittelemään, kun se tuolisysteemi oli kamelin selässä, mutta maassa makaavan Santiagon kiharakarvaista kaulaa silittelin. Kamelikyyti jäi väliin, oli vähän kiirettä muihin juttuihin.

Joo minullahan vasta onkin pitkät silmäripset *räpyttelee ruskeita silmiään* ;-)

• Zippo
        Sohvi kirjoitti:

reiän kookospähkinään ja ojentaa Zipolle* Ole hyvä, siitä saat imeä kookosmaitoa :-) Naminami!! Kokeilehan mixata muumilimpan kanssa, makuelämys saattaa yllättää eikä enää roiku alahuulesi
        :-)))))
        (Ethän ole noussut sängystä väärällä jalalla..?)

Ihan kyttyrää en päässyt silittelemään, kun se tuolisysteemi oli kamelin selässä, mutta maassa makaavan Santiagon kiharakarvaista kaulaa silittelin. Kamelikyyti jäi väliin, oli vähän kiirettä muihin juttuihin.

Joo minullahan vasta onkin pitkät silmäripset *räpyttelee ruskeita silmiään* ;-)

*imee kuin tuttia*. *naama märkänä* tää on tosi hyvää ja kiitos kun porasit reiän, mulla kun on vain nää käpälät ;) Ei enää roiku alahuuli, TÄMÄ ON IHME!!! (kuinka niin? Ainahan mä oon yhtä tyhmä... tosin yöunet jäi lyhkäsiksi...)

Vau, tuollaiset kokemukset muistaa ikuisesti ja tekevät matkasta ikimuistoisen *kateellinen* :)

Oooohhh *putoaa TAAS kerran tuolilta* huuhhh... :)

Tunsin tutun tuoksun
        kuulin ihmisen juoksun
        sehän on SOHVI kultainen
        mä melkein arvasin se

teksti kaunis taas soljuu
        on törröllään suu
        *muiksiss* on ***täysikuu***
        "oli huuhaata ikävä juu"

runoja taas pian vaihdamme
        siitä paljon iloa saamme
        se on piristys päivän
        poistaa huolen häivän
        kun tekstejä vaihdellaan
        päästään oikeaa joulutunnelmaan

nyt voisin sinua nusuttaa
        naamasi märäksi pusuttaa
        kiva kun olet takaisin
        en ole surullinen enää laisin :)

• Sohvi
        Zippo kirjoitti:

*imee kuin tuttia*. *naama märkänä* tää on tosi hyvää ja kiitos kun porasit reiän, mulla kun on vain nää käpälät ;) Ei enää roiku alahuuli, TÄMÄ ON IHME!!! (kuinka niin? Ainahan mä oon yhtä tyhmä... tosin yöunet jäi lyhkäsiksi...)

Vau, tuollaiset kokemukset muistaa ikuisesti ja tekevät matkasta ikimuistoisen *kateellinen* :)

Oooohhh *putoaa TAAS kerran tuolilta* huuhhh... :)

Tunsin tutun tuoksun
        kuulin ihmisen juoksun
        sehän on SOHVI kultainen
        mä melkein arvasin se

teksti kaunis taas soljuu
        on törröllään suu
        *muiksiss* on ***täysikuu***
        "oli huuhaata ikävä juu"

runoja taas pian vaihdamme
        siitä paljon iloa saamme
        se on piristys päivän
        poistaa huolen häivän
        kun tekstejä vaihdellaan
        päästään oikeaa joulutunnelmaan

nyt voisin sinua nusuttaa
        naamasi märäksi pusuttaa
        kiva kun olet takaisin
        en ole surullinen enää laisin :)

meille luo loistettaan,
        valaisee iltaamme valollaan.
        Nyt saamme kookosmaitoa nauttia kahdestaan,
        osasinko tällaisesta onnesta unelmoidakaan?
        Voisinko jäädä syliisi nukkumaan
        kun nusuttelusi saa minut rentoutumaan?
        :-)

*muiskiss* NAM kookosmaitoa....... ;-)

