Miten saa Nuvi 300 palautettua varmuuskopion jos jotain katoaa vaikka softaa päivitettäessä?
Olen kopioinut koko aseman (Nuvi) koneelle omaan kansioon. Olisi kuitenkin hyvä tietää miten saan ne palautettua takaisin Nuviin jos jotain sattuu?
Nuvi 300 Varmuuskopion palautus
13
2421
Vastaukset
- nuvi 300
Minulle kävi pari kuukautta sitten 350:lle 3.6 versioon päivittäessä häiriö.
Laite meni lukkoon eikä siihen saanut mitään yhteyttä tietokoneella. Laite oli uusi ja Navcor vaihtoi uuden laitteen tilalle 3.6 versiolla.
Hyvin tuntuu takuuasiat pelaavan.Ensinnäkin Nuvin päivitys 3.6 oli Nuvi 300:lle
eikä 350:lle ja se juuri oli viallinen, joka
poistettiin verkosta ja korvattiin 3,61:llä
uuden laitteen mukana. Joten muistit pikkasen
väärin tällä palstalla kertomani tapauksen, joka
osui kohdalleni.
Kyllä ne varmuuskopiot voidaan ehjään laitteeseen
palauttaa. Nimimerkki, olikohan se Classik tai
jotain sinne päin, kertoi saman keskustelun
yhdeydessä, kuinka palauttaminen yksinkertaisesti
onnistuu. Piuha kiinni tietokoneeseen ja normaali
tiedoston kopioiminen. Itse en ole vielä siirtä-
nyt tiedostoja takaisin Nuviin, kun en ole tar-
vinnut.- Classix
Täpinä kirjoitti:
Ensinnäkin Nuvin päivitys 3.6 oli Nuvi 300:lle
osui kohdalleni.
vinnut.Hei vaan,
Tosiaankin, Nüvini(300) kadotti kerran karttansa ja sen sain onnistuneesti palautettua takaisin ihan vaan kopioimalla vanhan päälle varmuuskopion, jonka olin tietokoneelleni siirtänyt.
Jos taas käyttöjärjestelmän kanssa ilmenee ongelma, sen palautukseen löytyvät ohjeet täältä:
http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=52810 - mike4
Classix kirjoitti:
Hei vaan,
Tosiaankin, Nüvini(300) kadotti kerran karttansa ja sen sain onnistuneesti palautettua takaisin ihan vaan kopioimalla vanhan päälle varmuuskopion, jonka olin tietokoneelleni siirtänyt.
Jos taas käyttöjärjestelmän kanssa ilmenee ongelma, sen palautukseen löytyvät ohjeet täältä:
http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=52810Eli onko tosiaan noin helppoa palauttaa takaisin jos jotain katoaa? Palautitko kaikki tiedostot takaisin yksi kerrallaan vai kaikki kerralla? Pitääkö nuo kaikki palautaa takaisin mitä siinä varmuus kopioinnissa tuli koneelle? Vai riittääkö kun palauttaa vaan osan niistä? Miten sinä teit?
- Classix
mike4 kirjoitti:
Eli onko tosiaan noin helppoa palauttaa takaisin jos jotain katoaa? Palautitko kaikki tiedostot takaisin yksi kerrallaan vai kaikki kerralla? Pitääkö nuo kaikki palautaa takaisin mitä siinä varmuus kopioinnissa tuli koneelle? Vai riittääkö kun palauttaa vaan osan niistä? Miten sinä teit?
Itselläni tosiaankin hukkui vain kartta, joten riitti että palautin vain tiedoston nimeltä: gmapprom.img
- mike4
Classix kirjoitti:
Itselläni tosiaankin hukkui vain kartta, joten riitti että palautin vain tiedoston nimeltä: gmapprom.img
Joo eiköhän tämä ole nyt selvä. Sitten on vielä toinen asia minulla oli nuvissa kameratolpat ja ne toimi ihan oikein, mutta kun latasin sinne ABC asemat niin tolpat hävisi? Onko tähän mitään keinoa olemassa, että jos on kameratolpat siellä ja jos lisää sinne jotain muuta niin ne ei häviäisi. Sain kyllä ne molemmat sinne, mutta miten ne hälyytykset sitten toimii hälyttääkö myös ABC asemille?