*pyyhkii hellästi Zipon naaman pehmeällä talouspaperilla*

• Zippo
        Sohvi kirjoitti:

meille luo loistettaan,
        valaisee iltaamme valollaan.
        Nyt saamme kookosmaitoa nauttia kahdestaan,
        osasinko tällaisesta onnesta unelmoidakaan?
        Voisinko jäädä syliisi nukkumaan
        kun nusuttelusi saa minut rentoutumaan?
        :-)

*muiskiss* NAM kookosmaitoa....... ;-)

*pyyhkii hellästi Zipon naaman pehmeällä talouspaperilla*

hetken kaksistaan vietämme
        vain toisemme seuranamme
        kookosmaito lämmittää mukavasti
        voisin juoda sitä jouluun asti

on onnemme ihanaa
        kun sylikkäin olla saa
        puristan hellästi päätäsi vasten minua
        pois päästä en sinua

nuku vain rauhassa
        lämpimässä olotilassa
        rentoudu reissusi jälkeen
        nusuttelun vuoksesi teen

*muisskisss* mmmm.... *muiskisss* muumilimppaa... ;)

olisin mä osannut itsekin.. *seisoo kuitenkin paikoillaan* ;)

ps. anteeksi että vastaukseni nyt kestää, joudun tässä samalla imuroimaan yhdelle tutulle peliin (sims) tavaraa...

• Zippo

kaikki mitä nyt kerron, on oikeasti tapahtunut ja ei välttämättä sovi heikkohermoisille mutta Sohvi sinähän tiedät että olen totuuden kannalla vaikka se olisi kuinka ikävää tahansa (HUUHAA) ;)

No niin, aloitetaanpas: Ensiksi, olet joutunut hirmuisen kiusaamisen kohteeksi sirun ja humppiksen toimesta, humppis oli muuten MINUN rahoillani etelessä ja kehtasipa vielä pyytää lisää kesken reissun!!! Et sattumalta nähnyt häntä?? Hän käytti salanimeä... mikä se olikaan.. hmm... joku sant.. tai jotain sinne päin. Myöskin siru on syyllistynyt aika luokkavaan tekstiin jotka järjestäen käsittelivät mikkiboksereideni sisältöä, sekä etu että takapuolta. Sitten toiseksi minun ja kipparin karpaasikerho on joutunut kyseisten leidin epämääräisten vihjailujen kohteiksi, he väittivät muka että kerhossa pukeudumme hameisiin, meikkaamme huulipunalla ja sitten meillä olisi thai tyttö siivoamassa lattioita sekä nukke jolla on vaihdettava pää, päitä on muka blondista humanoidiin asti. Ja sitten se pahin, siru väitti että meillä olisi kerhossamme VEMPUTUSKONE etteivät kädet rasitu!! Voitko uskoa???

Niin, minä ja kippari ollaan pysytty hyväksi havaitulla linjalla eli rommilinjalla, meitä ei kateellisten puheet hetkauta ja saatinpahan taas hyvä syy juoda lisää.

Dr jatkaa myös valitsemallaan linjalla joka ei ole oikein eläinystävällinen mutta tuloksia tuovia joskaan en edelleenkään suostu menemään hänen vastaanotolleen.

Niin ja sitten olen joutunut isyyssyytteiden uhriksi ja kuten tiedät MITÄÄN en tunnusta... ainakaan kovin helpolla... ainakaan nukkuessani... ainakaan jos en puhu unissani... ;)

Ja vielä. Sola on tupakkalakossa ja nimitteli minua musurgosiksi joka on kuulemma positiivinen ilmaus... hmmmm... No, sainhan häneltä kasvin jota hän on huolella komerossa kasvattanut, jostain syystä siitä puuttui lehdet?!?!?

Onhan sitä jotain positiivistakin sattunut, Humppis huijasi vanhaa itarusta ja nappasi häneltä luottokortin ja osti mulle jakulaarin, timanttisormuksen ja vaikka mitä sekä kipparille kultaisen aluksen juomaa (joojoo, ostihan hän meille myös kultaiset stringit ja rintsikat)!!

Ja viimeisenä varsinainen herkkupala jota sinä Sohvi osaat arvostaa eli siru on kirjoitellut paljon paljon hienoja runoja joita kannattaa lukea ja joimme sirun kanssa sovinto pullakahvit joten huuhaalla on näin joulun alla kaikki hyvin :)

kerron lisää kunhan muistan kaikki....

• Sohvi

HETI kun viikoksi poistun on huuhaamaa ihan sekaisin!!!! ;-) Eikä tässä vielä kaikki. Unohdit ainakin humppiksen organisoiman pallomeren (jonkin verran ehdin päivemmälläkin vilkaista
        näitä huuhaan juttuja..) ja olen hieman nyyhkis, että siitä jäin paitsi...

Jahas humppalulla matkaillut etelässä salanimellä joku Sant... Kuulostaa tutulta, pitäisikö tästä tehdä jotain johtopäätöksiä?? Osaako humppalulla sulkea sieraimensa kuten kameli... Älä suutu humppis, pidän tällä kertaa sinun puoliasi ja KÄSKEN Zipon siivoamaan kellarinsa eli viemään kosteudessa homehtuneet kanipellettinsä kaatopaikalle (ja ne ovat sitten biologista jätettä)... Hajut näin vähenevät ja humppalulla pystyy työskentelemään!! Kai säädyllisistä työoloista on jotain lakisäädöksiäkin olemassa?!

Voih anna anteeksi Zippo, kun tuossa ylempänä hieman tuohduin... *ripustautuu kaulaan ja halipusuttelee Zippoa* mutta sinuakin tässä ajattelen :-) Zippo Oy:n tuotos laskee, jos humppalulla sairastuu epäasiallisten työolojen takia..

KIITOS tapahtumien yhteenvedosta! Osa niistä jää vaille kommentointiani... hmmm...hmmmmm *päivittelee ja puistelee päätänsä*

Joo sirulla on kiva runo tuossa alempana. Pitää katsoa muitakin hänen runojaan, kunhan ehdin :-)

• Zippo
        Sohvi kirjoitti:

HETI kun viikoksi poistun on huuhaamaa ihan sekaisin!!!! ;-) Eikä tässä vielä kaikki. Unohdit ainakin humppiksen organisoiman pallomeren (jonkin verran ehdin päivemmälläkin vilkaista
        näitä huuhaan juttuja..) ja olen hieman nyyhkis, että siitä jäin paitsi...

Jahas humppalulla matkaillut etelässä salanimellä joku Sant... Kuulostaa tutulta, pitäisikö tästä tehdä jotain johtopäätöksiä?? Osaako humppalulla sulkea sieraimensa kuten kameli... Älä suutu humppis, pidän tällä kertaa sinun puoliasi ja KÄSKEN Zipon siivoamaan kellarinsa eli viemään kosteudessa homehtuneet kanipellettinsä kaatopaikalle (ja ne ovat sitten biologista jätettä)... Hajut näin vähenevät ja humppalulla pystyy työskentelemään!! Kai säädyllisistä työoloista on jotain lakisäädöksiäkin olemassa?!

Voih anna anteeksi Zippo, kun tuossa ylempänä hieman tuohduin... *ripustautuu kaulaan ja halipusuttelee Zippoa* mutta sinuakin tässä ajattelen :-) Zippo Oy:n tuotos laskee, jos humppalulla sairastuu epäasiallisten työolojen takia..

KIITOS tapahtumien yhteenvedosta! Osa niistä jää vaille kommentointiani... hmmm...hmmmmm *päivittelee ja puistelee päätänsä*

Joo sirulla on kiva runo tuossa alempana. Pitää katsoa muitakin hänen runojaan, kunhan ehdin :-)

et olisi saanut jättää!! Olin ihan yksin pahaa maailmaa vastaan mutta luulen että jäin voitolle ;) Joo, pallomeressä oli kivaa, joskin humppis ei arvostanut pihalta keräämiäni jäätyneitä ruskeita kukkasia höh?? Ja Dr:lle kävi pieni vahinko hiihhhhiii :D

Unohtui muuten se että Marjuskan kanssa ollaan syystä tai toisesta jämähdetty läpinäkyvään asuun... ;)

Kannattaa tehdä ja muuten hän kävi jenkeissä koiratrimmerillä ja rasvaimussa joten hänet on nyt vaikea tunnistaa. Humppis osaa tehdä paljon pelottavia asioita, usko huviksesi!
        MITÄÄÄÄHHHHH!!!!! Sinäkin Sohviseni.. yhyy.... kukaan ei puolusta angoraluppakorvakania... sniifff. Ne säädökset koskevat kunnon työntekijöitä, EI humppista ;)

Oiihhhh *värisee onnesta.... muiskiiiss... mmm... haliii... mmmuisskisss...* Okei, katsotaan mitä voin tehdä... ;)

Joo, kaikkee on sattunut ja jostain syystä olen usein joutunut uhriksi???? Vaikka olen näin kiltti ja hyvä ns. mies??