- vastaus.
Täpinä kirjoitti:
Ensinnäkin Nuvin päivitys 3.6 oli Nuvi 300:lle
osui kohdalleni.
vinnut.Laitteeni on 350. Siihen oli Webupdater sivulla tarjolla päivitys versioon 3.60.
Tätä päivitystä tehdessäni laite jumiutui.
En tiedä sinun jutustasi mitään enkä halua tietääkään. - Nuvi 360
mike4 kirjoitti:
Joo eiköhän tämä ole nyt selvä. Sitten on vielä toinen asia minulla oli nuvissa kameratolpat ja ne toimi ihan oikein, mutta kun latasin sinne ABC asemat niin tolpat hävisi? Onko tähän mitään keinoa olemassa, että jos on kameratolpat siellä ja jos lisää sinne jotain muuta niin ne ei häviäisi. Sain kyllä ne molemmat sinne, mutta miten ne hälyytykset sitten toimii hälyttääkö myös ABC asemille?
Jos haluat lisätä jo aikaisemmin lisäämiisi POI:in niin täytyy "lisätä" kaikki uudestaan, yhden lisääminen ei onnistu. Uuden lisääminen pyyhkii aina edelliset pois alta. Lisääminen kannattaa tehdä manuaalisena jossa tolppien kohdalla laitat joko nopeuden tai matkan kriteeriksi. ABC:n kohdalla et laita täppää kumpaankaan (siis nopeuteen etkä matkaan) ruutuun.
- mike4
Nuvi 360 kirjoitti:
Jos haluat lisätä jo aikaisemmin lisäämiisi POI:in niin täytyy "lisätä" kaikki uudestaan, yhden lisääminen ei onnistu. Uuden lisääminen pyyhkii aina edelliset pois alta. Lisääminen kannattaa tehdä manuaalisena jossa tolppien kohdalla laitat joko nopeuden tai matkan kriteeriksi. ABC:n kohdalla et laita täppää kumpaankaan (siis nopeuteen etkä matkaan) ruutuun.
Noin juuri tein, mutta kyllä se ilmoittaa/hälyttää ABC tulee näytön ylälaitaan punaisella varoitus ABC ja kuuluu hälytys ääni.
- Nuvi 360
mike4 kirjoitti:
Noin juuri tein, mutta kyllä se ilmoittaa/hälyttää ABC tulee näytön ylälaitaan punaisella varoitus ABC ja kuuluu hälytys ääni.
Oletko ladannut uusimmalla poiloaderilla? edellisessä versiossa oli bugeja.
- mike4
Nuvi 360 kirjoitti:
Oletko ladannut uusimmalla poiloaderilla? edellisessä versiossa oli bugeja.
Mulla varmaan versio 2.3
- S.u.k.a.S
vastaus. kirjoitti:
Laitteeni on 350. Siihen oli Webupdater sivulla tarjolla päivitys versioon 3.60.
Tätä päivitystä tehdessäni laite jumiutui.
En tiedä sinun jutustasi mitään enkä halua tietääkään.Terppa!
Gaminilta tuli tiedote ettei nuvi 300:sta kannatta päivittää tuolla Webupdater ohjelmalla. Kannattaa tehdä se käsin... - Puuha Pete
S.u.k.a.S kirjoitti:
Terppa!
Gaminilta tuli tiedote ettei nuvi 300:sta kannatta päivittää tuolla Webupdater ohjelmalla. Kannattaa tehdä se käsin...Todellakin 300nuvi mättää päivityksissä. Sen tehtyäni ei kohdetta voi kirjoittaa, ilmoittaa ettei kartta käytössä vaikka muuten kartta näkyykin suosikkien kautta. Muuten kyllä toimii, ei vaan voi enää navigoida muihin kuin tallennettuihin kohteisiin. Ainakin kotiin tulee osattua kun on muistissa. Garmin suositteli muistikortti kartan ostoa 99 euroa kiitos. (suomi)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191682
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991498Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy37943Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29879Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38831Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43758Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37740Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56738Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37720