Totta, ja niinkuin siru väitti ettei osaa :) Mutta seura tekee kaltaisekseen...

• siru

ilman sua täällä on ollut tylsää..
      Zippo aina kiusimassa,
      minua välillä haukkumassa..
      Humppis hänet välillä ruotuun sai,
      kippari rommissa taas on kai..
      hyvä ettet kamelia tänne tuonut
      olisi se voinut tykätä kyttyrää!
      sulle täältä sarvipään voin lähettää,
      sille kookospähkinän kuorenpuolikkaat selkään
      ja kas
      on sulle oma eläin rakas..
      porokameli.
      Zippo jo kyytiä aneli,
      kipparillekkin se on kaveri.
      kyllä se muutaman kaverin sammuneen
      kotiin kuljettanee..
      osoitteet se tietänee,
      kun pukkia on palvellut
      lahjoja jaellut!
      mulle oisit muutaman ripsen tuoda voinut,
      oisin niillä miehiä hurmannut!
      oliko pähkinöitä kovasti isoja,
      meinasin niistä bikinit kesäksi luoda..
      ja heinistä pitkistä teen hulahula-hameen,
      sitten täytän lasten ammeen
      ja kuvittelen
      että etelässä oleskelen!!!! :D

• Sohvi

Meillä on uusi runoilijatar :-)))) Kiva runo! Ihan turhaan olet aikaisemmin väheksynyt, ettet muka osaa..

*kippistää kookosmaidolla* Ota tuosta oma kookospähkinä tai vaikka kaksi (niillä voi heittää anoppia... ups nyt Sohvi oli ilkeä hyihyihyi... ;-)!! Saat maistella etelän hetelmää sinäkin ja kuoret käytät bikineihin ilman muuta, eikä tule toisia samanlaisia vastaan.

*tanssii hula-hulaa kookospähkinät käsissään*

• siru
        Sohvi kirjoitti:

Meillä on uusi runoilijatar :-)))) Kiva runo! Ihan turhaan olet aikaisemmin väheksynyt, ettet muka osaa..

*kippistää kookosmaidolla* Ota tuosta oma kookospähkinä tai vaikka kaksi (niillä voi heittää anoppia... ups nyt Sohvi oli ilkeä hyihyihyi... ;-)!! Saat maistella etelän hetelmää sinäkin ja kuoret käytät bikineihin ilman muuta, eikä tule toisia samanlaisia vastaan.

*tanssii hula-hulaa kookospähkinät käsissään*

kiitos kovasti pähkinöistä näistä
        juomakin on erinomaista..
        vielä jos oikein suuren saisin
        siitä itelle talvihatun laittaisin..
        oikein pienet sievät jos löydät
        niistä Zipolle tulis kulkussuojat oivat!
        tiedettäis missä kulkis Zippo,
        ei auttais häntä mikään jippo!
        eikä haittais ollenkaan
        jos häntä potkaistaan
        kulkusille,jotka suojassa vaan
        kilisisivät onnessaan!
        kas monta akkaa äkäistä
        Zippo on jo kerinnyt pökkäistä?
        ja ne kostoa hautovat
        kulkusille antavat
        menopassit etelään
        heidän tiellä nähdessään!
        humppis oman leilin sieltä kai tuo
        kivoja juomia hän siellä juo,
        toivottavasti ei unohdu kipparin rommi,
        joka toimii takuuvarmasti kuin pommi!
        kipparille pähkinästä luon sen
        rommileilin niin oivallisen!
        ehkä on liian pieni malli tää,
        voiks rommia hieman väkevöittää?
        prosenttien noustessa
        vaikutuksen paratessa
        vähempikin riittäisi,
        kookospähkinä rommileiliksi!?

nyt kai alan sen
        lasten lahjojen paketoimisen..
        joten hyvää yötä ystäville
        siis ihan kaikille
        tasapuolisesti toivotan!!!! :D

• Sohvi
        siru kirjoitti:

eikä haittais ollenkaan
        jos häntä potkaistaan
        kilisisivät onnessaan!
        kas monta akkaa äkäistä
        ja ne kostoa hautovat
        kulkusille antavat
        menopassit etelään
        prosenttien noustessa
        vaikutuksen paratessa
        vähempikin riittäisi,

nyt kai alan sen
        siis ihan kaikille

Zipolle kulkussuojat.... ohhoooooh mikä runo ja niin pitkäkin!! Ettet vaan pian joutuisi juomaan uusia sovintokahveja Zipon kanssa ;-) Joo Zippo kertoi huuhaan tapahtumista tuossa ylempänä..

Hyvää yötä sinulle! :-) Hyvää joulua myös, ellemme sitten huomenna täällä "tapaa". Lasten kanssa joulu on varmaan kiva, jouluun kun lapset suhtautuvat ihan eri lailla kuin aikuiset. Muistan mikä juhla joulu oli itsellenikin kun olin lapsi. Itseni on toistaiseksi jotenkin "vaikea käsittää", että joulu on jo yhden päivän kuluttua.. Olen kai vielä hieman "sekaisin" tuosta matkastani. On siellä etelässä aina niin erilaista, mutta sehän se on tarkoituskin, että arkiset kuviot hetkeksi unohtuvat. Onhan tässä vielä huominen aikaa päästä joulutunnelmaan :-)

• Zippo
        siru kirjoitti:

eikä haittais ollenkaan
        jos häntä potkaistaan
        kilisisivät onnessaan!
        kas monta akkaa äkäistä
        ja ne kostoa hautovat
        kulkusille antavat
        menopassit etelään
        prosenttien noustessa
        vaikutuksen paratessa
        vähempikin riittäisi,

nyt kai alan sen
        siis ihan kaikille

hyvää yötä ja piilota ne lahjat hyvin etten min...siis ettei lapset löydä niitä! Runosi on kyllä tavallaan loistava MUTTA parissa kohdassa olisi vähän korjaamista.. ;)

*lämmin ajatus lapin suuntaan* :)

• Zippo
        Sohvi kirjoitti:

Zipolle kulkussuojat.... ohhoooooh mikä runo ja niin pitkäkin!! Ettet vaan pian joutuisi juomaan uusia sovintokahveja Zipon kanssa ;-) Joo Zippo kertoi huuhaan tapahtumista tuossa ylempänä..

Hyvää yötä sinulle! :-) Hyvää joulua myös, ellemme sitten huomenna täällä "tapaa". Lasten kanssa joulu on varmaan kiva, jouluun kun lapset suhtautuvat ihan eri lailla kuin aikuiset. Muistan mikä juhla joulu oli itsellenikin kun olin lapsi. Itseni on toistaiseksi jotenkin "vaikea käsittää", että joulu on jo yhden päivän kuluttua.. Olen kai vielä hieman "sekaisin" tuosta matkastani. On siellä etelässä aina niin erilaista, mutta sehän se on tarkoituskin, että arkiset kuviot hetkeksi unohtuvat. Onhan tässä vielä huominen aikaa päästä joulutunnelmaan :-)

Toivottavasti pääsit siellä kunnon joulutunnelmaan?? Kohta kai se pukki tulee... ;)
        Mun aatto alkoi huonoimmalla mahdollisella tavalla eli kun aamulla laitoin leivän mikrouuniin niin se sanoi poks :( Mutta onneksi sittemmin on mennyt hieman paremmin. Muistatko kun sanoin että olet kurkkua myöten täynnä suklaata? Noh, tietenkin sain niitä 4 rasiaa plus yhden pussin. haluaisitko kenties??

Harmittaa kun tää toissa iltana tilttas, juuri kun piti kuiskutella sulle korvaan kaikenlaista, esittää pari sirkustemppua, kirjoittaa elämää suurempia runoja ja antaa miljoon €uroa paljon muuta mutta suomi24 olikin sitten erimieltä... :(

• Sohvi
        Zippo kirjoitti:

Toivottavasti pääsit siellä kunnon joulutunnelmaan?? Kohta kai se pukki tulee... ;)
        Mun aatto alkoi huonoimmalla mahdollisella tavalla eli kun aamulla laitoin leivän mikrouuniin niin se sanoi poks :( Mutta onneksi sittemmin on mennyt hieman paremmin. Muistatko kun sanoin että olet kurkkua myöten täynnä suklaata? Noh, tietenkin sain niitä 4 rasiaa plus yhden pussin. haluaisitko kenties??

Harmittaa kun tää toissa iltana tilttas, juuri kun piti kuiskutella sulle korvaan kaikenlaista, esittää pari sirkustemppua, kirjoittaa elämää suurempia runoja ja antaa miljoon €uroa paljon muuta mutta suomi24 olikin sitten erimieltä... :(

Pääsinpä toivottelemaan hyvät joulut *pusipusi*

Luulin jo, että Compaq alkoi renttuilla, mutta sitten olikin Suomi24:lta ilmoitus, että keskusteluissa on teknisiä ongelmia eikä viestien lähettäminen onnistu :-(
        Nyt sitten tulin koneelle ja jotenkin AAVISTIN tämän nyt toimivan, joulun taikaa kai?? :-)

Voi sinua kun jouduit lämmittämätöntä leipää syömään.. Olisit tullut minun luokseni aamiaiselle, paahdin toimii ;-)

Suklaata, hmmm, täytyy sanoa, että suklaa ei oikein mene (outoa?) vaan ennemmin lakut (Pandan täytelakut nam) ja nyt olen maistellut Fazerin vihreitä kuuliakin (arvaa.. melkein kirjoitin sinisiä kuulia, mistäköhän se tuli, Fazerin Sinisestä??).

Joulu sujunut rauhaisasti. Lahjoina kirja, jo ennakkoon valitsemani seinäkalenteri sekä tietenkin pehmeä paketti (siis toinen antamasi Pyhän Birman lisäksi... "HEIII pois kaapimasta multaa kukkaruukuista; sinulle on oma hiekkalaatikko!!!!" *halii kissaa ja nostaa sen hiekkalaatikkoon* noiiin.... ;-)

Nyt illemmalla piti lähteä ulos reippailemaan siskon ikipirteän & yliaktiivisen koiran kanssa, mutta ilma kylmeni sen verran, että jää toiseen päivään.. Nyt on kai jotain -17 tai -18 C.

• Zippo
        Sohvi kirjoitti:

Pääsinpä toivottelemaan hyvät joulut *pusipusi*

Luulin jo, että Compaq alkoi renttuilla, mutta sitten olikin Suomi24:lta ilmoitus, että keskusteluissa on teknisiä ongelmia eikä viestien lähettäminen onnistu :-(
        Nyt sitten tulin koneelle ja jotenkin AAVISTIN tämän nyt toimivan, joulun taikaa kai?? :-)

Voi sinua kun jouduit lämmittämätöntä leipää syömään.. Olisit tullut minun luokseni aamiaiselle, paahdin toimii ;-)

Suklaata, hmmm, täytyy sanoa, että suklaa ei oikein mene (outoa?) vaan ennemmin lakut (Pandan täytelakut nam) ja nyt olen maistellut Fazerin vihreitä kuuliakin (arvaa.. melkein kirjoitin sinisiä kuulia, mistäköhän se tuli, Fazerin Sinisestä??).

Joulu sujunut rauhaisasti. Lahjoina kirja, jo ennakkoon valitsemani seinäkalenteri sekä tietenkin pehmeä paketti (siis toinen antamasi Pyhän Birman lisäksi... "HEIII pois kaapimasta multaa kukkaruukuista; sinulle on oma hiekkalaatikko!!!!" *halii kissaa ja nostaa sen hiekkalaatikkoon* noiiin.... ;-)

Nyt illemmalla piti lähteä ulos reippailemaan siskon ikipirteän & yliaktiivisen koiran kanssa, mutta ilma kylmeni sen verran, että jää toiseen päivään.. Nyt on kai jotain -17 tai -18 C.

*pusipusi* Hyvää joulua ihanainen... kato misteli *roikottaa misteliä Sohvin päällä* *Mmmuiskisss* :)

Joo, mun piti sulle lähettää viesti mutta suomi24 ei ollut samaa mieltä ollenkaan :( Onneksi sentään saivat jouluksi korjattua :) Jouluntaikaa hyvinkin.... ;)

Olisin mielelläni tullut ;) Sellasta joskus sattuu, täytyy huomenna katsoa josko sen saisi korjattua, muuten joudun raahautumaan luoksesi ;)

Varsinkin nyt EN halua suklaata nähdäkkään, lakut on kyllä hyviä vaikka todella vähän karkkia tuleekin syötyä :) Vihreät kuulat on kanssa todella perinteinen joululahja, mä en saaanut yhtään :(

Sama täällä, rauhallista on ollut ja oikeastaan ihan mukava joulu vaikka sittenkin päätin kotiin jäädä enkä mennä sukulaisten luo. Enpä muista koska viimeksi vietin joulun yksin, yleensä sitä tullutr oltua äidin luona. Ei kai pyhä Birmasi heti ala tekemään ilkeyksiä?? Voi sentään, samanlainen kuin antajansa ;)

Joo, kylmä on todellakin ollut ja se viima hrrr... ehkä huomenna sitten saat nauttia raittiista ulkoilmasta ja ihastella luonnon kauneutta :)

Tulosi sai minut iloiseksi
        Muutuin aivan toiseksi
        Hymysi kaunis minut valloitti
        Sydän ihanaa sävelmää soitti
        Katselen pyhää Birmaa kade mielessä
        Jotain tässä on pielessä
        Kissa sylistäsi nauttia saa
        Mä olen paitsiossa kokonaan
        Onhan sentään joulu aika
        Ehkä minulla on taskussa vielä taika
        Taika jolla saan Sohvin huomion
        Tai sitten saan raa’an tuomion?

• Sohvi
        Zippo kirjoitti:

*pusipusi* Hyvää joulua ihanainen... kato misteli *roikottaa misteliä Sohvin päällä* *Mmmuiskisss* :)

Joo, mun piti sulle lähettää viesti mutta suomi24 ei ollut samaa mieltä ollenkaan :( Onneksi sentään saivat jouluksi korjattua :) Jouluntaikaa hyvinkin.... ;)

Olisin mielelläni tullut ;) Sellasta joskus sattuu, täytyy huomenna katsoa josko sen saisi korjattua, muuten joudun raahautumaan luoksesi ;)

Varsinkin nyt EN halua suklaata nähdäkkään, lakut on kyllä hyviä vaikka todella vähän karkkia tuleekin syötyä :) Vihreät kuulat on kanssa todella perinteinen joululahja, mä en saaanut yhtään :(

Sama täällä, rauhallista on ollut ja oikeastaan ihan mukava joulu vaikka sittenkin päätin kotiin jäädä enkä mennä sukulaisten luo. Enpä muista koska viimeksi vietin joulun yksin, yleensä sitä tullutr oltua äidin luona. Ei kai pyhä Birmasi heti ala tekemään ilkeyksiä?? Voi sentään, samanlainen kuin antajansa ;)

Joo, kylmä on todellakin ollut ja se viima hrrr... ehkä huomenna sitten saat nauttia raittiista ulkoilmasta ja ihastella luonnon kauneutta :)

Tulosi sai minut iloiseksi
        Muutuin aivan toiseksi
        Hymysi kaunis minut valloitti
        Sydän ihanaa sävelmää soitti
        Katselen pyhää Birmaa kade mielessä
        Jotain tässä on pielessä
        Kissa sylistäsi nauttia saa
        Mä olen paitsiossa kokonaan
        Onhan sentään joulu aika
        Ehkä minulla on taskussa vielä taika
        Taika jolla saan Sohvin huomion
        Tai sitten saan raa’an tuomion?

kenenkään pitäisi olla jouluna yksin.. :-( *lämmin halaus ja suukko*

Joo itse olen vanhempien luona ja sisko täällä myös hänen kaninsa (EI angoraluppis ;-) ja 2 kpl koiria: toinen puoliksi minun ja jo vanhus, nukkuu pääasiassa.

Niin ja Pyhä Birma tietenkin, kehrää sylissäni ;-)
        Se tuntuu kyllä ihmettelevän, missä Zippo on?? Kyllä kissat tietävät ja vaistoavat, kuka niistä tykkää :-)

Et tuomiota suinkaan saa,
        vaan tulisin sinua halimaan
        ja kaikkea hauskaa keksisin,
        jos oikeasti sinut tuntisin.
        Islantiin matkustaisimme,
        ehkä myös Australiaan ja Uuteen Seelantiin,
        jos riittäisivät euromme.
        Metsässä vaeltaisimme
        ja autolla Suomea kiertelisimme :-)

Äsken muuten kävi äiti tuossa ovella ja sanoi "Älä nyt kauan valvo.." (-"en, en"), no on se hassua kun "aikuistakin" ihmistä paimennetaan nukkumaan ja on vielä jouluyö ja loma.. :-) Saa olla valveilla niin kauan kuin haluaa, paitsi ehkäpä pian tosiaan höyhensaaret kutsuvat Sohviakin...

• Zippo
        Sohvi kirjoitti:

kenenkään pitäisi olla jouluna yksin.. :-( *lämmin halaus ja suukko*

Joo itse olen vanhempien luona ja sisko täällä myös hänen kaninsa (EI angoraluppis ;-) ja 2 kpl koiria: toinen puoliksi minun ja jo vanhus, nukkuu pääasiassa.

Niin ja Pyhä Birma tietenkin, kehrää sylissäni ;-)
        Se tuntuu kyllä ihmettelevän, missä Zippo on?? Kyllä kissat tietävät ja vaistoavat, kuka niistä tykkää :-)

Et tuomiota suinkaan saa,
        vaan tulisin sinua halimaan
        ja kaikkea hauskaa keksisin,
        jos oikeasti sinut tuntisin.
        Islantiin matkustaisimme,
        ehkä myös Australiaan ja Uuteen Seelantiin,
        jos riittäisivät euromme.
        Metsässä vaeltaisimme
        ja autolla Suomea kiertelisimme :-)

Äsken muuten kävi äiti tuossa ovella ja sanoi "Älä nyt kauan valvo.." (-"en, en"), no on se hassua kun "aikuistakin" ihmistä paimennetaan nukkumaan ja on vielä jouluyö ja loma.. :-) Saa olla valveilla niin kauan kuin haluaa, paitsi ehkäpä pian tosiaan höyhensaaret kutsuvat Sohviakin...

noh, oma valinta tämä oli, ajattelin kokeilla ihan vaihteeksi kotono oloa, itseasiassa päätin vasta eilen että jään kotiin ja kyllä kannatti *halaa pitkään ja suukon* :)

Yleensä sitä tosiaan on tullut oltua äidin ja sisarusten luona maaseudulla ja onhan seihan erilaista olla maalla kuin täällä kaupungissa ja luulen että ensi jouluna en ole kotona. Rapsutuahan kaikkia eläimiä puolestani, mä tykkään kaikista eläimistä laidasta laitaan paitsi niistä käärmeistä ja hämähäkeistä.

Voi kunpa voisinkin oikeasti antaa sinulle pyhän Birman :) Saisit sitten sitä helliä :)

Kiitos kun et tuomitse minua
        ja halisinkin minä sinua :)

Sinun vuoksesi vaikka hevosella ratsastaisin
        kunhan vain kanssasi olla saisin
        menisimme paikasta toiseen
        tutustuisimme aina paikalliseen hevoseen
        sekä nauttisimme Islannin kuumista lähteistä
        nauttisimme vaikka tähteistä

autolla vaikka lappiin
        ihan sinne Inariin
        ehkäpä jopa Norjan puolelle
        jäämeren rannalle
        Nyt kuvat valtaa mielen
        lähes salpauttauen kielen

Heh, äidit on aina samanlaisia ;)
        Jos nukkumaan nyt menet niin:
        *kuiskaa* kiva kun olet taas täällä, nauti olostasi siellä, nuku kauan ja ihania unta nähden, kohta minäkin nukkumaan lähden :) *halii*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      55
      1196
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      90
      1167
    3. Tämän päivän puukotusuutinen

Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.
      Seinäjoki
      17
      1040
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      17
      878
    5. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      45
      793
    6. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      112
      768
    7. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      64
      722
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      12
      707
    9. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      38
      609
    10. YT skoda Transtech

Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..
      Kajaani
      72
      603
    Aihe